Kauheimmat leffakohtaukset

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Kauheimmat leffakohtaukset

The Wolf

13.02.07 klo 15:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikä spoilereissa ärsyttää?

Hölmö kysymys totisesti. Onhan se kiva lähteä katsomaan elokuvaa, jota ei ole ennen nähnyt mutta tietää jo tarkalleen, mitä leffassa tulee tapahtumaan, kiitos spoilaajien. :roll:

Alkku

14.02.07 klo 10:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eikös täällä pidä kertoa elokuvista ja keskustella. Tottakai kohtauksia tulee täällä esille. Kaksi neuvoa: menkää katsomaan melko pian elokuva tai älkää käykö foorumilla.

Alkku

14.02.07 klo 10:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sitä paitsi, eikös nämä edellä mainitut elokuvat Vares, V2, Paha maa jne... ole leffatykissä aika vihattua elokuvakamaa?

kerpele

14.02.07 klo 11:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alkku kirjoitti:

Ei jumalauta, järki käteen! Joko piilotat ne spoilerit tai SINÄ lopetat täällä käymisen.

Scarface

14.02.07 klo 16:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alkku kirjoitti:

Ei juma ku o jätkällä otsaa. :lol:

Lamourhaaja

14.02.07 klo 17:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alkku kirjoitti:

Kerrotaanpas nyt vähän tarkemmin mistä spoilerivaroituksissa on kysymys tälle vesselille.

Leffatykin foorumi on (monien muiden keskustelunaiheiden lisäksi) elokuvista keskustelua varten. Elokuvista keskusteleminen on varsin teoreettinen ilmaisu, joka pitää sisällään monia eri aspekteja, joita on jouduttava toisinaan venyttämään keskustelun helpottamiseksi. Joskus siihen kuuluu sekin, että joutuu selostamaan jonkin elokuvan juonikuvioita saadakseen niihin tolkkua.

Mutta koska IKINÄ ei voi olettaa automaattisesti, että tuleeko spoileria eteen vain ei, sitä varten on olemassa sellaiset asiat kuin painotukset: nyt tulee spoileri. Sitten kirjoitetaan seuraava asia valkoisella fontilla, joka voidaan maalata, jotta juonipaljastuksen näkeminen olisi vapaaehtoista, ei pakotettua, eikä ennen kaikkea yllättävää. Se ei vie kirjoitusajasta sen enempää kuin mikään muukaan, jos vain osaat itse lukea.

En tiedä oletko joku trollaaja vai muuten vain harvinaisen keke, mutta tällaisia rautalankaväännöksiä on hieman ikävää kirjoittaa. Niin, eikä kannata tulla vinkumaan sellaiselle, joka on käynyt täällä foorumilla ehkä hieman pidempään kuin sinä, koska vaikka se ei muusta tietäisikään, niin luultavasti foorumin käyttösäännöt se tietää ihan tarpeeksi hyvin. Itse en niinkään välitä elokuvien juonista siinä määrin, että jaksaisin kauheasti ärsyyntyä useimpien elokuvien kohdalla, mutta monet välittävät.

minna

25.02.07 klo 21:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

David Cronenbergin leffat on aika seisauttavia. Videodromessa ja Kärpäsessä (josta sentään olen nähnyt vain leikatun version) on monta kohtausta, jotka aiheuttavat tosi inhottavia väreitä selkäytimessä. Scannersissa hirvitti lähinnä se pään räjäytys melko alussa leffaa.

Nanopoli

26.02.07 klo 21:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Saw 3 oli muutama aika häjy kohtaus. Varsinkin kallon aukaisu, joka oli todella sairas minusta.

-marsku-

27.02.07 klo 14:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

SpinalCrap kirjoitti:

Kill Bill vol.2:
silmä irti neulalla

Tuo on kyllä todella ilkeän näköinen kohtaus.

