Päivän pulinat

pirpana

31.12.17 klo 23:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onnellista uutta vuotta! :D

11.01.18 klo 17:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Neloselta ja sisarkanaviltaan on nyt lähiaikoina tullut National Treasure-leffat jokuseen kertaan,mistä tuleekin mieleen:

Missä vaiheessa kuluvaa 2018-vuotta Nelosen Leffaputki esittää: Kaikki Bondit? Entä Pirates of Caribbean-leffat?
Vai joko olisi aika uusia Alaston Ase-Trilogia?
Hobbitit tai Sormusten Herrat?
Mission Impossible?

Muistaako Tykkiläisistä muut vanhat parrat miten 80-luvulla kesä(Keskiviikko?)iltaisin MTV esitti kauhuelokuvia??

Muistaakseni juontajakin oli Draculan asussa hautuumaa-lavasteissa fiilistä luomassa. Niistä leffoista ei enää juuri muistikuvaa olekaan,olisiko siinä näytetty 30-50-luvun kauhuklassikoita?
Vai olisiko ollut jotakin uudempaakin tuotantoa seassa?

Siinäpä ideaa jollekin kanavalle,uudehkoja kauhuleffoja myöhäisiltaohjelmistoon! Saa käyttää!

mäskipää

11.01.18 klo 19:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:

Vai olisiko ollut jotakin uudempaakin tuotantoa seassa?

Luettavaa (kommenteissa kattavampaa listausta) ja katsottavaa aiheen tiimoilta.

EDIT: Ainakin siis tämmöiset filmit on todistettavasti nähty tai mainittu näytettäneen:
- Dracula on noussut haudastaan, Muumion kosto, Uhrijuhla
- Tourneur: Comedy of terrors; Hickox: Theatre of blood
- Frankensteinin morsian

11.01.18 klo 19:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt mäskipäälle iso,iso kiitos näistä linkeistä!!!

Tästähän tulee ihan mahtava nostalgiatrippi omaan nuoruuteen. Mahtavaa!

Edit: Ja muistin sen viikonpäivänkin oikein!

22.01.18 klo 13:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:

Vai joko olisi aika uusia Alaston Ase-Trilogia?
Hobbitit tai Sormusten Herrat?
Mission Impossible?

*Huokaus..*

Nelosen leffaputki ylpeänä esittää:

4.2. Hobitti-Odottamaton Matka.

23.2. Mies ja alaston ase.

En ihmettelisi vaikka 30.6. mennessä Nelonen olisi esittänyt nuo kaikki aikaisemmin esillenostamani,tuhanteen kertaan näytetyt leffat.

Komiaa !

22.01.18 klo 14:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sitä näytetään mitä ihmiset katselee. Paitsi pornoa, jota voi katsoa ilmaiseksi netistä.

22.01.18 klo 15:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meinaatkos Miihkaili nyt tosissasi että ihmiset vaatimalla vaatii Alastomat Aseet taas ruutuun..??

22.01.18 klo 15:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luuletko, että Nelonen ihan ilkeyttään näyttää vuodesta toiseen samoja leffoja? Siellä tiedetään varmasti erittäin hyvin, kuinka paljon mikäkin ohjelma tavoittaa katsojia. Odotettujen mainostulojen ja erilaisten leffapakettien hintojen perusteella sitten arvioidaan, mitkä leffat näyttämällä kanava tienaa nappulaa parhaiten.

Viikonlopun leffaputken kohdeyleisöä eivät ole elokuvaharrastajat vaan koti-illasta oluen ja TV:n ääressä nautiskeleva, hypoteettinen keskivertokuluttaja. Minullekin oli joskus teininä kova juttu, kun viikonlopun leffaputkessa näyettiin Indiana Jonesit. Suurin osa suomalaisista ei ole koskaan nähnyt mitään tiettyä, yksittäistä leffaa. Ainoa mieleen tuleva poikkeus on Tuntematon sotilas.

Oli Suomessa yksi kanava, joka pyrki palvelemaan nimenomaan elokuvaharrastajia. Sen nimi oli YLE Teema. Konsepti oli niin menestyksekäs, että kanava yhdistettiin SFT:n kanssa. Nyt sieltä tulee puolet ajasta mustavalkoisia Suomi-filmejä ja puolet ajasta ruotsinkielistä ajankohtaisohjelmaa.

22.01.18 klo 15:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Teemalla näytettiin kyllä huikeita teoksia. Sääli että kävi miten kävi.

22.01.18 klo 16:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuskin ne ilkeyttään samoja leffoja kierrättää. (Vaikka voihan se perkeleet senkin tehdä...)

