Aliarvostetut leffat

03.01.10 klo 17:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

showtime ja 1941 ovat hyvin aliarvostettuja tekeleitä

vomppa

05.01.10 klo 18:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muumio ja Muumion paluu ovat aika aliarvostettuja. Kliseisiä toki, ja hahmot aika pökkelöitä, mutta paljon enemmän löytyy hyviä puolia kuin huonoja, etenkin kakkosesta. Vähintään neljän tähden arvoisia kumpikin.

T-800

07.01.10 klo 17:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

vomppa kirjoitti:

Kyllä ne ihan omasta mielestäni ansaitsee pysyä siellä alimmassa helvetissä. Pääosan "näyttelijä" on niin vitun rasittava katsoa ja kun jokainen kohtaus samalla ilmellä ja joku halpa vitsi siihen perään ja sitten yritetään olla hyvä näyttelijä. Ei tyyppiä ole muissa kuin näissä lasten elokuvissa nähtykkään. Tehosteet ihan o.k tasoa, mutta seikkailun taso on kaukana Indyistä tai muista seikkalui elokuvista ylipäätänsä. Tunnelma on vain poissa.

WreckMe666

07.01.10 klo 17:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Godzilla (1998), Rocky V, Blade (ja melkein kaikki Snipesin leffat)

Ale

07.01.10 klo 18:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

vomppa kirjoitti:

Mie komppaan vomppaa. Hyviä seikkailufilmejä. Vauhtia, toimintaa ja huumoria riittää kuten kunnon seikkailuleffassa kuuluukin. Kolmas osa pitäisi katsella sekin. Itsekin näitä joskus hieman vierastin, mutta sitten jouduin myöntämään itselleni, että Muumiothan ovatkin oikein viihdyttäviä.

07.01.10 klo 18:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

WreckMe666 kirjoitti:

Godzilla (1998), Rocky V, Blade (ja melkein kaikki Snipesin leffat)

Rocky vitonenhan on ihan torttu. Takatukka pummijuntti ja Rocky "nyrkkeilee" jossain kadulla. Pöh. Mahtavan nelosen jälkeen ei vitosesta kyllä innostu yhtään.

Snipesistä samaa mieltä...ainakin siltä osin että ne ysäri Snipesit on hienoja elokuvia, joita nykynuoriso ei taida osata arvostaa. Esim. White Men Can't Jump, Passenger 57, Demolition Man, Drop zone, The Fan, U.S Marshals jne.

Jaaha

07.01.10 klo 19:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:
vomppa kirjoitti:

Ensimmäisestä muumiosta olen samaa mieltä vompan ja alen kanssa, viihdyttävä seikkailu elokuva jonka voi silloin tällöin katsoa lauantai illan ratoksi. Näyttelijätkin hoitavat hommansa ihan mallikkaasti.
Kakkososa sen sijaan alkaa jo kahlata syvässä rahastuksen suossa. Juoni on typerä ja paljon epäuskottovempi kuin edellisen osan. Kertakäyttö viihdettä.
Kolmonen onpi kaikkein kamalin. Rachel Weizin ja Arnold Vosloon uupuminen häiritsee jo hiukan ja koko elokuva on uskomattoman tylsä ja naurettava. Juoni on aivan järjetön, eikä se ole hauska niin kuin aikaisemmissa osissa. Lisäksi hahmot muuttuvat todella ärsyttäviksi. En halua enää ikinä nähdä koko roskaa.

X-tyyppi

07.01.10 klo 20:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikäs suuri Muumio-keskustelu täällä on nousemassa haudastaan? Otetaan ittekin osaa.

Kaksi ekaa kohellusta olen nähnyt, ja mitään elämää suurempaa ei sieltä paljastunut. Ihan sinänsä pätevää seikkailumenoa, mutta mieleenjäävä aspekti puuttuu. Kohtauksesta toiseensa paahdetaan samalla puuduttavalla rutiinilla ja koohotuksella, eikä mikään vauhti- tai tappelukohtaus juuri korostu muun seasta, kun kaikki kuitataan huumorilla. Lisäksi hahmot ovat erityisesti ekassa leffassa pelkkiä koomisia sivuhahmoja, jotka onnettoman vitsinlätkinnän seassa huutavat sen minkä kurkusta lähtee, ja se pännii. Lätkäistään sille siis kaks tähtee. Plussaa kuitenkin humoristisesta ammuskelukohtauksesta laivalla, jossa mm. esitetään amerikkalaiset pyssyäpaukuttavana cowboy-joukkona. :)

Kakkososa sitten teki mahdottoman ja vei juonen vielä typeräämpään suuntaan, ja hioi loputkin älyn taidonnäytteet veks. Sama koohotus jatkuu, mutta pari räiskimiskohtausta kuitenkin jäi mieleen, lähinnä alkupuolelta. Reilusti plussaa siitä, että jos doubledecker löytyy niin sen ympärille pitää rakentaa toimintakohtaus. Ihan rispektistä kahden tähden päälle yks puolikas lisää.

