Yliarvostetut leffat

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Yliarvostetut leffat

Moviemaster

18.11.03 klo 15:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Godfather- leffat.

pakko myöntää että aika rohkean vedon teit tossa äsken ei ois moni varmaan uskaltanut tässä foorumissa haukkua godfatheria yliarvostetuks leffaks
pitäis varmaan itsekkin katsoa nämä kummisetä elokuvat mutta siihen asti en ota kantaa tohon väitteeseen

18.11.03 klo 16:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuskin kukaan tarvitsee apua oman mielipiteen säilyttämiseen..? Sitäpaitsi en menisi noilla perusteluilla sanomaan leffaa julkisilla paikoilla yliarvostetuksi, sillä se ei ole edes yliarvostettu. Se on vain todettu hyväksi trilogiaksi jonka viimeinen osa on keskitasoa. Muuten se on vain hyvä paketti hyvillä näyttelijöillä sekä tunnelmalla kuorutettuna ei sen kummempaa. Mistä olet saanut päähäsi, että se edes on yliarvostettu, täällä forumissako? No ole huoleti kyllä siitä leffasta olisi varmasti saanut toimintatäytteisemmänkin, mutta sitten todellisuus olisi tipahtanut maan läpi.

Koska tässä on kuitenkin kyse sinun mielipiteestäsi, niin ymmärrän yskän - et pidä rikospohjaisista draama leffoista.

Kalamiehen Toveri

18.11.03 klo 20:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

ji kirjoitti:

Hyvä Ji -setä ( kuten eräässä topikissa itseäsi siteerasit ), mistä vedit tuollaisen johtopäätöksen? Kysehän oli siitä, että Kummisetä -elokuvat ovat Ale -nimimerkille kerronnaltaan liian hitaita. Tarkoittaako se, ettei rikospohjaiset draamaleffat ylipäätään voi sitten kiinnostaa? :?:

Ei tarvitse vetää hernettä nenään, jos joku ei pidä elokuvasta, josta sinä pidät.

Meitä on moneen junaan, yhtä moneen kuin on juniakin. :roll:

18.11.03 klo 21:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo, joillekin Kummisedän hidas (minusta mestarillinen) kerronta on liikaa. Ja onhan se niin, että jos leffasta kuulee etukäteen pelkkiä kehuja niin tottakai odotukset ovat korkealla. Jos leffa on silloin pienikään pettymys se saattaa tuntua todella karvaalta pettymykseltä.

Jakke 29
1934 viestiä

18.11.03 klo 22:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Manaaja on minustakin kyllä todella yliarvostettu.Tarusormusten herran trilogian kaksi ensimmäistä osaa ei ainakaan minuun oikeen iskenyt,ehkä hieman yliarvostettuja.

Kustaa

19.11.03 klo 00:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo. aika moni kauhuilu on oikeastaa hieman yliarvostettuja. Oikeastaan ne vaan toimivat jos ovat toimiakseen...

Zorge

19.11.03 klo 09:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti:

Kummisedät voi tietysti tuntua vähän hidastempoisilta varsinkin jos on tottunut nykyajan nopeatempoisiin leffoihin joissa koko ajan tapahtuu.
Mutta milloin annetaan katsojalle aikaa ajatella juuri tapahtunutta?
Siis näissä nyky hollywood leffoissa.

19.11.03 klo 13:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

No tuota noin niin... Olihan se Scarface loistava vaikka sekin oli hidas, mutta Kummisedät nyt eivät kyllä olleet niin taivaallista katsottavaa kuin monet väittävät. Ja nykyleffojen nopeatempoisuudesta sen verran että aika harvat loppujen lopuksi ovat nopeita ja yleensä ne ovat aika huonoja. Tykkäsinhän minä Shyamalankin leffoista iha pirusti vaikkei niissä paljoa tapahdu. Kummisedät eivät olleet mielestäni mukaansatempaavia ja sehän on aika tärkeää että elokuva on mukaansatempaava. Vai mitä?

Filmer

19.11.03 klo 13:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mä en pistä vastaan mielipidettäsi, vaikka itse pidän Kummisetää mahtavana. Mutta kaikilla on oikeus mielipiteeseen, vaikkei muut pidäkään siitä. Mutta mitä tarkoitat nopeatempoisuudella? Että pitäisi kunnon leffat olla Matrix Revolutionssin tapaisia? Jossa vauhtia on, muttei mitään muuta. Kummisetä kenties voi olla hidas, mutta siinä on kaikkea muuta.

19.11.03 klo 14:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eiku täällä puhuttiin jotta jos on tottunut uusien leffojen nopeatempoisuuteen niin kummisedät ei välttämättä iske. Mie vaan jatkoin tätä keskustelua omalla näkökannalani asiasta.

pommac

19.11.03 klo 16:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ring on mielestäni pirun yli-arvostettu. En käsitä elokuvaa yhtään, mitä hienoa siinä oli. EHKÄ katsoin väärällä mielialalla.

