Supersankari leffat

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Supersankari leffat

09.06.12 klo 17:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kukkuluuruu

Olin jo alkanut alkujärkytyksen jälkeen lämmetä Liskon lookille, varsinkin yllä olevan kuvan tuomien vibojen ansiosta, mutta sitten menin katsomaan alla olevassa linkissä olevan hahmon esittelyvideon, ja meinasin tukehtua lounaaseeni kun näin liskon kasvoanimaation ja kuulin jampan puhuvan. Eipä ollu ainakaan omaan makuun tarpeeksi liskomaista ei....

(Ylin video)

X-tyyppi

09.06.12 klo 18:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsellenihän tämä uusi Spiderman-leffa ei ole jäärin suuria kiinnostuksen viboja synnyttänyt, mutta täytyy sanoa, että melko pitkään salassa pidetty Lisko on ollut viimeisiä toivon kipinöitä. Noh, nyt on sekin sitten sammutettu. Toihan näyttää joltain 50-luvun b-tason monsterileffasta karanneelta kaverilta kumipuvussa. Liekö ASM tosiaan supersankarikesän pakollinen pettymys?

Antti

09.06.12 klo 21:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

esimies

11.06.12 klo 13:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

TASM-figuurit ovat kaupoissa, joten käykäähän jätkät hakemassa omanne! Itse kävin jo poimimassa Spider-manin ja Doc Ockin. Tuon Spider-manin mukana tulevan kammottavan härvelin voi tietenkin heittää roskiin. Itse figuuri on tosi nätti ja myös Doc Ock on tyylikäs. Artikulaation määrä on melko suppea, joten näistä ei irtoa kovinkaan montaa erilaista poseerausta. Muilta osin nämä ovat kuitenkin varsin laadukkaita pikku keräilyesineitä, jotka näyttävät hyvältä hyllyssä. Bongasin kauppareissullani myös Venomin, joka sekin näytti hienolta. Saatan vielä myöhemmin käydä poimimassa sen parempaan talteen. Nämä kaupassa näkemäni figuurit edustavat siis "comic series"-mallistoa, joten itse TASM-elokuvan kanssa niillä ei tietenkään ole juuri mitään tekemistä.

12.06.12 klo 12:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

X-tyyppi kirjoitti:

Marvel -universumissa on niin monta potentiaalista pahista ja reboottia varten käsikirjoittajat päättivät valita Liskon..! Kuvassa hän todellakin näyttää huonolta CGI luomukselta tai isältä hassussa puvussa skidin syntymäpäivillä. Itse olisin toivonut hämiksen vastustajiksi Shakaalia tai Valomestaria. Molemmat ovat sellaisia sätkynukkejen naruja hallitsevia pääpahiksia ja molemmilla on naamioiden takana läheiset yhteydet Peter Parkeriin.

Tänä kesänä on kova supersankarileffojen linjaus. Luulen itse, että ASM ei yllä millään Avengersin ja Yön Ritarin Nousun tasoille (jälkimmäinen on insta kill).

12.06.12 klo 13:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näitäkin paremmasta päästä tulevia supersankarielokuvia on niin monia.. Mieleen nousevat ensimmäisenä Iron Man (2008), Batman (1989), Yön Ritari (2008) sekä Hämiksen leffadebyytti.

Mutta en aio mennä massan mukana ja sanoa Yön Ritari, vaan paras sarjakuva adaptaatio(*) thus far täytyy olla Kick-Ass (2010). Yksi tyylikkäimpiä 2000-luvun elokuvia ja jatko-osalle Hollywood taisi näyttää kuukausi sitten vihreää valoa.

EDIT: supersankari adaptaatio*

12.06.12 klo 13:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Musta tuo Lizard näytti ja kuulosti ihan hyvältä. CGI ei ollut parasta mahdollista, mutta veikkaan että 3D:nä tyyppi näyttää aivan eriltä.

Masu kirjoitti:

Shakaaliahan tais olla yks niistä pahiksista joita alunperin spekuloitiin leffaan. Näkisin leffan Lizardissa olevan vaikutteita myös Jackalista, hahmohan ei ole ns. älytön riehuja vaan tyyppi puhuu ja on selvästi toteuttamassa jonkinlaista suunnitelmaa. Lightmasterissa ongelmana on puku, ns. ei-fanit sekoittaisivat hänet Iron Maniin. :D Lightmasterilla ja Jackalilla ei myöskään ole samanlaista tunnettavuutta kuin Liskolla. Valtaosa sarjisfaneista ei varmasti edes tiedä keitä tyypit ovat.
Nythän mm. Avi Arad on puhunut tulevasta Venom-leffasta ja siitä miten Venom ja Spaidis saattaisivat ottaa yhteen. Kenties kolmannessa leffassa? Aradin mielestä myös Avengers ja Spaidis saatetaan nähdä samassa leffassa. Kenties kymmenen vuoden päästä saadaan esim. Salatut sodat valkokankaalle. Olis mahtavaa saada kaikki Marvelin hahmot yhteen ja tarinastahan vois kuvata kolme pitkää leffaa LotR-tyyliin.

