Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

06.10.16 klo 21:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hah! Avasin just tykin ja huomasin karmastani kadonneen ainakin kolmanneksen yhden päivän aikana. Näköjään joku hermanni käy läpi järjestään mun viestit ja antaa miinusta kaikille. Ihan yhdentekevää, ei kiinnosta ollenkaan. Mietinpä vaan minkälaisella simpanssilla ylipäänsä riittää aikaa ja energiaa mihinkään noin joutavaan ja typerään pelleilyyn.

06.10.16 klo 23:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika outo juttu. Harva täällä enää edes miinustelee ketään, aktiivinen foorumiporukka kun on kuitenkin suhteellisen pieni ja hyvissä väleissä keskenään. Kerran pari vuodessa joku sankari tulee postailemaan jotain lääkemainoksia ym. roskaa, mutta siihen se melkeinpä jää.

07.10.16 klo 21:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus: huomasin juuri, että minullakin on tämän päivän aikana hyppinyt tuo karma. Yhdessä vaiheessa luku oli laskenut rajusti, ja parin tunnin päästä se oli entisellään. Kyse on todennäköisesti jostakin bugista, eikä peikosta..

08.10.16 klo 21:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minulla tipahti karma tänään -676, kun aikaisemmin se oli noin -658. Johan on kumma juttu.

Wayne 64

08.10.16 klo 23:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä mä luulen, että se on joku rölli... Minulta oli minustettu kaikkia "jonkinlainen leffakuvavisa"-ketjun laittamisista viestejä lukuunottamatta yhtä. Minkälainen bugi miinustaa yhdestä ketjusta kaikki viestit, mutta jättää vain yhden?

08.10.16 klo 23:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rölli taitaa olla selitys tämänhetkisille tapahtumille, tai karma päivittyy oudosti. Minun erittäin alhainen karmani on tosin suureksi osaksi omaa syytäni.

08.10.16 klo 23:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä tämä omasta mielestä harvinaisen tyhmältä tai skitsofreeniselta trollilta tuntuu. Vähän tipottain on parin päivän aikana käynyt ainakin jokaikisen mun viestin läpi ja lykännyt miinusta alkaen niistä leffakuvavisan viesteistä. Edelleenkään ei voi ymmärtää keneltä löytyy aikaa tai kiinnostusta puuhata jotain noin tyhmää, etenkään kun karma ei oikeastaan edes vaikuta yhtään mihinkään. Onneksi nykyään ei enää voi antaa arvosteluille miinusta niin kuin joskus, sellaisesta voisi ehkä vähän pulttia vetääkin. Tietääkö kukaan vanhempi käyttäjä onko tällaista bugia/trollia ollut täällä ennen?

09.10.16 klo 01:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tarkennus vielä edelliseen viestiini. Nyt kun parin vrk:n ajan olen kiinnittänyt asiaan huomiota, tiedän viimeisen 10 tunnin aikana karmani nousseen 99 pisteellä. Sitä edeltävänä päivänä se oli noussut n. 50.

22.10.16 klo 21:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jeff Goldblum täytti tänään 64 vuotta.

Myös minulla on ollut tänään synttärit ja täytin 26 vuotta. Lahjaksi sain nahkahanskat, yhteensä 70€ rahaa vanhemmilta ja yhdeltä tutulta, sekä cdonilta sain 5€ alennuskoodin. Huomenna kaiketi lisää lahjoja koska pari kaveria tulee käymään kylässä.

Myös isälläni oli tänään synttärit ja hän täytti 57 vuotta.

Tertsi

03.11.16 klo 21:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näyttelijä Charles Bronson syntyi 95 vuotta sitten. Sen kunniaksi taidan tänään katsoa yhden kivikasvon elokuvista. Kenties Chaton maan. Viiden vuoden päästä voisi juhlistaa vähän suuremmin.

Onnittelut samalla 59-vuotiaalle Dolphille. Äijä muuten jahtaa demoneja [www.nightvisions.info] ensi viikon Night Visions -festareilla.

09.11.16 klo 11:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Haluaisin onnitella Donald J. Trumpia, Yhdysvaltojen seuraavaa presidenttiä. Toivottavasti ukolla on sentään aikaa tehdä vielä Diili -ohjelmaa. Se on hyvä sarja. Ainakin huumorimielessä.

09.11.16 klo 12:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Beer Master

09.11.16 klo 21:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

09.11.16 klo 22:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oli Trumpin poliittisista kannoista mitä mieltä tahansa, niin olisi kuitenkin luullut että tietoisten loukkausten ja valheiden syytäminen, naisten ahdistelu ja yleinen öykkäröinti olisivat tehneet kenestä tahansa vastuulliseen asemaan kelpaamattoman. Maailma on kummallinen paikka. Toivottavasti vastaava ei leviä Suomeen. Ei kai tässä auta kuin toivoa, että Trumpista kuoriutuu pragmaatikko, joka vähintäänkin pidättäytyisi aloittamasta uusia sotia.

