Ghost in the Shell 2 : Innocence

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Ghost in the Shell 2 : Innocence

29.09.04 klo 09:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tätä odotin innolla. Mamoru Oshiin jatko-osaa kulttimaineen saaneelle japanimelle, Ghost in the Shellille(1995). GITS on vieläkin mielestäni yksi parhaista animeista, jääden toiseksi vain Akiralle ja Henkien kätkemälle.
GITS 2 ei tuottanut pettymystä. Alussa hieman tuli vaivautunut olo, koska ykkösestä poiketen suuri osa taustoista ja jotkut henkilöt oli tehty tietokoneella. Live-actioniksi vai miksi sitä kutsutaan?Samaan tyyliin kuin Wonderful Days. Mutta kun huomasi kuinka hyvin se toimii tavallisemman piirrustustyylin kanssa, ja kuinka visuaalisesti kaunis elokuva oli, ei jäänyt asiasta pahaa jälkimakua. Elokuvan juoni oli mielenkiintoinen ja paljon sekavampi kuin ekassa osassa. Juonen perässä pysymisen teki hankalammaksi se, että versiossa puhuttiin japania ja siinä oli englanninkielinen tekstitys joka kulki hurjaa vauhtia. Joskus saattoi tulla 5 riviä tekstiä kerralla, ja kun oli ekan rivin lopussa, tulivat jo seuraavat tekstit. Kun tästä näkee englanniksi dubatun version, uskon että tarina aukenee enemmän. Mielestäni GITS 2 on hyvä elokuva ja suosittelen ykkösosasta, sekä animesta pitäville. Muillakin tämä voi toimia, mutta mielestäni vaatii jomman kumman taustan. Musiikki oli samaa tunnelmallista naiskuorolaulantaa kuin ekassa osassa ja kuten siinäkin, se toimi elokuvan puolesta. Lukiessani arvosteluita ympäri nettiä, olivat mielipiteet erittäin kahtia jakautuneita.Osa kriitikoista rakasti, osa inhosi.

Pisteet: 4/5

Gerba

29.09.04 klo 09:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen käsittänyt, että tavoitteena olisi saada tuonne leffatykin puolelle arvosteluja. Varsinkin, kun tätä leffaa ei ole edes siellä vielä arvosteltu.

"Leffat yleisesti
Formaatit narikkaan. Yleinen leffakeskustelu. Hollywood, Bollywood, aasia, eurooppa, skandinavia, suomi... Selkeät arviot leffatykkiin."

29.09.04 klo 10:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olisin laittanut tämän leffatykin puolelle, mutta kun en tiedä saako siellä arvostella elokuvia joita ei ole vielä Suomessa julkaistu.

Scuzzball

29.09.04 klo 10:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tottakai saa. Jos ei sais niin olisin itekin kusessa.

Sanotaas nyt aiheestakin jotain. GitS ykkösosa oli ihan kiva pätkä, ehkä jopa hyväkin. Niin että kyllä aion tämänkin katsoa heti kun vaan käsiini saan.

Spideart

29.09.04 klo 13:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tv-sarja on ainakin ihan hupi, mitä muutaman jakson olen seurannut. Elokuvat näkemättä, vaikka nekin pitänyt pitkään katsoa. Kuitenkin aika paljon hyvää olen päässyt kuulemaan kummastakin osasta. Aina välillä on ollut tapana ostaa jotain animeosastoa, että miksei tuota ykköstä joskus katsoisi.

Rakr

29.09.04 klo 13:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

On muuten hyvä elokuva, vaikka en kyllä pitänyt tästä yhtä paljon kuin ensimmäisestä osasta. Kannattaa katsoa jos on mahdollisuus.