Kauheimmat leffakohtaukset

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Kauheimmat leffakohtaukset

Biancaneve

02.08.07 klo 09:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ai mutta unohtui mainitsematta ainakin yksi tavattoman iljettävä ja pahaa tekevä kohtaus - se on elokuvan avauskohtaus, eräänlainen prologi, joten lienee tarpeetonta lukea sitä spoileriksi: "Tears of Kali" leffan alussa henkisesti häiriintynyt tyttö nirhaa kynsisaksilla molemmat silmäluomensa irti - todella tukalaa katsottavaa varsin yksityiskohtaisesti zoomattuna! En tiedä saako elokuvaa Suomesta lainkaan, se on saksalainen horror, hankittu ulkomailta englanninkielisellä tekstityksellä. Ei loistava, mutta "erilainen" kylläkin...liekö kukaan muu nähnyt?

murskain

23.08.07 klo 21:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Biancaneve kirjoitti:

Just siinä "I Spit on Your Grave":ssä on pari sellaista kohtausta, joita julmempia (sekä fyysisesti että henkisesti) ei ihan heti tule mieleen: siellä metsässä sen pitkän gang rape - kohtauksen aikana, kun se yksi mies heittää sen naisen puupölkyn päälle ja raiskaa sen takaapäin, vaikka se vuotaa jo verta ja huutaa tuskasta kuin eläin joka työnnöllä, mut jätkä vaan koventaa tahtia ja myöhemmin sisällä talossa, kun se viimeinen mies käy sen naisen kimppuun, ja se nainen anelee viimeisillä voimillaan, että saisi "tehdä sen käsin", koska on niin pahasti vahingoittunut ja kovissa kivuissa. Miten kukaan voi olla toiselle ihmiselle noin julma?! (Joo, kyllä, olen nainen minäkin...)

Yksi verisimmistä kohtauksista ikinä on Dario Argenton "Tenebre":ssä, kun lähellä loppua sen naisen käsi katkaistaan kirveellä ikkunan läpi, irrallinen asetta pitelevä käsivarsi jää pöydälle ja tyngästä roiskuva veri värjää koko seinän punaiseksi!

Ja pervoimmat kohtaukset löytyy ehdottomasti "Visitor Q":sta; koko leffa on sairas, mutta mainittakoon nyt eritoten se ruumiin raiskaus ("onpas sopivan märkä - oops, se olikin kakkaa...") Oh, please, jotain rajaa...!?! Ja "Haute Tension":issa, kun se "kuorma-autokuski" tyydyttää itsensä oraalisesti sillä irtopäällä, ja heittää sen sitten tienposkeen...

Luettelit sitten muutaman meikäläisen suosikkishokki-leffoista. Lisätään löylyä: Kuinka monelle on bändi nimeltä Necrophagia tuttu? Katsokaapa tämän bändin musiikkivideoita. Lyhäreistä joku Aftermath(en muista milloin viimeksi olisin katsonut turpa auki mitään). Ja tietenkin Nekromantikeista löytyy jos jonkinlaista "kivaa"

Blairoid

12.10.08 klo 21:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minun mielipiteeni TOP-3:

1. Dagon = Nylkemiskohtaus. Koko homma hoitui niin vakuuttavalla tavalla, että ihan inhotti miettiä, miltä tuo voisi tosi elämässä tuntua. Melkein pulautin ylleni.
2. The Dentist = Kaikki ne suuhun poraamis kohtaukset. Vastenmielisin oli ehdottomasti se, kun yhden potilaan suussa oli jotain, jotka piti niiti leukoja auki sillä aikaa, kun tohtori poraa potilaan kieltä.
3. Zombie Flesh Eaters = Terävä puunpalanen sen naisen silmään. Koko homma ei näyttänyt mukavalta, mutta oloa pahensi vielä se, kun kuuli, minkälaisen tuskan rääkäisyn se nainen päästi. Verihän siinä hyytyi.

AIDS

12.10.08 klo 22:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Evil Dead kahdessa kun Ash sahaa moottorisahalla kätensä irti.
Ja se oli vieläpä tarkoitettu hauskaksi. Myös se ykkösen puu-kohtaus. Hyi helvetti! Ihme ettei siitä mainita kovin paljon leffan arvosteluissa...

12.10.08 klo 22:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

murskaimelle: Necrophagian musiikkivideot ovat kyllä rautaa. En nyt muista mikä biisi, mutta videossa rumpali kittaa viskiä ja ampuu pari tyyppiä metsässä. Toinen mies, toinen nainen. Nylkee tätä naista ja vetelee suolia pihallee, valssaa hetken ja sitten masturboi korpsen päälle. Kuvottavaa tavaraa, kannattaa kaikkien tutustua tähän.

Elokuvista:

Inside sisälsi hyvin paljon kuvottavia kohtauksia, katsoneet tietävät sen.
Haute Tension sisältää myös, mutta kovin kohtaus on se kun pahis vetäisee veitsellä talon emännän kurkun auki. Kohtaus on niin hyvin toteutettu, että tuntuu oikeasti pahalta.

Storyteller

12.10.08 klo 22:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tiedä onko tätä mainittu jo, mutta mielestäni Manaajan kohtaus kun se tyttö pyörittää päätään ympäri ja sekun hän tuli portaita alas "spiderwalkilla".

