Supersankari leffat

14.02.09 klo 03:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:
AP kirjoitti:

Eihän niitä ollut ilmestynyt kuin yksi ennen tuota.

Vuonna 1966 ilmestynyt Batman ei kuulu uuteen Batman -jatkumoon.

14.02.09 klo 13:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

No, eivät Nolaninkaan elokuvat kuulu siihen vuonna '89 alkaneeseen Bat-jatkumoon. Tajuan kyllä, mitä tarkoitat, joten lopetan pilkun viilaamisen kohta tulevaan pisteeseen.

Missedo

14.02.09 klo 20:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:

Spiderman trilogia:

Juoni oli hyvä, mutta toiminta oli vielä parempaa. Elokuva oli hyvin viihdyttävä ja mukaansa tempaava. Sitä tietää, ettei tälläistä voi tapahtua oikeasti. Mutta elokuvan katsottuaan melkein toivoin, että tälläistä tapahtuisi. Erilaiset pahikset toivat erinomaisen säväyksen elokuvaa, tietysti. Upeaa oli myös se ettei tässä toimittu kliseiden mukaan. Tietysti joka elokuvassa on ylä- että alamäkiä, mutta tässä elokuvassa ne korostuivat entisestään ja kuuluivat vielä vankemmin juoneen, tehden siitä erilaisen. Elokuva oli kuvattu upeasti.

Kirjoitatko kaikista kolmesta elokuvasta, vai jostain yksittäisestä Spiderman trilogian osasta?

Tarkoitukseni oli kirjoittaa kaikista kolmesta elokuvasta ja tavallaan kirjotin, mutta sitten se kumminkin näkyi teknisesti, että olisin kirjoittanut vain yhdestä osasta. Mutta nyt korjasin hieman tekstiä. :)

Chrattac

15.02.09 klo 18:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä lyhyet kommentit, sanokaa jos jokin spoilaa (koitan välttää sitä):

· V niin kuin verikosto
Yksinkertaisesti mielestäni täydellinen elokuva. Sijoittuu edelleen Top-listallani kärkeen, eikä tätä sieltä olla varmaan vähään aikaan syrjäyttämässä.

· Batman Begins
Erinomainen Batman-filmatisointi, ei kuitenkaan elokuvana hyvää parempi.

· Yön ritari
Toinen erinomainen jokerielokuva, vaikkei psykopaattia liene vaikea esittää, on Ledger silti hyvä roolissaan. Kuitenkin jotain jää uupumaan ja ilman Ledgeriä tästä voisi melkein puoli tähteä napsauttaa pois.

· Iron Man
Hyvä elokuva supersankarileffaksi. Downey Junior osaa näytellä. Mielestäni tosin vähän jäi hämäräksi sen päänemesiksen taustat ja motiivit kun mokoma vaan yht'äkkiä ”ilmestyi”, sitten heeroksemme laittoi mokomaa ryökälettä turpaan ja siinähän se olikin. Visuaalisuus tässä elokuvassa oli vahvoja puoli soundtrackin ohella. Vähäinen draama ei tuntunut kovin väkisin päälle liimatulta.

· The Crow
Sanoisin, että tämä on 90-luvun paras supersankarielokuva. Sopivasti turpajuhlaa, tosin muutamat nolot teinigoottikohtaukset häiritsivät elokuvallisesti. Korppi sidekickinä on uskomattoman cool.

· The Incredible Hulk –
Kyllähän tässä odotettiinkin tuon ensimmäisen Hulkin jälkeen jotain vähemmän ”Angry Shrek” -tyylistä filmatisointia moisesta. Kuitenkin Hulk on mielestäni Marvelin yksi tylsimmistä hahmoista, mikä seikkana latistaa aika tehokkaasti mielenkiintoa. Kuitenkin visuaalisuutta löytyy ihan kiitettävästi, eikä CGI ollut pelätyn tasoista.

· X-Men
Tällaisen arvosanan olen antanut, en kyllä muista ollenkaan näistä X-sarjan leffoista mitään.

· Spider-Man 2 - hämähäkkimies 2
Doc Oc. loistava ja mielenkiintoinen nemesis, elokuvallisesti tämä on paras Spider-man, voisinkin ostaa jossain vaiheessa vain tämän takia tuon trilogia-boksin. McGuire ei mielestäni sovi Spider-maniksi muussa kuin ykkösessä. Kaikki Amazing Spider-manit lukeneena McGuire tuntuu liian nössöltä rooliin.

· X2 - X-Men 2
Ditto edellisen kanssa.

