Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

JustinHenryFan

23.02.18 klo 12:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosfecoff kirjoitti:

Keljuttaa myös se, kuinka erittäin mainion Rocky-elokuva Creedin lupaavilta vaikuttaneet ohjaaja Coogler ja pääosanesittäjä B. Jordan ovat joutuneet marvelismin uhriksi.

Tämä ^
On kyllä todella surkeeta, että joka toinen elokuva-alan ihminen on saatu sidottua Marvelin keulaan kiinni. Yhdelläkään ei tunnu olevan taiteellista omatuntoa tai kunnianhimoa. Kaikki myyvät rahasta.

Myös se mitä sanoit hahmojen ulkonäöstä. En ymmärrä, miksi nämä järkyttävän suurten budjettien elokuvat eivät voisi vähän panostaa uniikkiuteen. Hahmot ovat kuin toinen toistensa kopioita liukuhihnalta tuotettuja, kaikki samanlaisessa haalarissa (poikkeuksena nyt ehkä Black Panther). Sama kritiikki lankeaa myös Marvelin maailmaa kohtaan. Niihin ei ole pistetty kahta ajatusta. Vrt. esim. J.K. Rowlingin tai J.R.R. Tolkienin fantasiauniversumit. Luulisi sillä Marvel rahalla vähän enemmän yksityiskohtia saavan.

23.02.18 klo 12:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raha se on mikä jyrää. Kunhan saadaan nopeesti vaan lisää tuotetta markkinoille niin ei elokuvallisilla arvoilla oo mitään väliä. Jokusen nyökkäyksen kun muistaa fanipojille elokuvaan heittää niin hyvä on.

05.03.18 klo 16:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaahas. Sen siitä saa kun silmät on ylirasittunu eikä voi olla niin paljon ruudun ääressä nykyään. Oscarit näemmä tuli ja meni :D

Kiitos aktiivimallin, olin tänään ekan kerran pois kotoa neljään vuoteen, työharjottelussa siis. Selkä- ja mahavaivasta ei kuunnella. Mut kahvilassa oli silti kivaa. Voitelin ja täytin leipiä ja tein gluteenittomia näkkileipiä.

12.03.18 klo 19:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suuresti arvostamani kirjoittaja Nostecoff tylyttää uuden Death Wish-remaken kommentissaan tällä lailla ilmeisesti suunnaten kritiikkinsä Raato-A:lle, joka arvostelussaan pohtii jenkkien aselakien ympärillä pyörivää keskustelua ja poliittista ilmapiiriä suhteessa elokuvan ilmestymisajankohtaan.

(Tosielämän väkivallanteoilla ei ole mitään tekemistä tämän elokuvan tai sen "ajoituksen" kanssa. Tämä elokuva ei ihannoi aseita, oman käden oikeutta eikä väkivaltaa. Vinkki itseään tärkeänä pitävälle kriitikolle: avaa silmäsi, pidä turpasi kiinni, unohda ennakkoluulosi, äläkä yritä esittää mitään helvetin uljasta ritaria saadaksesi vihanneksen lailla sanojasi uskovilta twitter-seuraajiltasi tai sanomalehden kulttuurisivujen lukijalta hyväksyntää.)

Itse kannan korteni kekoon tähän sen verran, että uskon vahvasti että elokuvien ilmaisu heijastaa vahvasti sen hetkistä poliittista ilmapiiriä tahtoivat ne sitä tai ei. Ei ole sattumaa, että machohenkisten toimintaelokuvan kultakausi '80-luvulla sattui juuri Reaganin johdon alle, ja koki kuolinkorinansa Clintonin hallinnon alla. Eikä ole sattumaa, että oikeistosympatioita herättävät Dirty Harry ja alkuperäinen Death Wish sattuivat aikaan, jolloin nuoret vasemmistolaiset protestoivat Vietnamin sotaa vastaan ja Mustat Pantterit olivat voimissaan.

