Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

vomppa

16.06.16 klo 16:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ajokortti on taskussa, ja ennen kuin työt alkavat joskus kuukauden vaihteessa, ehdin lomaillakin hetken ihan kunnolla. Ja se lomailu tarkoittaa luonnollisesti ihan aivoja natisuttavaa määrää elokuvia. Loistavaa kesää kaikille tykkiläisille.

16.06.16 klo 19:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minulla alkoi tällä viikolla rehellinen kesäloma elokuun alkuun asti, jolloin vastassa on uusia haasteita kiinnostavan työharjoittelun muodossa. Tänään sain myös kuulla saaneeni pitkän prosessin takana olevasta opinnäytetyöstäni parhaan arvosanan, joten nyt voi hyvällä omatunnolla keskittyä rullalautailuun ja kaljanjuontiin elokuuhun asti. Riippuu varmasti ihan keleistä, kuinka paljon elokuvia tulee välissä toljoteltua. Mukavaa kesää teille kaikille!

Lassomies

22.06.16 klo 20:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vähän aikaa sitten aiheellista keskustelua kirvoitti Episodin klikkiotsikointi, johon en voinut osallistua kuin hiljaisella nyökyttelyllä, koska minulla ei ollut lisätä yhtään mitään. Eräs toisenlainen uutisointi hiertää kyllä: tarkastaessani päivittäin Hotmailin postilootaani - sähköposti, jota kukaan ei kuulemma enää käytä - jännitys ei rajoitu enää pelkästään siihen mysteeriin, mitä kiehtovaa minulle tänään tarjotaan, ei tosiaan. Odotan masokistisella mielenkiinnolla MSN:n etusivun tarjoamia elämää muuttavia artikkeleita. "10 asiaa, jotka teet väärin, kun istut pöntöllä." Voin sanoa lukematta sisältöä, että olivat ne asiat mitä tahansa, niin ei - en taatusti tee näitä asioita VÄÄRIN, kun istun pöntöllä. Vaikka istunkin siellä aina jalat ristissä.

Mutta sekään ei lyö yli niin kuin tämä alituinen ravitsemusholhoaminen.
"11 ruokaa, joihin lääkärit eivät koske!"
"Tiedätkö, paljonko kaloreita sinun tulisi kuluttaa?"

"50 ruokaa, joita sinun tulisi välttää!" [www.msn.com]

50! Luulin tätä aina vitsiksi, mutta vissiin Leo Spaceman, lääketieteen tohtori, onkin oikeassa:

Donitsien, pekonin, mehujen, vaalean leivän ja muiden ihmiskunnan parhaiden keksintöjen ohella yksi paheksuttu sonta on tietty sokeri. "Sokerin kulutus on yhdistetty suoraan diabetekseen. Siksi sitä sanotaan usein hitaasti tappavaksi myrkyksi. "

Ime munaa, MSN! Siitähän mullakin johtuu elämässä ongelmat! Haluaisinpa oikeasti nähdä, kuinka sokerin ja muiden ruokien jättäminen vaikuttaa positiivisesti sosiaaliseen vammaisuuteen ja minäkin oppisin elämään kroonisen itseinhon kanssa. Ai vitsi, voisin jopa käyttää keskustelun avaajana sitä, kuinka lähistölle on avattu uusi superfood-ravintola. Voimme tehdä sinne kaikki viikonloppureissun!

Ihme syyllistämistä ja keulimista omalla paremmuudella jostain syömisestä. Minä en nousisi aamulla edes ylös, ellen tietäisi, että pääsen syömään naisille markkinoituja jugurttimuroja. Millä helvetillä tässä hakee mielihyvää, jos ei BonBonien ja juuston syönnillä? Tyttöystävällä ja rakkaudella?

Luuserit...

Vietin juuri kaksi viikkoa siskon luona syöden ilottomia ja terveellisiä proteiinimättöjä ja mitä tapahtui? Housut tippuivat. Kuka nyt sellaista haluaa! Lisäksi jouduin pidättelemään ainakin kuutta miljoonaa pierua junamatkalla takaisin kotiin. Et ole kokenut tuskaa ennen kuin istut 10 tuntia sisälläsi kaasuja, joita pidettäisiin Auschwitzissäkin kohtuuttomana.