Kai siinä on hommattu esitysoikeudet tietyksi ajaksi ja siitä oikeudesta puristetaan kaikki hyöty irti.Ja onhan se ymmärrettävää,tavallaan.
Mutta olen melko varma että jos katsojat saisivat valita useamman leffan joukosta mitä tv:stä näytetään niin esimerkkitapauksemme Alastomat Aseet ei ihan kärkitiloja kolkuttelisi.
Enää.
Sekin täytyy vielä mainita että suurin osa noista "jatkuvassa kierrossa" olevista leffoistahan on ihan ok,liian tiheät näyttökerrat vaan syö nopeasti sen fiilikset.

EDIT. totta turisette,Teemalta löytyi usein mielenkiintoisia,erilaisia ja outoja leffoja.

pirpana

22.01.18 klo 16:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään poistettiin hammas purukalustosta. Onneksi helvetillinen kipu on ainakin hetkeksi rauhoittunut. Olen kyllä tyytyväinen että poistettiin. Kyseessä oli juurihoidettu hammas, joka on vittuillut pitkän aikaa, ja sitä on hoidettukkin parilla operaatioilla. Ylähammas vasemmalla puolella, varmastikin isoin poskihammas kaikista. Monijuurinen hammas oli tulehtunut, joten se poistettiin. Ei ole enää häiritsemässä, niin olen tyytyväinen.

Oli kyllä todella asiallinen ja mukava lääkäri, joka osasi hommansa niin hienosti että säästyin varmasti kovimmilta kivuilta. Todella hienoa työtä... paras hammaslääkäri ikinä!

Hammas on onneksi vähän sillein syrjässä, ettei sitä hymystä näe. Toisaalta mua ei haittaa vaikka se vähän näkyiskin... tuopahan persoonallisuutta ulkoiseen olemukseeni. :)

mäskipää

22.01.18 klo 17:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä viesti perustuu omiin tuntemuksiini, joten toki myös eriävät mielipiteet voivat olla yhtä oikeassa.

Selailin nyt yleisluonteisesti noita Teeman näyttämiä elokuvia vuodesta 2013 lähtien, enkä oikein osaa yhtyä kritiikkiin siitä, että nykyinen Teeman elokuvatarjonta poikkeaisi niin radikaalisti itsenäisen kanavapaikan ajoista (tässä listausta kanavayhdistymisen jälkeen Teemalla nähdyistä tai tulevista elokuvista: https://yle.fi/aihe/artik...eeman-kesan-2017-elokuvat, https://yle.fi/aihe/artik...eman-syksyn-2017-elokuvat, https://yle.fi/aihe/artik...-alkukevaan-2018-elokuvat).

Ainakin kirjoitushetkellä Teeman alaisuudessa näytetään elokuva/Teemalauantain dokumentti maanantait poislukien joka päivä (+Femin elokuvat vielä päälle), ja useimmiten tarjonta vaikuttaa käsin poimitulta eikä sinne tänne roiskitulta silpulta (toki samojen elokuvien kierrätystä aina esiintyy, mutta jos näyttöoikeudet uusinnan sallivat, miksipä niitä ei käytettäisi: täytyy muistaa, että yleensä aina joku näkee uusitun elokuvan ensimmäistä kertaa).

Omasta mielestäni Teema nykyiselläänkin on se tv-kanava, jonka kautta voi ylläpitää syvempää elokuvaharrastusta. Tietenkin n. 10 vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna, jolloin mm. Kino Into näytti kulttielokuvia laajemmalla maantieteellisellä spektrillä, nykyinen Teema on tietyiltä osin köyhempi. Mutta omasta mielestäni paljon huonomminkin olisi voinut käydä kanavauudistuksen suhteen. (Vuosien saatossa tilanne voi toki ajautua huonompaan suuntaan, mutta silloin pitää antaa palautetta asiasta tai toivoa, että jonkinlainen tavoitteellisuus laadukkaan ohjelmiston suhteen säilyisi. Suotavaa myös olisi, että esimerkiksi Ylen parlamentaarinen johto ei ryhtyisi nakertamaan esimerkiksi juuri Teeman laajaa kulttuuripuolta olettaen, että kanavan sisältö olisi vain eliitin hupia (mikä ei tietenkään pidä paikkaansa). Sillä omasta mielestäni, jos yleisestikin aina otetaan juuri vaikeasti rahallista hyötyä tuottava kulttuuri leikkausten ja karsimisten kohteeksi, olisivat seuraukset huolestuttavat ihmisten henkisen hyvinvoinnin ja siten myös yhteiskunnallisen ilmapiirin kannalta).

Muokkaus Muutama miete vielä tuohon loppukappaleeseen: toki erilaisia kulttuuripalveluita ensisijaisempaa yhteiskunnan kannalta olisi huolehtia kansalaisilleen esimerkiksi riittävä toimeentulo tai päivittäinen ruoka. Kuinka kaikki asiat saataisiin ratkaistua parhaalla mahdollisella tavalla niin, että se tuottaisi laadukasta elämää mahdollisimman monelle, on laajemman ja kokonaan toisen keskustelun aihe.

