Miten järjestelette leffanne?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Miten järjestelette leffanne?

William Wernus Film

01.07.17 klo 13:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eli kyselisin miten tykkiläiset ovat leffahyllynsä järjestelleet?
Aakkosten, genren, värin, ohjaajan, näyttelijän, vamistumisvuoden vai minkä mukaan?

Itse pidän leffojani genrejärjestyksessä, joka pitää sisällään ohjajaaja/valmistumisvuosi-järjestystä.

01.07.17 klo 14:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen aina pitänyt studioiden tai julkaisijoiden mukaan järjestämisestä, sillä koteloiden reunoissa on usein toistuva kuvio. Esimerkkeinä Warner ja FutureFilm, joiden DVD:issä ja blörtysissä on aina sama logo alareunassa. Näiden "kategorioiden" sisällä leffat ovat ikäjärjestyksessä vanhin vasemmalla, uusin oikealla.
Viime aikoina omasta kokoelmastani on tullut melkoinen sotku, koska tila on loppunut järkevään järjestelyyn..

01.07.17 klo 16:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itellä on ohjaajien mukaan leffoja rinnakkain, boksit on erikseen samassa rivissä. Loput leffat on genrejärjestyksessä n. suurinpiirtein. Joitain rimpsuja saattaa olla myös näyttelijän mukaan, esimerkiksi Jim Carreyn tähdittämät leffat on mulla kaikki rinnakkain, samoin Schwarzeneggerin filmit. Melkosta sekamelskaahan se on. Joitain leffasarjoja on myös riveittäin, kuten Hellraiserit, Friday 13th -sarja, Evil Deadit jne..

Sekavaa. Mutta kyllä sitä suurinpiirtein muistaa missä mikäkin on. Hyllyssä taitaa olla sellaset 600+ leffaa.

Pelimies

02.07.17 klo 10:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vanhimasta uusimpaan. Blu-Rayt erikseen ja boksit erikseen.

Villetys

02.07.17 klo 13:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

DVD:t on aakkosjärjestyksen mukaisesti hyllyssä. Boksit ja Blu-Rayt on sitten erikseen hyllyjen päällä. Aakkosjärjestys on selkeä valinta, kun elokuvia löytyy kuitenkin se noin pari tuhatta kappaletta, joista suunnilleen reilu puolet on katsottuja. Toinen puolikas on sitten pakattu laatikoihin odottamaan sopivaa katseluhetkeä. Aikoinaan tuli vähän turhan ahkerasti ostettua elokuvia, mutta onpahan valinnanvaraa, jos tekee jotain mieli katsoa. :)

J.Lipponen

02.07.17 klo 18:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Omassa hyllyssäni olevat kiekot voi toistaiseksi laskea kymmenissä. Ihan yksinkertaisuuden puolesta ovat järjestettynä nimen mukaan aakkosittain. Samalla hyllyllä vieressä ovat boksit ja tv-sarjojen tuotantokaudet niin ikään aakkosjärjestyksessä.

02.07.17 klo 23:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aakkosjärjestyksessä suomenkielisen nimen mukaan. Jos suomenkielistä nimeä ei ole, niin sitten englanninkielisen. DVD:t ja Blu-Rayt eri hyllyssä. Boksit ja tv-sarjat omalla hyllyllään. Tosin kokoelma on vähän kasvanut hyllystä ulos, joten ne suurin osa levyistä on Ikea-kasseissa kellarissa.

Leffa Timppa

03.07.17 klo 14:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tähän asti olen pitänyt leffat järjestyksessä genreittäin: sci-fit, trillerit, animaatiot ja niin edelleen. Boxit ovatkin sitten omassa kohdassaan sekaisin ja Blu-rayt ja DVD:t ovat erikseen.

03.07.17 klo 17:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pohjaperiaate on ohjaajan mukaan valmistusjärjestyksessä, mutta joskus se tarkoittaa pääosanäyttelijän tai jatkumon mukaista järjestelyä. Genre vaikuttaa myös.

Walken

28.12.18 klo 22:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pidän elokuvani ja sarjani aakkosjärjestyksessä.

28.12.18 klo 23:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

En pidä omiani minkäänlaisessa erityisessä järjestyksessä. Pääasia että ovat jossain järjestyksessä poissa jaloista.

Uytp7

29.12.18 klo 14:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koska järjestely on iloni, aakkosjärjestys toimii minusta parhaiten. Kolme pinoa per taso, kaksi pinoa DVD:tä ja yksi Blu-raytä missä kummassakin lätyt tosiaan vaakasuorassa, yhdessä hyllyssä on viisi tasoa ja hyllyjä löytyy yhteensä neljä. Katsomattomat tuotokset ja boksit sun muut sitten erikseen. Kun tarpeeksi saa katsottua teoksia pois alta tulee aika sijoitella niitä nimiensa mukaisille paikoilleen. Yleensä se on tunnin homma kun rivi riviltä siirtelee leffoja, mutta kyllä kerran kuussa pitää saada lystiä pitää. Ja pölyt pyyhkiä ;)

29.12.18 klo 15:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen viimeisen vuoden aikana karsinut kokoelmaani rankalla kädellä ja pyrkinyt tinkimään sen koon noin neljään hyllymetriin. Olen pyrkinyt säästämään lähinnä klassikot, harvinaisuudet sekä henkilökohtaiset suosikit. Tällä hetkellä elokuvat ovat seuraavassa järjestyksessä:

• Laadukkaat blu-rayt: klassikot, elokuvasarjat bokseina, ja niin edelleen. Noin yksi hyllymetri.
• Kauhu-DVD:t. runsaat puoli metriä.
• Barbaarielokuvat, formaatit sekaisin. Vajaat puoli metriä.
• Kung-fu -elokuvat, formaatit sekaisin. Vajaat puoli metriä.
• Post-apocalypse ja lännenelokuvat, formaatit sekaisin.
• Muut DVD:t.

Kaikki ryhmät on aakkostettu laatikossa lukevan nimen mukaisesti. Lisäksi VHS:t ovat erillään; niitä on noin 2 hyllymetriä lisää.