Tietty on mahdollista, että artikkelit ovatkin käänteispsykologista retoriikkaa. Tyyliin: joku on lukenut toisesta lähteestä ravintosuosituksia, jotka eivät istu kirjoittajan kulutustottumuksiin ja se hakee vertaistukea muilta silleen: "kuulisitpa, mitä lääkärini kertoi minulle! Odotas..." Siinä on auktoriteettien painavat sanat ja käskymuodot kaikkineen laitettu mukaan niin, että se saattaisi olla jopa pieni vittuilu mielessä kirjoitettu, eikä langeta teknisesti edes mielipidekirjoituksen puolelle.

Joku varmasti miettii, että tämän viestin takaa kirjoittelee kävelevä, ylipainoinen biojäteastia, mutta voin vannoa, että olen ihan normaalipainoinen, hyvässä terveydessä viihtyvä Y-sukupolven pälli. Hollywood-läski korkeintaan. Se, että en elä pikaruualla ei tarkoita, että söisin terveellisesti (ainakaan näiden jokereiden standardeilla). Minun elämäntavoite on lenkkeillä ja kuntoilla sen verran, että elän 80-vuotiaaksi - ja syödä niin huonosti, että siitä lähtee 30 vuotta pois, kiitos vain. Siinäkin on elämistä jo enemmän kuin tarpeeksi. Jos tavoite on elää vanhaksi, niin todennäköisimmin minut korjaa pois mummulta perimäni Alzheimer.

Huomautus: artikkelit on arvatenkin kirjoitettu niille, jotka ovat huolissaan omista perunamuodoistaan ja kaipaavat vinkkejä laihduttamiseen, sekä kuntosali-ihmisille, joilla on selkeitä päämääriä treenaukselle. Ei hedonisteille, jotka nauttivat musiikista, kulttuurista ja muusta turhasta. Kunhan mussutan vaan.

Key

24.06.16 klo 10:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää juhannusta!

Ryakar

24.06.16 klo 17:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hauskaa juhannusta tykkiläiset!

06.07.16 klo 14:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään koneen aukaistessani huomasin notta perkele, toimintalegenda Sylvester Stallonekin on ehtiny jo kunnioitettavaan 70-vuoden ikään. Onnea ja pitkää ikää Syltylle!

06.07.16 klo 15:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

No jopas, niin se aika vierähtää.

Matka on ollut pitkä ja pari kuoppaa on takana, mutta omasta mielestäni miehen uraan mahtuu paljon enemmän hyviä kuin kurjia kuvia. Tätä kirjoittaessa itselläni on peräti 30 Stallone-filmiä nähtynä. Toivottavasti vielä moni konna saa Syltyn rynkyistä lyijyä ja rystysistä turpasaunaa!

mattihr

21.07.16 klo 20:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä päivä mennyt puhtaasti sellaisia vanha najan purkkareita (kenkiä) etsiessä. Tutkinut kaikki kenkäkaupat [www.xn--kenkkaupat-t5a.fi] läpi ja tuloksetta - ei taida paljon kysyntää näille löytyä nykyisin :P

Maximus

22.07.16 klo 12:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuossa selatessa fasepuukkia tuli vastaan Episodin linkittämä arvostelu uudesta Ghostbustersista. Se mikä kuitenkin pisti silmään oli kyseisen linkityksen kommentit fasessa. Jotenkin hyvin epäammattimaisesti vastattu ja hoidettu tilanne Episodin puolelta. En siis väitä, etteikö Episodi olisi oikeassa, mutta mielestäni tuollaiset vastaukset kommenteissa eivät vaikuta kovin ammattimaiselta. Alla episodin vastaukset, mutta koko keskustelun voitte käydä itse lukaisemassa. :P

Episodi Jos nyt kuitenkin lopettaisit tuon trollailun myös täällä, ennen kuin pitää jakaa banaaneja.

