Leffamaratonia

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Leffamaratonia

Migelo

11.11.05 klo 13:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei ole hirveämmin leffamaratoneja tullut pidettyä, maksimissaan sellaisia 2 peräkkäisen leffan sessioita, eli siitä tulee joku suunnilleen 5h. Toki silleen on tullu katottua, että aamulla joku leffa, vähän myöhemmin toinen ja illalla vaikka 2, mutta ei sitä maratoniks voi kutsua. Gilmore Girlsin 3. kausi tuli katsottua neljän päivän aikana ja parhaana päivänä taisi tulla 7 jaksoa katsottua putkeen eli 7x45min on...reilu 5h.

Eipä leffoja hirveän montaa putkeen tule katsottua, keskittyminen herpaantuu väkisinkin. Ennemmin katsoo max. 2 leffaa illassa intensiivisesti kuin paljon kerralla.

mokoma

11.11.05 klo 16:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taisi olla 6 elokuvaa, katsottiin kun serku oli kylässä kesälomalla.
Suurimmaksi osaksi kauhuelokuvia olivat mm. Hohto, Evil Dead ja The Others.
Sitten myös Kellopeliappelsiini, 2001:avaruusseikkailu, The Deerhunter.

Hush-hush

11.11.05 klo 17:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pidin elokuun mittaisen maratonin kun katsoin silloin 74 elokuvaa, mutta se oli lopulta aika turruttavaa. Edelleen vapaapäivinä saattaa mennä ja usein meneekin kolme tai joskus neljäkin elokuvaa helposti ja kerkiää vielä tekemään paljon muutakin sekä pitämään järkevät tauot välissä, mutta useampi leffa ihan peräkkäin katsottuna ei tuota mullakaan paljon muuta kuin väsymistä ja keskittymyskyvyn herpaantumista. Eli ihan maratonina ilman mitään tunnin taukoja en ole katsonut kuin enintään kolme elokuvaa ja yleensäkin elokuvaa/päivässä ennätys taitaa olla viisi.

Riippuu tietysti katsomiskohteestakin, ja tosiaan esim. sarjaa 24 on todella tylsä katsoa tahtiin yksi jakso viikossa verrattuna siihen että katsoo tuotantokauden muutamassa päivässä. Ensimmäinen jakso menee helposti sarjan "mahtavien" juonenkäänteiden, muutaman rasittavan hahmon ja yleensäkin epäuskottavuuden hyväksymiseen että pystyy nauttimaan sarjan konseptista. Ja jos sen joutuu tekemään viikoittain osittain uusiksi sekä muistelemaan että mitä ennen olikaan tapahtunut niin kyllä se syö mielenkiintoa pahasti.

11.11.05 klo 18:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli tässä mieleen, että James Bond-maratooni voisi olla kova. Ehkä hieman epäinhimmillistä olisi katsoa kaikki kaksikymmentä Bondia putkeen, mutta voisihan välistä karsia ainakin Lazenbyn pätkän (jota en ole nähnyt eikä ole väliksikään), Mooren viimeisiä ja Brosnanit. Ihan mukava määrähän niitä jäisi jäljelle...

crazi

11.11.05 klo 18:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti:

Kyyläpä ehkä Uuno Turhapuro -maratoni vieläkin kauheampi ja kunnioitettavampi kokemus.

Arsi T. Elokolikko

16.12.05 klo 09:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulipa pidettyä vähään aikaan ensimmäinen vähänkään virallisemmanpuoleinen maratoni. Loman kunniaksi siis.

Leffasetti 00:00-08:00:
Saw
Saw II (joojoo, enpä itse ole imuttanut, mutta ei taida olla vielä edes wirallinen julkaisu tullut, pahoittelen)
13th Warrior
Unelmien sielunmessu

Aika rautainen setti. Vielä kun energiavarastoa täydennettiin oluella, viinillä ja joulutortuilla... :roll:

Grass

16.12.05 klo 10:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

Leffasetti 00:00-08:00:
Saw
13th Warrior
Unelmien sielunmessu

Ja jos unelmien sielunmessu on katsottu viimeiseksi, voi olla ollut aika hieno fiilis katsoa ;)

