Leffamaratonia

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Leffamaratonia

28.01.06 klo 17:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

minna kirjoitti:
Arviomies kirjoitti:

No niin. Tänään olisi tarkoitus pitää Stallone-maraton. 18.30 pitäisi virittäytyä sohvan äärelle.

Asiaa. :) Kerro ihmeessä tunnelmista myöhemmin. Tuollaista maratonia tosiaan olen itsekin kaavaillut.

Nämä tunnelmat tulee muutama viikko myöhässä, kun en oo hoxannu selailla tätä topiikkia, sori.
Joka tapauksessa leffailta oli onnistunut. Stallonen leffat viihdytti täydellisesti, vaikka elokuvien yhteiskeskiarvo jäi alle normaalin keskiarvon (3.00). Rambot turruttavat aika hyvin väkivallan nälän, joten olisi pitänyt säästä ne viimeisiksi. Tango & Cash (1989) tuntui näin ollen idioottimaiselta leffalta ja Demolition Man (1993) tuntui lähinnä komedialta. Suosittelen kuitenkin pitämään. Ei ollut tylsää kertaakaan!

Tänään olisi sitten uusi leffaputki (elokuvia ei yhdistä mikään) tiedossa:
1. John Badham: Point of No Return (1993)
2. Paul Mazursky: Moscow on the Hudson (1984)
3. Alan J. Pakula: Consenting Adults (1992)
4. Walter Hill: Johnny Handsome (1989)
5. Robert Altman: MASH (1969)

minna

29.01.06 klo 17:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arviomiehen vinkit Stallone-maratoniin ovat hyviä. Kannattaa tosiaan katsoa ne ehkä siinä järjestyksessä, että katsoo koomisimmat ensin. Olen muuten samaa mieltä siitä, että Demolition Man vaikuttaa enemmän komedialta kuin miltään muulta. Vaikka aina niissä kohdissa, kun Sly ammuskelee, vetää hän taas niin coolin toimintasankarin linjaa, että leffan koomisuus hälvenee heti.

Itse tulin pitäneeksi eilen kaverin kanssa Batman-maratonin. Burtonin Batmanit ovat loistavia. Niistä löytyy toiminnan lisäksi oikeaa sisältöä. Batman Foreverin hiukan verran värikkäämpää maailmaa sietää vielä. Näyttelijät ovat hiukan yliampuvia Foreverissa. Batman & Robin-leffassa menee kaikki oikeastaan niin överiksi kuin voi mennä. Leffa keskittyy räjäyttelemiseen ja kaahaamiseen. Schwarzenegger on yllättäen näyttelijäkaartin paras ja Jäämiehen tarina on koskettava. Batman Begins tarjoaa hyvää viihdettä ja tarinaakin enemmän kuin Schumacherin räpellykset.

Batman Beginsin näin nyt toisen kerran. Neljä muuta olin myös nähnyt aiemmin, varmasti useammankin kerran, mutta kaikki avautuivat nyt uudella tavalla. Burtonin Batmanit ovat klassikoita. Jotain hyvää on myös kahdessa muussa Batmanissa, vaikka ne aika karmeita ovatkin. Se mua ei häiritse, että Schumacherin Batmanit ovat värikkäämpiä kuin Burtonin. Onhan jokaisella oikeus nähdä Gotham City sellaisena kuin haluaa.

