Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

29.11.16 klo 11:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

vomppa kirjoitti:

Varmaan Venäjä saisi Suomen vallattua, jos oikeasti haluaisi, mutta millä hinnalla?

'

Venäläiset nyt vaan on niin irrallaan todellisuudesta, että kunhan vain suomenvenäläiset saa päähänsä että heitä sorretaan täällä, niin silloin Venäjä tekee ihan mitä vain hinnalla millä hyvänsä.

Ja mistä muuten johtuu venäläisten into hankkia tontteja sotilallisesti merkittäviltä alueilta? Miksi heille ei kelpaa normaalit tontit neutraaleilla alueilla? Se nyt vähän kertoo jotain mihin venäläiset pyrkivät. Jos heidän puheluita ja nettiliikennnettä valvottaisiin niin saataisiin varmaan mielenkiintoista tietoa motiiveista.

vomppa

02.12.16 klo 15:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

'

Olen vähän skeptinen tuon suhteen. Tuskin Putin valtasi Krimiä tai osia itä-Ukrainasta, koska Krimin venäläisväestö koki itsensä syrjityksi, vaan hän käytti venäläisväestön syrjintää tekosyynä vallatessaan näitä alueita, jotka halusi ihan omista syistään hallintaansa.

Jos Putinilla tai Venäjällä yleensä ei ole intressejä vallata Suomea (niin kuin tuskin on) eivät he rupea uhraamaan herraties kuinka paljon sotilaita vallatakseen sitä vaikka suomenvenäläiset kitisisivät mitä. Mutta sitä en epäile yhtään, että jos Venäjä joskus saa päähänsä että Suomi oikeasti onkin valtaamisen arvoinen, niin suomenvenäläisiä tullaan kyllä käyttämään varmasti tekosyynä.

Todennäköisesti noita alueita hankitaan "varalta" juuri sen vuoksi, että intressit Suomea kohtaan joskus kasvavat. Tiedä sitten tarkalleen, mihin niitä hyödynnetään. Ja varsin todennäköisesti noihin epäilyttäviin mökkikauppoihin liittyvää porukkaa tarkkaillaankin, ja motiivit on kyllä aika selvät ilman tarkkailuakin.

02.12.16 klo 20:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hero-kanava tekee tänään (pe 2.12) suuren kulttuuriteon. Näyttää Spaceballs eli Avaruusboltsit -elokuvan klo 21 alkaen.

"(Spaceballs/USA 1987). Star Wars -saagaa parodioiva vauhtikomedia avaruusboltsien planeetasta, jonka presidentti (Mel Brooks) pyrkii pelastamaan planeettansa kaappaamalla naapuriplaneetta Druidian prinsessan (Daphne Zuniga). Tilanteen voi pelastaa vain salaperäinen palkkasoturi Lone Starr (Bill Pullman).

Pääosissa: Mel Brooks, John Candy, Rick Moranis, Bill Pullman, Daphne Zuniga, Dick Van Patten. Ohjaus: Mel Brooks."

04.12.16 klo 16:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joulun ollessa lähellä ja Star Wars hulinan ollessa ylimmillään vaihdoin vanhan toisella forumilla käyttämäni avatarin profiilikuvaksi. vaihdetaan.net, joka vaihtui Mtgsuomi versioon ja uuteen leiskaan joskus muinoin on siis puhumani sivusto.

Tykkäsin Balen kuvasta, mutta Feideri on aina Darth Vader punaisella valomiekalla varustettuna, kuten pitää ollakin imperiumia vahvistettuna rautaisella kädella ja hallittuna olemuksena.

06.12.16 klo 10:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää itsenäisyyspäivää!

06.12.16 klo 19:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää itsenäisyyspäivää minunkin puolesta.

20.12.16 klo 15:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

vomppa kirjoitti:

Annan vastineeni näin reilusti jälkikäteen.

