Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

20.08.17 klo 20:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt kerron jotain järin hölmöä. Alotin nimittäin kerään paskoja hai-elokuvia... Osittain varmaan innoittajana James Rolfe, joka on kanavalleen aikoinaan tehny hulvattoman videon "Top 40 shitty shark movies". Tajusin ykspäivä kuinka perkeleesti maailmassa onkaan hai-leffoja. Tosiaan niistä kaikenlisäks vielä suurin osa on ihan järkyttävää jöötiä. Itse en osaa nimetä kuin yhden hyvän haielokuvan, Tappajahain. Deep Blue Sea on ihan viihdyttävä, muttei se mikään hyvä elokuva varsinaisesti ole. Noh, jokatapauksessa jostain syystä (mielenhäiriö, aivopieru tms) päätin ruveta ostaan ja katsomaan jokasen haielokuvan jonka käsiini halvalla saan. En siis todellakaan ala niistä makseleen mitään tähtitieteellisiä summia, ihan ehdottomana maksimihintana kirpputorilla pidän kahta euroa. Voi tehdä sekin jo vähän tiukkaa. Eli siis halvalla vastaan tulevat haifilmit menee katsomislistalle ja jemmaan. Elokuvaharrastus on mulle sen verran pyhä, etten suinkaan aio tunkea näitä tämän alagenren elokuvia rakkaaseen hyllyyni, vaan ne pääsee ihan omaan laatikkoonsa, josta kukaan ei tätä mun synkkää salaisuuttani tule näkemään. Sitten aikanaan kun oon saanu kasaan tarpeeks näitä pikku kökkäreitä, aion myydä (kuka näitä ostais) tai antaa koko helahoidon jollekkin muulle projektiks. Hullua eikö? Kelatkaapa kuinka joku kaveri ilahtuu kun kannan laatikollisen pelkkiä haileffoja tarjolle!

PS. Katotaan ny kuinka kauan tällästä sitten jaksaa, ja minkälainen tarjonta tuolla kirppareillakin on kun käyn elokuvaostoksia tekemässä. Kyllä mä uskon, että vähintään pariinkymmeneen haikalafilmiin päästään jokseenkin helposti.

30.08.17 klo 17:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Perkele kun menin saamaan flunssan. Oli tarkotuksena pitää jokupäivä tässä Troma-ilta. Vanhoilta nauhotetuilta vhs-kassuilta tromaleffoja maratoonina. Sipsien, pizzan ja kylmän oluen kera toki. Täytyy varmaan lykätä tätä suunnitelmaa nyt sitten jonkin aikaa.

Leffoina ainakin tulee olemaan Troma's War, Tromeo & Juliet, The Battle of Love's Return sekä Class Of Nuke 'Em High.

09.09.17 klo 15:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:

Tulisipa nyt pitkä,lämmin,kaunis kesä..
Jos asiat menisi kuten tähtiin oli kirjoitettu,vuodenvaihteessa/sen jälkeen jatkuisi työt nykyisellä työpaikallani.
Nyt olen monen muun lailla ollut reilun vuoden pakkolomalla,eli ansiosidonnaista piisaisi vielä sopivasti tuonne asti.
Tämä olisi todennäköisesti yksi harvoista tilaisuuksista aikuisiällä nauttia koko kesä vapaudesta,vieläpä ilman suurempia rahahuolia.
Murehditaan sitten loppuvuonna loskassa ja pakkasessa elämän realiteetteja, kesän nautin luonnosta ja joutenolosta huolettoman reikäpään tapaan.
Ja eikös se heinäsirkkakin aikoinaan kuitenkin loppujenlopuksi selvinnyt..?

Nyt syyskuu näyttää kyntensä ja toista päivää tulee vettä lähes non-stoppina.
Katsotaas taaksepäin että miten tuo kesä 2017 nyt sitten meni?

-Moottoripyöräilyä enemmän kuin aikoihin,huolettomia ja rauhallisia maalais-mutkateitä tuli päristeltyä useaan kertaan.Paljoa ei kilometrejä tullut mutta ajokertoja kylläkin.

