Aliarvostetut leffat

Hän

22.10.06 klo 15:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arviomies kirjoitti:

Larry Clark: Bully -> 4,5/5
Löyhästi tositapahtumiin perustuva nuorisokuvaus öykkäristä (Nick Stahl), joka päätetään tappaa pilaamasta hänen ympärillään olevien ihmisten elämän. Clark kuvaa sympaattisten kahjonuorten vajoamista syvään loukkuun todella uskottavasti. Clarkin elokuva ei ole sokerinen moraalisaarna, vaan riipaisevan tyly ja realistinen ikäluokkakuvaelma.

Älä suotta aliarvostele, viiden tähden elokuva on nimittäin kyseessä

Tässä IMDB:n aliarvostetuin elokuva http://www.imdb.com/title/tt0066349/
~ täyttä viiden tähden tavaraa, en ymmärrä ihmisiä. Nerokas elokuva.

Jaakko Parantainen

Perhe on painajainen ~hauska ja hyväntahtoinen komedia leffatykki 2,5
Painajainen perheessä ~samat sanat leffatykki 2,5

hellboy

20.01.07 klo 10:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielestäni Renny Harlinin leffat ovat liian aliarvostettuja. Herrahan puskee hyvääkin elokuvaa tulemaan, esimerkkinä voisi mainita Manaaja: Alku, Mindhunters, Deep Blue Sea, Kurkunleikkaajien Saari ym.

Arvostelijat eivät vaan osaa ja näköhään enemmän on sääntö kun poikkkeus haukkua Harlinin tuotokset.

Tumppimies

20.01.07 klo 10:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Last House on the Left (1972) [www.imdb.com] on täysin aliarvostettu elokuva.

The Wolf

20.01.07 klo 13:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tumppimies kirjoitti:

En voisi olla enempää samaa mieltä. Tyystin väärinymmärretty (ja pahasti aliarvostettu). En ole Neidonlähdettä vielä nähnyt (:oops:), mutta uskoisin kuitenkin, ettei LHotL ole mitenkään suora remake, vaan Neidonlähde on toiminut esikuvana. Yhteiskuntakritiikkiä löytyy reilusti ja tarina on hieno. (Porno)näyttelijätkin tekevät hyvää työtä.

Jammar

22.01.07 klo 21:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itekin kattelin tuossa viimeyönä Cravenin ensimmäisen elokuvan Last House on the Left, ja täysin samoilla linjoilla olen Tumppimiehen ja Wolffin kanssa.
Vähintään neljän hylsyn arvoinen kauhari ja yksi parhaista Cravenin leffoista mitä nähnyt.

boondocks

22.01.07 klo 23:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

hellboy kirjoitti:

Jos Rennyn elokuvia katsoo sinivalkoisten lasien läpi, ne ovat toki kaikessa aivottomuudessaan ihan mukiinmeneviä. Ulkomailla moni vertaa 2000-luvun Harlinia Uwe Bolliin ja muihin b-luokan ohjaajiin. Esimerkkisi ovat muuten varsin kehnoja elokuvia, eivätkä edes Rennyn parhaimmistoa. Makuasia tietenkin.

Ascaris

24.01.07 klo 01:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arviomies kirjoitti:

George P. Cosmatos: Cobra -> 4/5
Miesten elokuva ja miksei myös Minnan

Olen täysin samaa mieltä. Kyseinen pätkä on kuulunut suosikkeihini jo 6-vuotiaasta lähtien. Muistan vieläkin miten ala-asteella haaveilin joskus omistavani cobra-kahvaisen pistoolin. :D Itselleni tämä oli pakkohankinta DVD hyllyyn.

Toinen ikivanha suosikkini on Harley Davidson and the Marlboro Man. Pyörii samassa kastissa Cobran kanssa, loistavaa aivot narikkaan viihdettä miehisellä otteella. Hylsyt lentelee ja prätkissä kumi palaa. Mahtavaa.

Ataru

22.06.07 klo 10:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei nyt monta elokuvaa tulee mieleen, mutta tässä kaksi sci-fi esimerkkiä:

Micheal Bayn The Island on yksi viihdyttävimmistä sci-feistä, tosin sillä ei ole suurta syvyyttä, mutta se elokuva kolahti minuun ja lujaa. Siltikin IMDBssä vain 6.9.

Equilibrium, tai Cubic kuten Euroopassa tunnetaan on mielestäni aliarvostettu elokuva. Tämä on toinen sellainen elokuva kolahti lujaa, vielä lujempaa kuin edellä mainittu The Island. Kuuluu ehdottomiin lemppareihini.

withnail

22.06.07 klo 11:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Semmoinen leffa kuin I.Q. - Rakkauden äly. Imdb:ssä saanut arvosanaksi vain 5,9, mikä pisti aika pahasti silmään. Ihanimpia ja omaperäisimpiä romanttisia komedioita mitä olen nähnyt. Walter Matthau esittää höpsöä Einsteiniä, joka yrittää parittaa siskontytärtään (Meg Ryan) Tim Robbinsin esittämän mekaanikon kanssa. Lisäksi juoni linkitetään sujuvasti fysiikan ja tieteen maailmaan. Kaikin puolin onnistunut leffa, erityisesti roolituksen osalta.

jaksoni

13.03.08 klo 12:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehkä yksi viimeaikojen pahiten aliarvostettu elokuva on Florian Henckel von Donnersmarck:n Das Leben der Anderen (The Lives of Others). Se ohitettiin mediassa melkeinpä kokonaan, eikä muutenkaan saanut ansaitsemaansa huomiota. Toinen pahasti aliarvostettu leffa on mun mielestä myös Michael Haneken Caché (Kätketty). Se sai osakseen yllättävän paljon ei-niin-hyviä arvosteluja, vaikka on mielestäni varsin mahtava teos.