En yritä ladata viestiä poliittisesti, vaan kertoa parilla esimerkillä uuden Death Wishin mahdollista poliittista latausta on ihan aiheellista pohtia. Etenkin jos sen lähdemateriaalissa keskiluokkainen valkoinen mies tappaa oman käden oikeudella vähemmistöjä. Yhdelläkään leffan hahmoista ei tarvitse olla edes harmaata hupparia päällä, jotta asioiden välistä yhteyttä voi ja saa olla lupa pohtia. Eks elokuvat just sitä varten ole olemassa? Reflektoidakseen meidän todellisuutta ja herättääkseen keskustelua?

12.03.18 klo 20:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

JohnRambo kirjoitti:

Noup. Kirjoitin sen siihen kommenttiin, koska elokuvanäytöksen jälkeen kävin ravintolassa, jossa pitsaani odotellessa luin päivän Helsingin Sanomat, jonka kriitikko antoi elokuvalle yhden tähden selittämättä alhaista arvosanaansa kunnolla. Arvosana johtui selvästi kriitikon kyvyttömyydestä keskittyä elokuvaan, sillä hän julistaa elokuvan aseita ja väkivaltaa ihannoivaksi. Ei se ole. Hän vihasi elokuvaa politiikan, ei itse elokuvan vuoksi, ja se kauniisti sanottuna vitutti minua ihan saatanasti. En lukenut Raadon arvostelua ennen kommenttini tekoa, enkä muutenkaan alkaisi "tylyttämään" hänen kaltaistaan hyvää tyyppiä tai ketään muuta täällä. Luulin, että joku saattaisi asian näin ymmärtää, mutta otin riskin. Pahoittelut siitä, mutta en ole aikeissa poistaa sitä. Yritän muokata sen niin, ettei kukaan yhdistäisi sitä Raatoon :)

12.03.18 klo 21:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Mun piti kanssa toi alunperin muotoilla jotenkin niin, etten noin räikeästi olettais että puhut Raato-A:n arvostelusta. En vaan lopussa muistanut muokata sitä. Olin vaan lukenut ton arvostelun just ennen sun kommenttia, siitä ajatusketju muodostui. Ja älä todellakaan poista kommenttia. Hyvä että väärinkäsitys selvisi, hiffaan sun pointin nyt täysin.

23.03.18 klo 15:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on keskustelufoorumi ollut huolestuttavan hiljainen. Onko kaikilla kuollut kiinnostus... vai onko kiinnostuksen kohteet nyt elokuvissa ja kommentoitte ja pisteytätte tänne saitille pelkästään elokuvia? Olen kattonut tänä vuonna 4 elokuvaa kokonaan ja viime vuonna jotain 6 elokuvaa XD! Tän nettisaitin koko tarkoitus on mennyt minulta todella ohi. :D

23.03.18 klo 16:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pirpana: Vähähän tässä on tänne kirjoittelu nyt harventunut,mutta syyt on hyvät !

3-viikkoisia koiranpentuja 6 kpl,niitähän pitää paapoa ja paijata ihan solkenaan..Kurssillakäyntiä,työhakemuksia ja nyt työhaastatteluja.

Kiirettä pitää,mukamas..

23.03.18 klo 16:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Aaaassssia selvä :) (Jankon betoni sketsi viittaus)

Minkäsrotuisia pentuja sul on? Oon aina ollut koiraihminen... suorastaan kasvanut niiden parissa. Mun perheel on Cairninterrieri ja Kääpiöpinseri joita hoidan jokapäivä.

23.03.18 klo 16:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei oo ollu mitään viksua sanottavaa. Ihan niinku pitäs ollakkaan :D

23.03.18 klo 17:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

^Aaaassssia selvä :) (Jankon betoni sketsi viittaus)

"Kröhöm.."
4 kpl Brasilianterrierejä.
Yks Jackrusselinterrieri.Viisas ku mikä.
Sitten on Suomen ensimmäinen Puolan metsästyskoira.Hönö mutta suloinen ku mikä.
Ja lyhytkarvainen Collie.
Ja ajokoira.
Ja tietysti vielä toistaiseksi noi Jackrussel-pennut ja emä joka palaa sopivassa välissä kotiinsa.