-Valokuvaus sai uuden kipinän.
Koiralauman jäseniä metsälenkeillä tuli tietysti kuvattua,lisäksi peltojenvierustojen kukissa viihtyviä perhosia ja muita ölliäisiä sain tallennettua muistikortille kiitettävästi.

-Pihatyöt,puutarhassa nyppiminen ja piipertäminen tuli ihan itsestään hoidetuksi.
Ruohonleikkuut ja rikkakasvien riipiminen koristekasvien juurista sun muut klipsuttelut oli tosi mukavaa ja rentouttavaa,eikä tuntunut yhtään pakkopullalta.
Mustikkametsässä tuli käytyä useampaan otteeseen ja marjoja löytyi ihan kelvollisesti.
Raparperiä on pakkasessa valmiissa annospusseissa,
pestynä ja paloiteltuna kilokaupalla.
Mansikkaa ja vadelmaa samoin,piirakkavärkit talveksi siis turvattu.

-Lukeminen palautui vuosien jälkeen "normaalille" tasolle.
Tänä vuonna ei ollutkaan koiranpentulaumaa hoidettavana joten aikaa jäi
yllinkyllin istuskella kotiterassilla aurinkotuolissa hyvien kirjojen ja lehtien kanssa.

-Koirien kanssa puuhastelu,sitähän tosin on aina meillä ohjelmassa mutta
nyt siitäkin sai paljon enemmän irti,olihan jaksaminen ja viitseliäisyys ihan toisella tasolla kuin 8-tuntisen työpäivän jälkeen. Toivotaan nyt etten noita karvakuonoja oo pilalle lellinyt..

Kerrassaan mahtava kesä,kaikenkaikkiaan.
Tämä taisi olla SE kesä mitä sitten vanhana paappana muistelee haikeudella,miten mukavaa se elämä joskus olikaan.. :)

JustinHenryFan

11.09.17 klo 09:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:

Tulisipa nyt pitkä,lämmin,kaunis kesä..
Ja eikös se heinäsirkkakin aikoinaan kuitenkin loppujenlopuksi selvinnyt..?

Nyt syyskuu näyttää kyntensä ja toista päivää tulee vettä lähes non-stoppina.
Katsotaas taaksepäin että miten tuo kesä 2017 nyt sitten meni?

-Valokuvaus sai uuden kipinän.

Raparperiä on pakkasessa valmiissa annospusseissa,
pestynä ja paloiteltuna kilokaupalla.
Mansikkaa ja vadelmaa samoin,piirakkavärkit talveksi siis turvattu.

-Lukeminen palautui vuosien jälkeen "normaalille" tasolle.
Tänä vuonna ei ollutkaan koiranpentulaumaa hoidettavana joten aikaa jäi

-Koirien kanssa puuhastelu,sitähän tosin on aina meillä ohjelmassa mutta

Kerrassaan mahtava kesä,kaikenkaikkiaan.

Pakko ihan vastata kommentilla, että kuulostipa ihanalta. Kiitos, että toit hymyn kasvoilleni tänä harmaana maanantaina...

19.09.17 klo 22:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jokunen vuosi sitten laitoin koiralaumalle sapuskoja,kuten normaalisti.

Kaikki sai kuivamuonaa,raakaa jauhelihaa,ja sellaista sitkasta tahnamaista koiran"makkaraa" jotka jaoin vanhalla ruokalusikalla koirien ruokakuppeihin.

Tuli sitten mieleen että"Jaa,pistetääs tassuväelle kuppeihin vielä piimäplörökin." Ja käännyin jääkaapille pistäen samalla sen sotkuisen lusikan suuhuni..

Hyi . Helvetti.

Olisko tuosta mennyt reilu viikko kun tein jumalauta saman jutun.

Ihan pilkulleen samalla lailla,"Koirille piimää" ja lusikka omaan suuhun.

Tämä tuli mieleen tänään Neu-merkkistä mitäliemössöä koirien ruokanappuloiden kaveriksi lusikoitaessa.