Minun on kyllä vaikea käsittää että mitä nämä intressit Suomea kohtaan voisivat olla? Meillä ei ole luonnonvaroja mikä venäläisiä kiinnostaa. Silti Suomea kuitenkin kaivataan vähintäänkin salaa etupiiriin. Ehkä Venäjä nyt saa Suomen etupiiriinsä kun Trumpin ja Putinin yhteistyön avulla tehdään jakoa Eurooppaan. Ja Trumpia ei varmaankaan Suomen edut kiinnosta. Vaikka amerikkalaiseen tapaan olikin Niinistölle kohtelias.

Tilanne olisi hieman erinlainen jos olisi aikanaan liitytty natoon. Nyt saattaa olla vähän myöhäistä.

23.12.16 klo 10:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

En varmaan huomenna tule paljoa tietokonetta käyttäneeksi, joten hyvää joulua tykkiläisille jo näin etukäteen!

23.12.16 klo 19:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää joulua minunkin puolestani

23.12.16 klo 22:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää joulua kaikille tykkiläisille!

24.12.16 klo 05:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Key kirjoitti:

Hyvää joulua kaikille tykkiläisille!

Kuten myös sitä samaa ahkerat tykkiläiset ja saitilla vierailevat Kirkkonummelaiset (02400).

24.12.16 klo 08:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oikein hyvää joulua kaikille leffafriikeille ja muille hyypiöille! Olkaahan iisisti! :)

24.12.16 klo 19:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Julistin joulurauhan joka standardiajan mukaisesti on jo päättynyt. Standardiaika on happi-15:n puoliintumisaika, eli 122 sekuntia. Hyvät joulut silti kaikille ja en aio luopua arvosteluista.

26.12.16 klo 17:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Huomasin juuri, että joukko Studio Ghiblin entisiä työntekijöitä on perustanut uuden studion: Studio Ponocin, jonka debyytti Mary and The Witch's Flower pitäisi ilmestyä ensi kesänä. Trailerin [www.youtube.com] perusteella elokuva ainakin näyttää ja kuulostaa miltä pitääkin. Täytyy panna korvan taakse.

Ghiblistä puheenollen. Studio tuotti kuluvana vuonna yhdessä ranskalais-belgialais-hollantilaisen animaatiotiimin kanssa upouuden paljon kehutun animaatioelokuvan nimeltä The Red Turtle, jota ei tietenkään meillä ole teattereihin asti kehdattu tuoda. Tough shit.

31.12.16 klo 18:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää uutta vuotta!

31.12.16 klo 23:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää uutta vuotta minunkin puolesta. Onneksi saan sen verran nukkua huomenna rauhassa ettei se häiritse uuden vuoden viettoa. Kun aluksi uskoin että töiden takia menee vähän hillitymmin :)

01.01.17 klo 02:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vuoden ensimmäinen viestini olkoon jo legendaariseksi muodostunut "vuosikatsaus"..

Katsotut elokuvat (=uudet pisteytykset): 68?! Mitä helv.. toivottavasti laskin väärin! Tätä lukemaa ei muutama uusintakatselu pelasta..

Vertailun vuoksi viime vuosien luvut: 79 2015, 229 2014, 293 2013

Katsomani uutuudet (vuonna 2016 julkaistut): 14, kaikki teatterissa

Täydet pistesaaliit: 6 (joista yksi oli uusintakatselun aiheuttama nosto)

Täysin vakavin mielin annetut puolen tähden pisteytykset: 2 ( Minä päivänä tahansa )

Karmaisevin kokemus: se david fincherin parin vuoden takainen affleck-leffa, jonka nimeä en suostu kirjoittamaan

Vuoden paras asia: Hacksaw Ridge - aseeton sotilas

pirpana

13.01.17 klo 19:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei varmasti ole kauhean riemastuttavaa luettavaa, mutta olenpahan rehellinen. Olen tässä miettinyt että miksi tunnen oloni niin tyhjäksi ja vajaaksi vaikka asiat minulla ovat ihan hyvällä mallilla. Miten helvetissä voisi löytää sitä sisältöä elämään jolloin tuntisin oloni hyväksi, mistä hankkia ystäviä, miten olla oma itsensä, miten olla täysin jalat maassa ja olla tuntematta että menen hukkaan tässä yhteiskunnan oravanpyörässä. Samaa tylsää harmaata ja hajutonta arki mössöä.... joka jatkuu ja jatkuu vaan.