22.01.18 klo 20:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kymmenisen vuotta sitten Teemalla oli joku B- ja roskaelokuviin keskittyvä vuosi. Ohjelmistossa oli mm. Shaw Brothersin elokuvia (esim. King Kong Hongkongissa). Se on ainoa vuosi, jona olen katsellut TV:tä säännöllisesti.

04.02.18 klo 11:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Useampana päivänä on tullut käytyä läpi Dokumentti-ja Animaatioketjujen antia.

Mieletöntä miten paljon hienoa,outoa,ennennäkemätöntä ja ajatuksiaherättävää tavaraa sitä Youtubesta löytyykään!

Kauhulyhärit on eräs itseä kiehtova aihepiiri. Ikävä kyllä näissä on erittäin todennäköistä kerta toisensa jälkeen törmätä jumpscareen perustuviin kikkareisiin.
Kun 200:nnen kerran mörkönaama lävähtää loppukuvaan viulunvinkaisun saattelemana on pakko kysyä eikö kukaan keksi mitään muuta??

Luulisi että markkinoille haluavat ja julkisuutta kaipaavat uudet tulokkaat keksisivät mitä erilaisempia tapoja tuottaa pelonväristyksiä ja saada nimeään ja taitojaan julkisuuteen.

Mutta ei. Aina sama Ghoulin naama ruutuun.

Perkele.

JustinHenryFan

23.02.18 klo 09:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

23.02.18 klo 10:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mä oon lähteny jo ajat sitten sille linjalle, että nykypäivän Marvel-elokuva = näkemättä paskaa. Enkä sano sitä sillä, ettei näistä vois joku nauttiakin. Ei vaan osu omaan makuhermoon sitten mitenkään päin, joten oon päättäny että mitä helvettiä mä aikaani tuhlaan sellasten elokuvien kanssa, joista tiedän valmiiks, etten nauti sekuntiakaan. Ei vaan jaksa kiinnostaa. Alunperin kun luin jostain, että sen niminen leffa kun Black Panther on tulossa teatteriin, mielenkiinto heräs. Hetken ajan kävi mielessäni, että olisko tää joku filmatisointi 60-luvun afroamerikkalaisesta "puolueesta" joka kantoi nimeä "Black Panthers". No eipä ollu.

23.02.18 klo 11:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ainoa asia, mitä Black Pantherista sanon, on se, että sen traileri on jaetulla kakkossijalla uusimman Thorin kanssa paskimpien koskaan näkemieni trailerien listalla. Keljuttaa myös se, kuinka erittäin mainion Rocky-elokuva Creedin lupaavilta vaikuttaneet ohjaaja Coogler ja pääosanesittäjä B. Jordan ovat joutuneet marvelismin uhriksi.

Pari päivää sitten ystävämme Episodi uutisoi Black Pantherin noususta Rotten Tomatosin "Kaikkien aikojen parhaaksi elokuvaksi". En ole koskaan pitänyt RT:tä minkäänlaisessa arvossa enkä koskaan käynyt siellä, ja tämän perusteella en tule käymään jatkossakaan. Toki elokuvan korkea sija johtuu siitä, että vanhoilla klassikoilla ei siellä ole niin montaa arvostelua kuin uusilla, mutta onhan tuo silti aivan saatanan loukkaavaa. Kyllä, olen niin hirveä ihminen, että haukun Marvelia katsomatta niitä elokuvia. Kyllä, tiedän, etten nauttisi niistä sekuntiakaan. Miksi? Koska vihaan kaikkea niihin liittyvää. Trailereita, kuvia, hahmojen ulkonäköjä. Ihan kaikkea.

Ps. listan ykkösenä on tietenkin jonkin aikaa sitten teattereissa pyörinyt Kingsmanin jatko-osan traileri.

23.02.18 klo 11:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuntuu olevan todella yleistä että nämä uudet mega-super-action-hero-leffat eivät löydä sitä kipinää millä nousta muiden vastaavien yli.

Jos nyt omaa leffalistaa parilta viime vuodelta laittaa järjestykseen tämän genren osalta niin:

Deadpool = Hyvä.
Logan = Aika hyvä.
Wonderwoman = Joo...ihan katsottava.

Kaikki muut Iron-Spider-ja Supermanit,Avengerit,Thorit,mitänäitänytonkaan..Ne menee ihan sellaisena räimehässäkkä-tehostepullana ohi,ali ja yli mielenkiinnon.Samaa tuubaa,ei tiedä missä joku leffa loppuu ja toinen alkaa.

Jotenkin sellainen yliähky ja tuputuksen,pakkosyötön maku vaivaa koko genreä.

Vai..Olenko MINÄ tulossa vanhaksi...???

Perkele..

P.S: Se Black Panther:in traileri näytti tosiaan Todella surkealta ja klisheiseltä.