P.S: En laittanut lusikkaa suuhun,tälläkertaa..

P.P.S: Tiesittekö että Panacod on samanlaisessa 10 kpl levyssä ja samanmuotoinen ja-kokoinen koirien matolääkkeen kanssa??

Minä tiedän.

Vaimo oli eräänä iltana madottanut koirat ja jätti vajaan matolääkelevyn samalle keittiön hyllylle jossa minä pidin lääkettäni. En aamulla tarkemmin ( Yhtään ) katsonut mistä levystä tabletit otin..

Vähä oli outo olo töissä ja kipu ei hellittänyt kuten normaalisti.Kotiintultua ajattelin ottaa ilta-annoksen samantien.
Siinä sitten tabletteja laskiessa ja kahta eri levyä käännellessä ja ihmetellessä alkoi selviämään mitä sinne kitusiin aamulla tuli heitettyä.

Että semmonen neropatti,meikäläinen.

J.Lipponen

20.09.17 klo 18:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

28.09.17 klo 15:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä eräänä yönä näin unta, että Your Namesta tehtiin paska Hollywood-remake. Sitten heräsin hiestä märkä ja huutaen.

Nyt pikkulinnut [www.japantimes.co.jp] tietävät visertää, että näin on ihan oikeastikin tapahtumassa!

Tarvitseeko tätä edes erikseen kommentoida? Enää ei taida sellaista painajaista ollakaan, mistä Hollywood ei saisi tehtyä totta. Mikään ei ole enää pyhää.

29.09.17 klo 08:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Flunssaoireisten 3:n tunnin yö"unien" jälkeen heräsin tuossa aamukahden jälkeen.

Tarttis varmaan koittaa mennä uudestaan nukkumaan,
naureskelin just huolestuttavan pitkään valokuvalle missä palo-ovi oli pönkätty auki "Pidä palo-ovi suljettuna"-kyltillä.

Ei taida olla kaikki Sirkesalot rantatuoleissa,mulla..

11.10.17 klo 23:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vierailin pitkästä aikaa ilman syytä Tykin pahamaineisella Uudet käyttäjät -osiolla, ja sieltä löytyi jotain aivan uskomatonta. Ohessa 100% manipuloimaton kuva. Klikkaa linkkiä niin näet tekstin selvemmin.

Tämä EI ole ensimmäinen kerta, kun täällä mainostetaan tuota myyttistä "Kamagraa". Se tapahtui leffaostosketjussa toissa vuonna, ja alla myös siitä kuvallinen todiste.

Paras meemi ikinä. Ja muuten: vakuutan, että se, että tuo sattui kohdalleni, on sattumaa. Minä en ole tämän takana.

12.10.17 klo 09:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Komea kaveri tuo Melvin. Mutta terveysongelmat eivät katso naamaa.

12.10.17 klo 14:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Melvinillä on hyvät harrastukset. Vaikka vähän limp dick äijä onkin.

Keräilijä

12.10.17 klo 22:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maailmaan mahtuu monta Melviniä. Leffatykissä on monta varsin mielenkiintoista persoonaa.

Lassomies

16.10.17 klo 18:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihan vain varmistuksen vuoksi: enhän vain ole ainoa täällä, joka pitää sanoista? Ja varsinkin taidosta käyttää sanoja? En ottaisi tätä puheeksi, ellen olisi tehnyt virhettä, jota kenenkään ei tulisi tehdä: kävin nimittäin lukemassa Facebookia, yhteisöpalvelua, jolle on povattu suurta menestystä tulevaisuudessa:

Tarkkailkaa tuota majesteetillista kielen rikkautta - ja kun sanon majesteetillinen, tarkoitan, että moisen ensyklopedian mahdollistaa vain kuninkaallisten piirien pitkäjänteinen sisäsiittoisuus. Huomatkaa aikamme Walt Whitmanin ilmaisullinen laveus ja kuinka sama lause ulottuu kahden muun lauseen avustuksella jopa ensimmäiselle riville. Subjektiivisen kokemuksen kuvailu, informatiivinen erittely ja muu AJANHUKKA on sivuutettu tyystin ja siirrytty suoraan asian moraaliseen ytimeen: x on hyvä, y on huono. Kaikki on luonnollisesti myös kilpailua paremmuudesta, eikä omien itsenäisten ansioiden arvostamista.
Unohtamatta tietenkään vangitsevaa argumentointia, joka todella herättää katsomaan asiaa uudella tavalla, kuten sama henkilö osoittaa puhuessaan valtavirtasarjakuvien vahvuuksista ja heikkouksista:

