Kauheimmat leffakohtaukset

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Kauheimmat leffakohtaukset

kerpele

22.08.09 klo 13:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

banaanipalmu kirjoitti:

^ Sä spoilaat. Mä varmaan lähettäisin jonkun hitmanin sun perään jos en olis ennen tuota viestin lukemista katsonut Psychoa ja Shiningiä.

Kyllähän täällä on muissakin viesteissä aika reippaasti spoilereita. Jos haluaa niiltä välttyä, ei kannata varmaan lukea ollenkaan tätä topicia. Toinen, suositeltavampi vaihtoehto on että jokainen piilottaa spoilerit, kun käytössä kerta on ihkaoikeat [ spoiler ] [/ spoiler ] -tagit.

banaanipalmu

22.08.09 klo 13:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Niinpä muuten onkin, en varsinaisesti ajatellut asiaa. Tosin, muut mainitut on pääasiassa sellaisia sivukohtauksia (tyyliin tuo Cannibal Holocaustin raiskauskohtaus, jota en tosin itse ole nähnyt), mutta sitten esimerkiksi toi Psychon juttu on twistin kannalta aika ratkaiseva tieto, että ainakin jonkinlainen varoitus tai tuo mainitsemas spoilertagien käyttö olis aika plussaa. No anyway, pahoittelen erehdystä.

22.08.09 klo 15:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

banaanipalmu kirjoitti:

Mutta tän ketjun aihe on kauheimmat leffakohtaukset,joten on täysin luonnollista että täällä kerrotaan mitä leffassa on tapahtunut.
Joten spoilaus täällä on täysin asiaan kuuluvaa.

22.08.09 klo 15:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:
banaanipalmu kirjoitti:

Joten spoilaus täällä on täysin asiaan kuuluvaa.

Ei varmasti ole spoilaus asiaan kuuluvaa. Kannattaa ajatella niin, että kertoo niistä kauheimmista kohtauksista niille, jotka ovat sen elokuvan jo nähneet. Eivät he tarvitse kovin yksityiskohtaista selostusta tietääkseen mistä kohtauksesta on kyse.

kerpele

22.08.09 klo 15:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tai sitten kertoo mitä lystää, mutta piilottaa spoilaavat osiot noilla [ spoiler ] [/ spoiler ] -tageilla. Esimerkki:

Geneerinen kauhuleffa IV

soliantu

22.08.09 klo 16:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitä ihmettä muka spoilasin tuossa viestissä? 8O

22.08.09 klo 16:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

soliantu kirjoitti:

Mitä ihmettä muka spoilasin tuossa viestissä? 8O

Hih, onkohan käynyt niin, että se oikeasti spoilaava viesti on jo miinustettu pois siitä välistä. :)

Juuri sen takia minä en hirveästi käytä ^ tätä merkkiä, vaan lainauksia.

suklaamonni

28.06.10 klo 00:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika moni on maininnut Hannibalin lopun, jossa äijältä leikattu päälaki irti, ja musta alkaa pikku hiljaa tuntua, että oon jotenkin omituinen, kun se kohta ei oikeestaan muuta kun naurattanut mua. Ehken vaan osannut ottaa sitä leffaa tarpeeks tosissani.

Pahin mikä itselle tulee nyt mieleen on Marttyyrit leffan kohta jossa se nainen on nyljetty elävältä. Yleensä mua ei juurikaan tollaiset karmaise, mutta se pisti kyllä oksettamaan useamman päivän jälkeenpäin.

HorrorFreak

02.07.10 klo 15:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Inside-nimisestä leffasta kohtaus, jossa psykopaattinaikkonen auttaa päähenkilöä synnytyksessä vähän rajuin ottein... Tulos: päähenkilöllä sisäelimet valuvat portaikkoa pitkin ja pahis nostaa kuolleen lapsen syliinsä. Tuo oli aika kamala. Kyllä ranskalaisetkin osaa.

vomppa

03.07.10 klo 16:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mun kohalla ei oo hiirveesti tällasia tullu vastaan mutta:
Friday the 13th - Puukko (vai mikä olikaan) leuasta läpi. Upean tunnelman ja äänimaailman ansiosta todella hirveä kohtaus.

Drama

07.07.10 klo 12:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tai se kohtaus muumeista, kun muumipappa karkaa nuoruudessaan orpokodista ja metsässä on mörköjä, punaisia hirviöitä ja kaikkea pelottaavaa? Näin siitä muksuna painajaisia ja se oli niin ahdistava että huh huh. Haluaisin nähdä sen, mutta ei taida löytyä youtubesta?

vomppa

16.07.10 klo 11:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katsoin eilen Paranormal Activityn, ja HYI HELVETTI sitä loppua. Todella kaamea tunnelma ja säikäyttikin niin että sydän pomppasi kurkkuun. :( Pelottavinta oli ehkä että kuvataan vaan yhdestä kulmasta

Lordi-fani

16.07.10 klo 11:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

vomppa kirjoitti:

Tuo loppu onkin sen ainoa pelottava kohta. Aivan helvetin tylsä ja mitäänsanomaton leffa, se hypetys ei todellakaan ollut sen arvoista. Suurimman osan ajasta ei tapahdu yhtään mitään ja silloin, kun yritetään nostattaa yökohtauksissa jännitystä, että kohta tapahtuu, ei sitten tapahdukaan. Ja juu, tosi pelottavaa kun peitot lähtee pois ja ovi vähän heiluu. Ainoa syy miksi tuo loppu edes säikäytti oli juurikin se, että sieltä yhtäkkiä lentää jotain päin kameraa (tyypillinen pöö-efekti). Tuo kyllä säikäytti, mutta kyllä on surkeaa, kun puolitoista tuntia kestävässä kauhuelokuvassa ainoat kauhun hetket tapahtuvat viimeisen 30 sekunnin aikana.

