Parhaat sotaleffat?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Parhaat sotaleffat?

Moviemaster
Käyttäjä
937 viestiä

21.09.03 klo 10:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaqqe annappa joitain hyviä vinkkejä hyvistä sotaleffoista, semmosia joita ei oo tässä topicissa mainittu

Faith
Käyttäjä
623 viestiä

21.09.03 klo 20:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelastakaa Sotamies Ryan

Full metal jacket

Olimme sotilaita

Cuomi
Tähtääjä
2684 viestiä

21.09.03 klo 20:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Toiseen maailmansotaan liittyvistä parhaat on:
Saving private Ryan
Das boot
Rautaristi
Thin red line
Ne on ne parhaat.

Kapa
Käyttäjä
793 viestiä

22.09.03 klo 16:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

WW2 leffoista parhaat

Thin Red Line
Enemy At The Gates
Saving Private Ryan
niin ja sitten suomalaisesta tuotannosta Talvisota,Tuntematon Sotilas MV versio.

JarkkoK
Käyttäjä
3402 viestiä

22.09.03 klo 17:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Moviemaster kirjoitti:

Jaqqe annappa joitain hyviä vinkkejä hyvistä sotaleffoista, semmosia joita ei oo tässä topicissa mainittu

Hyvyydestä en anna takuita, puhumattakaan siitä että nää ois WW2-filmejä, mutta näitä ei ole mainittu:

- Kelly's Heroes
- Kotkat kuuntelevat
- Kotka on laskeutunut
- U-571
- Behind enemy lines
- Kapteeni Corellin mandoliini
- From here to eternity
- Telemarkin sankarit
- Pearl harbor
- Rambo 2-3
- Run silent, run deep
- Kwai joen silta
- Tigerland

Moviemaster
Käyttäjä
937 viestiä

26.10.03 klo 19:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

eilen tuli katottua toi yksi silta liikaa jo mun listalla se nousi kyllä parhaimpien sota elokuvien joukkoon.
vahva tarina, loistava tähtikaarti ja elokuvan kesto (2h 47min) nämä yhdistyneenä tekivät tästä leffasta vaikuttavan sotateoksen
joka kannattaa ehdottomasti katsastaa
hinta aika kallis, mutta vuokraus olisi ihan hyvä idea

Filmer
Käyttäjä
2897 viestiä

26.10.03 klo 19:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

mä oon kuullut tosta sotaleffasta, mut millanen se on? ei oo tullut katottua, mutta valaiskaa mua millasesta leffasta on kyse? pieni tieto juonesta olisi hyvästä.

John Doe
Käyttäjä
56 viestiä

27.10.03 klo 12:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaqqe Nakuttaja kirjoitti:

- Behind enemy lines
- Tigerland

Nappasin Naquttajan listasta nama kaksi kun naista ei ole viela tassa mainiossa threadissa puhuttu.. En tieda tarkoittiko JN etta listaamansa leffat ovat kaikki katsomisen arvoisia, vai vaan etta naita ei oltu mainittu, mutta Behind Enemy Lines on ainakin niin vihoviimeista sontaa etta pahaa tekee. Ensinnakin Owen Wilson arsyttaa mua henk.koht. aika voimakkaasti, ja muutenkin toi leffa on sellanen jenkkiarmeijan varvays-promo-propaganda-raina etta vaikka se on ihan tyylikkaasti tehty (ainakin se kohtaus jossa pilotti piiloutuu ruumiskasan alle ojaan ja Hackman&kumpp. seuraavat tilannetta satelliittikameralla tietamatta mita tapahtuu) niin yleismaku on kylla hirvittavan huono, ellei perati vastenmielinen. Pthyi.

Tigerland sen sijaan on hyva patka, leffasta tykataksedn pitaa tosin olla Colin Farrellin ystava koska aija on ruudussa koko ajan. Eika siina oikein varsinaiseen sotaan asti ehditakaan, enemmankin training camp juttua.

Ja sitten alkuperaiset kysymykset...
Paras sotaleffa? Full Metal Jacket. "I am... in a world... of shit."
Paras WWII-leffa? en halua sanoa ryania vaikka se aika priima-hyvin on tehty.. joten sanon Das Boot. Vaikka on se niin ahdistavan klaustrofobinen ettei sita kovin usein pysty katsomaan.

Moviemaster
Käyttäjä
937 viestiä

27.10.03 klo 17:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Filmer kirjoitti:

mä oon kuullut tosta sotaleffasta, mut millanen se on? ei oo tullut katottua, mutta valaiskaa mua millasesta leffasta on kyse? pieni tieto juonesta olisi hyvästä.