Normaalisti en antaisi huomiota tällaiselle tyhjälle huutelulle, mutta kyseessä on entinen kuvataideopettajani ja käsikirjoituskumppanini! Mies, jota minun pitäisi kehdata kutsua ammatillisesti positiivisimmaksi vaikutteekseni elämässäni. Tyyppi on käynyt yliopiston ja hänen arvomaailmaansa kuvaa avarakatseisuus. Hän lukee aktiivisesti ja omaa mielenkiintoisia ajatuksia muun muassa tarinaperinteistä ja niiden rakenteista.

Mitä helvettiä tämä siis on?

Ehkä leukailuni osui tahattomasti lähemmäs kuin uskoinkaan ja hän todella on aikamme Walt Whitman, mikäli Walt Whitman oikeasti tarkoitti, että "taiteen taide ja ilmaisun uljaus on yksinkertaisuus." - Walt Whitman

Onko parempaa tuhlausta ajatuksille kuin ilmaista niitä tavalla, jota tylsä perunakin pitäisi suppeasanaisena. Ja hei, mulla ei ole mitään utopiaa siitä, että jokainen suoltaisi luontaisesti ulos erehtymätöntä Shakespeareä, mutta onhan kahden ääripään välillä nyt joitain välimuotoja.

Puhuin vanhan ystäväni kanssa puhelimessa vain vähän tämän jälkeen ja tunne oli sama kuin Trevor Noah'lla, kun Hillary Clinton tuli takaisin julkisuuteen.

17.10.17 klo 09:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaikka samanmielisten ihmisten kanssa on mukava keskustella pitämistämme leffoista ja musiikista,minusta ne eriävät mielipiteet ovat aivan yhtä mielenkiintoisia.

Varsinkin kun ne esitetään paremmin kuin " Eiku mummiälest se o iha paska"-virkkeellä.

Varmaankin syynä on se,ettei omaan leffamakuun osu juuri yksikään viimeaikojen tehosteleffoista.

Koen aikamonet niistä tylsäksi,ylitäyteen pakatuksi tehostemössöksi joista katoaa ajatus ja ydin hyvinkin nopeasti.

Lähes kaikki supersankarileffat ovat tällaisia,Paras esimerkki lienee Thor-leffa jota olen koittanut ainakin kolmesti katsoa mutta ei vaan mielenkiinto piisaa loppuun asti.

Avengerit,Iron-man:it,X-men:it.. Näyttävää mutta silti sielutonta.

No,yksi josta tykkäsin oli Logan.Sen rytmitys ja hahmot olivat mielenkiinnon ylläpitäviä loppuun asti.

Omasta mielestä mielestä huonona leffana nostaisin vielä esille nämä Turtles-leffat.Tuskin olen ainoa joka ei näistä pitänyt,visuaalisesta ilmeestä ja toiminnantäyteisestä sisällöstä huolimatta.
Olikos se Netflixissä se kakkososa vai mistä sitä yritin katsoa,vaan kesken jäi sekin rymistely.

Ja Transformerit,kaikki ihan kamalaa kuraa mutta ehkä mulla ei ole sitä oikeaa nostalgista otetta tähän leffasarjaan.

Nuoremmat velipojat kyllä pitävät niistä,he ovatkin nuijapoikana katsoneet sitä alkuperäistä piirrettyä sarjaa joten se selittänee ainakin osan leffojen viehätyksestä.

TV antaa nykyään tavattoman vähän aihetta seurata oikeastaan yhtään mitään sieltä tulevaa.

