Supersankari leffat

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Supersankari leffat

Pasma

28.06.12 klo 23:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onkohan kukaan ehdottanut tällästä, että blade, amazing spidermanin johkin jatko-osaan. Itse pidän blade leffoista paljon ja juuri sen laista bladea olisikiva nähdä taas valkokankaalla vaikka ei nimileffassa. Ainakin jossain piirretyssä oli blade ja hämis samassa tosin tämä blade ei leffojen versioo paljookaan muistuttanut. Tiedä sitten toimisiko tämä mitenkä.

Niin ja tuon liskon ulkonäkö saisi vähä enemmän päästä näyttää krokotiilimäisemmältä siihen itse totuin kun hämis animaatioiden aikana vartuin :).

29.06.12 klo 11:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blade ja Spider-man tuskin koskaan tulevat kohtaamaan samassa elokuvassa. Blade on Marvelin tallissa ja Spider-man on Sonyn tallissa. Ja jos Bladea nähtäisiin Hämiksen kanssa, niin ei se olisi se sama Blade elokuvista, koska ikäraja olisi liian alhainen, eikä Bladen toimintaa näytettäisi kuten pitäisi.

andy

06.07.12 klo 21:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pistetään tänne The Amazing Spider-Manista pientä kommenttia. Mataliin ennakko-odotuksiin nähden tämä yllätti melko positiivisesti. Reboot näinkin aikaisin tuntui aluksi "häh" ajatukselta, mutta heti alusta saakka huomasi, että hommassa on suuria eroja Sam Raimin hämis-elokuvien kanssa. Hahmot olivat huomattavasti erilaisia ongelmineen ja tarinassa oli koko ajan sopivan synkkä tunnelma päällä. Andrew Gardfield sopi yllättävän hyvin Peter Parkerin rooliin ja Emma Stone oli myös varsin toimiva Gwen Stacyna. Kaksikon välillä oli sopivan sähköinen lemmenkipinä yllä. Rhys Ifans oli mainio Curt Connors, eikä se Liskokaan nyt aivan kamala pahis ollut, vaikka pientä hiomista naamavärkki olisi kaivannut. Kolmikko Martin Sheen, Denis Leary ja Sally Field olivat myös varsin toimivia pienemmissä rooleissaan. Oikein viihdyttävä reboot syntytarina Spider-Manille ja jatkoa on ilmeisesti luvassa.

Kysymys kohtauksesta lopputekstien aikana.

Jampe_69

07.07.12 klo 10:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Ain't it Cool kertoo tuosta kohtauksesta seuraavaa.

Spoileri: näytä

Näin tämän 2D-versiona. Mitä itse elokuvaan tulee niin kyllä tämä uusi Spider-man ihan viihdyttävä kesä-seikkailu oli hyvillä näyttelijöillä varustettuna, mutta jotenkin koko ajan oli sellainen pieni kutina takaraivossa, että olen juuri nähnyt saman kolme-kertaa. Kohtaukset pilvenpiirtäjien katoilla oli kyllä huikeita. Emma Stone ja Andrew Garfield olivat hyviä keskeisissä rooleissaan. Saa nähdä jatkaako Marc Webb ohjaimissa jatko-osassa?

Man of Steel ja Thor 2:sta odottelen mielenkiinnolla näistä tulevista superankari-elokuvista.

Maximus

07.07.12 klo 12:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli käytyä eilen leffassa katsastamassa tämä Amazing Spider-Man ja täytyy sanoa, että pidin oikein paljon.

Omasta mielestäni tämä on Raimin spideytä parempi. Andrew Garfield sopii spidermaniksi paljon paremmin kuin Tobey Mcquire. Heppu vaikuttaa enemmän sarjakuvamaiselta spiderilta, kuin Tobey olemalla ehkä enemmän poikamaisempi ja muutenkin ketterämpi, luonnollisempi valinta. Emma Stone on aivan mahtava roolissaan. Naikkosta on aina kiva katsella ja nyt blondina esiintyvä neiti tekee mukavan poikkeuksellisen "sankarin naisen" -roolin. Neiti ei raivohuutele hätätilanteissa perään kuten lähes aina leffoissa nähdään sankarin nainen.