Masu kirjoitti:

Mutta en aio mennä massan mukana ja sanoa Yön Ritari, vaan paras sarjakuva adaptaatio thus far täytyy olla Kick-Ass (2010). Yksi tyylikkäimpiä 2000-luvun elokuvia ja jatko-osalle Hollywood taisi näyttää kuukausi sitten vihreää valoa.

Häh, ollaankohan me katottu sama leffa ja luettu sama sarjakuva? :D Musta Kick-Ass on yksi heikoimmista sarjakuva-adaptaatioista (joo, Wanted ja LXG on ehkä paskempia, mutta ei isolla marginaalilla). Ja siis puhun nyt nimenomaan adaptaatioista. Musta leffa-Kick-Assilla ja sarjakuva-Kick-Assilla oli todella suuri ero ja leffa ei vaan onnistunut siinä missä sarjakuva. Sarjiksessakin oli toki heikkoutensa, vikat kolme numeroa olivat muistaakseni aivan karmeaa sontaa, mutta idea oli kuitenkin hyvä. Leffaan tätä ei juuri saatu välitettyä, sarjiksen "realismi" oli kateissa melkein kaikesta.

12.06.12 klo 14:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

Myönnän, piti alunperin kirjoittaa supersankari adaptaatio, eikä sarjakuva adaptaatio. Mut aamulla tulee tämmösii "pikku" erehdyksii kirjoitellessa. Sarjakuvasta en ollut yhtään perillä leffaa kattoessa ekan kerran, niin toimintaleffana teki varmasti muhun suurimman vaikutuksen. Eihän tämä kuitenkaan mestariteos ole, mutta viihdytti mua ainakin hirveästi kaks vuotta sitten teatterissa. Toivottavasti jatko-osa miellyttää enemmän sitten sarjakuviakin lukeneita, kuten teikää.

12.06.12 klo 15:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Masu kirjoitti:

Niin justiisa! Mutta laittoihan DC:kin molempiin Nolanin Batman-elokuviin (todella) pieneen rooliin Scarecrowin (kovin movi varmaan häntäkään tuntenut ennen elokuvien ilmestymistä), joten Shakaali kyllä olisi mahdollinen pahis elokuvissa vähäisestä suosiostaan huolimatta. Shakaali on selkeesti rauhallinen, kärsivällinen metsästäjä, jolla tosiaan on jokin suunnitelma/taktiikka, ja hyvä jos Lisko on ottanut samoja piirteitä Shakaalilta.

Ja kappas! En oo huomannutkaan et Valomestari näyttää tosiaan kuin Rautamieheltä. :D Ite olin lukenut vaan mustavalko hämis-sarjiksia niin puvun väri ei tullu koskaan mulle selväks.. kokonaan keltaisena kuvittelin hänet puvussaan.

Kyllähän toi Liskon CGI varmasti toimii big screenillä jos kameraa heilutetaan mahdollisimman nopeasti edestakas kuten esimerkkinä Batman Begins:n tappelukohtauksissa..

Avengers oli ihan viihdyttävä elokuva ja lippukassahitti, joten jatko-osat ovat selvä juttu. Toi LoTR-trilogian tapainen sarja olis hyvä idea, mutta kaikki sankarit samassa leffassa.. tuntuu kyllä aika kaukaiselta haaveelta. :) Jos saisivat edes Hämiksen liittymään tiimiin toisessa Avengers-filmissä, niin olisin tyytyväinen.

12.06.12 klo 15:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Masu kirjoitti:

Scarecrow on varmasti sata kertaa tunnetumpi ei-sarjisfanien keskuudessa kuin Jackal ja Lightmaster yhteensä. Jos ei muualta niin ainakin legendaarisesta 90-luvun Batman: The Animated Series -animaatiosarjasta.