09.11.16 klo 22:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eniten tässä pelottaa turvallisuus tilanne. Koska tällä hetkellä Putin ja Trump ovat keskenään hyvää pataa ja molemmat elättelävät toiveita maiden välisen suhteiden parannuksesta. Emme kuitenkaan voi olettaa että Venäjän ulkopolitiikka muuta maailmaa kohtaan muuttuu. Pahimmassa tapauksessa Trump antaa Venäjälle vapaat kädet Euroopassa ja sen jälkeen saattaa valua suomalaistenkin nuorten miesten veri. Ei sitäkään voida olettaa että Trump olisi uusi Reagan joka kesytti Venäjän (silloisen Neuvostoliiton) edes hetkeksi.

Kesällä 2015 homoliitot tulivat lailliseksi koko Yhdysvalloissa, mutta nyt tilanne saattaa muuttua muutaman vuoden sisään. Vaikka Trump ei ehkä vihaa homoja, hän todennäköisesti nimittää oikeuslaitoksiin voimakkaan uskonnollisia tuomareita, jotka mielellään kumoavat homoliittot. Muutenkin amerikkalaisten homojen oikeuksista on syytä olla huolissaan Trumpin valinnan jälkeen. Ja sitten nämä abortit. Trump varmasti mielellään kieltää ne ja näin rajoittaa naisten oikeuksia.

Mutta nyt on syytä olla huolissaan useitakin asioista vaalien jälkeen, mutta vielä on aikaista spekuloida kaikkea. Mutta nyt jos koskaan on syytä toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Maximus

16.11.16 klo 21:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli pitkästä aikaa tykissä aikoinaan rustatut arvostelut mieleen kun eräälle kurssille piti tehdä arvostelu jostain työstä, esim. elokuvasta (sumeni muut vaihtoehdot tuossa vaiheessa) ja itse kirjoitin Black Mass - elokuvan arvostelun. Kurssia varten täytyy tehdä pari lyhyttä esseetä läpäistäkseen sen ja tämä arvostelu oli ensimmäinen. Toisessa esseessä täytyy valita aiheekseen joko elokuvien remaket tai sitten stereotypiat elokuvissa. Englantia kun opiskelen, niin tuo arvostelu tuli luonnollisesti kirjoittaa englanniksi. Yllättävän helposti tuli englanniksikin tekstiä. Arvostelu venyi lopulta 3,5 sivuun, mikä omasta mielestäni on ehkä hieman liian pitkähkö arvostelulle, mutta menköön. Mutta mutta, ehkä tästä tuli taas pieni kipinä jatkaa arvosteluiden kirjoittelua niin katsoo jos sitä jaksaisi tännekin taas pari rustailla.

vomppa

24.11.16 klo 19:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Mitä näitä Trumpin puheita voiton jälkeen on seurannut, niin pidän itse todennäköisenä että Trump nimenomaan on sellainen pragamaatikko kuin Miihkali toivoi. Käytännössä se tarkoittaa, että hän on kiinnostunut vain oman asemansa turvaamisesta, ja sen tehdäkseen kosiskelee ihmisiä sanomalla mitä nämä haluavat kuulla. Hänen vaalien aikainen öykkäröintinsä oli todennäköisesti täysin harkittua, ja lopputuloksesta päätellen sillä oli kohderyhmänsä. Nyt päästyään valituksi hän on "lieventänyt kantojaan" mm. ilmastonmuutokseen liittyen, ja voitonpuheessaankin hän rupesi samantien ''kiittämään Clintonia hyvästä kisasta, lupasi olevansa kaikkien amerikkalaisten presidentti'' jne. Eli kun öykkäröinti oli tehnyt tehtävänsä haaliakseen hänelle riittävän määrän öykkäröinnistä tykkäävien tai siitä välittämättä olevien ääniä, hän siirtyy maltillisempaan esiintymiseen turvatakseen saavutuksensa.

Eli siis, en tiedä mitkä ovat Trumpin todelliset mielipiteet, mutta hän on populistin perikuva - hän muuttelee kantojaan jatkuvasti ja sanoo puheidensa kuulijoille mitä arvelee näiden haluavan kuulla.

Mitä tuohon turvallisuustilanteeseen tulee, niin en usko Trumpilla olevan sen kannalta loppujen lopuksi kovin suurta merkitystä. Eurooppa ei ole mikään lammasaitaus jonne Venäjän karhu voisi tuosta vaan rynniä jos vartija (Yhdysvallat) ei ole paikalla. Venäjä pystyy kyllä häiriköimään naapureitaan ja napsimaan pieniä alueita, kuten Krimin, mutta täysimittainen sota eurooppalaisia valtioita vastaan tulisi Venäjälle aivan liian kalliiksi, ja Putin tietää kyllä tämän.