Kuvauksellisesti Webbin elokuvan on oikein komeaa katseltavaa. Maisemat ovat kauniita ja kuvakulmat siistejä, omaperäisiä. Vaikka trailerissa tuo FPS kuvakulma näyttikin hieman kököltä, toimi se leffassa kuitenkin erittäin näyttävästi. Spideyn puku on mielestäni hieno, eikä siitä ole mitään moittimista.

Kokonaisuudessaan kyseessä on mielestäni oikein viihdyttävä, vauhdikas, tyylillä ja taidolla tehty Spider-Man elokuva. Annan myös plussaa siitä, ettei elokuva kiirehdi asioiden kanssa vaan esittää ne rauhassa katsojalle. Kyseessä ei myöskään ole turhan samanlainen elokuva kuin Raimin Spider-Man, vaan melkolailla uusia polkuja kulkeva sellainen. Parempi, mielenkiintoisempi tarina, hahmot ja kokonaisuudessaan hauskempi ja samalla aidompi.

3D:stä vielä sen verran, että sitä ei paljoa elokuvassa käytetä. Koitin välillä katsoa elokuvaa ilman 3D-laseja ja eroa en edes huomannut. Tosin korkeilta kuvatuissa kohtauksissa 3D on oikein tyylikästä.

08.07.12 klo 13:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole vielä tätä uusinta katsonut (lähiaikoina olisi tarkoitus), mutta Raimin trilogian katsastin Blu-Ray:lta ja pakko sanoa, että pidin yllättävänkin paljon. Kaksi ensimmäistä ovat ihan hyviä (3.5/5) ja kolmannestakin sain irti enemmän kuin koskaan. Aiemmin en pitänyt elokuvasta yhtään, mutta nyt se meni aika kivuttomasti ja nostankin pisteitä kokonaisella tähdellä, joten 2½ heilahtaa.

Raimin trilogia on siis ihan hyvä kokonaisuudeltaan. Tobey Maguire on ihan ok Peter ja Hämis, mutta kyllä tämä Karvinen vaikuttaa paremmalta jo pelkkien trailerien perusteella. Raimin elokuvat ovat aikaansa jäljessä. Nykyään vaaditaan synkkyyttä ja realistisuutta tai ainakin elokuvat tulisi pitää tässä hetkessä. TASM näyttää nämä kohdat täyttävän, mutta Raimin trilogia on 60- ja 70-luvun ihannoimia elokuvia. Valoisia, huumoria löytyy ja viholliset klassisia (paitsi Venom) ja eivät välttämättä enää ole se juttu mitä Hämikseltä haetaan. Uusin taas ottaa vaikutteita Ultimate Spider-man sarjakuvasta ja uudemmasta materiaalista ja hyvä niin. Ehkä Raiminkin olisi kannattanut kolmannen kohdalla ottaa hieman vakavempi ote, mutta ehkäpä Tobeyn Parker symbiootin vallassa oli parempi tanssia ja olla kusipää, kuin vihainen ja pelottavakin hahmo.

Uudelta aloitukselta odotan, että se on enemmän tätä hetkeä, kuin Raimin trilogia. Samalla sarjakuvista tutut seittisingot ovat taivaan lahja ja onneksi saamme realistisemman puvun. Vaikka Raimin trilogiassa puku on se aito ja oikea on vaikea kuvitella Parkerin väsäävän sellaisen itse. Seittisingotkin on aina kuulunut Hämikselle. En koskaan pitänyt ideasta, että Hämis tuottaa omat seittinsä (heh) vaan mielestäni on hyvä näyttää Parkerin nerokkuus. Raimin omassa tyyppi kävi koulussa ja oli paras, mutta silti tämä tärkeä piirre jäi hieman taka-alalle Raimin trilogiassa. Muutenkin Parke oli nörtti, mutta myöskin nössö. Parker on nörtti, mutta ei nössö, vaan ujo. Onneksi tämäkin korjataan uudessa elokuvassa.