Leppäkerttu

07.08.10 klo 16:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä on mun lista kammottavammista kohtauksista mitä oon nähny.

7. Kuolema saapuu yöllä

6. Linnut

5. Rosemaryn painajainen

4. Psyko

3. Night of the Living Dead

2. Silmät ilman kasvoja

1. Stand By Me

Spoileri: näytä

Edit: Vähän selvensin näitä selityksiä. Se joka on laitanu miinuksen voi ystävällisesti ottaa miinuksen pois tai selittää mikä on vikana. Ei millään pahalla. =) Näin ton Silmät ilman kasvoja-elokuvan eilen niin piti vielä lisätä se tuonne listalle.

Tiiviste

13.09.10 klo 02:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näillä näkymin ainakin pari leffaa tulee mieleen.

Unelmien sielunmessun loppupuoli joka kuvaa nopealla tahdilla vuorotellen jokaisen neljän hahmon kohtaloa on todella ahdistava. Aikalailla jokaikisen hahmon kohdalla.

Toinen on Gus Van Santin Elephant. Ylipäätänsä elokuvan idea eli Columbinen verilöylyn kuvaus on julma ja elokuva taitaa kamaluuden hyvin.

Astorethein

13.09.10 klo 13:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos pelkäät, että spoilaan vahingossa jotakin, älä lue tätä viestiä.

Karmeita ja inhottavia leffakohtauksia voisi kaivaa esiin muistin syvyyksistä vaikka kuinka paljon, mutta tässä joitakin ensimmäisenä mieleen tulleita:

Saw III

Alkupuolen ketjuansa, jossa mies huomaa joutuneensa kahlituksi ketjuihin, jotka on kiinnitetty suoraan ihoon. Varsinainen inhottavuus syntyy siitä, kun mies alkaa repiä ketjuja irti päästäkseen vapaaksi ennen kuin vieressä oleva pommi räjähtää.

Cannibal Holocaust

Muistaakseni melko alussa tapahtuva todella brutaali raiskaus, jossa taidettin käyttää myös jotain puukkoa tai muuta terävää esinettä. Ja se, kun mies lopussa hakkaa naisen kivellä kuoliaaksi.

Cabin Fever

Kun mies alkaa hyväillä nukkuvaa naista peiton alta ja huomaa, että hänen kätensä tahriintuu vereen. Toistamiseen katsottuna kohtaus ei ollut enää kovin tehokas, mutta ensimmäisellä kerralla se kyllä säväytti.

13.09.10 klo 14:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos et ole nähnyt Cannibal Holocaustia ja Kellopeli appelsiinia ei ehkä kannata lukea.

Cannibal Holocaust - kannibaalien polttouhrit.

Monikin kohtaus, mutta lähinnä raiskauskohtaukset, ainakin se alun kohtaus missä se sielua raastava musiikki soi samalla kun naista rangaistaan silpomalla "sieltä alhaalta". Ja myös kohtaus jossa sikiö revitään äidin vatsasta. Nämä ovat niin hyytäviä kohtauksia, varsinkin henkisellä tasolla ajatus jostain noin julmasta rangaistuksesta.

Elokuva oli rankkaa katsottavaa kun sitä tapitti telkkarista, mutta vielä rankemmiksi nämä kohtaukset ovat päässä muuttuneet. Ahdistavat ja tulevat painajaisiin. Cannibal Holocaust on kyllä varsin hyvä elokuva, mutta silti myös niitä harvoja joiden katsomista kadun. Eivät nämä kohtaukset ja ajatus niistä niin pahoja silloin olleet, mutta jälkikäteen se groteskius on alkanut vainoamaan salakavalasti.

Myöskin Kellopeli appelsiinin raiskauskohtaukset ja sen naisen pahoinpitely jättidildolla ovat jääneet mieleen. Kubrickin leffa ei tietenkään ole järin graafinen, mutta hahmojen sisälle pääseminen tekee väkivallasta sitäkin ahdistavampaa. Ja vielä hyytävämpää katsottavaa on puolustuskyvyttömän Alexin kohtalo. Sekä sen tajuaminen, että hän ansaitsi sen kaiken. Synnyttää valtavan määrän moraalisia ristiriitoja, joita ei ajattelemalla(kaan) voi oikaista.

OZMOxD

14.09.10 klo 14:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

No joskus pienenä kun katsoin David Cronenbergin Kärpäsen, elokuvan koko loppukohtaus Brundlen kämpässä oli mielestäni niin sairaalloisen pelottava ja ahdistava.

Se nimenomainen kohtaus antoi minulle mitä vakavimmat traumat pitkäksi aikaa.

On se pelottava kohtaus edelleenkin ja mieleenpainuvimpia, mitä olen elokuvissa nähnyt tai tulen näkemään.

Blairoid

20.08.11 klo 19:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

City of the Living Deadin yksi kohtaus

Spoileri: näytä
Kohtaus ei kenties ole pelottava, mutta hieman kuvottavan näköinen.

Sitten on tämä Hostel, jonka kohtaus

Spoileri: näytä
oli jo niin oksettava, etten kestä sitä katsoa toistamiseen (vaikka kauhuelokuvia rakastankin). Tuon idean keksijä on kyllä ollut saatanan sairas. :S

mr.random

31.08.11 klo 14:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blairoid se hostel kohtaus missä silmä leikataan oli aivain sairasta!!!En edes pystynyt sitä katsomaan!Se on ehdottomasti kauhein leffa kohtaus!!!