Supersankari leffat

Joutsenolainen

09.02.09 klo 18:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oma lista kehiin:

Yön Ritari
Suosikkileffani. Aiheesta, joka on sydäntä lähellä, hahmojen luonteet revitty suoraan sarjakuvasta (plussaa),täydellinen näyttely, tasapaino synkkyyden ja hauskuuden välillä, tunnelmallinen musiikki, elävä dialogi, toimintakohtaukset tiputtavat leuan lattiaan. +Kaksinaama, joka on lempihahmoni.

Iron Man
Täydellinen nykyajan äijäelokuva.

Batman Begins
Vähän kuin pikkuvioilla varustettu Yön Ritari.

X2
Viihdyttävä. Ei enempää, ei vähempää.

Hämähäkkimies 2
Kaikki kohdallaan tehosteita myöten.

The Incredible Hulk
Toiminnallinen ja hyvä äijäleffa.

Siinä kuusi parasta Superelokuvaa. Olen toki nähnyt useampia, mutta nämä saivat sen nappiin. Burtonin Batmanit eivät ole joukossa, koska en pidä niiden "goottisatu"-meiningistä. Nolanin Batmanit ovat paljon enemmin sarjisten tapaisia.

11.02.09 klo 15:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Saatta SPOILATA

"hahmojen luonteet revitty suoraan sarjakuvasta +Kaksinaama, joka on lempihahmoni."

Oleko tosissasi? Ei kyllä minun Batman sarjakuvissa noin skitsoa Kaksinaama ole vaan itseasiassa hän on vähän hillytympi kuin tässä elokuvassa ja totuus löytyy DC Spesiaalista ja tarinahan on; Batman: Synkkä etsivä, jos on Jokeri sekä Kaksinaama. Ja pahiten "pistää silmään" se, että alkuperä on vähän väärän lainen. Tosin ei se tässä huonokaan ole. Oikeastikkin se oli happo, jota heitetiin harveyn naamalle oikeudessa ja tämä on myös Forever elokuvassa, joka muuten kannattaa kiertää kaukaa.

Ongelmana Kaksinaamassa on se, että Harvey pohjustetaan hyvin ja saa ne vammat, mutta sitten vedetäänkin matto alta ja tyyppi tapetaan aika typerällä tavalla. Tosin kukapa tästä välittää...

11.02.09 klo 15:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

tietäjä kirjoitti:

Kaikkeen paras on täydellinen ja suuri dark knight :DD

seuraavaks parhaimpia on spidermanit . ne on kaikki kolme hyviä mutta ykkönen oli paras ehkä.

batman begins oli tosi hyvä. iron man oli yllättävän hyvä. hulk oli hyvä.

X-menit oli kyllä pettymyksiä kaikki kolme.

Perustele vähän. Mikä X-meneissä mättää ja mikä tekee Hulkista hyvän? Olet uusi ja nimeltäsi saisit tietää, että täällä pitää perustella.

Joutsenolainen

11.02.09 klo 18:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo Synkkä Etsivä on luettu, ja hyvä se olikin. Nolan kuitenkin perustaa filminsä lähinnä tarinoihin Yön Ritarin paluu, Ensimmäinen vuosi, Tappava pila, Long Halloween ja Dark Victory. Kaksinaama on merkittävä hahmo kahdessa jälkimmäisessä. (Long Halloween itseasiassa sisältää syntytarinan.) Kaksinaama tuntui hyvin tutulta verrattuna noihin sarjakuviin. Minuakin kyllä nirsoi tuo, ettei Maroni leffassa heittänyt happoja päin naamaa, mutta hällä väliä.

Saattaa sekin olla totta, että katson leffaa "Batman fanin" silmin, mutta mielestäni Yön Ritarin parhaimmat kohtaukset ovat Harveyn arpeutumisen jälkeiset. Loppukliimaksi varsinkin oli jännittävin, mitä olen superleffassa nähnyt.

NitroPupu

12.02.09 klo 12:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yksi parhaista supersankarielokuvista on mielestäni Shayalamanin The Unbreakable. Juuri tuontyyppiset tummanpuhuvat trillerit peittoavat mielestäni kaiken maailman lepakko- ja hämähäkkimiehet.

Itse elokuva on loistava. Bruce Willis tekee varsin ansioikkaan, vaikkakin vähäeleisen roolityön miehenä, joka tajuaa, ettei ole ollut sairaana ikinä eläiessään. Elokuvan paras hahmo on kuitenkin Samuel L. Jacksonin esittämä Elijah, pyörätuolissa istuskeleva heikoista luista kärsivä sarjakuvakaupan pitäjä, jonka hahmosta löytyy todella syviä ulottuvuuksia. Elokuvan tyyli iski muhun täysillä. Ei ihan napakymppi, mutta yksi parhaista, ellei paras supersankarielokuva.

