Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

pirpana

15.01.17 klo 19:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Otin oikein hyvin selkoa tekstistäsi Mowgli. Kiitos tuesta ja sympatioista. :)

Harrastuksia minulla ei ole, ja olenkin yrittänyt sitä monta vuotta keksiä itselleni (nimenomaan sellaista harrastusta jossa oltais muittenkin ihmisten kanssa). Kaikenlaista urheilua on tullut jannuna harrasteltua, ja siinä hommassa ei kyllä kavereita tee. Sehän kaikki on vaan omaan yksilösuoritukseen keskittymistä ja kilpailua.

Elokuvat ovat kiinnostaneet vaahtosammuttimen kokoisesta asti. Olinkin yrittänyt kerätä silloisesta koulukaveriporukasta yhteistä elokuvaharraste ryhmää, mutta se ei oikein kiinnostanut heitä ja se sitten vaan jäi.

Olen yrittänyt etsiä elokuvaharrastaja-ryhmiä, mutta ne aina tuntuvat olevan jossain häränperseessä.

Joten miksi en itse organisoisi tämmöistä ryhmää (tuli nyt ihan just mieleen :) ). Tälläinen harrastus tuntuisi siltä, että pääsisi tutustumaan ihmisiin erittäin hyvin, pidettäisiin hauskaa, ja tehtäisiin elokuvia. Niin vakavia kuin leikkimielisiäkin.

Vau, tuli ihan hyvä mieli. :D

Lassomies

16.01.17 klo 18:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

mikä saa teidät tuntemaan olonne kokonaiseksi ja iloiseksi?

...ja niin yksinäisyys ei ollut enää yksinäisyyttä, vaan yksinoloa.

Tiätkö, mikä kans toimii pettämättömällä varmuudella? Ihan hillittömät itseharhat. Ehkä aliarvostetuin muoto itsetunnon kohottamiseen. Minuunkin on ihana varattu rouva avuttoman rakastunut, muttei halua lähteä ulos, koska tiedämme molemmat, että se olisi väärin. Ja miksei olisi rakastunut - ovathan kootut kaskuni Kalle Kustaa Korkista sellaista tarinoinnin legendaa, että harva voi vastustaa. Moni on pyytänyt lisää!
Entäpä se, kun voitin Trivial Pursuitin kolme kertaa peräkkäin, koska tiedänhän yleensä kaikesta kaiken. Voisin myös tehdä tiukan salitreenin, vaikka pakko ei ole, sillä mihin tämä kimmerialainen ääriviiva tästä enää parantuisi?
Kun katselet Frendejä ja Tähtien sotaa, niin olet vaan niin kuin maailmassa ei olisi miljardi muuta, jotka tykkäävät Frendeistä ja Tähtien sodasta. Tai jos on, niin olet kuin olisit ainoa, kuka "todella ymmärtää sen näin syvällisesti kuin ."

Ei tämä nyt mikään uutinen varmasti ole, mutta kanava luovuuden ventiloinnille toimii. Jos luovuutta löytyy. Joku pienikin juttu, missä voi tuntea olevansa hyvä, olkoon se vaikka pienoislennokkien rakentaminen tai munakkaan kokkaus. Se voi riittää. Ilmeinen vinkki leffasivustolla, mutta katso leffoja ja tv-sarjoja, mistä oikeasti tykkäät, ja katso ne miettimättä, mitä niistä pitäisi tykätä. Jos saat kipinän, niin kirjoita niistä. Vaikket tänne julkaisisikaan, niin huomaat ainakin itse saaneesi jotain talteen.

Hyvää oloa sulle.

16.01.17 klo 19:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

... mikä saa teidät tuntemaan olonne kokonaiseksi ja iloiseksi?

Omasta puolestani voin sanoa että mikä tahansa kiinnostava ja tarkoituksenmukainen tekeminen sekä tunne asioiden etenemisestä ja henkilökohtaisesta edistymisestä on kaikkein tärkeintä. Ennen opiskelemaann lähtöä elin pari vuosikymmentä sillä lailla syrjässä, ettei seuraa hirveästi koskaan ollut ja aina piti itse kehittää jotain. Periaatteessa se tekeminen voi olla mitä tahansa mitä itse kokee merkitykselliseksi ja tärkeäksi, yksi Sinenmaan Kati esimerkiksi kokosi [www.youtube.com] Pasilan metsikköön 20 vuotta kiviä omaksi huvikseen ja on kommentoinut sen olleen elämänsä onnellisinta aikaa.