25.11.16 klo 17:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin, Eurooppaa vastaan kokonaisuudessaan kyllä ei kannata alkaa sotimaan Venäjänkään. Venäjällä ei ole resursseja, eikä myöskään varmaan uskallusta. Venäläiset tietävät että esim Yhdysvaltojakaan vastaan ei kannata uhota muuten kuin sanallisesti. Muuten tulee musta silmä ja senkka nenästä.

Mutta entä Suomi? Maa joka ei vieläkään ole Natossa. Kun eihän Nato suojele maita jotka eivät siihen kuulu. Venäjä voisi aloittaa sodan Suomea vastaan ilman että mukaan tulee muu Eurooppa.

vomppa

28.11.16 klo 15:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Varmaan Venäjä saisi Suomen vallattua, jos oikeasti haluaisi, mutta millä hinnalla? Suomessa on reservi mukaan luettuna eräs Euroopan suurimmista armeijoista. Venäjä sai kahmittua Ukrainalta raja-alueita, joilla on erittäin runsas edustus etnisiä venäläisiä. Ukraina on entinen neuvostotasavalta, umpikorruptoitunut ja sen armeija on kaikesta päätellen ollut täysin retuperällä. Suomalaisten maanpuolustustahto ja -kyky olisi todennäköisesti aivan eri luokkaa.
Varmaan Suomi miehitettäisiin lopulta, mutta Venäjän tappiot olisivat hirvittävät. Suomessa ei ole mitään, mistä Venäjälle olisi järkevää maksaa sellaista hintaa. Jos Venäjä jostain syystä arvelisi Pietarin olevan uhattuna, niin sitten kiinnostus ainakin Suomen etelärannikkoa kohtaan kasvaa, mutta muuten en oikein usko, että Putin haluaisi tapattaa suunnattomia määriä venäläisiä vallatakseen jonkun viiden miljoonan asukkaan pikkuvaltion.

Lisäksi täytyy muistaa ettei ole mitään varmaan tietoa siitä kuinka vahva Venäjä oikeasti on. Tuollaisten Krimin kaltaisten alueitten valtauksia se on pystynyt suorittamaan ihan pienillä erikoisjoukoilla (ja alueilla, joissa on ennestään hyvin suuri venäläisväestö), mutta mikä olisi Venäjän armeijan todellinen taistelukyky isommassa sodassa? Aika moni tuntuu olevan sitä mieltä että Venäjä bluffaa todella rankasti.

28.11.16 klo 17:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eikö pian sata vuotias äiti Suomi saa vieläkään olla paikallaan maaperällään? Pelkkä ajatus Suomesta monien ulkomaillakin asuvan mielessä on varmasti vakauttava ja jotkut edustajat pitäisi kutsua, jotta tämä itsenäisyys saataisiin sinetöityä vaikka seuraavaksi sadaksi vuodeksi.

Vertailuissa vaikka koulutuksessa Suomi on ehdotonta kärkipäätä ja en nyt muista missä niistä tahi sitä nimihirviö lyhennettä tähän hätään. Vertailu puolestaan puhuu taas kerran hyvinvointivaltion etujen ja OECD:n rankkauksen puolesta sekä vapaan liikkumisen eri muodoissa ollessa kysymyksessä. Annetaanko ihmisten, asioiden ja esineiden liikkua vapaasti vai riistetäänkö heiltä jonkun diktatuurin taholta tai pölhöyden ruumiillistumana tämä oikeus aidosti ja oikeasti vielä herran vuonna 2016.

Seuraavaksi otan käsittelyyn eriskummallisen kielen, jota ihme kyllä vaikeaksi opittavan tasoiseksi monien opettajien taholta lanseeramana monet ulkomaalaiset ovat alkaneet omaksua ja muuttaneet huipputöihin gurulaaksoon.

Venäläiset puolestaan kiinteistöineen ovat alkaneet huolettaa minua toden teolla, kun kesämökkien tonttien omistus ainakin täällä Pohjois-Karjalan susirajalla on lähtenyt liipasimesta eli omistus on siirtynyt ryssien haltuun, kun alueet muuten olivat kansalaisten ulottuvilla, mutta jonkun ilveen takia kannattavuus ja vakavaraisuus varmaan ei ole tilipussissa riittänyt. Toinen syy voi olla "Prustca prätskä" kieltä puhuvien ylimielisyys ja kusen nousu hattuun siitä, että Karjalan seutu on kuin onkin lähellä omaa kanta-Venäjää ja yhteydet esim. laadukkaisiin putiikkeihin ja liikkeisiin on myös naapurustossa. Piru vie, että Roope-Setä sanoisi tähän kohtaan pari kuulumatonta peijaista sanaa.