Kolmososa paiskaakin trailerin perusteella kiinalaista paikalliseksotiikka kehiin sillä mittakaavalla että heikompaa hirvittää, ja itse en kyseiseen levyyn ole vielä kehdannut koskea. Lisäksi ohjaajanvaihdos Sommersista Rob Cohenin suuntaan saattoi olla ehkä ainoa tapa jolla sarja saattoi lisätä persoonatonta tasapaksuutta ja keskinkertaisuutta. Jet Li on toki houkuttimena, ikävä kyllä traileri ei luvannut Li'tä esittämässä ketteryyttään vaan pelmehtimässä erikoistehosteiden keskellä. Nelososakin olisi kuulemma suunnitteilla ja tuomassa terkkuja Keski-Amerikan-serkuilta? Ei millään pahalla, mutta siinä vasta olisi laimea lähtöpremsissi.

Kookosbanaani

08.01.10 klo 19:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tykkiläisten kesken Ben Hur on melko aliarvostettu tuotos. Elokuva on päätynyt sijalle 1008, mutta mielestäni se ansaitsisi parempaa; ylipituus ei haittaa, sillä kolmetuntista historiaeeposta katsellessa aika menee kuin lentäen. Erityismainintaa voi antaa myös siitä, että lavasteet ja toimintakohtaukset ovat aikaansa edellä. Ben Hur on samalla myös hauskan mahtipontinen elokuva, jossa henkilöhahmoihin on myös helppo samaistua. Tämä mestariteos ansaitsi Oscarinsa ja päätyi raketinnopeudella top-listani kärkipäähän.

vomppa

09.01.10 klo 20:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

vomppa kirjoitti:

Aivan, tämä näyttelijä on AIVAN SURKEA, samoin tämä hahmokin. Mutta tällaisia aivot narikkaan-leffoja katsellessa panen painoa ennemminkin sille viihdyttävyydelle, ja toteutukselle (enkä pelkästään tekniselle toteutukselle.), ja nämä kaksi asiaa pelaavat Muumioissa loistavasti. Ja eivät kaikki näyttelijät Muumiossa ole surkeita, esim itse muumio Imhotepia esittävä Arnord Vosloo on todella hyvä, samoin Oded Fehr ja John Hannah.

moberghietanen

24.02.10 klo 10:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täss tulee allekkain aliarvostettuja leffoja:

Oikea arvosanat:
Titanic 1997 4,5/5
Baltic storm 2003 3/5
Riding the bullet 2004 3,5/5
Amusement 2007 3,5/5
1408 2007 4/5

28.02.10 klo 22:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kun puhutaan aliarvostetuista elokuvista, niin Amerikan Psyko on mielestäni saanut elokuvallisiin ansioihinsa nähden turhan vähän arvostusta osakseen.
Elokuvassa yhdistyy mielestäni loistavasti sekä viihdyttävyys että äly. Christian Bale esittää uskottavasti Patrick Batemania, snobia 80-luvun juppia jonka hupia töiden jälkeen ovat murhat.

machine

01.03.10 klo 17:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Ehdottomasti mielestäni viime vuosikymmenen parhaimmistoa.

Veit sanat suustani. Tämän nähtyäni aloin arvostamaan Christian Balea. Lisäksi elokuvassa on juuri sellainen loppu josta pidän. Eli lopputekstien alkaessa kaikki ovat tyyliin "wtf?"

WreckMe666

23.04.10 klo 15:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noniin... Elikkäs tässä on muutama omasta mielestäni aliarvostettua leffaa.

- Halloween (2007)
Monet pitävät Rob Zombien remake-versiota Carpenterin vuoden -78 slasher klassikosta aivan surkeana leffana, joka sisältää kokoajan vain tappamista. Ja heidän mielestään Zombien remake/päivitys vain pilaa alkuperäisen elokuvan maineen.
Sitten on joukko joka pitää elokuvaa ihan kelvollisena re-makena, joka ei kuitenkaan pääse lähellekään alkuperäisteosta.
Kun taas itse kuulun siihen ryhmään, joka pitää tätä leffaa erittäin hyvänä/hyvänä ja joiden mielestä se on melkein alkuperäisen veroinen.
Vuoden -07 Halloweenhan kertoo asioita, jotka Carpenter jätti pimentoon ja tämä tekee remakesta hieman mielenkiintoisemman.

- Rocky V
Vaikka viides Rocky on selvästi leffasarjan heikoin osa on se silti ihan kelvollinen nyrkkeilydraama, jota monet ihmiset haukkuvat ihan p*skaksi.

- Blade-trilogia
En tiedä syytä sille, miksi Blade-trilogiaa ei arvosteta juuri yhtään, sillä allekirjoittaneen mielestä se on vallan mainio trilogia.
(Blade Blade II Blade: Trinity )

- Godzilla (1998)
Tämänkään leffan kohdalla en oikein tajua, miksi tätä ei arvosteta. Aikaansa nähden hienot erikoisefektit, vaikka moni valittaa leffan huonosta visuaalisesta ilmeestä.

