Kauheimmat leffakohtaukset

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Kauheimmat leffakohtaukset

Kauhuhullu

31.08.11 klo 15:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sawin jatko - osissa, on aika pahoja ja raakoja ansoja, mutta ei ne pelota. En pelkää kauhuelokuvia, ne vain ovat hyviä ja jotkut hyvin taidokkaitakin. Mutta pelkääville sanon, että katsokaa jotain Saweja, tai Teksasin Moottorisahamurhat. Child´s play2 on myöskin lopussa aika verinen ja poksahteleva.

Key

04.09.11 klo 12:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ensimmäisenä tulee mieleen David Cronenbergin Kärpänen jossa on yksi inhottavimmista kohtauksista. Muodonmuutos on hirveää katseltavaa ja lopussa tulee hirveän oksettava olo. Leffan nähneet tietävät varmasti mitä tarkoitan.

Psykon suihkukohtaus on myös yksi niistä kauheimmista kohtauksista jonka jälkeen on outo tunne. Cannibal Holocaustista ei tarvitse varmaan mainitakaan mitään, siinä jos jossain on kauheita kohtauksia jotka eivät sovi heikkohermoisille.

Kurt

28.10.11 klo 20:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ahdistavin ja vaikuttavin kohtaus, jonka olen nähnyt löytyy ilman muuta leffasta Unelmien sielunmessu. Eli siis:

Spoileri: näytä
Kauhuleffojen säikyttelykohtaukset yms. ovat Teletappien tasoa tuon kohtauksen rinnalla.

wednesday

28.10.11 klo 21:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä on kaikenlaista tullut nähtyä äkkiseltään nousee mieleen elokuvasta unelmien sielunmessu;

Spoileri: näytä

Elokuva the human centipede oli kokonaisuudessaan hyvin kuvottava.

Lisäksi kaikenlaiset raiskaus, pedofiilia, eläimiin kohdistuva väkivalta on senverran karua että ko. elokuvia/kohtauksia pyrin välttämään.

Piikittäjä

29.10.11 klo 01:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Men behind the sun, kohtaus missä naiselta jäädytetään kädet ja sitten hakataan irti. Loppui leffan kattominen siihen paikkaan.

Salmiakkisydän

06.11.11 klo 09:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitähän näitä nyt olisi... The Thingin (vuodelta 1980) kohtauksista useampikin järkytti aika pahasti, mutta ehkä hirvein niistä taisi olla elokuvan loppupuolelta shokkikohtaus, jossa kuumalla metallitangolla testattu veri reagoi epäinhimillisesti. Elokuvan nähneet tietävät mistä puhun, hyvä etten sydänkohtausta saanut kun mokoman näin. Muutenkin filmissä esitetyt muodonmuutokset veivät välillä ruokahalun - mutta se nyt varmaan oli tarkoituskin.

Toisessa Jurassic Park -elokuvassa esitettävä kohtaus, jossa kaksi tyrannosaurusta tekee kuunvalossa miehestä selvää, myös kuvotti aikoinaan kunnolla kun joskus 12 -vuotiaana sen katsoin.

En koskaan pysty katsomaan elokuvatilanteita, joissa ihmisiltä viilletään joko kurkku tai ranteet auki. Silloin on pakko sulkea silmät ja odottaa, että pahin menee ohitse. Silpoutumiset, murskautumiset, paloittelut ja muunlaiset hieman raa'emmat kidutus -ja tappamismenetelmät inhottavat aina.

kala

08.11.11 klo 17:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pahin kohta minusta on varmaan hellraiser kakkosessa, kun se mielenterveyspotilas kuvittelee ihollaan olevan matoja, ja leikkaa mahaansa partaterällä, yök,sen iljettävämpää ei varmaan pysty olemaan.

hebbu

19.11.11 klo 22:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

tässä muutama samasta elokuvasta.
the thing(carpenterin versio) huskyn muodonmuutos,veritestikohtaus ja se kohtaus,kun olio tulee sen yhden jätkän vatsan läpi ja pään irti sulaminen olivat karua katsotavaa.

Earth history X

20.11.11 klo 22:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ranskalainen leffa nimeltä Martyrs. Kaksi kertaa olen leffan koknaisuudessaan katsonut, ja kummallakin kerralla oli ne tietyt kohdat, jolloin laitoin kädet silmien eteen ehkä vajaaksi sekunniksi, mutta kuitenkin. Jännä reaktio sinällään, kun sulkee silmänsä joltain tietyltä kohtaukselta.

