Pelkoja

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Pelkoja

Squiddy

25.04.06 klo 22:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Screwball kirjoitti:

Eikös se ole ihmiselle geeneissä että korkeat paikat huimaa?

Joillaki huimaa joillaki ei.. Itselläni ei huimaa ollenkaan.

26.04.06 klo 01:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ettei löydä "sitä oikeaa" (tai ketään sinne päinkään) ja päätyy elämään elämänsä yksin. Peloista pahin.

OutlawPuppet

26.04.06 klo 08:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pahin pelko on kokea hukkumis- tai muuten vain tukehtumiskuolema. Jotain todella ahdistavaa ja joskus tulee nähtyä painajaisiakin asiasta.

Luxi

26.04.06 klo 09:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Käärmeet. ne pelottaa multa melkein paskat housuun, mutta ne on silti jotenkin kiehtovia. Esimerkiksi kaikki käärmedokumentit on katsottava, vaikka koko ajan tuntuukin siltä, että kohta se käärme iskee tuolta sohvan alta.

Ota nyt sitten siitä selvää. ;)

Ame

26.04.06 klo 11:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hämähäkkejä jossain määrin, ja tukehtumista olen alkanut ehkä hieman pelkäämään erään huonosti päättyneen känni-illan jälkeen. :|

Squiddy

26.04.06 klo 16:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

jotkut vanhat ihmiset voi olla karmivia (varsinki mummot) :lol:

Laulunlapsi

26.04.06 klo 23:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko

26.04.06 klo 23:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

^^ Mummot ja hikka! OMG, Kemira ja pari muutakin tehdasta siihen rinnalle! Mahdatte hieman tsiigailla tilannetta pilke silmäkulmassa? Siis verrattuna täällä mainittuihin.
Tarantinon suosima elävältä hautaaminen on itse suoritetussa pienimuotoisessa kallupissa ollut kärkisijoilla, mutta kyllähän wanha ikätoveri IdigN1 heitti pitemmällä tähtäimellä oman vastaukseni (huolimatta aiemmin esitetyistä lievemmistä vaihtiksista). Onks tää ny joku melkeen neljännesvuosisadan kriisi vai miksei kukaan muu ole moista maininnut? :lol:

Kustaa

27.04.06 klo 08:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Screwball kirjoitti:

Eikös se ole ihmiselle geeneissä että korkeat paikat huimaa? Evoluutio on tosin vähän muoksinut sitä pois.

On ihan terveellistä pelätä sinänsä korkeita paikkoja. Itselläni homma vaan tuntuu hieman menevän pidemmälle. Tämän voi testata esin tikkaita kiipeämällä. Kun tietty naurettavankin matala korkeus saavutetaan ruumiis vain lopettaa tottelemasta ja matka päättyy siihen. Maailmanpyörään ei ole mitään asiaa. En voisi edes kuvitella meneväni johonkin rakennustyömaalla olevan lavanosturin nostettavaksi jne jne...

esimies

27.04.06 klo 10:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelko käsitteenä on aina tavattomasti kiehtonut meikäläistä. JOKAISELLA on omat pelkonsa ja se on mielestäni varsin mielenkiintoinen aspekti. Pelko on niin universaali ja niin inhimillinen asia. Erilaiset pelot ja se kuinka me tulemme niiden kanssa toimeen. Tämä tekee omalta osaltaan meistä jokaisesta sitä mitä me olemme eli kyllä peloista puhuttaessa ollaan ihan perimmäisten kysymysten äärellä.

Irrationaaliset pelot eivät ole se minun juttuni ja muutenkin henkilökohtainen pelkolistani on suht lyhyt. Ykkössijalla on pelko siitä, etten saisi elää elämääni terveenä. Parantumattomaan ja vakavaan sairauteen sairastuminen on pahin pelkoni. Kärsin myös jonkinasteisesta sitoutumiskammosta. Pelkään, että kiinnyn liian voimakkaasti johonkin henkilöön ja pelkään hänen kiintyvän minuun. Rivien välistä on varmaan luettavissa että omakohtaista kokemusta tällaisesta skenaariosta löytyy. Juttu on nyt katkolla näiden pelkojeni takia.

27.04.06 klo 10:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelko... siitä, että joutuisi lopun ikäänsä parsimaan ja pesemään jonkin hikisen äijänrotjakkeen sukkia. Huh. Ja että samalla pitäisi hyysätä 3-5 kakaraa, joiden tekemisessä kiloja olisi kertynyt siinä määrin, ettei ovista mahtuisi kulkemaan kuin vaseliinin avustuksella.

:shock:

27.04.06 klo 11:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Söpö kirjoitti:

:shock:

Hehee :lol:

SpinalCrap

27.04.06 klo 14:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

esimies kirjoitti:

Todentotta pelot ovat osa sitä, mikä tekee ihmisistä erilaisia.
Pelon tunteesta/jännityksestä voi myös nauttia, josta osoituksena kauhuelokuvat/kirjat.

esimies kirjoitti:

Parantumattomaan ja vakavaan sairauteen sairastuminen on pahin pelkoni.

Urbaani legenda kertoo, että jos pelkää liiaksi jonkin sairauden tuloa, voi aiheuttaa sen itse psykologisesti. :|

Scarface

27.04.06 klo 14:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hämähäkit saa mut jähemttymään täydellisesti. Vihaan niitä karvaisia ja kahdeksanjalkaisia paholaisia... :x

Käärmeet taas on sellasta kamaa, että vosiin vaikka harjoittaa niitten kanssa kielisuudelmia. :)

TheShining

27.04.06 klo 14:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suuret ihmisjoukot esim. koulussa ja isoissa kaupoissa pelottavat ja ahdistavat ihan pirusti. On mennyt niinkin vakavaksi, että ongelmaan on hankittu lääkkeetkin, kun tuollaiset pelot ovat laukaisevat meikäläiselle melkoisia paniikkikohtauksia.

Laulunlapsi

27.04.06 klo 14:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

27.04.06 klo 16:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scarface kirjoitti:

Tässä meillä on tämän vuosituhannen Indiana Jones käänteisenä, hyvät naiset ja herrat :wink:

DELETED

16.05.06 klo 04:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

Tarantino

25.08.08 klo 21:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Anteeksi että kaivan näinkin vanhan aiheen esille, mutta oman fobian kertominen on aina niin avartavaa. Itselläni on niin kutsuttu Nekrofobia, eli kammoan ruumiita / kuolleita yli kaiken. Ajatus siitä että jokin, joka oli elossa vielä hetki sitten mutta nyt kuollut, mätänevä kuori, on kammottava. Entä jos noiden tyhjyyteen tuijottavien silmien takana on elämää...

Scarface

26.08.08 klo 08:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tarantino kirjoitti:

Päteekö tämä myös eläimiin ?

T: Hauskoja hetkiä kuolleen ketun kanssa, jonka vatsa oli auennut ja minulla oli keppi kädessä ja kello on viisi aamulla ja lievä humala. Joo ei siitä sen enempää, tuntu vaan, että oli pakko sanoa.