Raimin trilogi toimii kyllä, mutta ei hyvin, vaan ihan hyvin ainakin kahden ensimmäisen kohdalla. Kolmas on kohtailainen... Paljon olisi siis parannettavaa ja onneksi aloittaa puhtaalta pöydältä. Varmasti monia sapettaa, mutta ainakin minä ja monet sarjakuvan fanit olemme onnellisia. Hämis on yksi parhaimmista supersankareista ja on jo aika, että elokuva tehdään kunnolla oikein, eikä aina välillä osuta maaliin. Tietenkin uudessa on alkuperää menty muuttamaan, mutta sarjakuvissakin Hämis on raahattu alkuun ja loppuun useasti, joten tuskinpa haittaa ainakaan minua. Kunhan päämäärä on sarjakuvista tuttu ei matkalla tehdyt pienet taikka suuretkaan muutokset ole pahasta.

Saa nähdä kuinka Raimin trilogia kestää katsomista ja aikaa uuden jälkeen, mutta ainakin ennen trilogia pelittää ihan hyvin.

Spider-man:
Spider-man 2:
Spider-man 3:

kerpele

10.07.12 klo 21:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Amazing Spider-Man lunasti kaikki odotukset ja vähän päälle. Kaikki toimi kuten pitkin ja Maguirea ei ole tippaakaan ikävä. Antero Karvinen (joka muuten näyttää ihan Leffatykin omalta Mihaililta) on TÄYDELLINEN roolissaan ja supersoma Emma Stone on aivan ihana. Pidin myös erittäin paljon Martin Sheenista ja Sally Fieldista, etenkin Salli Pellon May-täti oli huomattavasti parempi kun Raimin leffojen vastaava. Muutenkin kaikkia hahmoja oli nykyaikaistettu passelisti. Marc Webb oli ehdottomasti oikea valinta ohjaajaksi, toivottavasti mies palaa ohjaamaan myös jatko-osan/osat.
CGI oli ihan jees, joskin Lizardin suu näytti etenkin loppua kohden todella omituisen näköiseltä irvistyshymyltä. Muuten Connorsin muutos Liskoksi näytti aivan helvetin siistiltä.
Propsit vielä Stan Leen cameosta, erinomainen kohtaus!

Jampe_69 kirjoitti:

11.07.12 klo 23:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Amazing Spider-man tuli ja näytti kaapin paikan. Ei todellakaan tule Raimin trilogiaa ikävä ja oikeastaansa ihan hyvä, että katsastin ne ennen tätä, sillä tuskin katsastan niitä tämän jälkeen enää... Tai ainakaan useaan vuoteen. Onko se sitten hyvä vai huono asia, mutta en malta odottaa tämän katsomista BD:ltä. 3D on teattereissa valitettavasti pakko ja mielestäni se ei mitään erikoista tuo, joten 2D BD:tä ja veitsen terävää kuvaa odotellessa. Mutta 3D oli hyvä ja ainakin pelitti toiminnassa ja NY:ssä seittaillessa.

Sankarin synty on päämäärältään sama kuin ennen, mutta tie on eri. Jotkut fanit ei pidä, mutta ainakin itse olin kiitollinen. Raimi toi alkuperäisen, joten miksi sitä toistamaan? Tarina on hyvä ja Lisko on onnistunut uusi ensimmäinen pahis ja mielestäni hyvin toteutettu. Toiminta on erittäin tyylikästä ja loistavasti toteutettu. Raiminkin omissa oli tyyliä, mutta nyt saatiin hieman brutaalisuuttakin mukaan. Parkeriin sattuu ja ruhjeita tulee.

Näyttelijät kaikki hyviä ja kyllä tämä Karvinen hoitaa hommansa täydellisesti. Juurikin sellainen Parker kuin halusinkin. Emma Stone on Gweninä kyllä ihana. Juurikin niin sympaattinen ja ihastuttava, kuin sarjakuvissa. Melkein jo nyt itkettää, kun tietää miten hahmolle tulee käymään tulevaisuudessa...