Arsi T. Elokolikko

16.12.05 klo 15:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Grass kirjoitti:

Jep. 8) Se tuli katsottua jo neljättä kertaa, mutta eipä voima ole mihinkään hävinnyt. Mansellin ja Kronos Quartetin viulut vinkuvat edelleen komeasti.
13th Warrior tuossa taisi olla se kevennys, ja Sawit uusia tuttavuuksia.

minna

31.12.05 klo 20:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olin yökylässä kaverilla ja sen verran harrastimme leffamaratonia, että katsoimme eilen illalla leffat E.T., Kauriinmetsästäjä ja Demolition Man ja aamulla kuuden tunnin yöunien jälkeen jatkoimme leffoilla Commando, Terminator ja Terminator 2. Oli kyllä hauskaa. Joskus pitäisi pitää maraton, jossa joka toinen leffa olisi Stallonen ja joka toinen Schwarzeneggerin. :D

Ale

06.01.06 klo 19:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

minnalla ollu loistomaratoni. Demolition Mania, Commandoa ja ensimmäiset Termikset. Niin sitä pitää. Olikos Commando mukava?

Edellinen maratonini meni vähän plörinäksi, kun jouduin käymään kaupassa välillä ja pidin muutenkin turhan pitkiä taukoja enkä katsonut kuin jotain 5 leffaa. Nyt voisi kyllä lähipäivinä pitää maratonin, joka koostuisi lähinnä Ironsidesta, Cronenbergistä ja joistain roskaleffoista. Jotenkin tuo leffojen katsominen heti aamusta aamuyöhön on mukavaa eikä tunnu puuduttavalta. Jokainen leffa on tuntuu kuitenkin aina "aloitukselta" eikä siltä, että "taas yksi".

minna

06.01.06 klo 19:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:

Commandossa oli hyviä ja huonoja puolia, mutta lähinnä se ärsytti mua, mikä taisi jo ilmetä Arska vs. Syltty-keskustelussa. :) Olihan se Commando ihan hyvä toimintaleffa, mutta en siedä Schwarzenegger-leffojen "vastustajat eivät voi mulle mitään"-asennetta. Ei sen tarvitsisi aina niin selkeästi parempi olla kuin vastustajansa.

07.01.06 klo 00:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

minna kirjoitti:
Ale kirjoitti:

Niinkuin T2:ssa, T3:ssa ja Predatorissa jossa Arska saa turpaansa oikein kunnolla? 8)

Scarface

07.01.06 klo 00:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

IdigN1 kirjoitti:
minna kirjoitti:
Ale kirjoitti:

Niin ja "Isäni on turbomies" kun niiden lasten äidit pieksee sitä laukuilla vai kävikö muuten vaan kimppuun?

Acedia

07.01.06 klo 12:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin tai End of Days leffassa, jossa Arska kuolee lopussa? :P

Ville

07.01.06 klo 14:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja kyllä Arska kuolee The Terminatorin lopussa myös. Muuten, onko se ainoa leffa, jossa Arska näyttelee pahista.

jEsse

07.01.06 klo 14:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

No eikös Arska ollut pahis jossain Batmanissa ku se oli joku jäämies tai vastaava. :P

07.01.06 klo 14:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja sitten voitaisiin palata aiheeseen, onhan Arskalle jo perustettu oma topikki.

Aiotaan jossain vaiheessa kaverin kanssa pitää leffamaratoni, joka löisi tuon norjalaisten ennätyksen. Tavoitteena olisi katsoa 40 leffaa. Ihan tarkkaa aikaa ei ole vielä päätetty, mutta suunnitelmasta ei olla ainakaan vielä luovuttu. :)

jEsse

07.01.06 klo 14:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

No hullujahan te ootte. :D

Ville

07.01.06 klo 15:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

jEsse kirjoitti:

Ai niin. Olihan se Batman & Robin-nimisessä sontaläjässä. Kyllähän tuon tiesin, mutta yritän unohtaa tuo sontaläjän.

07.01.06 klo 18:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Loman päättymisen kunniaksi kolmen leffan leffailta:
Invasion U.S.A
Split Second
The Life Aquatic with Steve Zissou. Tunnelmia välitellään yöllä, ilta alkaa NYT!