Suosittele yhtä elokuvaa

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Suosittele yhtä elokuvaa

Wayne 64

02.07.17 klo 19:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eli ilman mitään rajoitteita isket pöytään yhden elokuvan, kerrot siitä hiukan ja perustelet miksi jokaisen filmihullun pitäisi katsoa juuri tämä elokuva. Filmin ei tarvitse olla mielestäsi paras elokuva ikinä, riittää vain, että sillä on ollut jonkinmoinen vaikutus sinuun ja haluat kertoa siitä.

pirpana

02.07.17 klo 21:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Creepshow 1 ja 2

Kaksi hyvin dynaamista ja helposti seurattavaa elokuvaa. Viihdyttävää popcorn viihdettä, joka pitää hyvin mukanaan ja luo tunnelmaa. Tämä sytytti halun tutustua Antologia elokuviin ja Tv-sarjoihin. Pidän näistä yksinkertaisista ja tumman sävyisistä lyhyistä tarinoista. Näitä kahta aina silloin tällöin tulee katseltua, mukava olo tulee.

03.07.17 klo 21:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

^peukut täältä Creepshoweille. Kyytipojiksi sopii hyvin Kauhua kryptasta. Sarjan kaikki jaksot löytyi ainakin jokin aika sitten Youtubesta.

Itse suosittelen tällaista elokuvaa kuin Duel to the Death.

Heräsi äskettäin kiinnostus ninjaelokuvia kohtaan ja käteen lyötiin tällainen. Kyseessä on siis varsin tasokas kasarihonkkari martial arts -leffa, jossa kiinalainen ja japanilainen miekkamies ottavat toisistaan mittaa ja joutuvat sitten yhteiseen seikkailuun ninja-armeijaa ja paikallisia lahkoja vastaan.

Perustarina ei ole kovinkaan ihmeellinen, mutta tekijöiden mielikuvitus ninjailun suhteen on tässä aivan mieletöntä settiä. Yhdessä kohtaa esimerkiksi nähdään jättiläisninja, joka hajoaa lopulta viideksi normaalininjaksi.

Sitten on hiekkaninjoja, vesininjoja, lentäviä ninjoja ja räjähtäviä ninjoja. Lopun eeppisessä mittelössä ei paljoa järki paina kun lyödään miekalla ninjoja halki päästä varpaisiin ja heittotähdet, irtopäät ja -raajat vaan lentelee.

Kung fu -leffana tämä ei ehkä ole ihan paras mahdollinen, mutta ninjaviihteenä tämä on huippukamaa.

Pari lyhyttä pätkää: pätkä 1 [www.youtube.com] ja pätkä 2 [www.youtube.com].

31.08.17 klo 17:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaa niin kun tämmönen ketju oli täällä. Pitänee heittää itekkin tähän suositus. Suosittelen muutama päivä sitten katsomaani westerniä High Plains Drifter, suomeksi elokuvan nimi on Ruoska. Ohjaajana toimi Clint Eastwood. Hän myös näyttelee leffassa pääosaroolin. Ruoska on muuten Clintin ensimmäinen itseohjaama lännenelokuva. Filmi kertoo pienestä kaupunkipahasesta, jonka sheriffi on ruoskittu kuoliaaksi, muutaman pahiksen toimesta. Pahikset joutu telkien taa, mutta ovat vapautumassa ja tulossa pistään kaupungin matalaks. Tässä kohtaa tietenkin kuvaan astuu Clint, hahmona vanha tuttu "mies ilman nimeä" -tyyppinen kaiffari. Kyläläiset pyytää Clintiltä jeesiä hoiteleen nää pahikset, huomattuaan että tällä pysyy tussari aika hyvin käsissä. Siitähän alkaa sitten melkoset taistelut. High Plains Drifter eikä ehkä yllä tarinansa puolesta esimerkiksi Clintin myöhemmän ohjauksen, Armottoman tasolle, mutta siinä on silti oma hieno fiiliksensä. Elokuvan loppuratkaisu on mun mielestä westernien kärkikastia. Todella vakuuttava.

Suosittelen tätä kaikille Clint Eastwood -faneille ja ehdottomasti westernien ystäville. Kantsii myös katsoa youtuben puolelta dvdsaluuna nimisen kanavan esittely elokuvasta.

Dee Bartonin säveltämä tunnusmusiikki elokuvassa on muuten ihan älyttömän upeaa kuunneltavaa, ja sopii leffan mysteeriseen tunnelmaan kuin sikari Clintin suuhun.