Aliarvostetut leffat

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Aliarvostetut leffat

Kaiser

29.09.03 klo 13:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Faith kirjoitti:

Mun mielestä tota kyseistä leffa just kehuttiin kaikissa lehdissa mutta..

On sitä kehuttukin, mutta paljon myös haukuttu. Aika tyypillinen leffa joka jakaa ihmiset kahtia: toiset tykkää ja toiset ei... Minusta kyseessä on kuitenkin aliarvostettu (kultti)klassikko.

söpö kirjoitti:

Verrattuna miehen aiempiin tuotantoihin tuo leffa oli pohjanoteeraus.

Niin no, onhan esim. Brazil ja Fisher King parempia leffoja, mutta on Gilliamilla huonompiakin kuin Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa, kuten 12 apinaa (vaikka ihan ok sekin on).

29.09.03 klo 15:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

No, luettelen vähän lisää:

Juuri nuo mainitut Muumio ja Muumion Paluu. Varsinkin eka osa. Hyvää aivotnarikkaanpizzapopkorniviihdettä.
Stallonen Cobra. Se oli kunnon äijäviihdettä, kuten saman herran Rockyt osat 1-4. kakkosenhan mainitsin jo aikaisemmin, ja ykköstähän on kehuttu, mutta kolmosen ja nelosenkin katsoo vielä äijäviihteenä. Vitonen oli surkea.
Likaisen Harryn jatko-osat. Ykkönen on paras, mutta eihän se ole aliarvostettu. Jatko-osatkin toimivat hyvin. Varsinkin kolmonen ja vitonen.
Monet Arskan leffat. Bruce Willisin Last Man Standing. Hyvää actionia.

Tuollaisia ainakin... tulipa aika paljon aivot narikkaan osastoa, mutta useinhan aliarvostettuja ovatkin juuri hyvät actionleffat. Actioneja kun pitäisi katsoa actioneina, eikä odottaa sen enempää.

Cuomi

29.09.03 klo 20:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsekään en kovin pidä muumion paluusta mutta Muumio on kyllä mikavaa popcorni aivot narikkaan-viihdettä.
Hahhah, tulipahan viimeinkin sata postia täyteen :D

Viisas

27.12.03 klo 14:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielestäni Skorpionikuningas on aliarvostettu. Ei se mikään näyttelijöiden riemujuhla ole, mutta mahtava popcorni raina. Ainakin 2½ pisteen arvoinen toimintapläjäys. Not Another Teen Moviekin on aliarvostettu, sehän on oikeasti aika hauska aivot narikkaan -leffa.

Acedia

03.01.04 klo 20:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Evil Dead ei lienee kovin aliarvostettu yleisesti katsoen, mutta ihmetyttää suuresti allmovies.comin arvostelijan antamat vaivaiset kolme tähteä.
Kyllähän se automaattisesti ansaitsisi vähintään yhden tähden lisää ja itse arvioin sen 4,5 tähden leffaksi.

Tuossa linkki:

iskela

05.01.04 klo 12:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika moni Coen- veljesten leffa, Krzysztof Kieslowski:n leffat...

05.01.04 klo 14:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Määränpään Graceland on aika aliarvostettu. Minusta se on ehdottomasti neljän ja puolen tähden leffa. Loistavaa viihdettä. Leffatykissä se on kyllä saanut mukavasti kehuja.

pera p06

18.01.04 klo 00:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

van dammen leffat nehän on loistavaa viihdettä, tosin vaara raiteella oli tahattoman koominen :lol: .
ja älkää välittäko van dammen vakavasta elokuvasta legionalainen :( . muuten katsottavan arvoisia elokuvia 8) .

18.01.04 klo 01:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei kai tätä tarvitse mainittakkaan: Rautaristi.Yksi kaikkien aikojen vastenmielisimmistä, kouraisevimmista, kauhistuttavimmista leokuvista joka kuuluu tiukasti yleissivistykseen. Koko ihmismielen julmuus on saaatu yhteen elokuvaan sisällytettyä joten kyseessä ei ole ollenkaan mikään helppo elokuva, mikä todennäköisesti selittääkin filmin hajanisen suosion. Suosittelen lämpimästi mutta älkää odottako pääsevänne helpolla.

Cuomi

18.01.04 klo 20:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Amen! Totta joka sana.

Acedia

01.04.04 klo 21:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Butch Cassidy & Sundance Kid ei ole mielestäni saanut osakseen läheskään tarpeeksi ansaitsemaansa huomiota. Kyseessä on sentään western, joka mahtuu kaikkien aikojen lännenelokuvien TOP 3 listaan yhdessä Huuliharppukostajan ja Hyvien, Pahojen ja Rumien kanssa!

Kuvaus, tarina ja tunnelma ovat täysin samalla tasolla Leonen kahden mestariteoksen rinnalla. Ja se loppukohtaus on aivan tolkuttoman hieno...

Melko varmasti omalla kaikkien aikojen Top 10 leffat listalla.
Katsokaa ja ihmetelkää!

Raindrops keep fallin' on my head... 8)

Ale

03.04.04 klo 20:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

D-Tox. Se oli paljon parempi kuin mitä yleensä sanotaan. Perkele...

03.04.04 klo 21:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:

D-Tox. Se oli paljon parempi kuin mitä yleensä sanotaan. Perkele...

Nojaa, ihan hauskaa Sylttyhumppaahan se oli... :lol: (Johnny sukka, mä oon ominu sulta humppasanan käytön joka tilanteessa ihan huomaamattani... :evil: )

03.04.04 klo 21:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti:

Mitä väliä sillä on? Levittäkää humpan ilosanomaa! :D

Jakke 29
1934 viestiä

04.04.04 klo 10:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

K-Pax on ainakin helvetin hyvä.En tiedä onko sitten ali-arvostettu.
Tuo D-tox on mielestäni huono.

Johnny Cool

21.05.04 klo 20:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Bernardo Bertoluccin Viimeinen tango Pariisissa (Ultimo tango i parigi) oli aivan saatanan hyvä, kun viimeksi katsoin. Kulttimaineestakin huolimatta aliarvostettu samoin, kuin toinen Brando-pätkä Vihan riivaama (One-Eyed Jacks), joka oli muuten Jim Morrisonin lempielokuva. Bertoluccin Viimeinen keisari kuuluisi yliarvostettujen leffojen osastoon, sillä se oli aivan järkyttävän tylsä.

masahiiri

21.05.04 klo 22:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Johnny Cool kirjoitti:

Onhan se Viimeinen Tango Pariisissa ihan helvetin törkeä elokuva. Brando on aivan loistava, se leffa on täysin ainutlaatuinen, ei tosin kaikkien makuun sopiva.

En menis Viimeistä Keisariakaan haukkumaan, tosin dvd-julkaisu on kyllä ihan vitun huono.

23.05.04 klo 01:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeinen keisari on mielettömän hieno, kun henkiin herätetty taideteos. Yleissivistystä.

Mutta mutta, jotain topickin aiheeseenkin toki: Syvä joki oli mieletön kokemus. Ansaitsee enemmän arvostusta. Rkl, filmiä pitäisi alkaa näyttämään koulun psykologian tunneilla! :D

Low Rider

23.05.04 klo 13:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Syvä joki oli mieletön kokemus. Ansaitsee enemmän arvostusta.

Mielestäni elokuva on saanut ihan ansaitsemansa arvostuksen. Elokuva on loistava ja yksi 70-luvun parhaista.

Viisas

23.05.04 klo 13:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nuijaa ja tosinuijaa ei voi ikinä arvostaa liikaa :)