26.02.06 klo 02:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noniin, perjantaina kello 13:00 alkoi kahden kaverin kanssa massiivinen The Ultimate Showdon with hundreds of roundhouse kicks, eli siis Chuck Norris-maraton!! Aamuyön tunneilla, siinä puoli viiden maissa, painuimme sitten lopulta nukkumaan, onnellisina, iloisina ja hieman pelokkaina, sillä hommahan kuuluu niin, että if you can see Chuck Norris, Chuck Norris can see you. If you can't see Chuck Norris, you may only be seconds away from death. Päivän aikana pidettiin vain kaksi, arviolta puolen tunnin (toinen hieman alle ja toinen vähän yli) taukoa; toisen aikana haettiin pizzaa ja toisen aikana seurattiin Suomen välieräpelistä kakkos -ja kolmoserät. Olen tässä päivän mittaan tykitellyt tapahtuman aikana katsomamme filmit, viimeisenkin juuri äsken:

The Octagon - Hiljaiset tappajat [www.leffatykki.com]

Pistekeskiarvo: 9.83

The Delta Force 2: The Colombian Connection [www.leffatykki.com]
Bodycount: 89
Pistekeskiarvo: 6.75

Mahtavat 15.5 tuntia oli, hienoa seuraa ja loistokkaat leffat. Kyllä rehellinen roska on hienoa, ei sille mitään voi. Näitä tullaan järjestämään lisää, ja suosittelen kaikille muillekin!

minna

26.02.06 klo 22:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koko hiihtoloma on ollut yhtä elokuvamaratonia. Joka päivä on tullut katsottua yksi tai kaksi leffaa. Viikonloppuna pidimme myös kaverin kanssa ihan oikeaa leffamaratonia tauotta. Teemaa ei ollut, mutta monta hyvää leffaa katsoimme. Liian monta jo ennen nähtyä tuli jälleen katsastettua, mutta esimerkiksi Pulp Fictionia ja Donnie Brascoa en ollut aiemmin katsonut. Katsoin Lahjomattomat kaksi kertaa loman aikana... Pulp Fiction ja Donnie Brasco olivat muuten molemmat pienoisia pettymyksiä. Kummastakaan en loppujen lopuksi kauheasti perustanut.

SpinalCrap

01.03.06 klo 10:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jonkinlaisen maratonin pidin eilen kun katsoin putkeen koko Paluu tulevaisuuteen -trilogian, ensimmäistä kertaa. Aluksi piti katsoa vain ensimmäinen osa, mutta kun se oli niin huippu, en voinut olla katsomatta loppujakin. :)

Poirotti

01.04.06 klo 11:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leffamaratonit ovat ihan hauskoja välillä. Lotrit esimerkiksi tullut katsottua ja jonkun ohjaajan tuotannosta selailtua useampia leffoja kerralla. Tässä pidettiin äskettäin kaverin kanssa melko sekalainen seitsemän elokuvan maratoni.

1. House (1986)
2. Narc (2002)
3. Harry Potter and the Goblet of Fire (2005)
4. Pitch Black (2000)
5. Stripes (1981)
6. Species (1995)
7. X-Men (2002)

John Rambo

01.05.06 klo 18:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vappuun otettiin varaslähtö perjantaina ja lauantaina jollon tuli vietettyä kakspäiväinen Spike Lee-maratoni. Seuraavat leffat tuli katottua.

Perjantai:

Do the Right Thing - kuuma päivä (1989) -> 5/5
Mo' Better Blues (1990) -> 2/5
Viidakkokuume (1991) -> 4/5

Lauantai:

Crooklyn (1994) -> 3/5
Clockers (1995) -> 4/5
Summer of Sam (1999) -> 4/5

Do the Right Thing ja Clockers olivat vanhoja tuttuja, mutta muut näin ekaa kertaa. On kyllä myönnettävä, että mies on Tarantinon ja Scorsesen ohella suosikkiohjaajani.

whait

14.05.06 klo 01:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olipas töissä sen verta lökö päivä että tuli pidettyä pienimuotoinen maratooni siinä ohessa kun läppärinki satuin saamaan mukahan. Kyseessä oli siis John Woo-maratooni johon sisältyi:

The Killer
Bullet In The Head
Hard Boiled

Nyt kun sitä on vihdoin päässyt kotihin ja neljän kahvikupillisen kofeiinit hyrrää vielä elimistössä nii voispahan sinetöidä putken herran ainoalla oikeasti hyvällä Holly-tuotoksella, eli Face/Offilla. Tänään menee siis pitkäksi.