· Spider-Man - hämähäkkimies
Ainoa Spider-man, jossa McGuire sopii rooliin, olihan sarjisten alussakin Peter Parker melkoinen nössö ja vähän vahingossa joutui sankaroimaan. Green Goblin ei mun mielestäni ikinä ole voittanut Rhinoa, Carnagea tahi vaikkapa sitä Venomia mielenkiintoisuudessaan. Myöskin tästä leffasta on hämäriä muistikuvia ällö-CGI:stä.

· X-Men III – viimeinen kohtaaminen
Ditto edellisten kanssa.

· Hulk
Vihainen Shrek iskee CGI-steroidien saattelemana. Hulk näyttää ihan vahaukolta ja jo-mainittu CGI on rumaa. Ärsyttävä rakkaustarina ja lisäksi tylsä heeros. Ei nappaa, mistähän lie tuon puolikkaan tähden aikanaan ansainnut. Tämähän lähentelee huonoudessaan jopa Fantastic Four 4:sta.

· Hellboy 2: Kultainen armeija
Liikaa kamaa tungettu, vähän sama ongelma kun Spider-Man kolmosen kanssa. Typerää draamaa ja pari hirveää CGI-monssuja. Dialogi aivan käsittämätöntä sontaa. Puolikkaan tähden ansaitsee ehdottomasti siitä Kraußista ja parista ihan hassusta turpajuhlasta.

· Fantastic Four - Ihmeneloset
Yäk, mutta sentäs ylittää elokuvarajan. Miksi hitossa ei enempää taistelua Doctor Doomia vastaan. Huoh, tosin onneksi FF ei ole myöskään lukeutunut mun suosikkisankareihin.

· Spider-Man 3 - Hämähäkkimies 3
Liikaa kamaa elokuvassa, kolme nemesistä ei vaan toimi, varsinkin kun Hietaheikki on oikeestaan tylsä reservipahis sarjakuvissa. Aivan absurdeja kohtauksia (muun muassa se Spideyn saapuminen lopputaisteluun jenkkilippu taustallaan, teki mieli itkeä). Ja ohjaajan käsitys pahasta Peter Parkerista ”Se niinkun laittaa hiukset silleen emosti ja oppii tanssimaan kuin mikäkin John Travolta samalla kun menee kusipäisesti pilaamaan exänsä päivän.” Yäk.

· Fantastic Four: Hopeasurffari
Huonompi kuin ensimmäinen osa, mikä vaatii jo aika paljon. Katselukelvotonta moskaa.

Kaksi tähteä on arvosteluasteikolla huonoin elokuvalle annettava, sitä alle menevät ovat ihan totaalista roskaa.

90-luvun Batmanit olen nähnyt samoin muutamia teräsmiehiä, mutta en ole niitä arvostellut, koska ei ole kauheasti mielikuvia. Teräsmies yleisesti on aika tylsä sankari, johtuen ylivertaisuudestaan kaikessa. Miten sellaisesta voi saada mielenkiintoisen, jonka kykyrepertuaari käsittää kaikkea väliltä valoa nopeammin matkaaminen (aikadillaation takia siis aikamatkaaminen) ja superkutominen? Blaah.

Pidän kyllä näistä tällaisista elokuvista, mutta onnistuneet on yhden käden sormin laskettavissa (V for Vendetta, Iron Man, Dark Knight, Batman Begins, The Crow ja Incredible Hulk). Katsotaan, mitä tuosta Watchmenistä tulee.

18.02.09 klo 00:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hmm. Imdb sivuilla lukee tälläistä juttua. Wachowskin veljeksille (Vai oliko toinen nykyään sisko?) on tarjottu mahdollisuutta ohjata kolme Superman elokuvaa. Itse en ole Superman hahmosta kovinkaan innostunut, mutta W. veljesten ohjaama Superman elokuva, jopa hieman kiinnostaisi. Lähinnä se että minkälaisen elokuvan he saisivat siitä surkeasta hahmosta aikaan.

Mitä asiantuntijat ovat mieltä? Kostuuko nivuset?

"The Matrix filmmakers Andy and Larry Wachowski have been offered the chance to take over the Superman franchise and make a trilogy of movies about the Man of Steel, according to reports.

The superhero franchise has been on hold since 2006's Superman Returns, which was directed by Bryan Singer.

According to movie website Ain't it Cool News, Singer has turned down the chance to make another Superman movie, paving the way for studios bosses at Warner Bros. to offer the job to the Wachowskis.

The site was tipped off by a recent interview James McTeigue - who directed the brothers' film adaptation of comic V for Vendetta - gave to a German TV station.

McTeigue revealed the Wachowskis' plans to make a movie about comic character Plastic Man have been postponed, and that they are considering a three-part follow-up to Superman Returns.

A source tells Ain't it Cool News, "(The Wachowskis) are currently reviewing their options as it's like being asked to take the final play in a Super Bowl final.

"Making a Superman movie is unbelievable as they have grown up in the world of comic books and they would be ideal for the project."