Nikolito

10.03.07 klo 13:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tervehdys kaikille!:D
Olen nähnyt Verenvangit ainakin 5 kertaa, ja vieläkin eräs kohtaus pelottaa/säpsähdyttää: Pittin hahmo ja se pikkulikka tappoivat "Cruisen" ja lähtivät matkustelemaan ympäri maailmaa...Sitten jossain hotellissa kuuluu koputus ja likka lähtee avamaan ovea. Ketään ei ole. Yht'äkkiä "Cruise" hyppää jostain ja nostaa tytön kurkusta seinälle...

blueb

10.03.07 klo 14:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

minna kirjoitti:

Scannersissa hirvitti lähinnä se pään räjäytys melko alussa leffaa.

Scannersin piti alunperin alkaa tuolla kohtauksella. En nyt muista miksi se leikattiin eteenpäin. Tuo kohtaus lienee Cronenbergin tunnettuin, ja aikoinaan sitä ihmeteltiin amerikkalaisessa lehdistössä, joka taas toi Cronenbergille jonkinlaista nimeä. Uransa alkuaikoina Cronenberg ajeli pitkin Jenkkilän elokuvateattereita katselemassa omien elokuviensa ei-niin-sensuroituja versioita sillä Kanadassa sensuroimattomista elokuvista -- ts. graafisista väkivaltaelokuvista/eksploitaatiosta -- , puhumattakaan niiden näyttämisestä, olisi seurannut vankilatuomio.

Tämä mainitaan Videodrome Criterion Collection Version tuplalevyllä, jossa 80-luvun alussa kuvatussa tv-ohjelmassa (?) Landis, Carpenter ja Cronenberg osallistuvat paneelikeskusteluun. En muista virallista aihetta, mutta elokuvaväkivaltaa se käsitteli ja ohessa näytetään pätkiä panelistien silloisista ajankohtaisista elokuvista. Carpenterilla The Thing, Landiksella American Werewolf in London, jonka susi-mies-muodonmuutoksen maskeerauksesta kerrotaan mielenkiintoista läppää, Cronenbergilla taisi olla Scanners koska Videodrome oli vielä silloin työnalla. N. 30 min pitkä, löytyy youtube.comista.

TheNameless

24.03.07 klo 11:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

No tietysti Hohdossa on kaksoset ja mummo kylppärissä

Ja sitten vielä Clockwork Orangen muutos pahasta ''hyväksi''

Tino

25.07.07 klo 20:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Unelmien sielunmessussa on monta järkyttävää kohtausta.

Harmonica

26.07.07 klo 23:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Day of the Woman / I Spit on Your Grave on todella karua katsottavaa: Alun kolme raiskakset ja loppupuoliskolla erityisesti "kylpyammekohtaus".

Enemmän tosin arvostan henkisesti kammottavia kohtauksia elokuvissa, noin yleisesti ottaen ainakin.

Tumppimies

26.07.07 klo 23:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Harmonica kirjoitti:

Kylpyammekohtaus on kyllä karua katsottavaa.

John Rambo

26.07.07 klo 23:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei oikeastaan pelottanut, mutta säväytti erityisesti eilen katsotussa Zombie Flesh-Eatersissa kun piikki menee silmään :twisted: . Parhaimpia gore-kohtauksia.

Mutta jos oikeasti kauheista kohtauksista puhutaan niin voisi mainita Last House on the Leftin. Yleisesti ottaen ehkä järkyttävin leffa mitä olen nähnyt. Tuota Harmonican mainitsemaa I Spit on Your Gravea en varmaan katsoisi ilmaiseksikaan, kuuleman mukaan tuossa mennään vielä pari leveliä korkeammalle raiskauksissa, tapoissa ym.

