Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

28.08.18 klo 13:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sanoisin, etteivät elokuvan tehokeinot ole olennaisesti muuttuneet sen jälkeen kun värielokuvat yleistyivät. Kuva, ääni, musiikki, väri, sommittelu, kuvakulma, rajaus, kamera-ajo, leikkaus. Viime kädessä kaikki elokuvat koostuvat näistä suhteellisen yksinkertaisista elementeistä. Olennaista on taito käyttää niitä; muuten elokuva on vain videolle taltioitua teatteria.

06.09.18 klo 12:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Huomasin tossa, että hyllyssäni katseltavien leffojen osastollahan on hirmuinen määrä filmejä, jotka sopis hyvin double-featureiks keskenään. No aattelin sitten että pistetääs sellaset filmit vierekkäin, ja kattellaan tuplina niin saa vähän vertailla. Tälläsiä teemoja ja parivaljakoita synty. Näitä lähetään sitten katteleen pareittain aina kun kerkiää.

David Bowien tähdittämät elokuvat

The Man Who Fell to Earth
Merry Christmas Mr. Lawrence

Pokeri-teemaiset elokuvat

Shade
Rounders

Ringit

Ring, ja jenkkiläinen uusversionsa.

Viva la Revolucion

Easy Rider

Aasialaiset kostoelokuvat

Oldboy
I Saw The Devil

Semmosia. Sitten olis vielä tarkotus kattella Nolanin Batman-trilogia jossain kohtaa kokonaisuudessaan, ei ehkä maratonina, mutta jos johkin viikonloppuun sais katteltua. Kuten myös Hobitit, joita en oo viäkää saanu aikaseks kattoo, kun ei oo hirveemmin kiinnostanu.

09.09.18 klo 23:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hauska sattuma. Kattelin että mitäs fanittamani henkilöt täällä on taas viimeaikoina katsellu, ja huomasin että Key ja Brutus on molemmat pisteyttäny elokuvan Nuori Hannibal tänään, ja vain 19 minuutin aikaerolla. Ettette vaan ollu samalla sohvalla kattelemassa? :D

10.09.18 klo 00:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei nyt sentään samaan aikaan välttämättä katsottu, mutta tuli vain mieleen kommentoida noita Hannibaleja kun näin pisteyttäneen. Olen siis Keyn fani itsekin.

10.09.18 klo 06:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Faneista puheenollen mie fanitan 51 käyttäjjää tykissä. Mukava muuten asiaa sivuten selata kommentteja tai pisteytystilastoa ja sen mukaan hakea arvosteluja sekä uusia fanituksen aiheen ansaitsevia ihmisiä seurantaan.

10.09.18 klo 10:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse fanitan pääasiassa käyttäjiä, jotka ovat lopettaneet Leffatykin käytön tai ainakin jossain vaiheessa kadonneet pitkäksi aikaa. Näin pysyy kärryillä siitä, josko joku vaikka palaisi. Osa on näin tehnytkin, esimerkiksi Mowgli ja Sulo ovat edelleen kohtuullisen aktiivisia pisteyttämään ja kommentoimaan leffoja, vaikka foorumilla ovatkin olleet melko hiljaa jo vuosia.

Samasta syystä myös trolleja tulee ”fanitettua”.

11.09.18 klo 10:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Keräilijä kirjoitti:

Katson kaikki leffatykin top 50 elokuvat... Haluan sivistää itseäni...

No mites on keräilijän sivistysprojekti mennyt? Onkos ollut antoisiakin elokuvahetkiä vai pelkkää perseen paskaa kaikki?

29.09.18 klo 14:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Steven Seagal aikoo kuulemma pyrkiä Venäjän kaukoidässä sijaitsevan Primorskin alueen kuvernööriksi.

29.09.18 klo 16:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Mikäpä siinä. On Seagalilla varmasti enemmän hengenlahjoja ja oikeita ansioita elämässä kuin monella suomalaisella broileriministerillä yksittäisistä kansanedustajista nyt puhumattakaan.

30.09.18 klo 22:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos Seagal pääsee sinne kuvernööriksi, niin kaikille alueen miehile pitää ostaa munasuojat.

abneri

01.10.18 klo 10:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hölmöhkö,yksinkertainen juttu joka vaan naurattaa??

Tämä että keskustelupalstalla on 14.40 viesti "SE TOIMII ! ! "

Ja 14.50. " Ok.aikakone on valmis koeajoon.Aloitan varovasti ja eka hyppäys on vain 10min taaksepäin.Pitäkää peukkuja.."

Haha!

Kauankohan tämä juttu eri variaatioissaan on kiertänyt??

02.10.18 klo 23:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Нет!!1 Meillä oli Putinin, Blofeldin, Donald Trumpin tupeen ja muiden kelmien kerhon jäsenten kanssa huolella valmisteltu suunnitelma maailman valloittamiseksi masinoimalla miljoonia botteja negaamaan Disneyn Star Warseja, mutta nyt meidän ovela salajuonemme on paljastunut. [muropaketti.com]. Vuosien väsymätön myyräntyömme maailman alistamiseksi valtaamme on valunut nyt täysin hukkaan.