EDIT:.."palaa kotiinsa.. *Tirsk*

23.03.18 klo 22:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

No mutta sehän on koiranvihaajapyromaanin lempileffa "Lassie palaa kotiin".

Mullakin on koira, pystykorvasekotus. Äänekäs pirulainen mutta fiksu kun mikä

25.03.18 klo 13:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hei pirpsu, nyt kun olet saanut "karmapisteeni" alas yli tuhannella, niin haluaisin kysyä sinulta, että mitä tästä kokemuksesta jäi käteen? Onko tehtävä suoritettu? Onko päämäärä tavoitettu? Näetkö peiliin katsoessasi suuremman ja paremman ihmisen?

Ja jos ET ole tämän takana (mikä olisi aika vaikea uskoa, sillä olethan omien sanojesi mukaan tehnyt niin muillekin sinua syvästi loukanneille tykin käyttäjille), niin nyt olisi ehkä hyvä hetki vihdoin lopettaa tämä mistä lie johtuva katkeruus ja minun viestieni täydellinen huomioimatta jättäminen, ja puolustaa kantaasi jotenkin.

25.03.18 klo 14:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Mulla oli kertakaikkisen tylsää ja tämä miinuspiste projekti tarjosi todella paljon palkitsevaa tekemistä... siis niinku moniksi tunneiksi. Kyllä minun elämäni on niin mielenkiintoista tällä hetkellä... ja kyllä tämä on pikkumaista ja lapsellista. Olen mustavalkoinen negatiivisuudessa rypevä nuorimies jonka ainoita mielihyviä on vastakkanaisettelu. Suothan minulle sen? En ole parempi ihminen.

Eiköhän tää ollu tässä. Kiitos.

26.03.18 klo 09:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laitan tähän Good Bad Flicks:in jutun Roar-elokuvasta.

Tämä tarina hämmästyttää ja kiehtoo minua.Miten ihmeessä tämä filmi tuli tehdyksi??
Ajatelkaa miten vaarallista ja edesvastuutonta Noel Marshallin ja vaimonsa Tippi Hedrenin toiminta oli ! Hedrenin tytär Melanie Griffith ja Marshallin pojat Jerry ja John ovat myös mukana leffassa.

"Mmmm..That`s good parenting.."

Aivan käsittämätön tarina,mutta kuten mainitsin,kerrassaan hypnoottisen mielenkiintoinen.

Itse leffaa en vielä ole katsonut,mutta Youtubestahan sekin löytyy.

26.03.18 klo 21:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tais pirpana vastata iha ite omaan kysymykseensä.

26.03.18 klo 21:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minulla meni karma miinukselle aikoinaan ilman yritystä. Ja vieläkin karma alle -400

27.03.18 klo 09:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Karmoista:

Lueskelin Vuodenvaihteessa täältä iänikuisia,vanhoja ketjuja ja pläiskin naseville,hauskoille ja ajatuksiaherättäville kommenteille plussia. Itseä ihan extra-extrapaljon ärsyttävät ja omasta mielestä väärässäoleville annoin julmasti miinusta.

Plussia annoin reilusti yli sadalle kommentille,miinuksia jaoin 2 kpl.

Tosi-TV:stä:

Suomessahan näytettiin vuosia sitten Brittien Big Brotheria,siis ennenkuin Valtakuntamme oma tv-tuotanto päätti että tämähän se on sitä mitä kansa kaipaa.

Mutta muistaako kukaan että joskus olisi tullut Ruotsalaista tosi-tv:tä missä kilpailijat olivat jollakin vanhalla maatilalla? Olen lähes varma että mtv3 tai Nelonen ( tai Sub?) esitti tällaista sarjaa.
En vielä Googleta asiaa selville vaan koitan muistinvaraisesti ensin pähkiä asiaa.
Mutta muistelisin että olen nähnyt tällaista ohjelmasarjaa,ja ihan valtakunnan verkossa,ei siis miltään maksukanavilta.