Henkilökohtaisesti olen löytänyt sen juttuni alunperin lukemisesta ja yleisestä itseopiskelusta joskus kouluaikana kun ymmärsin, ettei koulussa yleensä keretä raapaisemaan asioista kuin vähän pintaa. Sittemmin uteliaisuus toi mukaan musiikin, kaunokirjallisuuden, sarjakuvat ja tietysti elokuvat, joiden harrastamiseen olennaisena osana kuuluu myös kaiken teoreettisen kirjallisuuden ahmiminen ja analysointi. Luonnollisesti jossain vaiheessa teki mieli alkaa vielä kirjoittaakin näistä. Seuraavaksi kai pitäisi vielä alkaa opiskelemaan noiden tekniikkaa tarkemmin ja tekemään jotain omaa, ehkä jossain vaiheessa koetan luovaa kirjoittamista, animaatiota, podcastejä ja valokuvaustakin. Siihen päälle vielä muu virallisempi opiskelu ja urakehitys. Koko ajan tekemistä riittää ja homma menee jatkuvasti eteenpäin. Tätä on onnellisuus.

16.01.17 klo 19:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

Otin oikein hyvin selkoa tekstistäsi Mowgli. Kiitos tuesta ja sympatioista. :)

Vau, tuli ihan hyvä mieli. :D

Tuohan on hyvä idea. Kiva juttu!

Tuosta harrastamisesta vielä: itsekään en koskaan ole syttynyt niin sanotuista perinteisistä joukkuelajeista tai kilpailuhenkisestä urheilemisesta. En edes telkkarista seuraa jääkiekkoa tai futista.

Olen itse kymmenisen vuotta ollut lautailulajien, eli skeittauksen ja lumilautailun perään. Skeittauksessa etenkin on parasta, että sen voi yhdistää loistavasti tavalliseen kaverien kanssa hengailuun ja muuhun yhdessäoloon. Sanoisinkin, että lajista suuri osa on sosiaalista kanssakäymistä ja loppupuoli sitten sitä itse skedeilyä. Kilpailua on halutessaan vain leikkimielisesti kavereiden kesken, virallisista skaboista pysyn kaukana. Parhaiten kuvailisin skeittausta yksilölajiksi porukassa: jokainen tekee juttua itsensä vuoksi omalla tyylillään, mutta kuitenkin porukassa toista tukien ja eteenpäin tönien. Homma ei tunnu niinkään erilliseltä treeneihin menemiseltä tai kaverien erikseen näkemisestä eroavalta toiminnalta. Lajin kautta olen saanut paljon kavereita.

Yhdistän samalla touhuun intohimoni tehdä videoita, mikä buustaa intoa haastaa itseään entistä enemmän oppimaan uusia temppuja. Omalla tavallaan meininki on kuin ideoimasi "leffakerho", mutta näissä lyhytelokuvissa pääosaa näyttelee rullalautatemput ja porukassa hölmöily. Kuvasimme koko viime kesän pidempää skedeleffaa varten, ja joulun jälkeen pidimme porukalla ensi-illan teokselle. Olin siis editoinut elokuvan ja täten ainoa, joka sen oli nähnyt kokonaan ennen enskaria. Oli hienoin hetki miesmuistiin, kun näki kavereiden aidot reaktiot ensinäytöksessämme.

Monesti olen kuullut skeittauksesta sanottavan "eihän tuo ole aikuisten hommaa". Näiltä henkilöiltä on mennyt ohi juuri se olennainen pointti. Aikuisen arkea on nimenomaan rentouttava paeta yksinkertaisen ja miksei lapsellisenkin laudanpalalla hyppelyn pariin. Samalla voi toteuttaa omaa luovuuttaan ja yhdessäoloa samanhenkisten tyyppien kanssa.

16.01.17 klo 21:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä keskustelu harrastuksista ja muista henk koht tärkeistä asioista on varmaankin oikea paikka mainostaa kaksihenkisen yhtyeeni kännykällä livenä äänitettyä, enimmäkseen täysin improvisoitua musiikkia.
Jos päätät klikata, niin pidä mielessäsi, että musiikkiimme tulee suhtautua erittäin vakavasti eikä siinä ole yhtään mitään hauskaa.

kolme täysmittaista albumiamme (kestävyystesti?):

meikäläisen ensimmäinen yritys tehdä soolona biisi päällekkäisillä raidoilla:
lopputulos on ihan järkyttävä sotku, mutta tekosyynä siihen käytän rajoittunutta teknologiaa.

Sanottakoon, että pidän itseäni enemmän kuuntelijana kuin luojana..

pirpana

16.01.17 klo 21:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Wow! Nosfecoff *Thumb's up* ! WOOOO!!!!

Masu

18.01.17 klo 16:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään olisi tiedossa Ubisoftin tytäryhtiön, RedLynxin, provaidaama cocktailkestintä + Assassin's Creed-elokuvan yksityisnäytös Kinopalatsissa. Eipä pelisarja ole aiemmin kiinnostanut tarinoidensa puolesta, mutta onhan ne moninaisten historiallisten aikakausien miljööt aina kuriositeetteina herättänyt mielenkiintoa. Vastaanotto ollut myös erittäin niin ja näin, joten pidän odotukseni matalalla, vaikka luotto Fassbenderiin on kova. Harmaata ja masentavan märkää pikkulauantaita kaikille!