Punkki

22.06.06 klo 15:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leffamaratonit on just ehkä parasta viihdettä! :D Kaverien kanssa tullut pidettyä useampikin. Mikäs sen parempaa kun ottaa rakas ystävä kainaloon ja istua perse kipiäks hyvien leffojen parissa! Aika hyvä yhteisymmärrys ollaan onneks löydetty leffojen suhteen, mutta mielestäni voitais kattoo joskus oikein kunnolla kauhuleffoja.. maratonkaveri vaan ei niistä oikein perusta. Painajainen Elm Streetillä-leffat vois kattoo putkeen, vaikka ne tuli tossa veljen kans joskus muutama vuosi sitten kahlattua läpi.. Kertaus on opintojen äiti jne.. :) Niin pisin maraton taisi olla noi Elm Street-leffat, eikös niitä ole jotain seitsemän........

22.06.06 klo 19:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Seitsemänhän niitä on. Freddy Krueger on loistohahmo :lol: Pitäisi joskus pitää jonkinmoinen kauhumaratoni...

Jackie

22.06.06 klo 20:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täytyy miettiä... :roll:

taitaa oma henkilökohtainen ennätykseni olla 7 elokuvaa putkeen (no pieniä n. 2-4 minuutin pausseja elokuvan vaihtamisen välillä.. ) .Ellen väärin muista.

The Wolf

23.06.06 klo 00:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leffoja ei ole tullut kuin joku 3 tai 4 katsottua putkeen, mutta Sopranosia katsoin tuossa pari päivää sitten 9 tuntia putkeen (+ pari kusitaukoa ja ruoan hakureissuja).

24.07.06 klo 16:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään uutta maratonia tiedossa! Eväitä edustaa muutama Battery-tölkki sekä karkkipussi. Haastavinta leffaputkien järjestämisessä on leffojen katsomien oikeassa järjestyksessä. Toivottavasti tällä järjestyksellä syntyy lupsakka leffatuokio:

1-> Treasure Island (Charlton Heston)
2-> Wallace & Gromit - The Curse of the Were-Rabbit
3-> Days of Heaven
4-> The Secret Invasion
5-> I Paladini - storia d'armi e d'amori (Hearts and Armour)
6 -> My Left Foot
7-> Black Sunday (Frankenheimer)

Lupaan jopa tykittää jokaisen leffan!!

25.07.06 klo 18:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olikos Arviomies hyväkin maratoni tuo sinun eilinen? :wink: 8)

27.07.06 klo 11:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mr. Pink kirjoitti:

Olikos Arviomies hyväkin maratoni tuo sinun eilinen? :wink: 8)

Erinomainen! Suosittelen kaikille :) 8)

OutlawPuppet

02.08.06 klo 16:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä ollaan sitten flunssan kourissa maattu sohvalla ja katsottu hyllystä sellasia leffoja, joita en ole ostamisen jälkeen katsonu. Näyttäs jopa muodostuvan jonkinlaista maratonia. Tähän menessä tapahtunutta:
Speed
Beverly Hills Cop

Seuraavaa leffa täytyy miettiä ja palaan asiaan myöhemmin, jos tästä kehkeytyi maratoni. Tämän hetkisen olotilan mukaan voi käydä kummin vain, joko jäädä tähän tai jatkuu vielä. We shall see...

OutlawPuppet

04.08.06 klo 10:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Päivitystä.

Keskiviikon maratoni jäi näihin kahteen leffaan, tauti vei unten maille. Mutta eilen tulikin sitten katsottua jo kolme leffaa, ennen kuin tauti vei voiton:

Medusan isku
Kill Bill vol. 1
Kill Bill vol. 2 4

Eli onneksi katsoin tokan Kill Billin vikana, ois voinu muuten jäähä kakka maku suuhun.