Elikkäs stoory potkaistiin onnistuneesti käyntiin ja innolla odotan jatkoa. Saa nähdä kuka sitten pistää komeasti jalkaa toisensa eteen Hämiksen kanssa. Arvailuja ja toiveita siis kehiin:

Spoileri: näytä

Elokuva oli siis erittäin hyvä, joten kiitos Marc Webb ja toivottavasti hän palaa jatkossakin ohjaimiin.

MAV

15.07.12 klo 18:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juuri tulin katsomasta ja tässä palautetta.

Pitäisi kai aluksi kertoa millainen minun suhteeni on Raimin elokuviin. Ne ovat minusta ihan hyviä toimintaelokuvia (tykkään ihan ok:sti kolmosestakin) ja niissä on monia hyviä näyttelijöitä, mutta niissä on turhan monta liian hoopoa tai peräti typerää kohtausta.

Lisäksi myönnetään, että minä kuuluin niihin jotka kiukuttelivat kuinka tämä leffa tehtiin pelkästään siksi, koska oikeuksien ei haluttu palaavan Marvelille (ja tottahan se on) ja tämä ei voi olla hyvä. Myönnän olleeni väärässä, mutta ei tämä silti mikään mestariteos ollut.

Avengers taitaa olla liian voimakkaasti vielä muistissa, koska tämä tuntui todella pieneltä elokuvalta. Enkä tarkoita, että olisin kaivannut Avengerin tasoista toimintaa tms. vaan sitä, että tämä tuntui tv-sarjan pilotilta. Kovalla kiirellään esitellään hahmot ja tarinan konflikti. Välillä oli todella vaikea uskoa, että kestoa oli 2 tuntia ja 16 min. sillä kaikki meni ohi nopeasti eikä, Gwenin ja Peterin suhdetta lukuunottamatta, mitään pysähdytty kehittämään kunnolla. Jälleen on pakko verrata tätä Avengeriin ja huomauttaa, että sen onnistui suurinpiirtein samalla kestolla tasapainotella kuusi päähahmoa (aiai, Whedon olet hemmotellut minut pilalle).

Pahiten minusta tästä hätäilystä kärsi Lisko. Connors tuikkaa itseään liskolitkulla ja muuttu samantien Liskoksi. Minusta parempi ratkaisu olisi ollut viettää muutama kohtaus Raimin kakkosen tyylisillä kohtauksilla joissa hahmo joutuu painimaan päänsä sisällä pahan puolensa kanssa jolla oltaisiin kunnolla rakennuttu Liskon ensimmäistä kohtausta kunnolla, joillon se olisi ollut isompi juttu. Lisko ei muutenkaan ollut järin mielenkiintoinen pahis, mutta ymmärrän hyvin, että isompia ja mielenkiintoisempia tapauksia on parempi säästää jatko-osaan.

Näyttelijät olivat kaikki nappiosumia. Andrew Garfield ja Emma Stone molemmat herättivät hahmonsa sarjisten sivuilta henkiin ja kaksikon välillä oli aistissavissa aitoa kemiaa. Garfield saa tosin miinusta siitä, että tämä oli liian cool. Tuntui vähän siltä, että hahmosta ei uskallettu tehdä liian nyhveröä jotta nykypäivän nuoriso (tulipa vanha olo, etenkin kun iän puolesta minun pitäisi kuulua "nykypäivän nuorisoon") jaksaisi välittää tästä. Skeittilauta ja Garfieldin hiustyyli olivat todella epä-Parkermaisia. Nähtävästi voimme saada valkokankaalle joko vain Hämiksen joka on nyhverö, muttei tiedenörtti tai sitten Hämiksen joka on tiedenörtti, mutta ei nyhverö.

Lisäksi ärsyttää se, että Hämiksen naamio ei tunnu ikinä pysyvän näissä Hämähäkkimies-leffoissa päässä. Toisaalta mieltä lämmitti myös se, että sarjiksista oltiin otettu tällä kertaan myös sellaisia elementtejä jotka eivät aiempiin leffoihin olleet eksyneet.