Listailin tuossa mielessäni mitä olen viikon aikana normikanavilta katsonut ja eipä niistä pitkää listaa tule..

The Promise,Docventuresissa esitetty tosi mielenkiintoinen dokkari.
Paria jaksoa Rillit Huurussa-sarjaa seurailin puolihuolimattomasti,molemmilla kerroilla eksyin kanavapujotteluun kesken jakson.
Tuokin sarja ansaitsisi jo kunniallisen päätöksen,aika väkisinväännettyä tuntui touhu jo olevan.

Ylen uutiset pariin kertaan, ja.. Siinäpä ne taisi ollakin.

Jos Yle-veron sijaan maksettaisiin katsottujen ohjelmien mukaan niin vähällä taitaisin selvitä. :)

03.11.17 klo 17:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä hiljattain tullu taas tehtyä muutamat isommat leffakaupat, oon saanu erittäin edullisesti pari todella isoa kasaa filmejä. Hintaluokat ollu n.15-25snt / dvd. Näinollen on osunu kohdille parikin leffasarjaa, ja sarjojahan on aina mukava katsella lävitse. Nyt olis muutama tulossa eteen. Seuraavanlaista pätkää katselulistaan tuloillaan.

xXx & xXx 2: The Next Level

Muistaakseni jonkinsortin toimintaöyhötystä. Vin Diesel on ainakin ensimmäisessä osassa, tokassa on räppäri Ice Cube pääosassa. Ei varmaan mistään kotosin, mutta täytynee vilkasta läpi.

Hellboy 1 & 2

Helvetinpoijjaat perustuu sarjakuvaan. Oon tainnu nähdäkkin näistä tuon ekan osan. Guillermo Del Toron ohjaamia filmejä, varmaan ihan jees.

Pirates Of The Caribbean 1-3

Karibianmeren merirosvoista oon nähny vaan ekan osan. Lienee aika vähän sivistää itteensä, onhan nää ollu viimeaikoina todellisia menestyselokuvia. Harmi vaan, että Deppillä on jääny se perhanan Jack Sparrow -rooli joka filmiin nykyään päälle. Eiköhän nämä kuitenkin ihan viihdyttäviä pätkiä oo.

Christopher Nolanin Batman-trilogia

Oon nähny Batman Beginsin aiemminkin, kahta muuta en. En oo mikään supersankarielokuvien ystävä, mutta vanha kunnon lepakkomies on aina ollu siinä rajoilla. Burtonin versioista ainakin diggailen.

Lord Of The Rings extended versiot

Näitä olis tarkotus jokupäivä alotella, melkosen pitkiä leffoja, puhumattakaan näistä pidennetyistä versioista. Oon kuitenkin kuullu, että näihin on ympätty aika oleellisiakin kohtauksia. Odotan mielenkiinnolla.

Chucky 1-7 collection

Tän ostin netistä. Klassikkoslashereita. Oli tarkotus alkaa halloweenin aikoihin pitään maratoonia, mutta se vähän jäi.

Pitch Black & Riddickin aikakirjat

Ekan osan oon nähny, muistaakseni ihan kohtuullisen hyvä scifikauhuleffa. Tokasta ei mitään tietoa. Vin Kiisseli näissäkin heiluu, ei oo kyllä mitään meikäläisen suosikkinäyttelijöitä, mutta jurottavana toimintasankarina ihan okei heebo.

06.11.17 klo 11:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eilen oli sunnuntai, ei siinä vielä mitään mutta kun kävin kaupassa niin loppusumma oli aika jännä: 6,66 :D

06.11.17 klo 21:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

dbgirl kirjoitti:

kävin kaupassa

Hauskin omalla kohdallani tapahtunut kauppakokemus pitkään aikaan kävi pari viikkoa sitten Prismassa. Viereisellä kassalla nimittäin kolmen venäläisen joukko oli ostamassa useiden eri tuoteryhmien hyödykkeitä 1400 eurolla.

06.11.17 klo 21:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

dbgirl kirjoitti:

loppusumma oli aika jännä: 6,66 :D

Itse sain kerran veronpalautusta 666 €.