Tuo lainaus on siis täältä http://www.imdb.com/news/ns0000002/#ni0682566

18.02.09 klo 06:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pitäisin suuresti. Varsinkin jos trilogia perustuisi John Byrnen luomaan Teräsmieheen. Myönnän, että aikaisempi "Pre-Crisis" Teräsmies on tylsä urpo. Mutta W:t olisivat täydellisiä tätä leffaa varten. Ajatelkaa vaikka bullet-timea...

X-tyyppi

18.02.09 klo 08:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Totta kai Wachowskien Teräsmies olisi mielenkiintoinen tapaus. Teris väistelisi päin lentäviä kryptoniitin palasia slow-motionina.

Mutta mjoo. Pari päivää sitten huhun kuulin, ja kyllä innostus on tähän mennessä laskenut. Pieni päivitys Teräsmiehelle olisi kyllä tarpeen, mutta on kovin hankalaa sanoa tai kuvitella Matrix-veljesten versio tämän hahmon tarinasta. (Nuo kaverit eivät pääse Matrix-veljesten maineesta eroon vielä ensi vuosikymmenkään aikana, lieköhän sitten hyvä vai huono juttu.) Tosin monipuolisuutta tarinaan tuotaisiin jo ihan sillä, että pahikseksi valitaan joku / jokin muu kuin Lex Luthor. Mutta kokonainen trilogia kerralla? Onkohan tällä projektilla ja Mark Millarin huhutulla eepoksella jotain yhteistä? Hmm, moinen idea nostaa mielenkiintoa ja aivotoimintaa mukavasti näin aamutuimaan. Tosin pahispohdinnat jätän niille nimeättömille tahoille, jotka tällä foorumilla siitä ilmeisesti nauttivat.

18.02.09 klo 13:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sellainen olen, joka pahispohdinnoista nauttii. Halajaisin Brainiacin. Hahmo on helppo selittää Kryptonin keskustietokoneeksi, joka aiheutti hollywood tyyliin Kryptonin tuhon. Hahmo olisi myös sellainen, jolle Teräsmies olisi alakynnessä. (!) Mutta Luthoria ei sovi unohtaa. Luthor voisi olla semmoinen taustapiru, jolla on vain muutama lyhyt kohtaus elokuvassa. Vähän kuin Hannibal Lecterillä Uhrilampaissa.

Ja jos totta puhutaan, Luthor ja Brainiac ovat Teräsmiehen ainoat A-listan pahikset. On Metalloa, Lelumiestä, Bizarroa... Toki on myös Darkseid, mutta hän vaatisi Uusien jumalien kanssa oman elokuvan.

19.02.09 klo 15:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uhhh... Matrix ja Superman= jotain aivan outoa ja karseaa tai kelvollinen päivitys. Mutta itse etsisin kyllä jonkin paremman ohjaajan vaikka V olikin asiallinen.

Rocky

19.02.09 klo 19:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näissiä kaikissa Teräsmies elokuvissa on se pulma, että Teris ei ole saanut vastaansa yhtä voimakasta tai jopa kuolettavampaa vihollista. Luthor on jo melkoisen tylsä ja käytetty hahmo. Leffana saisi tulla kyllä tuo The death of Superman, niin saisi rautasälli turpaansa Doomsday hirviöltä.

Constantinesta näkisin paremman version, kuin tuo edellinen. Sillä hepulla ei ollut mitään tekemistä sarjakuvan Johnin kanssa. Constantine ei lopettaisi tupakointiaan syövänkään takia, vaan todellakin jatkaisi sitä. Loppu oli niin typerä ja nolo, että ihan raivostutti miten koko hahmo voidaan tuolla lailla ryssiä mahtavasti.

Vasuri

20.02.09 klo 21:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yleensä jaksa kauheesti supersankarileffoja katsoa kun suurimmassa osassa näkyy pelkkä rahastus, mutta joitakin helmiä kuitenkin on. Ja juuri parhaita jaksaakin katsoa usempaan kertaan, eikä niihin kyllästykään. Kärkipaikat ansaitsee Burtonin Batmanit, tietenkin. Eivätkä kaksi ekaa X-Men leffaa huonoja ole, mutta noissakin taso on jo jonkin verran kauempana kuin noissa Batmaneissä. Suurin osa Marveleista on sitä roskaa, että no thanks.

Omat suosikkini ovat:

- Batman
- Batman Returns
- X-Men
- X2
- Spider-Man 3

21.03.09 klo 17:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitäs tähän sanoisi. Ei kyllä hirveästi niitä aikuisille suunnattuja hahmojakaan ole, joten suurta vahinkoa ei tapahdu. Tai Daredevil "2" olisi voinut olla kovakin...