Tämä oli ihan ok suoritus. Vaikka Raimin leffat saisivat varmaan saman verran tähtiä (vuosia, kun viimeksi katsoin enkä valmistautunut tähän katsomalla niitä uusiksi), niin kyllä tämä on parempi. Jos aiot mennä tänä vuonna katsomaan vain yhden supersankarileffan niin valitse kuitenkin Avengers, sillä se on edelleen genren kruunaamaton kuningas.

Puakki

23.07.12 klo 21:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

SPOILEREITA KAUTTAALTAAN:

T:8000 tuossa aimennin jo kiteyttikin mikä The Amazing Spidermanissa onnistui, mutta yksi juttu jäi kaivelemaan. Mitä hittoa tapahtui Irrfan Khanin näyttelemälle
Rajit Rathalle (se Osbornin leivissä työskentelevä intialainen mulkero), joka nähtiin viimeksi killumassa autossaan Williamsburg Bridgellä. Tämän jälkeen suht olennainen hahmo leikattiin täysin leffasta.

Elokuvassa piti ilmeisesti olla alunperin kohtaus, jossa hämis törmää Connorssiin tämän viemärilabrassa, koulussa tapahtuneen välikohtaukseen jälkeen. Siellä sitten kuultaisiin se traileristakin mieleen jäänyt Connorsin lause: "If you want the truth about your parents Peter, come and get it!" Kohtaus olisi luultavasti sama, jossa Lisko päästää Rathan hengiltä kuten jo tässäkin ketjussa postatusta promokuvasta käy esille.

Spoileri: näytä

Sen sijaan nyt saamme vain nähdä miten Peter törmää tyhjään labraan, ja lisko näyttääkin jo seuraavassa kohtauksessa vetäneen oma-aloitteisesti jostain syystä labratakin niskaansa. Ei siis ihme, että tässä vaiheessa elokuvaa rytmitys tuntuu jotenkin oudolta. Toivottavasti tämä ainakin omasta mielestä aika HEMMETIN olennaiselta kuulostava kohtaus pääsee ainakin kotilevityksessä extended cutteihin sun muihin.

Kuvia ja selitystä juurikin kyseisestä aiheesta: http://collider.com/amazi...an-deleted-scenes/177558/

No nyt kun saatiin kivi sydämmeltä, niin sitten hieman muuta. Lisko oli muuten ihan onnistunut, vaikka sen kasvot olivat useimmissa kohtauksissa omaan mieleen liian ihmismäiset. Tämä nyt on tietysti siltä osin ymmärrettävä ratkaisu, kerta tekijät halusivat ottaa kaiken irti motion capture-tekniikasta ja liittää Ivanssin näyttelemisen myös Liskoon. Ja täytyy myöntää, että varsinkin viemärissä tapahtuvassa sukelluskohtauksessa Lisko oli aika karmiva. Tietysti myös labratakkikohtaukset jäivät nyt muutamaan hassuun sekuntiin leikattujen kohtauksien ansiosta. Hieman omituista oli myös ettei, S.W.A.T -liskoja hyödynnetty millään tavalla. Ei sillä että olisin sen mitenkään erityisesti halunnut nähdä, mutta tuntui se silti vähän käyttämättömältä mahdollisuudelta.

Näyttelijät olivat kauttaaltaan hyviä, mutta Andrew Garfieldille täytyy kyllä antaa kunniaa pääosasta. Paras sarjisleffojen sankari vähään aikaan.

Tuosta lopun sellissä olevasta mysteerimiehessä en kyllä pystynyt näkemään mitään viitteitä mihinkään tunnettuun Hämiksen konnaan, paitsi ehkä Octaviukseen, missä ei tietenkään olisi missään mielessä mitään järkeä. Veikkaankin, ettei edes Webb itse tiedä kuka kohtauksessa on kyseessä, sen verran epämääräiseksi hahmo oli jätetty ja näin jatko-osiin voidaan rauhassa kehitellä eri hahmoja.