Episodi Ihan vain sen takia, koska nettivihaajat ovat luoneet leffan ympärille tällaisen paskankatkun edes näkemättä koko elokuvaa. Tällainen agenda on suorastaan oksettava. "Öhöhöh, mä vihaan leffaa, jota en ees aio kattoa. Öhöhöh, idiootit tubettajat haukkuu sitä niin munki pitää haukkua sitä. Öhöhöh, olen vähän lammassieluinen, jos toi aivan täysin ja totaalisen randomi tubettaja käskee mun vihata myös Jason Bournea, mähän vihaan, öhöhöhö. Hyi, tyttöbakteereita, pelkään naisia!" - Niko (joka myös antoi leffalle 3/5)

22.07.16 klo 13:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eipä tuo epäammattimaisuus ole episodille mikään uusi juttu. Julkaisun oman sivuston kirjoituksissa julistetaan kaikki uuden Bustersin haukkujat "foliohattupäisiksi salaliittoteoreetikoiksi", jotka "trollaavat" ja "itkevät". Ja tottakai misogynisteiksi, mikä nyt on itsestään selvää. (Ja kyseessähän on Maximuxenkin yllä mainitsema Niko.)
Minuakin kiinnostaa leffa kuin säkillinen shittiä. Onko tämä "trollaamista"? Pienenä sivuhuomiona mainittakoon, että minua häiritsee todella paljon tuon kaltaisten retardi-ilmaisujen yleistyminen kielessämme.

Edit: Tottahan toki julkaisun virallisessa arvostelussa elokuvasta noin puolet tekstistä kuluu leffan aiheuttaman kohun kommentoimiseen itse elokuvan sijaan. Kuin se jotenkin vaikuttaisi elokuvan hyvyyteen. Aploodeja.

22.07.16 klo 15:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

On tässäkin tapa kysyä papereita olutta ostavalta.

"Oliko pojalla papereita?"

En tiedä mikä tuossa häiritsee eniten. Ehkä se, että myyjä pojittelee, ehkä sekin että aiemmin on tottunut tyyliin "olisiko sinulla papereita?".

22.07.16 klo 17:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kivuliaampi olis ollu "Olitkos pokemoneja jahtaamassa?" tai klassinen "Onkos poju hukannu äitinsä?"

Eikös niillä myyjillä oo nykyään muuten joku ohje, että kaikilta jotka näyttää alle kolmikymppisiltä, pitää kysyä paperit? Itekkin näytän ilmeisesti sen verran junnulta, että aika usein tivataan tikettiä.

....Paitsi lähisiwassa!

30.07.16 klo 00:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joitakin päiviä sitten oli eri paikoissa juttua VHS-elokuvien harvinaisuudesta ja viimeisen nauhurivalmistajan luovuttamisesta.

Huomasin Huuto.netissä myyjän, joka oli heti samana iltana tuon uutisen jälkeen mennyt lisäämään pari "harvinaista" Disney veehooässää myyntiin. Myyjällä ei aikaisempia kauppoja. Ihan vaan kahden videon takia tehnyt profiilin. Bambi ja Pinocchio 100e/kpl + postikulut 8e!

Ramoona

01.09.16 klo 12:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuleeko katsottua leffoja, kun olette hotellissa yötä? Mietin tässä, että mikä olisi sopiva hotellikauhu-leffa, jos haluaisi vähän jännitystä hotelliyöhön Helsingissä [www.hotellithelsingista.fi].

01.09.16 klo 17:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mä tykkään semmosesta kauhufilmistä kun "työnnä ne mainokset hanuriis". Se kertoo ihmisistä jotka tekee eri foorumeille käyttäjiä ja käy mainostamassa erilaisia sivustoja. Huisin jännä elokuva.

02.09.16 klo 03:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ai saakeli kun hiertää kun menin hankkimaan uuden Samsung Galaxyn ja aloin sitä samoin tein modaamaan kunnon musakoneeksi. Sitten tuli joku ohjelmistovirhe ja koko luuri sanoi tööt. Onneksi tuli varmuuskopiot otettua tuommoisen varalta. Eipä muuta kuin tehdasasetusresetointia ja tiedostojen palautus.