Tolppanen

04.08.06 klo 12:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

OutlawPuppet kirjoitti:

Medusan isku
Kill Bill vol. 1
Kill Bill vol. 2 4

Sattuipa sopivasti, meinaa minäkin pidin eilen minimaratonin, jossa kaksi viimeistä olivat molemmat Kill Billit. Ensimmäinen oli sitten Conan Barbaari ja tykitin myös nuo kaikki leffat. Itseasiassa nuo kolmen leffan minimaratonit ovat meikäläiselle olleet viimepäivinä enemmän sääntö kuin poikkeus, tässä toivutaan parasta aikaa varvasleikkauksesta, eikä ulos pysty vielä menemään.

04.08.06 klo 15:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Toivu pian, Tolppanen :D

Nosoki

12.08.06 klo 15:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eilen tuli pidettyä parin kaverin kanssa todella kovan luokan leffamaratoni. Teemana toimivat 80-luvun barbaarielokuvat, joita katsoimme yhteensä 3 kappaletta ja niiden perään yhden muun elokuvan. Barbaarileffailta ei tietenkään olisi ollut mitään ilman makkaraa ja olutta, joten niitäkin talosta löytyi kiitettävästi ja illasta jäi todella hyvä maku suuhun.

Elokuvina toimivat:
Deathstalker (1983) 4/5
Kiteyttää barbarismin erinomaisella tavalla. Sankari ottaa mitä haluaa ja kenet haluaa, eikä perustele mitään millään. Pahiksen hän tulee hoidelleeksi, koska sattui nyt olemaan menossa sinne päin ja kaikki on niin ihastuttavan pölhöä ettei voi kun nostaa hattua. Leffan parasta antia on tietysti keskivaiheilla oleva massiivinen joukko-orgiakohtaus, jossa ei tissejä, väkivaltaa ja pullistelevia lihaksia säästellä. Kertakaikkisen nautittava elokuva.

Barbarian Queen (1985) 2,5/5
Tällä kertaa päähenkilöinä toimivat naiset, joten pullistelevia lihaksia ei elokuvasta pahemmin löydy. Kestoa on mukavan lyhyet 70 minuuttia, eikä pätkän aikana pääse tylsistymään. Kuitenkin kun yksi barbaarileffan peruselementeistä puuttuu, eivätkä naiset olekaan avuttomia hupakoita, jotka pääsankari voi vain ottaa jos haluaa, joten barbarismi ei pääse niin hyvin esille. En nyt halua että minut leimataan sovinistiksi, mutta niinhän se vaan on, että barbaarileffoista kun puhutaan, niin kyllä päähenkilön pitää olla lihaksikas, öljytty mies.

The Beastmaster (1982) 3/5
Illan barbaarileffoista selvästi elokuvamaisin ja suurimmalla budjetilla toteutettu. Päähenkilöllä on apunaan miekkansa lisäksi myös kotka, jaguaari, sekä 2 hilleriä :!:. Mukavaa barbaaritoimintaa, jossa kuitenkin yritetään rakentaa liikaa tarinaa ja välillä barbarismi jää taka-alalle. Elokuvan hillerikohtaukset ovat riemastuttavan pölhöjä ja Beastmaster onkin genressään melko hyvä tekele. Elokuvaa vaivaa vain järkyttävä tissien puute.

Kun noista oli selvitty niin päätimme vaihtaa karvakalsarit ihan normaaleihin vaatteisiin ja katsoimme Takashi Miiken ohjaaman elokuvan Happiness Of The Katakuris (2003), joka oli kaikessa outoudessaan ja mustassa huumorissaan erinomainen tekele (3,5/5). Tästä en nyt jaksa kirjoittaa sen enempää, koska ajattelin tykityksen tehdä jossain välissä jos joku ei sitä aikaisemmin väsää.

Illan paras elokuva oli siis Deathstalker. Hail barbarism!