03.10.18 klo 22:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Siperian pikkukylissä asutaan edelleen samanlaisissa röttelöissä kuin sata vuotta sitten, mutta tuohon löytyy kyllä rahaa.

03.10.18 klo 23:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

No totta kai suuruudenhulluihin maailmanvalloitussuunnitelmiin massia riittää. Artisti - eli tässä tapauksessa ne Siperian köyhät - maksaa lystin kuten ennenkin.

Ihan tosissaan nyt. Tuon tutkimuksen uutisointi haiskahtaa muutenkin jälleen yhdeltä mikkihiiriselittelyltä, jolla pelkästään valkopestään firman omia mokia parhain päin. Alkuperäisessä tutkimuksessa mm. tutkittiin 967 Last Jediä käsittelevää twiittiä eri käyttäjiltä, joista pelkästään 206 oli negatiivisia, niistä 33 tunnistettiin trolliksi tai botiksi ja edelleen niistä 16 epäiltiin venäläisiksi. Eli tutkituista 967 twiitistä peräti 16 eli n.1.7% oli (ehkä) peräisin venäläisiltä trolleilta vaikka uutisoinnin perusteella voisi kuvitella sen olevan luokkaa 50+%.

Eli toisin sanoen ei mennyt meirän kelemien maailmanvalloitussuunnitelmat sittenkään ihan niinku strömsössä. :(

04.10.18 klo 08:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehkä tämä oli nyt sitten se Alan Parsons Project.

08.10.18 klo 01:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lukeeko muut päivän lehden alkaen takasivulta eli vasemmalle sivuja kääntäen vielä? Japanissa tai jossain idässä luetaan yleensäkin tavallisesti ja kyrillisesti siellä on vaikka hyru mycke aakkosia. Kävin muuten Venom leffan katsomassa ja sai myhäillä teatterissa hienolle artille sekä kuivalle huumorille kaiken aikaa.

08.10.18 klo 01:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hauskaa kuulla, että Venomillakin on faninsa kaikesta negatiivisesta julkisuudesta huolimatta. Itsekin olen vähän kahden vaiheilla pitäisikö jossain vaiheessa käydä katsomassa suosikki Spiderman-pahiksen omaa leffaa vai ei. En ole Venomin trailereita enkä arvosteluja liiemmin katsonut tai lukenut, mutta ei kai siinä vain ole taas pahaa korporaatiota?

08.10.18 klo 09:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kävin eilen katsomassa Venomin ja se oli täyttä paskaa. En ole koskaan pitänyt Marveloinneista, mutta Venom on aidosti huono.

Se ei tuo mitään uutta viime vuosina pahoin ryöstöviljeltyyn konseptiin, vaan kaikki käänteet on nähty sarjan aiemmissa leffoissa kymmeniä kertoja. Symbioottiin liittyvää riivaus- ja antisankariteemaa ei hyödynnetä käytännössä lainkaan. Jokaisessa supersankarin syntytarinassahan nyt on kohtaus, jossa tavis säikähtää yllättäen ilmaantuneita voimiaan, sekoilee hassunhauskasti ja nolaa läheisensä julkisella paikalla, mutta löytää lopulta itsensä ja paikkansa yhteiskunnassa sankarillisen alter egonsa kautta.

Toteutukseltaan elokuva on kömpelö. Viittaukset somejättikohuihin ja Elon Muskiin ovat vaivaannuttavia, ja mukana on kiusallisen paljon ”kuten jo tiesittekin” -tyyppistä dialogia. Lopputaistelu on latteaa CGI:tä, jossa kaksi täsmälleen samannäköistä mörkkiä mättää toisiaan turpaan.

Ja kyllä, onhan siinä totta kai paha suuryritys sekä täydellisen epäpelottava pahis, jonka motiivit ja luonne jäävät hämärän peittoon.

Itse en tiennyt Venomista etukäteen juuri mitään, joten odotukset olivat melko korkealla, koska aito antisankari olisi voinut olla jotain uutta Marvel-leffauniversumiin. Sen sijaan psykologiset ja ruumiskauhuelementit jätetään kokonaan hyödyntämättä ja harvat hyvät hetket pilataan pakonomaisella vitsailulla. Parasta elokuvassa on päähenkilön sarjakuvamaisen notkeasti animoitu kieli.

EDIT: Iron Manissa soi Black Sabbath. Miksei Venomissa soi Black Metal?

08.10.18 klo 14:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Auts.

Hämähäkkivaistoni sanoo, että pian saamme jälleen kuulla lisää ihmeellisiä kertomuksia vanhan tuttumme kelmien kerhon elämääkin suuremmista maailmanvalloitussuunnitelmista.

08.10.18 klo 14:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pietaristahan minun moderaattorinpalkkioni (sangen muhkea summa, sivumennen sanottuna) maksetaan, ei siitä mihinkään pääse. Ilman venäläistä valuuttaa Leffatykki olisi tehnyt konkurssin jo vuosia sitten.