Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

23.03.17 klo 11:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaamos kirjoitti:

Meikäläistä kiinnostaisi sinun mietteesi myös elokuvasta Tom of Finland. Tuli odotettua enemmän pisteitä.

No, ihan ensiksi voisi sanoa, että pidin kyllä siitä aika paljon. Mielestäni se oli paras suomalainen elokuva vähään aikaan. Ei mikään mestariteos, mutta hyvä silti.

Tämä tuntuu vähän paradoksaaliselta, koska elokuvassa oli useita puutteita ja ongelmia. Laaksosen henkilökuvaa ei leffassa juuri avattu, vaan hänestä tehtiin vain tavanomainen suurmies. Muutkin hahmot jäivät stereotyyppisiksi. Sekin minua häiritsi, miten Laaksonen kohotettiin leffassa lähes messiasmaiseen asemaan ("annoit minulle elämän") ilman mitään inhimillisiä heikkouksia. Tosin elokuvan alussa Laaksosesta annettiin (oletettavasti) tahattomasti kuva ahdistelijana, joka livauttelee homopornoa paskalla istuville sivullisille.

Elokuvan symboliikka oli myös aika suorasukaista, pienimuotoinen hienovaraisuus olisi voinut olla hyvästä. Tässä mielessä leffa oli toki päähenkilönsä näköinen, koska eihän Tom of Finlandkaan varsinaisesti nyansseilla pelannut.

Sekin oli vähän sääli, että leffa oli aika kiiltokuvamainen ja kiltti. Tom of Finlandin tuotanto on kumminkin todella härskiä ja suorasukaista tavaraa. Olisi ollut hauska, jos Karukoski olisi oikein urakalla tempaissut ja pyrkinyt vähän kohahduttamaan. Suomessa tehdään aivan liian vähän elokuvia, joissa tietoisesti halutaan provosoida. Tässä olisi ollut siihen hyvä tilaisuus.

Kaikesta tästä huolimatta kuitenkin tykkäsin Tom of Finlandista. Ensinnäkin se oli teknisesti hyvin tehty, varsinkin näyttelijäsuoritukset olivat erinomaisia. Aihe itsessään oli epätavallinen ja kiinnostava. Tärkeämpää oli kuitenkin elokuvasta välittyvä hyvä fiilis. Oli kiva nähdä kerrankin kunnon vaikeuksien kautta voittoon -elokuva ilman mitään taka-ajatuksia tai traagista loppua. Tarina oli selvästi nousujohteinen ja suorastaan huokui iloa siitä, että saa olla oma itsensä ja tehdä sitä mitä haluaa.

Ehkäpä juju on siinä, että Karukosken estoton henkilönpalvonta tarttuu myös katsojaan. Kun vauhtiin pääsee mukaan, Tom of Finland on suomalaisista suurin ja sillä selvä. Kukapa ei haluaisi nähdä kaikkien aikojen parhaan jätkän menestyvän?

Sekin varmaan vaikutti meikäläisen mielipiteen elokuvasta, että olen itse hiljattain tullut kaapista. En nyt rupea omasta seksielämästäni tässä sen enempää tarinoimaan, mutta onhan se rohkaisevaa, että ammoin syrjitty ja sairaaksi haukuttu mies on nyt nostettu kansakunnan kaapin päälle.

Annoin leffalle neljä tähteä tasapainoiltuani aikani kolmen ja puolen ja neljän välillä.

JohnRambo

23.03.17 klo 15:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole nähnyt tätä leffaa, eikä se mua oikeastaan kiinnosta. Tulin tänne vain kertomaan, että mua ei haittaa jos mulle livautetaan homopornoa kun istun paskalla.

22.04.17 klo 18:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jack Nicholsonilla ja mulla on tänään synttärit =)

Key

30.04.17 klo 19:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää vappua!

pirpana

01.05.17 klo 01:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen sanoinkuvaamattoman ylpeä itsestäni.

01.05.17 klo 02:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvä.

pirpana

01.05.17 klo 09:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosfecoff kirjoitti:

Hyvä.

Hyvä. :)

09.05.17 klo 00:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli juuri katsottua tulevan Blade Runner 2049:n uunituore traileri [www.youtube.com] ja täytyy sanoa, ettei kyllä ainakaan tuon perusteella vaikuta ollenkaan huonolta.

Eniten pelottaa, että tuossa mennään ryssimään sen alkuperäisen primus motorina toiminut monitulkintaisuus ja mystisyys valitsemalla joku tietty teoria ja jatkamalla tarinaa sitten sen mukaan. Tai sitten tehdään ghostintheshellit ja latistetaan koko juttu pelkäksi matalamieliseksi rymistelyksi ja taisteluksi pahaa korporaatiota vastaan. Takuuhyvä Denis Villeneuve ainakin puikoissa, joten toivo elää.

09.05.17 klo 14:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pari kertaa olen nyt pyöräyttänyt tuon trailerin läpi. Trailerien nykytrendin mukaan tämäkin saadaan vaikuttamaan aika lailla vain kovaääniseltä toimintapaukkeelta. Jotenkin uskon (tai toivon), että kyseessä on vain markkinointikikka, jolla houkutellaan uusikin yleisö katsomaan kyseistä tuotosta. Rakkaan alkuperäisteoksen teho nimenomaan on kaikkialla muualla, kuin laajamittaisessa räiskinnässä. Toisaalta enemmän toivon, ettei tämä tule olemaan täysin vanhan elokuvan apinointi, joten siinä mielessä toiminnallisempi ja eeppisempi suunta on ainakin jotain uutta.