Shakaalihan voidaan hyvinkin nähdä jossain jatko-osassa. Viimeistään silloin jos kuvioihin tuodaan mukaan jotain kloonausjuttuja, joskin en tiedä meneekö se liian saman toistoksi jos joka leffassa on pahiksena hullu tiedemies (Connors ekassa, Miles Warren tokassa ja Osborn viimeistään kolmannessa). Mieluummin näkisin jatko-osassa vaikkapa Kravenin. Luonnollisesti Josh Brolinin esittämänä. Kirjotin ekan kerran tästä kolme ja puoli vuotta sitten kun Sam Raimin uskottiin vielä palaavan jatkamaan leffasarjaa:

Kerpele 10.01.09 Mitä mielenkiintoisia leffoja on tekeillä/suunnitteilla? -topiciin kirjoitti:

Mjoo, Lizard voisi nyt vihdoin ja viimein tehdä ensiesiintymisensä, Connors onkin jo vilahtanut kaikissa kolmessa leffassa. Morbiuksellahan on yhteyksiä Connorsiin, mutta en kyllä itsekään jaksa sällistä innostua.
Jos Samppa luet tätä, mitenkäs olisi Spaidis vs. Lizard vs. Kraven the Hunter? Connors sählää itsensä Liskoksi, Spaidista NYC:n metsästämään tullut Kraven kuulee viemäreissä asustavasta jättiläiskrokotiilistä/-liskontapaisesta, metsästys alkaa, Spaidis tajuaa, että Connors on Lisko, yrittää pelastaa tämän Kravenilta, mitä Lisko ei tietenkään heti tajua, kähinä on ihan karmeaa, Venomia ei näy missään, MJ on aina vähän väliä jossain pulassa ja Luke Cage tekee pienen cameon ja heittää jonkun munakkaan one-linerin Spaidikselle.

Josh Brolin is... KRAVEN THE HUNTER.

Täydellistä! Toki myös esim. Viggo Mortensen voisi toimia...

12.06.12 klo 17:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

No johan nyt on, kokoajan oppii uutta. Olisi kai pitänyt arvata että Scarecrow on ilmaantunut animaatiosarjassa mutta eipä omiin silmiin ole osunut taaskaan.. Tahdon kysyä uteliaana, että onko Valomestari tai Shakaali kumpikaan ikinä ilmaantunut Spaidis animaatiosarjoissa?

Kyllähän noita epäonnistuneita tiedemies pahiksia riittää Marvel universumissa. :D mutta Shakaali kuuluu silti valkokankaalle, niin nerokas pahis hän vain mielestäni on. Tietenkään ei ole mielessä kuka häntä voisi edes esittää, sillä hänen ulkomuotonsa Shakaalina tehtäisiin varmasti tietokoneilla.

Huvittava toi Kraven Saalistaja samannäköisyys Viggon ja Joshin välillä! kun nyt mainitsit Kravenin, niin päätin vilkaista hämis sarjiksiani kun nimi kuulosti niin tutulta ja löysin tällaisen sarjiksen, jossa Kraven tekee yhteistyötä Tarantulan kanssa ja hänellä on kaksi bengalintiikerilemmikkiä. Sarjiksen lopussa Hämiksellä ja Kravenilla on kaksintaistelu elokuvateatterin katolla ja Spaidis huijaa Kravenia huitaisemaan viidakkoveitsellään neonkylttiä ja saa pökerryttävän sähköiskun. Kraven valkokankaalla ja ehkä Tarantulan kanssa.. VAU! kannatan tätä ideaa todellakin! Tarantula erityisesti on myös yksi suosikeistani.

ilmastointiteippi

12.06.12 klo 17:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tähän mennessä paras näkemäni supersankari leffa on Batman Begins pitäs tsekata Yön ritari.

12.06.12 klo 18:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Masu kirjoitti:

Valomestaria tietääkseni ole missään tv-sarjassa nähty, mutta Miles Warren oli mukana 90-luvun Spider-Man-sarjassa sekä pari vuotta sitten loppuneessa The Spectacular Spider-Man -sarjassa. Jackal-muodossa tyyppi ei kaiketi esiintynyt kummassakaan sarjassa vaan hahmo esitettiin vihreän karvapehkon sijasta ns. normaalina tiedemiehenä.

T-800

13.06.12 klo 16:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielestäni Lisko näyttää ihan hyvältä. Ei mitään viimeistä huutoa olevaa CGI:ä, mutta kyllä tuokin kelpaa. Tietenkin tuosta videosta on paha mennä varmuudella sanomaan mitään, kun kuvanlaatu on huono. Kyllä se HD:n paremmalta näyttää, kunhan siitä sellaista saadaan.