Leppäkerttu

06.12.11 klo 14:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pianistissa kohta, jossa

paranoia

20.12.11 klo 21:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oonkohan jotenkin paatunut, kun monet muiden mainitsemista kohtauksista ei ole tuntunut missään. Piti ihan miettiä hetki, mikä on ollut kauhein kohtaus.

Päädyin siihen, että ainakin yksi hirveimmistä on ollut American History X:n alussa oleva kohtaus, jossa

Spoileri: näytä

Vaikka olen nähnyt vaikka miten kammottavia elokuvia (ainakin muiden mielestä), eikä tuossakaan kohtauksessa näytetä mitään kamalaa, niin se mielikuva... Hrrr.

Wayne 64

28.01.15 klo 14:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Saw 2 "ruiskukuoppa".

johnny depp

28.01.15 klo 17:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Unelmien sielunmessun loppu ja Running Scaredin se kohtaus, missä Vera Farmiga etsii sitä poikaa siellä pariskunnan talossa ovat jääneet mieleen.

Pelimies

28.01.15 klo 21:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä muutamia kohtauksia, jotka ovat kauhistuttaneet minua:

Henry:Portrait of a serial killer: Alussa nähtävä ruumiskollaasi uhrien viimeisten hetkien äänien pauhatessa taustalla sekä kohtaus, jossa Henry ja Otis filmaavat perheen murhan ja katsovat sen taaksepäin pikakelattuna.

Manaaja: Välähdykset demonin naamasta.

Dawn of the dead (1978) Lopussa, kun zombit pistävät mootoripyöräjengiläiset parempiin suihin.

Day of the dead (1985) Zombit pistävät kapteeni Rhodesin joukkueen parempiin suihin.

Watchmen: tohtori Manhattan hoiteelee pari rosvoa, Rorschach hakkaa miestä lihakirveelä kallloon ja vankilassa,
kun lihavan ukkelin kädet sahataa irti sirkkelillä.

Drive: Kuski polkee ukkelin kallon muusiksi hississä.

Exterminator: Robert Ginty pistää gangsterin lihamyllyyn.

Friday the 13th(1980) Vessassa käyvä tyttö saa kirveestä naamaan.

Rautaristi: Saksalainen sotilas mäjähtää piikkilankaan kraantin räjähdyksen paiskaamana.

To live and die in L.A : Haulikolla naaman ampuminen.

Taxi driver: Sormien irti pamauttaminen 44.magnumilla.

Casino:Lopun pesäpallomailla show pelolla.

Robocop(1987) Murphyn kuolema.

Kummisetä: Tietulliammuskelu.

Hyvät, pahat ja rumat: Tucon kidutuskohtaus.

Carrie (1976) Alun suihkukohtaus, kun naistenvaivat iskevät ja tampoonit alkavat lentelemään.

Hohto, Kubrick-versio tietenkin. Huoneen 237 nainen ja nalleksi puketunut tyyppi.

Loppuun lisään raikauskohtauksia elokuvista Death wish 1-2, Deliverance, Once
upon time in america ja Savage Streets.

Creeper234

30.01.15 klo 01:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mieleeni ei tule pahemmin yksittäisiä kohtauksia, mutta näin yleisesti ottaen inhottaviksi kokemiani elementtejä kyllä. Verisuihkut, sisuskalut, irtopäiden lentely ja yleiset silpomiset eivät hetkauta pätkääkään. Luultavasti siksi, että ne ovat usein niin over the top -settiä, mitä tuskin koskaan tulee omalle kohdalle käymään. Sen sijaan sellainen, mikä tulee lähemmäksi itseä ja kohdistuu esim. johonkin tiettyyn ruumiinosaan onnistuu järkyttämään.

- Kynnet. Itseäni oksettaa aina, kun näytetään kuinka joltakulta esim. repeytyy kynnet. Muistan toljottaneeni varhaisteininä elokuvaa, jossa oli kidutuskohtaus. Siinäpä tungettiin koukku uhrin kynnen alle ja vetäistiin ylös. Yksi kerrallaan kaikki kynnet veks. Samoin Black Swan sai aikaan kylmiä väreitä. Elokuvalla oli joku fiksaatio kynsiin ja käsiin ja niiden satuttamiseen. Katsoin rainan teatterissa ja piilouduin näissä kohtauksissa usein omien käsieni taakse. Joitakuita tämä "kynsivammaisuuteni" tuntui naurattavan, mutta olen mitä olen vammailuideni kanssa.