Ja sitten on aika laaja ryhmä, johon kuuluu melkein koko Wesley Snipesin tuotanto (mm. New Jack City, Junakytät, The Marksman, The Contractor, Hard Luck jne.)
Ja onhan Snipes myös todella aliarvostettu näyttelijäkin omasta mielestäni.

Swedgin

25.04.10 klo 00:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Ehdottomasti mielestäni viime vuosikymmenen parhaimmistoa.

Tosiaan, olipas hyvin keksitty. Ei tullut itselleni edes mieleen, kun niin vähän tästä tosiaan puhutaan. Kyseinen elokuva onnistuu jotenkin niin hyvin kuvaamaan älykkäällä tavalla turhamaisia ihmisiä, ilman että tuntuu itse mitenkään teennäiseltä. Rupesipa heti tuntumaan, että pitäisi katsastaa kyseinen elokuva uudelleen.

Toinen aliarvostettu elokuva, mitä nyt itselläni tulee mieleen niin Number 23. Tämä elokuva yllätti positiivisesti Jim Carreyn näyttelyn osalta, minkä en olisi uskonut soveltuvan kaiken Ace Venturailun yms jälkeen mihinkään vakavampaan elokuvaan. Juoni oli varsin kiehtova, vaikka olikin jossain määrin ennalta arvattavissa. Pidin myös tavasta miten tuota tarinaa kuljetettiin eteenpäin.

Vielä tulee mieleen Al Pacinon tähdittämä And justice for all. Tähän nyt kieltämättä vaikea mitään kamalan syväluotaavia arvioita antaa, koska en rehellisesti sanoen muista koko elokuvaa kovin tarkoin, mutta muistan kuinka heti katsottuani elokuvan ajattelin, että miksi en ole tästä kuullut aiemmin juuri mitään. Elokuva käsittelee amerikkalaisten lakimiehien eettisiä ongelmia... noin lyhyesti sanottuna. Ei ole toiminnalla pilattu elokuva, mutta ainakin itse pidin hahmoista kovasti tässä elokuvassa.

Storyteller

25.04.10 klo 12:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

We Are Marshall on mielestäni jäänyt turhan vähälle huomiolle ja saanut muutenkin turhan paljon laiminlyöntejä McG:tä ja Matthew McConaugheytä vihaavilta katsojilta. Kyseessä ei mielestäni ole alkuunhaan miehen muiden teosten näköinen elokuva, vaan hyvin pohdiskeleva, puhutteleva ja erittäin koskettava draama, jonka haluaa katsoa uudestaan ja uudestaan. Myös Matthew McConaughey tekee mielestäni erilaisen roolisuorituksen mm. miehen muihin romanttisiin leffoihin verrattuna (ja kyllä, paita pysyy päällä koko leffan ajan). Elokuvasta paistaa läpi kaupunkilaisten aito suru (elokuvakun perustuu tositapahtumiin ja kaupunki lupautui auttamaan elokuvan teossa) ja tunnelma kerrassaan hohtaa draamallaan. Itselleni tämä elokuva on yksi koskettavimpia elokuvia, mitä olen nähnyt. Se ei sorru mitenkään urheiluelokuville tyypilliseen ns. "surkuhupaisaan" draamaan mm. hidastuksia käyttämällä tai viime sekunneilla peliä pelatessa tapahtuviin käänteisiin. Mielestäni koko urheilu pyörii elokuvan taustalla, sillä itse elokuva keskittyy pikemminkin asioista yli pääsemiseen, niin vaikeaa kuin se onkin.

Vasuri

25.04.10 klo 13:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

vomppa kirjoitti:

Mä en välitä siitä, mitä mieltä muut ovat yli- ja aliarvostetuista leffoista, vaan elän omilla ehdoillani. Toki mä yritän luottaa asiantuntevien ihmisten mielipiteisiin. Mutta Muumio leffojen suhteen olen sitä mieltä, että ne ovat osa sitä surkeutta, mitä joskus erehdyksissään tulee katsottua. Tuo eka Muumio -leffa tuli just telkkarista osittain katsottua ja se alkoi tuntua kuivalta nuorten leffalta. Ja se Brendan Fraser, hyi hitsi... Mistä hänkin on näyttelijäntaitonsa saanut? Yksi huonoimmista näyttelijöistä ikinä. No joo, mä lopetan paasaamisen.

Schmier

01.09.10 klo 18:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blade: Tämä on loistavaa vihhdettä.
Spider Man 3: Tämäkin on loistavaa viihdettä ja Venom on paras pahis.
Star Wars Episodit I-III: Nämä ovat uudet ovat vanhojen tähtien sota tavoin loisto kamaa (melkein kaikki)
Titanic: Tämä on aliarvostettu ainakin täällä.

En nyt keksinyt paljoa muuta.