Ja jos pitää näistä mikälie-miehistä laittaa jotain, niin parhaat supersankarielokuvat ovat silloin helposti Tim Burtonin kaksi Batmania. Batman on loistava, Jack Nicholsonin Jokeri on mieletäni jopa parempi kuin Ledgerin versio (toisaalta ne ovat niin erilaiset, että on vaikea verrata) ja Batman Returns Pingviineineen ja Kissanaisineen (Pfeiffer, MIAU) on myöskin supersankarielokuvien eliittiä.

12.02.09 klo 14:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

NitroPupu kirjoitti:

Tästä tuli joskus pätkä nähtyä ja rupesi kiinnostamaan ja nyt sitten se selvisi, että mikä on kyseessä. Kiitos.

12.02.09 klo 15:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Unbreakable iskee kyllä täälläkin aika kovaa. Mielestäni ehdottomasti Shyamalanin epätasaisen filmografian paras työ. Pitää toivoa, että Shyamalan tajuaa jossain vaiheessa haluavansa jatkaa tarinaa, kuten alunperin tarkoitus oli. Tai vaihtoehtoisesti Marvel tai DC voisi tarjota Shyamalanille jotain leffaideaa, esim. Moon Knight tai Mr. Terrific vois toimia ihan hyvin miehen käsissä.
Burtonin Batmaneihin mulla on vähän ristiriitainen suhde. Hyviä elokuvia, mutta niistä kyllä huomaa ettei Burton ole sarjismiehiä. Etenkin Returnsissa hahmojen taustat on vähän miten sattuu. Pingviini on kuvattu joksikin epämuodostuneeksi hirviöksi, mitä Cobblepot ei todellakaan ole. Pingviini on ihan normigangsteri, jolla on pakkomielle lintuihin. Tuntuu myös, että monet muodostavat käsityksensä Batmanista ja Gothamista juuri Burtonin leffoista, eräs kaverini mm. moitti Beginsiä koska "eihän Gotham näyttäny yhtään goottiselta tai mitään".

12.02.09 klo 15:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Shyamalan voisi saada Warlokin ja Thanoksen toimimaan... Tai Thor olisi kyllä varmaan se parempi vai onko sillä jo ohjaajaa? Jos ei niin täytyy olla joku kokenut olus tietää mikä hemmo tämä Thor oikein on, sillä minä ainakin olen tämän tapauksessa kovinkin kriittinen.

Siinä Warlock

Thanos

Siinä se Thor jonka minä haluan elokuvaan, eli parta pitää olla!

Tuli heti vastaan joten tuosta en osaa sanoa yhtään mitään. V oli hyvä, mutta saisivatko Matrixin Neon jumalallisuudet Teräsmiehestä vähän liiankin... tiedätte kyllä.

12.02.09 klo 15:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viimeisimpien tietojen mukaan Kenneth Branagh [finnish.imdb.com] on ohjaamassa Thorin. Ensi-ilta on sunnitelmien mukaan 16. heinäkuuta 2010.

Branagh to Direct Thor! [www.superherohype.com]
Branagh Talks Thor [www.superherohype.com]
Branagh "Gets" Thor [www.superherohype.com]

SSH.com kirjoitti:

Kenneth Branagh "Gets" Thor
Source:Newsarama
February 4, 2009

Marvel's Joe Quesada and writer Brian Michael Bendis talked about their meeting with Thor director Kenneth Branagh on Twitter and thanks to Newsarama, this is how it went...

Joe Quesada: Okay, three words describe my day today "Branagh gets it!"

Bendis: @JoeQuesada hey are we allowed to talk about what we did today or is it hush hush?

Quesada: @BRIANMBENDIS We can't go into detail but I think we can say that we met with Branagh about Thor ;-)

Bendis: @JoeQuesada so we can't go into detail but maybe we can say that we met with Branagh about Thor ;-)

Quesada: (in response to a fan) I'll tell you what's sweet @rdhall Sweet is when he starts quoting continuity and past storylines. The man has immersed himself in Marvel

Quesada: Yes @BRIANMBENDIS we can hint at hour super secret Thor meeting with Branagh, but don't give it away, just hint

Branagh on varmasti erinomainen valinta ohjaajaksi, Thoriin tarvitaan enemmän Hamletia kun esim. Airbornea.

12.02.09 klo 16:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yhtään näyttelijää ei ole vielä varmistettu Thorin rooliin. Mitään WWE-pelleä tuskin tarvitsee edes miettiä, enkä usko että Branagh ketään sellaista harkitsisikaan. Jo aiemmin spekuloitu Kevin McKidd vois toimia ihan hyvin, mies kun osaa näytelläkin.

Johann Urb [www.imdb.com]

Eestiläinen kaveri, joka on nuoruudessaan asunut Suomessakin. Raameja ainakin löytyisi rooliin ja kyllähän miehen pärstäkin on passelin nätti. Vähän partaa leukaan ja 6kk salilla niin hyvä tulee. Sällin näyttelijäntaidosta en tiedä juuri mitään, oon nähnyt miehen vain Entouragen kolmoskauden Las Vegas -jaksossa.