1944 normandian maihinoususta innostuneena liittoutuneiden joukot suunnittelevat kunnianhimoisen operaation jonka avulla saksa voitaisiin valloittaa ja saada päätökseen 2. maailmansota
sota johto päättää lähettää noin 35000 sotilasta jonka joukossa laskuvarjo joukko sekä maavoimat valloittamaan saksaan menevät sillat, mutta silti jotain menee pieleen ja katastrofien ketju on alkanut jolloin
helppo suunnitelma muuttuu hetkessä henkiinjäämistaisteluksi

tässä oli sitten juoni supistettuna

Dana Sculder
Käyttäjä
46 viestiä

27.10.03 klo 17:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sen verran mitä on sota leffoi nähny ni pakko sanoa että..

Tuntematon Sotilas.

ji
Käyttäjä
3800 viestiä

27.10.03 klo 18:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelastakaa sotamies Ryan oli muuten minulle aikamoinen pettymys, vaikka hyvä leffahan se on.

Tuntematon Sotilas ja Talvisota että Rautaristi jne...on hyviä elokuvia jotka käsittelvät asioita oikeina eikä yritä liioitella niitä, kuten yleensä jenkkien sotiin perustuvissa tuppaa käymään. Jopa vietnam pohjaisissa elokuvissa olevinaan jenkit oli niin niskan päällä, vaikka oikeasti itkivät viidakossa kuin pikku lapset ja loppuenlopuksi useat pimpahti siellä ja he alkoivat kiduttaa vietnamilaisia kun tiesivät että tulevat häviämään koko helvetin sodan.

John Lennonjohto
Käyttäjä
5265 viestiä

28.10.03 klo 12:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

ji kirjoitti:

Pelastakaa sotamies Ryan oli muuten minulle aikamoinen pettymys, vaikka hyvä leffahan se on.

Eihän se loppujen lopuksi juuri eroa tavallisesta jenkkihutusta. Yliarvostettu.

ji
Käyttäjä
3800 viestiä

28.10.03 klo 15:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itseasiassa todella yliarvostettu. Olen aina sanononut niin ja periaatteessa harmittaa, että vuokrasin edes sen.

John Lennonjohto
Käyttäjä
5265 viestiä

28.10.03 klo 19:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

ji kirjoitti:

Itseasiassa todella yliarvostettu. Olen aina sanononut niin ja periaatteessa harmittaa, että vuokrasin edes sen.

Älä suotta, mie erehdyin OSTAMAAN sen. Lasketaanko lieventäväksi asiahaaraksi tosin se että olin 12-vuotias... synkkääkin synkemmässä nuoruudessani. Ylättävän nopeasti on siitä kolme vuotta kulunut. :)

JarkkoK
Käyttäjä
3402 viestiä

28.10.03 klo 20:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulla ei harmita lainkaan että ostin sen. Se on hyvää viihdettä.

Raato-A
Tykittäjä
5294 viestiä

28.10.03 klo 20:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Parhaimpia sotaleffoja se ei ole, mutta yhdyn Jaqqeen viihdepuolella. Ostamaan en kyllä menisi...

Juhani Sementti

29.10.03 klo 07:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ryani on sellaista aivot narikkaan-viihdettä. Antaa ukkojen ammuskella toisiaan. Mitään draama-puolta ei pahemmin löydy ainakaan minusta.

JarkkoK
Käyttäjä
3402 viestiä

29.10.03 klo 10:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juhani Sementti kirjoitti:

Mitään draama-puolta ei pahemmin löydy ainakaan minusta.

Tuosta olen samaa mieltä, ei se sellainen elokuva ole joka laittaisi ajattelemaan (paitsi maihinnousu alussa). Viihdyttävä elokuva se kuitenkin on. Onneksi kaikkien elokuvien ei tarvitsekaan olla kovin syvällisiä ajatuksia herättävä, koska muuten saattaisi popula uppotua liiaksi elokuvien maailmaan.

Juhani Sementti

29.10.03 klo 18:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se maihinnousu oli kyllä aika lailla myös viihteellä tehty. Okei ukoilta lähtee raajoja jne. mutta siinä ei ole mitään sellaista tiettyä tunnetta, joka löytyy muista "järkevistä" sotaelokuvista. Mutta toisaalta kyllähän se kuvastaa aika hyvin sellaista toivottomuutta. oliko se ranta leffassa ns. Omaha?

JarkkoK
Käyttäjä
3402 viestiä

29.10.03 klo 18:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juhani Sementti kirjoitti:

oliko se ranta leffassa ns. Omaha?

En tiedä oliko se juuri tuo ranta. Hommahan meni niin että jenkit ja kamut ajautui kovassa tuulessa ja sumussa ihan väärille paikoille kuin mihin oli aikomus hyökätä. Siksi vastus oli odotettua kovempi. Kyllä oikeassakin sodassa raajat lentelee ja miehet huutaa. Monikaan mies ei enää kävele mihinkään omin voimin kun luoti osuu mihin tahansa ruumiinkohtaan.

Keskustelut