Chrattac

21.03.09 klo 22:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

T-800 kirjoitti:

Tämä on tätä markkinataloutta, raha määrää. Tosin ei itseeni niin vaikuta muute kuin, että vähän vituttaa, kun sellaisista elokuvista, joiden ei kuulu olla nössöjä, tehdään nössöjä vaan sen takia että saadaan tuota ikärajaa hilattua alas.

X-tyyppi

16.04.09 klo 17:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko Green Lantern sittenkin nousemassa lentoon? Jo aiemmin on puhuttu siitä, kuinka ohjaajaksi olisi kiinnitetty kaksi loistavaa Bondia ohjannut Martin Campbell ja onhan elokuvalle asetettu jo alustava ensi-ilta: 17.12.2010. Itse olen nämä uutiset kuitenkin kohauttanut alustavina tietoina, jotka tulisivat pettämään ajan mittaan. Nyt Warner Bros. on kuitenkin ilmoittanut [www.slashfilm.com], että leffan budjetiksi on näin ensi alkuun päätetty 150 miljoonaa ja että leffa kuvataan Sydneyssä, osittain Australian dollarin arvon vuoksi.

Käsikirjoittaja- ja näyttelijätiedoista ei taida olla minkäänlaista käsitystä, mutta nyt pitänee alkaa miekäläisenkin uskoa, että tämä projekti on tosiaan ihan aikuisten oikeasti heräämässä eloon. Olisin nimittäin yhä vain veikannut sitä, että hahmo ei ole tarpeeksi suosittu / tunnettu, jotta siitä voitaisiin tehdä elokuva. Kuitenkin 150 milliä on näinä aikoina iso raha, joten projekti näyttää siis todelta. Todennäköisesti DC Comics ja sen hovistudio Warner tosiaan haluavat nostaa asemiaan supersankarileffojen ylitsepursuavassa tarjonnassa.

16.04.09 klo 17:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Green Lanter hahmoissa on tyyliä ja luulen kyllä, että niistä tulle vähintään kelvollinen sovitus elokuvaksi. Siis metsään ei kovin pahasti mennä.

Siitä vain valitsemaan. Tai pistetään kaikki samaan elokuvaan ja tehdään kunnon avaruus sotaa. Mutta mitäs vihollisia?

Siinä joku tyylikäs häiskä, joten mikäs tässä enään? Elokuvaa vain tekemään WB!

kerpele

16.04.09 klo 18:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Green Lanternissa on kyllä aivan helkkaristi potentiaalia loistavaksi supersankarileffaksi, eikä pelkästään siksi että GL:n power ring on DC-universumin voimakkain ase. [en.wikipedia.org] Kuvakset olisi tarkoitus aloittaa marraskuussa ja muistelisin jostain lukeneeni, että protagonistina toimisi ensimmäinen ihmis-GL, amerikkalainen ilmavoimien testipilotti Hal Jordan. Tuo alin noista T-800:n postaamista kuvista on muuten myös Hal Jordan, ei tosin GL:nä, vaan Spectre-nimisenä kosmisena entiteettinä. Siitä, kuka Jordania leffassa esittää, on ollut monenlaista spekulaatiota, mm. uutta Cpt Kirkia, Chris Pinea on huhuttu Jordanin trikoihin. Mies sopisi ainakin ikänsä (s. 1980) puolesta rooliin. Sarjakuvissa Hal Jordan on alunperin piirretty muistuttamaan nuorta Paul Newmania.

Hal Jordan

[edit] Heinäkuun lopulla ilmestyy muuten animaatioleffa GL:stä, nimeltään Green Lantern: First Flight. Hal Jordanin äänenä toimii Ozin homomurhaaja Chris Keller, a.k.a Christopher Meloni, muita ääninäyttelijöitä ovat mm. Michael Madsen (Kilowog) ja Victor Garber (Sinestro, GL:n arkkivihollinen). Varsin tyylikäs traileri. [www.youtube.com]

16.04.09 klo 20:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noh... oma tietämykseni tästä häiskästä on niin surkea, että hävettää... Mutta tuo animaatio pitää pistää muistiin.

kerpele

17.05.09 klo 05:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hohoo, joku Hollykylässä on tehnyt samoja oivalluksia kuin minäkin, sikälimikäli uusia Thor-huhuja on uskominen: Chris Hemsworth [finnish.imdb.com] on Thor!
Kaverin lienee tunnetuin rooli on uudessa Star Trekissä, Jim Kirkin karismaattisena isänä, George Kirkinä. Rooli on melko pieni, mutta sälli vetää keskivertoa paremman suorituksen USS Kelvinin vt. kapteenina. Saman lähteen mukaan Hemsworth on pääosassa myös kasariklassikko Red Dawnin [finnish.imdb.com] remakessa [finnish.imdb.com].

Linkki [www.deadlinehollywooddaily.com]