19.11.03 klo 16:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katselin juuri Keskiyön Cowboyn ja se oli mielestäni hiukan liian yliarvostettu. Katselin kyllä ihan väärällä mielialalla. Pitäisi varmaan katsoa joskus myöhemmin uudestaan.

19.11.03 klo 17:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistin muuten sen yhden yliarvostetun leffan: Bram Stokerin Dracula.

Oikeasti, millä kriteereillä lyöt leffan yliarvostetuksi? Jos sillä on pari Oscaria...Come On sillon ne kaikki olisi yliarvostettuja jos tämä olisi.

19.11.03 klo 17:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thoke kirjoitti:

No, varmasti katsoit, jos tuota mieltä olet.

Mitä tulee Alen mielipiteeseen Bram Stokerin Draculasta, voihan sen noinkin nähdä. Lukuisat vampyyrielokuvat mässäilevät minun mielestäni liikaa tehostekikkailuilla ja jonkintasoisella aivottomuudella. Näiden keskellä BSD oli kiva poikkeus vanhanaikaisuuksineen. Luultavasti minäkin olisin pettynyt, jos olisin odottanut jotakin muuta.

Zorge

19.11.03 klo 18:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:

Noista Shyamalan leffoista oon kyllä samaa mieltä kanssasi, että hyviä on tähän asti ollu, vaikka kaikki ei esim. Signsistä pidäkään. Noista Kummisedistä en samaa mieltä kanssas ole, mutta kullakin mielipiteensä!

20.11.03 klo 10:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ji mä tekasin arvostelun siitä Bram Stokerin Draculasta. Siitä saat selville miksi en siitä pidä ja sitä kautta miksi se on mielestäni yliarvostettu.

Sepa^

20.11.03 klo 14:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

ji kirjoitti:

Muistin muuten sen yhden yliarvostetun leffan: Bram Stokerin Dracula.

ji rauha rauha. täälä nyt kerrotaan omia mielipiteitä leffoista eikä sitä minun mielestä edes tarvi sen kummemmin perustella.

John Lennonjohto kirjoitti:

Star Wars episodet 1 ja 2

onkohan tuo episode 1 nyt niin arvostettu, jos on niin sitten se ehdottomasti on yliarvostettu. episodi 2 taas oli mun mielestä ihan hyvä leffa.
Sitten vielä kun täälä on toitotettu että Taru sormusten herrasta leffat on yliarvostettuja :evil: niin siitä olen ehdottomasti eri mieltä. Ovat parhaita näkemiäni elokuvia ja odotan innolla viimeistä osaa.

20.11.03 klo 15:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taidan pistää pystynn tosta hitaasta kerronnasta oman topicin kun se noin älämölöä aiheutti. Mielipiteisiin on todellakin jokaisella oikeus, mutta Kummisetää ei kyllä toiminnaksi voi sanoa ja jos odotti näkevänsä Kummisedän kohdalla jotain John Woo-tyyliä, on yksinkertaisessti kääntynyt täysin väärän elokuvan puoleen. ei sille mitään voi. Minä itse en henkilökohtaisesti sen sijaan pidä ollenkaan nopeatempoisista elokuvista mutta hei, nää on mielipideassioita. Ja noista hidastemposista rainoista kuulette vcielä multa, se on saletti!!!!!

20.11.03 klo 19:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Julkisilla forumeilla, nimimerkin takana möläytetyt mielipiteet olisi kiva saada perustelujen kera.

-->

Ai niin siitä sinun arviostasi sen verran, että eipä siitä juuri mitään irronnut, tuolla perusteella se lienee sinun mielestäsi surkein versio mistään kauhulegendasta, ikinä.

"...elokuvan valopuolia niin ne kallistuvat verenroiskeeseen..."

Joo. Ei kaikki pidä todellakaan mistään verenroiskumisesta. Sitäpaitsi lavasteethan oli minun mielestäni todella kiehtovan että tunnelmallisen näköisiä. Tuskin kukaan tahallaan menisi lavasteita tekemään huolettomasti? Sitäpaitsi vuorosanathan oli mahtavia! Ei kaikki puhunut pari sataa vuotta sitten Lieksan slangia... En oikein käsittänyt tuota sinun kyhäilmääsi se ei kertonut muuta kuin lapsellisen mielipiteesi hyvästä elokuvasta.

Annahan minä kerron miksi et pidä siitä, et vain selvästi taida pitää Francis Ford Coppolan ohjaus/toteutus tyylistä.

Sepa^

20.11.03 klo 19:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

sitä vaan voi olla aikas vaikee perustella että minkä takia esim. tietyn tyyppiset elokuvat eivät iske.

kiitos ji nytpä tietää miksi ei pitänyt leffasta hän.