Jatko-osaan olisi pahiksi tarjolla paljon ja ainakin itse haluaisin Mysterion taikka Elektron. Kaksi suosikkiani Hämiksen vihollisista ja varmasti saataisiin lennokasta toimintaa jos elokuviin asti pääsisivät. Shakaali tietenkin olisi kiinnostava, mutta vasta kun Gwen on kuollut ja kuopattu. Hahmo ei muuten toimisi, joten jos sitten neljännessä osassa... Toiseen osaan on vihollisia tyrkyllä, mutta taitaa Norman olla se kolmannen osan (pakollinen) pahistelija. Toivottavasti hahmoa pohjustetaan hyvin toisessa osassa. Raimin ensimmäisessä Norman oli ihan jees, mutta olisin kyllä mielelläni nähnyt hahmoa seuraavassakin osassa. Kyseessä on SE pahis Hämikselle, joten nyt sitten hoidetaan homma kunnolla.

Tuosta Venomista... En näe sen kyllä toimivan. Sarjakuvalle uskollista yritetään, mutta miten jos Venom ei ole maistanut Hämistä ensin? Siis jos nyt oikein ymmärsin tässä ei Hämistä ole ja siten koko hahmo hieman kärsii... Venom symbiootti tahtoo Hämiksen, koska saa tästä itseensä paljon energiaa (koska Spider blood, Spider Blood , Radioactive Spider Blood) ja Eddie Brock on vain "sijaisena." Tosin en nyt lyö tätäkään lukkoon, koska Venomin tietoisuuteni perustuu 90-luvun sarjiksiin ja sarjaan, joten tiedä kuinka paljon hahmo on muutoksia kokenut...

13.06.12 klo 16:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koko Venom-symbioottihan toimii periaatteessa siten, että se antaa kantajalleen ensimmäisen kantajansa Spider-Manin voimat ja kyvyt. Oon T-800:n kanssa samoilla linjoilla siinä etten tiedä miten hahmo toimis ilman Spaidista mutta olisi silti uskollinen sarjakuvalle. Toki yksi vaihtoehto on lähteä tyystin eri suuntaan ku sarjiksissa ja tehdä hahmosta uusi. Eddie Brockhan voisi olla esim. Oscorpin palveluksessa oleva tiedemies joka kehittää jonkinlaista älyvaatetta joka kuitenkin osoittautuu liian älykkääksi ja muodostaa vaarallisen symbioosin hänen kanssaan. Tai sitten Oscorpilla on labrassaan avaruudesta lähtöisin olevaa mustaa mönjää johon epäonninen toimittaja/talonmies/labrateknikko/mikälie Eddie Brock iskee vahingossa käpälänsä ja muuttuu Venomiksi. Spaidishan vois olla tokassa leffassa jonkinlaisessa kosketuksessa symbioottiin, vaikka siten että Oscorpissa on menossa hirveä rähinä jonka tiimellyksessä Spaidis lentää seinän läpi iskien samalla hajalle jonkinlaisen lasikaapin jossa Venomia säilytetään ja esim. yksi hiussuortuva sattuu laskeutumaan mönjään. Venom saa vähän ensimakua Spaidiksesta ja muodostaa symbioosin Eddie Brockin kanssa voidakseen vallata Spider-Manin kehon.

Vasuri

15.06.12 klo 21:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

Tuo toinen vaihtoehto kuulostaisi täydellisemmältä ja mielenkiintoisemmalta, sillä eikös se symbiootti siinä 90-luvun Hämis-animaatiossa ollut avaruudesta kotoisin? Sitä kauttaa saataisin ehkä uskollisuutta sen aikaiselle tarinalle. Ja jotenkin nuo avaruudesta kotoisin olevat mönjät ja symbiootit ovat hurja lisä jonkun hahmon tarinalle ja elämänkaarelle. Lisäksi toivon, että Eddie Brockin näyttelijäksi valittaisiin joku joka sopisi täydellisesti tuohon rooliin ja olisi parempi kuin Topher Grace Spider-Man 3:ssa.

21.06.12 klo 22:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ah! spekulaatiota jatko-osien pahiksista vuosia etukäteen. Pakko osallistua!

Itse en kyllä jaksaisi nähdä minkäänlaisia elementaalivihollisia jatkossa; tyyliin Hiekkamies, vesimies(Hydro-Man), tulimies(Molten Man), sähkömies(Elektro). Hiekkamiehenkin kohdalla kävi juuri niin kuin pelkäsinkin: Thomas Haden Church varustettuna tietokoneella animoiduilla hiekkakäsillä. Vautsivau! Tietysti Elektro saisi varmasti paljonkin hupia aikaan räiskyessään 3D:nä, mutta silti nämä yhden supervoiman kaverit ovat melko ankeita, kun lähdetään valkokangasvihollisia valitsemaan.