Tiedän että "elämäsi on sitä mitä siitä teet", joten haluaisinkin nyt kysyä teiltä että mikä saa teidät tuntemaan olonne kokonaiseksi ja iloiseksi?

Poikkeuksellisen huono päivä on nyt takanapäin, joten mistään masennuksesta ei ole kyse. Väsynyt kylläkin.

15.01.17 klo 14:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Itse tykkään lukea. Se ei ole ykkösvalintani, jos minulla on vapaa-aikaa, mutta jos tunnen oloni huonoksi, pakenen todellisuutta scifin, fantasian ja kauhun maailmoihin. Pidän valtavasti fiiliksestä, jonka lukeminen minulle antaa. Se kirja itsessään ei ole niin oleellinen, vaan se, että lukiessani paha olo poistuu kokonaan, ja hetken aikaa tunnen olevani terve, normaali ja onnellinen.

EDIT: Ai niin, Söpö, jos luet tämän, niin poistin sen editointiketjun. Se on spämmibotti, joka postaa avunpyynnöiksi naamioituja mainoksia eri foorumeille. On mainostanut aiemmin mm. tasapainoskoottereita ja sähkötupakkaa. Botin viestit tunnistaa siitä, että otsikossa on jokin tavoiteltava asia ja kysymysmerkki perässä, esim. "Tasapainoskootterit?" tai "Apua tupakoinnin lopettamiseen?" Viestissä on myös aina pari linkkiä nettikauppoihin. Ei vastata niihin, vaan siivotaan ne bittiavaruuteen.

15.01.17 klo 19:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

Veikkaisin, että jokainen ihminen painiskelee samojen tuntemusten kanssa jossain vaiheessa elämäänsä. Ja nimenomaan, vaikka asiat olisivatkin hyvin, voi silti olla ahdistunut fiilis tietämättä miksi.

Itselläni kävi harrastuksessani syksyn alussa vamma, jonka takia en ole liikkunut aktiivisesti puoleen vuoteen (nytkin vasta hidasta palauttelua). Tänä aikana kainalosauvoilla linkuttaessa ja kotona istuessa tuli pohdittua yhtä sun toista. Yllätyin, miten surkeaksi tunsin itseni, koska en päässyt kunnolla harrastukseni pariin. Kaikki oli muuten täysin hyvällä tolalla, mutta yhden kurjan asian takia kaikki muukin tuntui menevän mönkään. Tajusinkin tässä, kuinka tärkeä harrastukseni minulle on.

Kehottaisinkin ehkä keksimään jonkin kivan harrastuksen. Sen myötä voi saada hyvin yllättäenkin uusia ystäviä, kun vain rohkaistuu tutustumaan. Ja nimenomaan kannattaa olla oma itsensä, eikä esittää jotain muuta kuin on. Feikkaamalla tuskin saavuttaa pitkällä tähtäimellä pysyviä kaveruussuhteita. Sanoisin kokevani itseni onnelliseksi, kun saan olla oma hölmö itseni kavereideni seurassa.

Saa olla elämässä hyvin onnekas, jos ei ikinä tunne arkeaan harmaaksi mössöksi. Sitä varten vapaalla on hyvä olla niitä kivoja asioita, joita sitten odottaa mössöstä päästyään. Tsemppiä sulle, toivottavasti löpinöistäni otti jotain selkoa!