Loppujen lopuksi leffassa oli kyllä enemmän hittejä kuin huteja ja tästä on hyvä ponnistaa kohti uutta Spiderman-trilogiaa. Nyt vaan uutta leffaa jännäämään.

Antti

30.07.12 klo 21:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

06.08.12 klo 17:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

TDK vs TDKR:

Iron Manin robottiasusta:

Parhaat ja huonoimmat supersankariasut:

Itse tuli tsiigattua nuo sivut suhteellisen huolellisesti, olenhan leffahullu ja kaikki mahdollinen niihin liittyvä kiinnostaa.

En tiedä onko Batman-aiheinen teksti ammattilaisen kirjoittama, saattaa olla jonkun harrastelijankin tekemä. Mutta sai se siltikin ajatukset liikkeelle.

Iron Man-linkki kiinnostaa luultavasti Iron Manin faneja, itse ainakin tykkäsin. Katsokaa tarkaan, saattaa herätä keskustelua sankarin pukuun liittyen.

Tuo viimeinen linkki saattaa olla tehty vain viihdetarkoitukseen. Kyllä siellä ainakin joitakin typeriä ilmestyksiä tuli vastaan. Pisti sääliksi kyseiset hahmot, jotka niitä kantoivat. Yksi hyvä esimerkki näkyykin jo heti linkin avattuaan.

Antti

07.08.12 klo 16:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vasuri kirjoitti:

Netistä vähän supersankari-aineistoa:

Kiinnostaa, mutta linkki vie samaan kuin TDK vs. TDKR.

08.08.12 klo 01:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Antti kirjoitti:
Vasuri kirjoitti:

Netistä vähän supersankari-aineistoa:

Kiinnostaa, mutta linkki vie samaan kuin TDK vs. TDKR.

Hups, taisi tulla huolimattomuusvirhe. Tässäpä se oikea linkki:

Pahoittelen hämminkiä.

12.10.12 klo 14:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Löytyi eräs mielenkiintoinen sivu Amazing Spider-Maniin liittyen.

Julisteita:

Tykkään noista aivan sikana, paljon parempia kuin kolmen alkuperäisen Spidey-leffan julisteet. Kaksi suosikkia ovat Liskon silmä ja Peter Parker ilman maskia. Myös tuolla sivulla isoimpana näkyvä juliste on cool.

esimies

31.10.12 klo 17:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt se on varmaa! Kymmenen vuoden tauon jälkeen Bryan Singer ottaa mutanttilauman jälleen komentoonsa! Matthew Vaughn ei onneksi karkaa kauas, sillä miehen olisi tarkoitus jäädä hoitelemaan tuottajan hommia. First Class osoitti, että Singer/Vaughn on kerrassaan timanttinen parivaljakko. Hienoa, että miesten yhteistyö jatkuu kaikkien meidän X-nörttien riemuksi!

kerpele

01.11.12 klo 22:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jamie Foxx Spider-Man kakkoseen?

Mies käy paraikaa neuvotteluita Electron roolista. Tää vois olla toteutuessaan todella erinomaista vaikka Jamie Foxx ei ole kaikilla välttämättä heti ekana mielessä kun ajattelee Electroa.
Lisäksi mm. The Descendantsista tuttu Shailene Woodley on puolestaan ehdolla Mary Janen rooliin.

korkkinado

19.01.13 klo 12:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Höh! Minun mielestäni Nolanin Batman elokuvat on parhaita.

korkkinado

27.04.13 klo 09:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Parhaimmat: Batman Begins, The Dark Knight, The Dark Knight Rises

Tosi hyviä: The Avengers, Iron Man1 ja 3, The Amazing Spider-man, X-Men First Class

Kivoja: X-Men 1-3, X-Men Origins Wolverine

OK: Spider-Man 1,3, Green Lantern

Kehnoa: Spider-Man 2, Fantastic Four 1,2

Surkeaa: Hulk, Superman

27.04.13 klo 13:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä ne erinomaiset supersankarileffat harvassa ovat.

The Dark Knight - 5/5
The Dark Knight Rises - 4,5/5