Pelimies

22.01.17 klo 23:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Linda Blair täytti tänään 58 vuotta. Ou jee!

Pelimies

05.02.17 klo 14:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään on kulunut 10 vuotta siitä, kun Fingerpori alkoi ilmestymään Hesarin sivuilla.

Ramoona

09.02.17 klo 09:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelimies kirjoitti:

http://www.hs.fi/fingerpori/car-2000005079806.html -Miten se onkaan, että yksinkertaiset asiat jaksavat naurattaa ruudusta toiseen ja vuodesta toiseen. :)

Huumorisarjoista samaa yksinkertaista linjaa toteutti mm. Tankki täyteen. Tätä ei voi nauramatta katsella. ->http://www.leffatykki.com...i-tayteen-kaikki-halvalla

Vertaalaina

10.02.17 klo 14:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Carpenter väläytteli äskettäin facebookissa uuden Halloweenin tekemistä. Mies itse olisi alustavasti tuottajan roolissa ja vastaa mahdollisesti myös musiikeista. David Gordon Green ilmeisesti ohjaa ja kaavailtu ensi-ilta joskus syksyllä 2018. Ihan mielenkiintoista nähdä mitä tästä vielä tulee.

10.02.17 klo 16:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kunhan maestro itse on mukana meiningissä niin toivonkipinää ainakin on! Rob Zombien Halloween kökköse.... siis kakkosen jälkeen rimakin on aika alhaalla. Tässähän olis siis mahdollisuus onnistua. Mikäli tätä uutta Halloweenia siis sitten on tulossa.

Niin ja kaikki Carpenterin pääkopasta lähteneet sävellykset ja sovitukset on täyttä rautaa. Oliskin vähintään mahtavaa jos äijä olis myös mahdollisesti tulevan Halloweenin musapuolen puikoissa.

abneri

21.02.17 klo 15:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meillä sähköyhtiön kautta tuli koodi jolla sai Viaplayn 3kk:ksi 2,89€/kk.
Pakkohan tuo oli ottaa,ajattelin että kyllä sieltä tuon edestä katseltavaa
varmasti löytyy.No,nippanappa,sanoisin..
Ne vapaasti katsottavissa olevat elokuvat ovat enimmäkseen melko vanhoja tai b-luokan leffoja,en kyllä suosittelisi tätä palvelua kellekkään.
Varsinkin kun ilmoittivat että hinta nousee 9,99€/kk tämän tarjouksen loputtua.Heidän Asiakaspalvelusta kyllä annan plussaa,sieltä sain
hyvin seikkaperäisen s-postin miten ja milloin saa tilauksen poikki halpojen kuukausien jälkeen.
Sieltä katsottuja kelvollisia leffoja oli:
-Zootropolis
-SW:rogue one
-...ööö.. Grimsby..tavallaan..
-? Siinä ne tais sitte ollakin.
Täytyy vielä mainita ekana katsottu Hail,Cesar.
Muistan kun tätä mainostettiin tv:ssä leffateatteriesityksen aikana ja ajattelin
tuolloin että tuo täytyy kyllä katsoa,mutta jotenkin se tippui tutkan alle eikä siitä muutenkaan kuulunut mitään.Visuaalisesti elokuva on kyllä näyttävä ja näyttelijäsuoritukset takuuvarmoja mutta se tarinan eteneminen ja leffan jaksotus oli jotenkin outo,se ei edennyt mielenkiintoa ylläpitävästi..
(Onko muilla ongelmia saada ajatukset tekstiksi niin että se pointti tulis esille..?
Mulla ainakin on vaikeaa saada esitetyksi miksi MINUSTA Vuohia tuijottavat miehet =hyvä,
Hail Cesar = huono...)

Lassomies

25.02.17 klo 14:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuinka paska ihmisen stressinsietokyky voi olla? Yksi kadonnut hikinauha, kaksi kadonnutta viestiä Instagramissa ja yhdet kadonneet nappikuulokkeet, mutta tuntuu kuin koko todellisuuden tukijalat luhistuisivat ympäriltä. Seinät kaatuu niskaan. Kissat on koiria ja isäni on androidi!

No, ainakaan jenkkejä ei johda suuruudenhullu tosi-tv-tähti. Joku raja sentään.

Tällaiset päivät saa tosin uskomaan korkeampaan voimaan, joka vaan vetelee naruista ja syö viinirypäleitä, kunnes saa iltapäivähupinsa täyteen.