Uusissa androideissahan on se uusi suojajuttu että pitää tehdasasetuksien palautuksen jälkeen kirjautua Google -tilillä kännyyn tai se on ns. entinen. Tietenkään se pahuksen rakkine ei sitten hyväksynyt mun tunnuksia. Ei muuten vituttanut ollenkaan kun huomasi että uusi känny on sitten siinä ja takuut modauksen takia poks. Pienen tutkimuksen jälkeen huomasin, että siinä on ilmeisesti sellainen homma, ettei se ei hyväksy tiliä jos viime salasanan vaihdosta on aikaa alle 2-3 päivää, lähteestä riippuen. Siis niin kuin mulla nyt.

En tiedä pitääkö tuo millään muotoa paikkaansa, mutta vaikkei pitäisikään niin kyllä tuommoisen häkkyrän nyt tavalla tai toisella hakkeroi auki niin kauan kuin se ei vaan tuhannen säpäleinä ole. Ennen kuin mun taisteluni tuota kamalaa kapulaa vastaan on ohi niin musta on varmaan tullut tämän maan kovin it-guru ja softamessias. Behold!

Boy From Shadows

20.09.16 klo 00:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei oo tullu "hetkeen" Tykissä käytyä, mutta vielähän tää mukavasti pystyssä tönöttää. Liekkö vanhoja käyttäjiä vielä miten mukana, mutta foorumiaktiivisuus näyttää kyllä olevan laiskahkoa vuosien takaiseen. Vaan notta prkl, vois vaikka arvostelun kirjottaa lähipäivinä ja ihmetellä kuin ruosteessa sitä on :D

20.09.16 klo 18:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Boy From Shadows kirjoitti:

Kyllä meitä täällä vielä jossain määrin majailee. Foorumi tosiaan jäänyt vähemmälle, enemmänkin vain tykittelen pisteytyksiä ja kommentteja aina sitä mukaa kun tulee katseltua leffoja.

20.09.16 klo 19:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täällä ollaan, tosiaan, mutta sanottavaa sitä ei aina keksi. Itse vilkuilin juuri pari päivää sitten omia viestejä, ja kauhukseni totesin, että viimeisen kuukauden aikana olen lähettänyt peräti yhden viestin. Ihan hävettää. Voisihan sitä vaikka kertoa hiljattain katsomistaan elokuvista, jos ei muuta. Viimeisestä arvostelusta taitaa olla jo useampi vuosi.

Guns & Roses on muuten aikamoista tuubaa. Tämä Boy From Shadowsille tiedoksi. Hauska silti, että olet tehnyt paluun.

Boy From Shadows

21.09.16 klo 22:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hienoa, pari hyvin muistettavaa käyttäjää heti ilmoittautui. Harmittaa itseäkin, kun ei ole tänne vuosiin nyt tullut kunnolla leffoja pisteytettyä, joten täytyy nyt ainakin siinä aktivoitua uudelleen. Ihan mielenkiintoinen se on jälkeen päin katsella omia näkemyksiä ja uudelleenkatsomisen jälkeen kurkata onko mielipide muuttunut.

Älähän nyt Miihkali yhtä suurimmista ja ehdottomasti parhaimmista rock-bändeistä ala mollaamaan. Tämän uuden tulemisen ja vanhojen jäsenten yhteenpaluun olisin itsekin suonut jäävän toteutumatta. Aikansa kutakin ja omasta mielestäni tuo tärkeimpien alkuperäisten jäsenten lyhyt yhteinen aika vain lisäsi gunnareiden kiinnostavuutta. Menivät sitten kuitenkin comebackin tekemään.

Vai niin pitkä tauko Miihkalillakin. Sun arvosteluja oli aina ilo lukea. For old times sake, tuuttaahhan jossain vaiheessa uusi tykitys ilmoille. Tämä on haaste! :D