12.02.09 klo 16:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

.. Sällin näyttelijäntaidosta en tiedä juuri mitään, oon nähnyt miehen vain Entouragen kolmoskauden Las Vegas -jaksossa.

Tässä siitä jaksosta pätkä.

12.02.09 klo 16:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

Tässä siitä jaksosta pätkä.

Selkeää Prix d'interprétation masculine -kamaa.

12.02.09 klo 20:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Missedo

13.02.09 klo 23:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

TheNameless kirjoitti:

Katsotaan huomenna, kun nyt pitää mennä. :D

Mitä nyt? xD C'mon, älkää ottako tätä liian vakavasti. :D Minun piti ihan oikeasti häippästä eilen sekunnin kuluessa. :) Mutta siis asiaan.

V niin kuin Verikosto: Elokuva teki minuun suuren vaikutuksen heti ensimmäisellä kerralla. Kaikki elokuvassa oli upeaa. Juoni, kuvaus, toiminta, elokuvahahmot ja taidokkaat roolisuoritukset. Etenkin V:tä näyttelevä Hugo Weaving. Erittäin karismaattinen roolisuoritus! Hugo Weaving sai V:stä kaiken irti ja hyödynsi sen loistavasti. Minun oli pakko saada elokuva dvd:nä, joten hankin sen. Olen katsonut elokuvan kymmeniä kertoja ja elokuva yllättää minut aina. Joka kerralla huomaan jotain uutta.

Batman Returns:

Tämä elokuva muutti pelleilyksi menneiden Batman -elokuvien kulun. Elokuva oli aivan erilainen ja todella upea. Pelastus! Kuka olisi uskonut että Batman -hahmosta saadaan vielä upeita elokuvia? Elokuva on ajoittain upean syvällinen ja siinä on toimintaa, joka ei mene yli vaan joka tempaa mukaansa. Kaikki ei mene aina täydellisesti ja ei sen tarvitsekaan. Pohjalta ainoa reitti on suoraan ylöspäin ja tämä elokuva todistaa sen. Hyvä juoni, hyvät roolityöt.

Batman, The Dark Knight:

Tätä elokuvaa odotin kuin kuuta nousevaa ja olin vähällä turhautua kun aika meni liian hitaasti. Pian istuinkin elokuvateatterissa ja tunnelma oli uskomaton. Elokuva tempasi minut mukaansa heti ensi sekunneissa lähtien ja se tuntui välillä niin todelliselta! Minulla ei tullut mieleenkään katsoa kelloa, ei ollenkaan. Maggie Gyllenhaal toi upean säväyksen elokuvaan erinomaisen roolisuorituksen kera. Heath Ledgerin roolityö Jokerina oli kuin kultamitali olympialaisissa. Jokeri toi juuri sen mausteen elokuvaan, joka sai sen maistumaan herkulliselta. Niin karismaattista, niin hullua ja niin neroa kuin vain voi olla. Toiminta oli upeaa ja kuvaus, perfect! Erittäin viihdyttävä, vaikka loppu saikin minut hieman ymmälleni. Juoni oli muutenkin yllättävä. Hyvä niin. ;)

Spiderman trilogia:

Joka osan juoni oli hyvä, mutta toiminta oli vielä parempaa. Elokuvat olivat hyvin viihdyttäviä ja mukaansa tempaavia. Sitä tietää, ettei tälläistä voi tapahtua oikeasti. Mutta noita trilogia osia katsellessa melkein toivoo, että jotain tälläistä tapahtuisi. Erilaiset pahikset toivat erinomaisen säväyksen elokuviin, tietysti. Upeaa oli myös se nyt ettei toimittu kliseiden mukaan. Tietysti joka elokuvassa on ylä- että alamäkiä, mutta näissä elokuvissa ne korostuivat entisestään ja kuuluivat vielä vankemmin juoneen, joka trilogian osassa, tehden siitä erilaisen. Kuvaus kaikissa osissa ei ollut todellakaan huonoa, vaan toi loistavaa näkyvyyttä toimintakohtauksiin.

EDITT/ Korjasin vähän teksitä.

14.02.09 klo 00:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Spiderman trilogia:

Juoni oli hyvä, mutta toiminta oli vielä parempaa. Elokuva oli hyvin viihdyttävä ja mukaansa tempaava. Sitä tietää, ettei tälläistä voi tapahtua oikeasti. Mutta elokuvan katsottuaan melkein toivoin, että tälläistä tapahtuisi. Erilaiset pahikset toivat erinomaisen säväyksen elokuvaa, tietysti. Upeaa oli myös se ettei tässä toimittu kliseiden mukaan. Tietysti joka elokuvassa on ylä- että alamäkiä, mutta tässä elokuvassa ne korostuivat entisestään ja kuuluivat vielä vankemmin juoneen, tehden siitä erilaisen. Elokuva oli kuvattu upeasti.

Kirjoitatko kaikista kolmesta elokuvasta, vai jostain yksittäisestä Spiderman trilogian osasta?