Vangelisin musan variaatiot kieltämättä aiheuttivat kylmiä väreitä. Visuaalinen ilme vaikuttaa myös hienolta, tosin sen suhteen ei voinutkaan odottaa muuta kuin aivan parasta mahdollista. Tästä maistiaisesta tosin puuttui originaalin törkyisempi puoli ja noir-tunnelma. No, ei tässä auta muu kuin odottaa mitä tuleman pitää.

24.05.17 klo 09:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ohhoh. Huomasin että top-listaani "leffahylly" pamahti justiinsa 600:s leffa. Aika liutahan noita filmejä alkaa tossa olemaan. Lisäilen tonne niitä sitämukaa kun kattelen, todellisuudessa lukema siis huitelee varmaan jossain 650-670 elokuvan tietämillä.

Maximus

29.05.17 klo 16:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luin taannoin jonkun sortin huhuja mahdollisesta TopTenin paluusta, mutta liekö kyseisissä huhuissa mitään perää? Itse ainakin näkisin tuollaisen Levy/Leffa/Peli -kauppaketjun erinomaisena lisänä ostoskeskuksiin kautta Suomen, sen verran ikävä alkaa jo olemaan TopTenissä notkumista ja sitä riemun tunnetta kun alelaarista löytyy muutaman euron hintalapulla varustettuna kauan metsästetty elokuva

30.05.17 klo 00:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Jep ehkä eniten tuli juurikin tuolta hankittua leffoja kirpparin ja divareiden lisäksi. Länkkäri tarjonta blu rayna on hieman nihkeä, mutta niitäkin aika ajoin löytyi, kun penkoi tarpeeksi syvältä. Peckinpahin Hurja Joukko, Django Unchained ja The Revenant tästä mallista esimerkkinä löytyneistä tapauksista tuolta alelaarista.

abneri

05.06.17 klo 09:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulisipa nyt pitkä,lämmin,kaunis kesä..
Jos asiat menisi kuten tähtiin oli kirjoitettu,vuodenvaihteessa/sen jälkeen jatkuisi työt nykyisellä työpaikallani.
Nyt olen monen muun lailla ollut reilun vuoden pakkolomalla,eli ansiosidonnaista piisaisi vielä sopivasti tuonne asti.
Tämä olisi todennäköisesti yksi harvoista tilaisuuksista aikuisiällä nauttia koko kesä vapaudesta,vieläpä ilman suurempia rahahuolia.
Murehditaan sitten loppuvuonna loskassa ja pakkasessa elämän realiteetteja, kesän nautin luonnosta ja joutenolosta huolettoman reikäpään tapaan.
Ja eikös se heinäsirkkakin aikoinaan kuitenkin loppujenlopuksi selvinnyt..?

15.06.17 klo 12:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Windows -päivitys rikkoi tietokoneeni lopullisesti. Nyt yritän pelastella tiedostoja, mutta luulenpa menettäneeni satojen gigatavujen edestä tavaraa.

Hauskinta tässä on se, että muutama viikko sitten aiempi Windows -päivitys korjasi tietokoneen kaikista käynnisymisongelmista ja jatkuvista jumittumisista, joita sillä oli noin puolen vuoden ajan ollut.

Microsoft on maailma paskin yhtiö, ja toivon sille kuolemaa.

Key

23.06.17 klo 13:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää juhannusta!

Wayne 64

23.06.17 klo 17:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää Juhannusta minunkin puolestani.

04.07.17 klo 14:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt napsahti 1000 pisteytystä täyteen. Leffatykkiin oon rekisteröitynyt 18.6.2013. Nämä tuhat elokuvaa on siis siitä hetkestä tähän päivään mennessä katsottuja filmejä. Oon lisänny ainoastaan sitä mukaan kun katselen, eli siis pisteyttämättä on todella paljon aikonaan jo nähtyjä elokuvia. Mukavampi vaan laittaa sitämukaan fiiliksen pohjalta pisteitä, kuin että alkais muistelemaan kauan sitten katotuille filmeille arvosanoja. Tuohon n. 4 vuoteen laskettuna sehän tekis 250 elokuvaa per vuosi.

Elokuvien jano ei oo hiipunut tippaakaan, päinvastoin. Kokoelma kasvaa kiivasta tahtia ja hankintalistallakin on vaikka ja mitä. Pitää varmaan perhana käydä ostaan isompi hylly.

27.07.17 klo 21:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Edellisessä viestissäni tässä ketjussa kerroin kannettavan tietokoneeni menneen rikki pakollisen päivityksen myötä. Nyt pöytä-PCni lakkasi toimimasta ilman syytä oltuaan muutaman tunnin suljettuna täyin normaalin käytön jälkeen. En tiedä mitä vittua olen tehnyt asnaitakseni tällaista, mutta aika vitun lannistavaa tämä alkaa olemaan.

30.07.17 klo 20:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maailman kovin toimintastara kautta aikain, eli Arnold Schwarzenegger täytti tänään 70 vuotta. Hyvät synttärit Arskalle ja pitkää ikää!

Ps. Ajattelin sen kunniaks itse kattella tänään pitkästä aikaa Last Action Heron. Ei ehkä kirkkainta kastia Arska-filmeistä, mutta muistaakseni oikein viihdyttävä pätkä kyseessä kuitenkin!

abneri

30.07.17 klo 21:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Iso-Arskan leffojen ylivoima ja vaikutus meihin kasarikakaroihin on kyllä vertaansa vailla.

Mikäs sen mahtavampaa kuin vhs:ltä katsella kavereiden kanssa miten Arska laittaa pahiksia kumoon.Ja välillä hyviksiäkin.. :)

Punainen Vaara,Predator,Raaka Keikka,Conan,Commando ja tietysti Terminator. Mahtavaa !

Stallonen Rockyt,Rambot ja kai sitten Cobrakin pääsee kyllä viihdyttävyysarvossaan lähelle.