Lamourhaaja

13.03.08 klo 14:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Martin Scorsesen New York, New York. Olen paasannut siitä tusinasti aiemminkin eri yhteyksissä tällä foorumilla, mutta jälleen kerran tahdon sanoa, että kyseessä on selkeästi ohjaajansa aliarvostetuin teos.

Useimmat syyttävät kyseistä filmiä liiallisesta pituudesta ja tylsyydestä, mutta mielestäni tässä on pituuden takia jotain mitä useimmissa Scorsesen teokssissa ei: yhtenäinen rakenne vailla etäännyttävää ja tarkoituksetonta pirstaleisuutta huolimatta tapahtumien sijoittumisesta pitkälle aikavälille sekä näyttelytyötä, joka ei ota pannuun kökkömaneereillaan. Scorsese ei mielestäni yleensä ole järin omaperäinen tai hyvä näyttelijöiden ohjaaja, vaikka tämän useimmat elokuvat henkilökemioihin perustuvatkin, mutta tässä elokuvan "tylsyys" johtuu näyttelijöiden tavasta olla luonnollisia, välttää karikatyyreja, eikä se ole itseasiassa lainkaan tylsää, vaan itseasiassa kiinnostavaa ja katsojan ruudun eteen koukuttavaa katsottavaa. Kuin Scorsese olisi käskennyt näyttelijöitä toimimaan hieman enemmän kuin John Cassavetesin filmeissä (vaikka kyseessä onkin tällainen puolimusikaali) ja välttänyt metodinäyttelemistä.

Jos katsoo jotain Mafiaveljiä, niin ne brandomaiset metodinäyttelemisen maneerit, joita monet näyttelijät siinä hyödyntävät, ovat kyllä aivan väärällä vuosikymmenellä. Ne eivät toimi tavallaan edes kritiikkinä henkilöiden pikkupoika-asennetta kohtaan, koska ne eivät ikinä murru. Lopputuloksena tuntuu siltä, että hahmot ovat kuolaavia idiootteja, mikä tuhoaa täydellisesti heidän sisäisen ristiriitaisuutensa. Juppikuvauksena leffa toimii ehkä jo vähän paremmin, mutta leffan tapahtumavuosikymmenet tuntuvat vääriltä tähän tarkoitukseen. Joka tapauksessa siinä teoksessa Robert de Niro, jolla on valtava taipumus juuri tällaisten näyttelyapojen takia vituttaa minua, onnistuu muita paremmin, koska hän tekee vähäeleisen ja teoksen yleiskuvaan sopivan roolityön (sivuosassa sillä erää). Niin hän tekee myös New York, New Yorkissa. Ovathan molemmat filmit toisaalta tietysti teknisesti uskomatonta katseltavaa, mutta sisäinen rakenteellisuus auttaa "musikaalia" perimään voiton.

moberghietanen

03.01.10 klo 10:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Erityisesti Titanic 1997 elokuva ansaitsisi 4,5/5tähteä.Myös Pokemon 2 elokuva 4,5/5.

njasta

03.01.10 klo 14:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielestäni aivan liian vähälle huomiolle on jäänyt Nicholas Gessnerin Pieni tyttö joka asuu kujan päässä. Elokuvahistorioitsija Stuart Galbraith sanookin hyvin: "70-luvun parhaimpia ja sivuutetuimpia elokuvia. Omaperäinen ja jännittävä!" Tykissä saanut kyllä ihan ok arvostelut, 3½ tähteä, mutta vain kolmella pistetytyksellä. Liian vähälle huomiolle jäänyt raikas ja erilainen raina. Harva tuntuu edes tietävän koko pätkää!

hebbu

03.01.10 klo 15:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

minun mielestä yksi aliarvostetuimista pätkistä on ang leen hulk minun mielestä siinä on hyvä tarina ja hyvät tehosteet

hebbu

03.01.10 klo 16:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

minun mielestä godzilla(1998) on aliarvostettu vaikka pääosasaa on jean reno

03.01.10 klo 16:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

hebbu kirjoitti:

minun mielestä godzilla(1998) on aliarvostettu vaikka pääosasaa on jean reno

Löytyy myös muokkaa-namiska viestin alareunasta, sitä kannattaa hyödyntää. Kannattaa myös perustella miksi, muuten viestisi häviävät foorumilta alta aikayksikön. Kielioppikin olisi hyvä olla hanskassa.

Netiketti kannattaa lukea läpi. [www.leffatykki.com]