Tarantino

12.10.08 klo 22:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hohdon kylpyhuone mummeli jätti minuun niin syvät traumat etten ehkä enää koskaan pysty leffaa uusiksi katsomaan.
Dagonin kasvojennylkeminen toimi hyvin kenties siitä syystä että leffassa ei ennen tuota kohtausta juuri gorella juhlittu.
Näitä "kauheita" kohtauksia tulee vastaan kohtuu harvoin, vaikka tiedän että leffoissa kuten Irreversible niitä olisi aivan tarpeeksi (kaikenlainen seksuaalinen kammostelu tehoaa minuun).

hiukset

13.10.08 klo 12:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika harva kohtaus missään elokuvassa on ollut niin vastenmielinen tai kauhea ettei sitä voisi katsoa. Ainoa mikä saa aina kylmänväreet pitkin selkää on Hostel ykkösessä kun akillesjänteet leikataan poikki ja tyyppi lähtee kävelemään. Toinen samassa elokuvassa on kun naiselta leikataan silmä irti ja sieltä valuu sellaista vaaleaa nestettä. Se on niin kamala, että siinä kohtaa pitää pistää silmät aina kiinni.

TheNameless

26.11.08 klo 17:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Voisit pistää jonkinlaisen SPOILERIvaroituksen.

NitroPupu

26.11.08 klo 17:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

KÄRPÄNEN (1986) SPOLER !!!!!

Kun Geena synnyttää madon, se on aivan karsea kohtaus

EDIT: I Spit on Your Gravesta tulossa remake : http://en.wikipedia.org/wiki/I_Spit_on_Your_Grave

Butaani

26.11.08 klo 19:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cannibal Holocaustissa olen nähnyt ällöimmät kohtaukset tähän asti. Mm. kilpikonnan nylkeminen ja raiskaus puupalikalla. :/

Jamii

10.12.08 klo 08:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Funny gamesin viimeinen kuva. Eka ei kauhuelokuva, joka pelästytti. Myöskin texasin moottorisahamurhien talossa olevat kuivatut ruumit.

IrmaWeb

10.12.08 klo 09:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

SPOILERI tiedossa, tavallaan..

Martyrs-leffan "viimeinen näytös". Etenkin kun vilkaiset kelloa ja huomaat että prkl! tämä kestää vielä noin kauan!!

Blairoid

10.12.08 klo 10:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Saw -leffoissa on paljon mainitsemisen arvoisia karmeuksia, mutta niitä on semmoinen määrä, ettei tämä heebo lähde niitä listaamaan. Ykkönen ja kakkonen saattoivat vielä menetellä, mutta kolmosesta eteenpäin meno alkaa mennä aika sairaaksi. :S

Jigsaw rulez! :)

zeta

17.12.08 klo 21:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pahin näkemäni kohtaus ikinä on varmasti Hannibalin loppu. Se kuvotti ja ällötti vielä päiväkausia jälkikäteen. Ehkä nyt muutaman vuoden asiaa sulateltuani voisin jo suostua katsomaan tuon kohtauksen uudemmankin kerran.

Alkupäässä mainittiin jotain Se7enin kuolemista ja ylivoimaisesti niistä pahin on kyllä se missä käytetään jotain veitsidildoa. Hyi yök, pahaa tekee. Ehkä sukupuolella on jotain asian kanssa tekemistä? Kun muutenkin nuo raiskaukset ja muut alapään väkivalta (ml. abortit) on sitä kuvottavinta kuvastoa. Ihme kyllä Irreversiblen raiskaus ei tuntunut juuri missään, eikä se toinenkaan kohuttu kohtaus...

Lamourhaaja

17.12.08 klo 22:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miksi Irreversiblen tämä raiskauskohtaus ei kylmännyt? Itsellä se on selkeesti fyysisen ja psyykkisen kuvotuksen öklötyskärkeä aivan ylivoimaisesti. Ihan mielenkiinnosta kysyen, jotenkin veitsidildo on mun mielestä, vaikkakin todella groteskia ja julmaa ja toki kylmäävää, silti niin kaukaa haettua tuohon ihan kelle tahansa mahdolliseen "tavan" raiskaukseen, että Irreversiblen kohtaus tuntuu todellisemmalta ja siksi kylmäävältä - "jos tuo tapahtuisi jollekulle jonka minä tunnen" käy esim. mielessä. Kuvaustyylikin mukaan lukien julmaa ja raakaa.

T-800

18.12.08 klo 14:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Mist elokuvassa sen nuoren miehen puukottaminen oli karsea... Myös se kohta missä se "lepakko" repii mieheltä selästä palan ja se "hyttynen" joka pistää naista ja naisella on aikas iso paukura kaulassa.

IrmaWeb

18.12.08 klo 15:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Irrèversiblen raiskauskohtaus oli kyllä todella karsea. Muutenkin koko leffasta on siinä vaiheessa ehtinyt jo tulla todella huono olo niin toi on kyllä oikein kaiken kruunaava kohtaus, tehty todella realistisen oloiseksi. Etenkin kun se vain kestää ja kestää...

TheNameless

18.12.08 klo 17:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselleni myös Irréversiblen raiskaus oli aika ikävää katsottavaa, mutta se homobaarissa vierailu oli ehkä jopa pahempi. Johtuu varmaan siitä musiikista. [www.youtube.com]