Suuri seikkailu taisi olla se alkuperäinen Suomen selviytyjät.
Tästä ohjelmasarjasta ei ole jäänyt muuta mieleen kuin jonkun kauden finaalin hirveä epäkliimaksi,kun finaalikaksikosta toinen jäi käytännössä lähtötelineisiin ja toinen seilasi radan läpi ilman vastustusta.
Ja juontajaparka yrittää epätoivoisesti hehkuttaa tilanteesta jännittävää..

27.03.18 klo 17:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:

Suuri seikkailu taisi olla se alkuperäinen Suomen selviytyjät.
Ja juontajaparka yrittää epätoivoisesti hehkuttaa tilanteesta jännittävää..

Katsoin joskus sitä ruotsalaisten maatila-sarjaa. Joka jakson lopussa joku kilpailija pystyi haastamaan jonkun toisen ja jos en ihan väärin muista, niin "kaksintaistelu" suoritettiin pitämällä jotain painavia juttuja (ehkä maitotonkkia) käsissä. Vähemmän yllättävästi aina se vahvempi voitti. Yrittäkää siitä sitten repiä jännitystä, kun raaka voima ratkaisi aina.

Näkyy olevan suosittu. Nyt jo 90 tuotantokautta/voittajaa ympäri maailmaa. Johtuisiko verrattain halvasta toteuttamisesta? Tarvitse muuta kun maatila, kamerat ja kasa jukisuuden kipeitä ihmisiä.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Farm_(TV_series ) Linkin viimeisen ) edessä on ylimääräinen välilyönti.

Joku niistä Suurista seikkailuista loppui siihen, kun neljästä finalistista vain yksi pääsi kiipeämään esteradalla olevaan puuhun. Ihan päin pyllyä suunniteltuja kisoja. Joku kisailija vielä jätti kengät pukematta uimisen tai jonkun muun jälkeen. Olikohan se tyyppi vielä armeijassa töissä oleva kuulapää? Ei ehkä kaikkein fiksuin ihminen. Säästi ajassa sen mitä kenkien pukemiseen kului, mutta ei sitten päässyt puuhun ilman kenkiä. :)

27.03.18 klo 21:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sulon linkistähän löytyi Farmitietoa yllinkyllin,kiitoksia kovasti!

RuotsalaisFarmen:in kausien 5 ja 6 välillä näyttää olevan 9 vuotta,2004/2013.

Hämärästi muistelisin katselleeni (Jotakin) kilpailukautta siinä 2005-2008 kieppeillä,olisikohan sarjan ykköskausi tullut tuolloin meidän kanavilta? Vai joku myöhäisempi,ehkä jopa tuo 5:s?

Itse muistaisin Farmista jonkun tiputuskisan jossa piti sahata tukista yksi (tai useampi?) pölkky ja kirveellä pilkkoa se klapeiksi niin että sai tietynkokoisen pinon aikaiseksi.Joku 40kg painava viherpiipertäjätyttö huulilävistyksineen,rastoineen ja pannumyssypipoineen siinä sitten yritti saada sahaa edes liikkumaan,huonolla menestyksellä..

Nämä pudotuskisat taidettiin käydä heinäladossa,ainakin osa niistä?

Suuresta seikkailusta vielä,olikos siinä Taru Valkeapää(se Hugo-tyttö) juontajana?
Ja tässähän oli se "Saariselkä vaikenee"(tms)-loppulausahdus?

Tarvinnee mennä tuubin puolelle tutkimaan mitä sieltä löytyy aiheesta,kuinka väärässä omat muistikuvat oikein sitten ovatkaan!

EDIT: Ihan oikein Sulo muisteli,2001 Mikko voitti ja muut roikku puussa ku kypsät päärynät..

https://www.youtube.com/watch?v=39BRYdtcVBE Siinä 4:n min.kohdilla..