BTW, mie en ole mikään tuulessa leijuva Forrest Gump -höyhen ja maailmanmatkaaja, jonka on tarkoituskin jättää jälkeensä tavaraa, jota ei pysty jäljittämään. Liikun tasan samoja polkuja yhdestä viikosta toiseen ja toimitan samaa rutiinia kellokoneiston säännöllisyydellä. Mitä tämmöisessä helvetissä voi tehdä kuin luovuttaa ja aloittaa päivä toiste uudestaan?

Ja "Insta."

Siinä on kanssa yks perkele. Eikö FaceBewk muka riitä palveluksi, johon tukkia kuvia ja hehkuttaa omaa erinomaisuutta? Ei tietenkään - tehdään palvelu, jossa on vähemmän ominaisuuksia, kuten puuttuvat vaihtoehdot kuvanrajaukselle ja kommentit, jotka katoavat kosmokseen ennen kuin niitä ehtii lukea :D Voin jo sieluni silmin kuvitella sen palaverin, missä jätkä nimeltä Jesse on saanut palkankorotuksen ja vuoden viinerit keksiessään, että ihmiset haluavat todellisuudessa huonompaa palvelua kuin mitä heille on antaa. Se on nipin napin kätevä kuvien jakoon, eikä viestimiseen sitäkään. Koko palvelu on kuin joku känninen hovimestari - jolla ei ole käsiä. Se kertoo, että sulle on viestejä, mutta ei vaan ota niitä talteen. Paitsi useimmiten se heittää minut ulos, kun koitan päästä sisään. Hyvin menee, Insta! Instagram 1 - känninen Jeeves 0.

Kertokaa joku, pliis, mitä mie teen väärin. Tämä kukoistava dementia ja teknologia-ymmyrkäisyys vaan vahvistaa teoriaa siitä, että olen oikeasti 26-vuotias, joka on syntynyt 40-luvulla.

06.03.17 klo 20:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Selasin vanhoja (1998-2001) viikottaisia Aku Ankka -lehtiä, ja kohtasin monien vuosien jälkeen mainoksen, joka aiheutti pikku-Coffille aikanaan fyysistä pahoinvointia, päänsärkyä ja kuutta erilaista tautia. Katsokaa ja ihailkaa.

06.03.17 klo 21:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuvassa oleva skidi on varmaan nykyään ihan järkyttävän ylpee tosta mainoksesta.

15.03.17 klo 18:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Huh huh! Tuon aikakauden Akuissa on muutenkin melkoisia mainoksia. Mieleen on jäänyt erityisesti ahdistavat Mars-patukkamainokset.

Mutta juu, tuo on niistä kaikkein groteskein. Hyvä kun palautit ostavan yleisön tietoisuuteen tämän tärkeän ongelman.

EDIT: Kaveri tykkäsi kuvasta myös ja teki siitä Whatsapp-kuvakkeensa.

21.03.17 klo 11:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uuden Ghost in the Shellin ensi-iltaan 10 päivää aikaa. Leffasta on ilmeisesti Jenkeissä jo näytetty pitempiä pätkiä ja mitä näin etukäteen olen sikäläisten fanien reaktioita kuullut niin

Spoileri: näytä

Tästä voi siis saada aikaiseksi vielä ihan hauskan arvostelun. Katsotaan, mitä tapahtuu.

21.03.17 klo 11:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin eilen teatterissa Ghost in the Shellin trailerin ja henkioppaani kertoi minulle, että elokuva tulee olemaan paska.

Sen sijaan se uusi Kong: Pääkallosaari oli yllättävän hyvä. Olin valmistautunut vihaamaan sitä, mutta toisin kävi. Täysin absurdi ja aivoton elokuva, mutta juuri siksi niin viihdyttävä. Paikoitellen Kong oli niin tyylitajuton, että tuli mieleen tekijöilläkin varmaan olleen vähän pilkettä silmäkulmassa. Tiedä häntä.

Joka tapauksessa Kong oli paluu vanhan hyvän ajan hirviöleffojen pariin. Ei mitään löpinää eläinten oikeuksista tai pohdintaa, oliko ihmiskunta nyt sitten se todellinen hirviö. Vaan ihan rehellisesti vain aikansa parhailla erikoistehosteilla toteutettua rytkettä, jossa isot örrimörrit mättävät toisiaan turpaan ilman mitään erityistä syytä. Ei niin hyvä kuin alkuperäinen King Kong, mutta tärkeimmässä onnistuttiin: parin tunnin ajan sitä ihan vilpittömästi ajatteli, ettei mikään ole siistimpää kuin pilvenpiirtäjän kokoinen gorilla.

Kaamos

22.03.17 klo 13:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meikäläistä kiinnostaisi sinun mietteesi myös elokuvasta Tom of Finland. Tuli odotettua enemmän pisteitä.