hienoin repliikki/ one-liner

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › hienoin repliikki/ one-liner

Kaiser

Kaiser kirjoitti:

Muista leikata lause noin ekan kolmasosan jälkeen ja aloittaa alusta :wink:

Täh? :shock:

Jep, näinhän se menee.

"Liste you fuckers, you screwheads, here's the man who wold not take anymore. Here's the man who... aww...Listen you..." ja sitten vasta loppuun. :wink:

Ja tällaisia reploja The Wild Bunchista:
"If they move, kill 'em!"
"They're blowin' this town to hell!"

Ja sitten samasta leffasta lyhyt, mutta unohtumaton dialoginpätkä:
-"Let's go."
-"Why not."

esimies

21.08.04 klo 13:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos haluaa fiilistellä uuden vuosituhannen aikana valmistuneita elokuvia, niin Michael Mannin ohjaama mainio Ali on varmasti yksi niistä leffoista, joita voi quotata lähes loputtomiin. Tässä on muutama omista suosikkirepliikeistäni, ja kyseinen leffahan kannattaa nähdä jo pelkästään näiden helmien takia.

Kohtaus, jossa urheilutoimittaja Howard Cosell erehtyy suorassa lähetyksessä kutsumaan Alia tämän vanhalla nimellä:
- My name is no Cassius Clay. That's a slave name and I'm a free man. My name is Muhammad Ali.

Kohtaus(henkilökohtainen suosikkini, elokuvan paras kohtaus ja Will Smithin loistava suoritus), jossa kymmenet toimittajat ahdistelevat Alia joka suunnalta juuri sen jälkeen, kun Ali ilmoitti kieltäytyvänsä Vietnamin asepalveluksesta:
- I ain't draft dodging. I ain't burning no flag. I ain't running to Canada. I'm staying right here. You want to send me to jail? Fine, you go right ahead. I've been in jail for 400 years. I could be there for 4 or 5 more, but I ain't going no 10,000 miles to help murder and kill other poor people. If I want to die, I'll die right here, right now, fightin' you, if I want to die. You my enemy, not no Chinese, no Vietcong, no Japanese. You my opposer when I want freedom. You my opposer when I want justice. You my opposer when I want equality. Want me to go somewhere and fight for you? You won't even stand up for me right here in America, for my rights and my religious beliefs. You won't even stand up for my right here at home.

Sekä tietysti legendaarinen kohtaus, jossa Ali astelee rehvakkaasti Rumble In The Jungle-vastustajansa George Foremanin harjoittelusalille. Salin nurkassa on afrikkalaisrummut, joita Ali ryhtyy rytmikkäästi paukuttamaan käsillään samalla hokien kuolematonta lausahdustaan:
- The Champ is here! The Champ is here!

Ja koska Fight Clubia ei tunnetusti voi koskaan quotata liikaa, niin tähän loppuun voisi ottaa elokuvan ikimuistoisimman repliikin, joka tiivistää leffan ydinajatuksen hienosti(paitsi että repla on nerokas, se on myös niin totta, niin totta):
- Our generation has had no Great Depression. No Great War. Our war is spiritual. Our depression is our lives.

J-P

21.08.04 klo 14:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä on aika polliisi.
-"Your friends have a high mortality rate"
Harmonica from Once upon a time in the West.

25.08.04 klo 18:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scuzzball

25.08.04 klo 19:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä on klassista juttelua:
.....

Nää menee kyllä ohi meikäläiseltä. On pulpissa toki sitä kuuluisaa loistavaa dialogiakin, mutta suurimmaksi osaksi tuollaista oikeasti turhanpäiväistä jauhamista. Vai pitäisikö se tulkita nerokkaana, vain siksi että se on QT:n käsialaa?

25.08.04 klo 19:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

25.08.04 klo 19:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Totta puhuen, itseäni on aina mietityttänyt sama kun Screwballia. Tekeekö se elokuvasta taidetta jos siinä kaksi miestä juttelee juustohampurilaisista ja jalkahieronnasta?

Nelisilmä kirjoitti:

Se nerous on mielestäni siinä, että ne henkilöhahmot puhuvat kuin oikeassa elämässä.

Mutta elokuva onkin elämää suurempaa. 8) Nojaa, onhan sitä tultu nähtyä tsiljuuna kertaa paskempiakin pläjäyksiä kun Pulp, joka ei missään nimessä ole huono elokuva. Jos nyt loppujen lopuksi järin erikoinenkaan.

Juhani Sementti

25.08.04 klo 19:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

No, se on hauska keskustelu ja sitä on mukava seurata. Ja onko muka jossain muussa leffassa puitu tätä asiaa näin tarkasti?

Ja tekeekö elokuvasta taidetta muka se, jos vauvanvaunut syöksyy portaita alas päin?

25.08.04 klo 20:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Low Rider

26.08.04 klo 13:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pulp Fiction on erinomainen osoitus siitä, että jopa paskanjauhamisesta voi tehdä taidetta. Pulp Fiction on loistava.

19.09.04 klo 23:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

tatska

24.04.05 klo 23:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nelisilmä kirjoitti:

Siinä kritisoidaan tavallaan suurelokuvien tyyliä, missä kaikki lauseet ovat mahtipontisia.

Hienosti sanottu.

Kerta tämä paisui jo heti alkuunsa on-linereistä koko kohtauksen vuoropuheluun, niin missä viipyy Zucker/Abrahams/Zucker -kolmikon kama?

Airplane!:

Roger Murdock: We have clearance Clarence.
Captain Oveur: Roger, Roger. What's our vector Victor?
Tower voice: Tower's radio clearance, over.
Captain Oveur: That's Clarence Oveur. Over.
Tower voice: Roger.
Roger Murdock: Huh?
Tower voice: Roger, over.
Roger Murdock: Huh?
Captain Oveur: Huh?

Plus kaikki Leslie Nielsenin vuorosanat.

Screwball

24.04.05 klo 23:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Horror... The Horror...
Tuppaa mietityttää...

Elokuvamaatikko

25.04.05 klo 11:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

"That women deserves her revenge. And we deserve die." (Buddin kommentti from Kill Bill vol.2)

Scarface

25.04.05 klo 14:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

" I am not in condition to fuck..."

Joey

25.04.05 klo 16:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

YKSI LENSI YLI KÄENPESÄN

I wouldn't leave you here this way.
You're coming with me.
Let's go

25.04.05 klo 16:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alien - Resurrection:

Fuckable, ain't she - Michael Wincott

Low Rider

25.04.05 klo 18:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Made it, Ma! Top of the World!

Hienoin kautta aikojen.

Poirotti

25.04.05 klo 22:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aina on tehnyt vaikutuksen John Turturro Coenien elokuvassa Miller's Crossing anelemasa armoa metsässä.

But I'll tell you what , I never crossed a friend. Huh, Tom? Never killed anybody, never crossed a friend. Nor you, I'll bet. We're not like those animals. You can't do this! You're not like those animals! This is not us! This is some hop dream!

It's a dream! Tommy! I'm praying to you! I can't die! I can't die! Out here in the woods! Like a dumb animal! I can't die!

You can't kill me. I'm praying to you! Look in your heart! I'm praying to you! Look in your heart!