Ei jo valmiiksi purkitetuista vihulaisista Mysterio ja Kraven kuulostavat lupaavimmilta vaihtoehdoilta. Kerpele tuossa jo antoikin kuvien muodossa kaksi täydellistä syytä miksi Kraven pitäisi saada mukaan remmiin. Kuvitelkaa Viggo Mortensen vaahtoamassa jotain käsittämätöntä saalistajan ja saaliin välisestä filosofisesta suhteesta, Eastern Promisesta tutulla venäläisaksentilla, hämiksen roikkusessa samaan aikaan ansalangassa. Priceless!

Sattui myös tulemaan mieleen noista Scot Adkinsin Yuri Boika rooleista, että jätkä on ainakin fyysisesti aika lähellä Kravenia, mutta en nyt tiedä miten snobi-ylimysmetsästäjän rooli luonnistuisi.

Mitäs sitten Mysteriosta? Toimisi hienosti leffan takapiruna, ja tietysti 3D:nä, mutta kaipaisi rinnalleen luultavasti jonkun, joka tarjoaisi myös fyysisen vastuksen Hämiksille. Ulkoasultaan ubercool, mutta kyvyiltään tylsähkö Shocker olisi myös hauska nähdä, mutta luultavasti vain osana jonkun sortin sinister six -tarinaa. Ehkä sitten joskus.

Luonnollisesti toivon kuitenkin jo seuraavan leffaan Osbornia alter egoineen, mikä hyvällä lykyllä toteutuukin. Mikä supervoimien, teknologian ja hulluuden täydellinen liitto. Kaikilta kunnon nörteiltähän tietysti löytyvät ne suosikkihahmot, jotka he haluavat nähdä sarjisten elokuvasovitukissa. Tuolla aikaisemmin jo mainittiinkin Shakaali ja Valomestari, joiden esiintymiseen leffasarjoissa en todellakaan usko. Itsehän haluaisin kaikista eniten nähdä Hobgoblinin (Mörkö,Suom.huom), mutta koska tämä on käytännössä alkuperäisen Menninkäisen ripoff, saan luultavasti jäädä nuolemaan näppejäni.

Mitä taas Venomiin tulee, niin hahmo voitaisiin toteuttaa mielestäni suht helposti ilman minkäänlaista symbioosia Hämikseen, ihan keinotekoisena "superpukuna"(tyyliin Ultimate-Spiderman) tai ihan perinteisellä avaruustarinalla. Eihän Ultimate Venom edes oikeastaan näytä Hämikseltä(alla), ja silti ilman valkoista hämähäkkilogoa se on ihan siisti. Seiteillä liikkuminen voitaisiin kuitata sillä, että Spidermanin ja Venomin ensimmäisen kohtaamisen jälkeen alkaa symbiootti matkia hämistä, jotta saisi tämän helpommin kiinni tjms. Voisihan symbiootti tietysti jossain välissä tyyliin "maistaa" pikaisesti Hämistä, jonka jälkeen tämä yrittää napata Parkeria itselleen loppuleffan ajan. Vaikka Venom tietysti on yksi Hämiksen parhaista vihulaisista, en jaksa uskoa että vuoden 2006 fiaskon jälkeen tätä ihan nopeasti taas valkokankaalla nähdään. Saati sitten Carnagea.

21.06.12 klo 22:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mysterio ois kyllä hyvä lisä johonkin jatko-osaan, mutta kuten Puakki sanoi, parhaiten tyyppi toimisi jonkinlaisena taustapiruna. Tai comic reliefinä. Harmi, että Bruce Campbell on nykyään niim harmaa ja läski, muutaman vuoden nuorempana tyyppi olisi täydellinen Mysterio.

21.06.12 klo 23:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hmm... Tuon clipin jälkeen ei enää tarvitse hirveästi arvuutella seuraavan leffan pääpahista.

Spoileri: näytä

25.06.12 klo 12:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kattelin tossa pari päivää sitten The Greyn ja hokasin, että Liam Neesonhan ois täydellinen Kraven.

The Greyssa Neeson esittää öljy-yhtiön palkkalistoilla olevaa metsästäjää joka pakkolaskun tehtyään joutuu kavereidensa kanssa susilauman jahtaamaksi. Yhdessä kohtauksessa Neeson mm. lyö nyrkillä sutta turpaan. Kunnon Kraven-meininkiä siis!