- Silmiin kohdistuva väkivalta. Esimerkiksi kun painetaan peukalot toisen silmäkuoppiin tai kun lävistetään se silmämuna jollain terävällä piikillä. Tai kaivellaan lusikalla, kun uhri on vielä elossa. Kaikkea tällaista kivaa nähnyt elokuvissa. Pahaa tekee.

- American History X:n kohtaus, missä kaveri käskee toisen purra jalkakäytävän reunakiveystä ja potkaisee sen jälkeen takaraivoon. Siinähän leuat murtuvat ja hampaat irtoavat ja yhhh.

- Eläimiin kohdistuva väkivalta. Ei ja EI! En tule ikinä edes vilkaisemaan Cannibal Holocaustia sen perusteella mitä siitä olen lukenut. Muihinkaan täysin puolustuskyvyttömiin kohteisiin kohdistuva mässäily ei pahemmin mieltä lämmitä.

- Pikku Kakkosen heikoilla jäillä. Traumatisoiduin perkele.

Bjarska

30.01.15 klo 11:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minäkään en paljon kauhistu super gore-mätöstä, koska se on niin horisontaalista (onkohan nyt oikea termi :)). Sen sijaan tämänkaltaiset kohdat (jotka liittyvät FYYSISEEN kipuun) saavat minut karjahtamaan tuskasta:

-juurikin tuon Black Swanin kynsinauhakohta (ei spoilaa juonta tai mitään)
-Jacob's Ladderin sota kohta, kun tyypin jalka on mennyt hiukka mäsäksi
-Antichristin pari tiettyä kohtaa (leffan nähneet tietää mitkä)

Mutta kaikista KAUHEIMMAT kohtaukset ovat itseasiassa lempileffoistani, ja kohtausten ajatteleminenkin aiheuttaa yhä kylmiä väreitä:

The Shining: näytä
Mulholland Drive: näytä

03.02.15 klo 02:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voin sanoa että kuusi Saw-leffaa aika tehokkaasti turrutti meikkiefektien kyvyn herättää inhoa/pelkoa, mutta viimeisen osan mielettömän iso Tshehovin pyssy saa useidenkin katsomiskertojen jälkeen pulssin kohoamaan ja sitä seuraava käänne on todella huojennuttava. Viimeiseen osaan saatiin ehkä kaikista raa'immat kuolinkohtaukset, vaikka edellisissä oli ollut näyttävämpiä.

The Shining - Hohto taas on ohjaamisen mestarinäyte kammottavien kohtauksien suhteen. Kohtaukset yksinään tai pelkkinä kuvina ovat kaikkea muuta kuin pelottavia, mutta kokonaisuutena se on mieletön kokoelma uskomattoman kammottavia kohtauksia. Esimerkkinä hienolla steadycam-ajolla käynnistyvä kohtaus, missä objektiivisesti ei tapahdu mitään, mutta kuvien sommittelu, musiikki ja kolmen eri kuvaelementin yhteisvaikutus luo uskomattoman ilkeän tunnelman.

Nutipää pohjolasta

03.02.15 klo 21:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lars Von Trierin Antichrist on kyllä malliesimerkki siitä, miten verkkaisella kerronnalla niistä shokkielementeistä saadaan pirskatin tehokkaita. Willem Dafoen verta ruiskiva sukuelin ja Charlotte Gainsbourgin itsensä leikkely ovat syöpyneet pysyvästi jo ennestään vinksahtaneen mieleni sopukoihin. Itse en ainakaan minkään elokuvassa aiemman nähdyn perusteella osannut kyseiseltä rainalta mitään vastaavaa odottaa.

Pelimies

05.02.16 klo 18:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

William Friedkinin ohjaama aliarvostettu sarjamurhaajakuvaus Rampage(1987) sisältää karuja välhähdyksiä Alex McArthurin esittämästä murhaajasta kylpemässä veressä. Muutenkin elokuva jätti inhan fiiliksen katsomisen jälkeen,varsinkin,kun jälkeenpäin,luin että elokuva perustuu löyhästi tosielämän sarjamurhaajan, Sacramenton vampyyrinä tunnetuksi tulleen Richard Trenton Chasen tekemiin murhiin 70-luvun loppupuolella Sacramenton kaupungissa,Kaliforniassa. Tämä herätti kysymyksen myös siitä,että onkohan William Friedkinillä kaikki muumit laaksossa,kun on mennyt tekemään rikoshistorian raaimmasta ja sairaimasta sarjamurhaajasta elokuvan?

05.02.16 klo 21:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelimies kirjoitti:

Murhatarinan esittäminen ei ole väärin - vain sellaisen inspiroiminen on!