Harmonica

26.07.07 klo 23:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Sanotaanko vaikka niin, että I Spit on Your Grave on melkeinpä Last House on the Left potenssiin kymmenen. Tai ei kai nyt sentään, mutta jälkimmäinen osoittautui kuitenkin omasta mielestäni huomattavasti mainettaan kesymmäksi. Ja kehotan tosiaan jokaista vakavasti harkitsemaan jos I Spit on Your Graven katselua suunnittelee :)

EDIT:

Kauheimmat näkemäni elokuvat:
1. I Spit on Your Grave [finnish.imdb.com]
2. Irreversible [finnish.imdb.com]
3. Blood of the Beasts [finnish.imdb.com]

Jammar

27.07.07 klo 01:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tiedä kykenenkö enää moisten pelotteluidenne jälkeen katsastamaan Naisen päivää, aka I Spit on Your Gravea. Minua järkytti esimerkiksi Boys Don't Cry niin pahasti, etten pysty leffaa koskaan katsomaan uudestaan. Last House on the Left on myös hyvin järkyttävä, lähinnä elokuvan metsän tapahtumat pistävät melkein kyyneliin. Muuten leffa on aikalailla pilattu turhalla komiikalla ja se minimoi ahdistavuuttaan.

Aika sokkona tuli "I Spit on Your Grave" napattua Anttilasta kahdella eurolla. Mutta tällänen nössö mä olen.

Scatter

27.07.07 klo 23:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Casino

Kun Nicky Santoro ja hänen veljensä mukiloitiin siellä maissipellon keskellä mailoilla oli kyllä ahdistava. Esimerkki hyvästä väkivallan käytöstä elokuvissa.

Biancaneve

02.08.07 klo 07:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Just siinä "I Spit on Your Grave":ssä on pari sellaista kohtausta, joita julmempia (sekä fyysisesti että henkisesti) ei ihan heti tule mieleen: siellä metsässä sen pitkän gang rape - kohtauksen aikana, kun se yksi mies heittää sen naisen puupölkyn päälle ja raiskaa sen takaapäin, vaikka se vuotaa jo verta ja huutaa tuskasta kuin eläin joka työnnöllä, mut jätkä vaan koventaa tahtia ja myöhemmin sisällä talossa, kun se viimeinen mies käy sen naisen kimppuun, ja se nainen anelee viimeisillä voimillaan, että saisi "tehdä sen käsin", koska on niin pahasti vahingoittunut ja kovissa kivuissa. Miten kukaan voi olla toiselle ihmiselle noin julma?! (Joo, kyllä, olen nainen minäkin...)

Yksi verisimmistä kohtauksista ikinä on Dario Argenton "Tenebre":ssä, kun lähellä loppua sen naisen käsi katkaistaan kirveellä ikkunan läpi, irrallinen asetta pitelevä käsivarsi jää pöydälle ja tyngästä roiskuva veri värjää koko seinän punaiseksi!

Ja pervoimmat kohtaukset löytyy ehdottomasti "Visitor Q":sta; koko leffa on sairas, mutta mainittakoon nyt eritoten se ruumiin raiskaus ("onpas sopivan märkä - oops, se olikin kakkaa...") Oh, please, jotain rajaa...!?! Ja "Haute Tension":issa, kun se "kuorma-autokuski" tyydyttää itsensä oraalisesti sillä irtopäällä, ja heittää sen sitten tienposkeen...

Joo, ja henkisesti järkyttävin elokuva minulle oli "Dancer in the Dark", se on ainoa elokuva koskaan, jonka katsominen ahdisti niin paljon, etten kuuna päivänä halua nähdä sitä uudelleen. Jotka ovat nähneet, tietävät kyllä syyn...

Pelottavin elokuva (naurakaa vaan!) oli minusta "Kuudes Aisti"! Gorea voin katsoa silmää räpäyttämättä, mutta tällaiset yliluonnolliset teemat -eritoten yllättäviä "shokkeja" tarjoavat- ovat karmeita! Ja itämaisen horrorin (jota rakastan!) aaveet, jotka liikkuvat hermostuneen "nykivästi", jäsenet luonnottomiin kulmiin taipuen. Eeks!!!