Supersankari leffat

Zorge

10.07.04 klo 10:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

SpaceCadet1 kirjoitti:

Risut: Batman Forever, Batman Forever

Tarkotat varmaan Batman Forever, Batman & Robin. Vai oliko tuo kaksinkertainen tähdennys, että miten huono leffa se onkaan? :lol:

10.07.04 klo 21:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Burtonin Batmanit ovat ne parhaat. Mitkään muut supersankarileffa tuskin saavat minulta yli neljä tähteä.

SpaceCadet1

12.07.04 klo 16:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viisas kirjoitti:
graniitti kirjoitti:
Cuomi kirjoitti:

Ei sovi mun makuun tuommoiset leffat sitten ollenkaan. Ei tykkää.

samoilla linjoilla cuomin kanssa.

Samoilla linjoilla minäkin. Jotain hyviä viihdepaukkuja on välillä tullut vastaan tästä genrestä.

No niin olen minäkin. Jotain Batmaneja on tullu katottua ja kyllähän ne ihan ok viihdettä olivat, mutta ei sen kummenpaa. Ensimmäinen Spiderman oli myöskin ihan viihdyttävä, kai se kakkonenkin pitää jossain vaiheessa tarkastaa...

18.10.04 klo 20:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

- Batman & Robin

26.10.04 klo 15:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Steambull

26.10.04 klo 15:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras supersankarielokuva on Batman Returns, siitä ei mihinkään pääse. Mestariteos.

26.10.04 klo 15:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

60-luvun Batmanissa on kyllä sitä jotain, äärimmäisen romanttinen katselukokemus. Minkä vuoksi nyky-Batmanilla ei voi olla kaljamahaa :?:

sami-san

26.10.04 klo 15:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Se ei oikein sovi Amerikkalaiseen (tai kyllä oikeastaan länsimaiseen) ihanteeseen. Sikspäkki pitää olla, ja tyhmä saa olla. Mutta jokin Batman Goes Fatman produktio voisi olla kohtalaisen viihteellinen.

Ja sitten taas asiaan, kaksi ensimmäistä "uutta" Batmania ovat ne parhaat, elikäs Batman ja Batman Returns. Muuten nuo supersankaripätkät ovat kohtalaisen paksua tehostetuubaa, poikkeuksena mainittakoon Spider-man, joka oli jotenkin erilainen. Aivot Narikkaan- viihteenä toimivat kaikki supersankarinakitukset kyllä todella hyvin, mutta eipä niistä muuksi ole.

ji

30.07.06 klo 17:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos Arskasta olisi tehty uusi Superman, niin sen leffan olisi voinut jopa mennä teatteriin katsomaan.

Trollokki

30.07.06 klo 20:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse näkisin Arnold Schwarzeneggerin Bruce Wayne:nä. Olisi hyvin voinut esittää Wayneä varsinkin ensimmäisessä Batmanissä. Kuvitelkaa mustat taakse kammatut hiukset mutta ongelma voi olla tuo saksa aksentti. Sarjakuvissa oleva Bruce Wayne on varsin samannäköinenkin.

Schwarzenegger

30.07.06 klo 22:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Batmanit (paitsi viimeisin, senkin pelastaa juuri Arska mr. freezenä), Spider- Manit, Bladet ja The Punisher on kovinta kamaa.

huonoin on ehdottomasti minun mielestäni maailman huonoimpiin elokuviin lukeutuva DareDevil, uskomatonta roskaa.

mada

02.08.06 klo 12:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

X-2 ja Spider-Man 1 & 2 ovat kyllä minulla listan kärjessä.
Bladetkin ovat ihan hyviä (3 tosin vain action-viihdettä).
Teris ei iske sillä olen 90-luvun tuotoksia ja näen hänet vain tylsänä yli-täydellisenä sankarina. Ei kiinnosta.

mbay

02.08.06 klo 13:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

burtonin ja nolanin batmanit ja raimin spider-manit iskee meikäläiselle noist supersankareist eniten

Iron

02.08.06 klo 22:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nämä supersankarielokuvat eivät muutamaa poikkeusta lukuunottamatta iske minuun oikein ollenkaan, jo pelkän järjettömän epäuskottavuutensa takia, joka sopii ihan hyvin sarjakuviin mutta elokuvana sitä vain on vaikea sulattaa. Esim. Spider-Man on sarjakuvana paikoitellen ollut erittäin mielenkiintoista tavaraa, leffoina korkeintaan ihan jees. Ja se sinipunapuku on vaan niin typerän näköinen.

X-Men, jota pidetään yhtenä supersankarigenren valopilkuista ei myöskään innostanut vaikka lähtökohdat olivat ihan kohtuulliset ja tyyliä oli tuunattu uskottavampaan suuntaan. Ei silti mikään riemuvoitto. Kakkos tai kolmososaa en ole nähnyt mutta perin samanlaisilta ovat vaikuttaneet.Batman on kautta aikojen onnistunut parhaiten, nuo vanhan ajan trikoopelleilyt ovat lähinnä komediallisen arvonsa puolesta oikein mainiota viihdettä. Forever ja Batman & Robin olivat kohtalaisen surkeita mutta muuten lepakkoleffat ovat olleet tasokkaita.
Bladea en ole ikinä oikein mieltänyt tähän sakkiin vaikka se ilmeisesti siihen kuuluukin. Plussan puolelle sekin menee ja kakkososa oli myös ihan
viihdyttävä.

Daredevil oli malliesimerkki elokuvasta jossa ei ole mitään hyvää. Siinä vaiheessa kun Elektra mahtipontiseen sävyyn ilmoittaa nimensä joka kuulostaa eteläamerikkalaiselta sipsimerkiltä, uskottavuuden rajat on rikottu. Colin Farrellin typerännäköinen tähtäinpää on myös jotain kaameaa, mutta lyhimmän korren vetää jälleen kerran Ben Affleck, jolla ei ole minkään sortin näyttelijänlahjoja tai karismaa. En osaa edes kuvitella millaista jätettä Elektra-leffa on.

Tätä uusinta Teräsmies-leffaa en oikein taida edes uskaltaa katsoa, Teräsmies kun on aina ollut pukupelleistä karmein, eikä vähiten koomisen ulkoasunsa takia. Jos jotain supersankariaiheista tekelettä joskus menen katsomaan, se tulee varmaankin olemaan seuraava Batman. Jos realistinen ja tummasävyinen linja jatkuu niin todennäköisesti hyvää seuraa, tosin ronskimpi toiminta antaisi vähän lisäpotkua ja sopisi moiseen ympäristöön.

09.02.09 klo 02:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Supersankarileffaan pätee kaikki samat säännöt kuin muihinkin leffoihin. Jos tarina on hyvä niin elokuvakin on hyvä. Dark Knight on ehkä genrensä parhain edustaja juurikin siinä olevan voimakkaan dualismin vuoksi ja myös siinä että sen sankaria uskalletaan murjoa ja altistaa tappioille.

Hämälukki 3 oli paha tyriminen juuri hillittömän elementtimäärän vuoksi. Kolme roistoa on liikaa ja kun vielä ottaa huomioon sen että sitä kaikista parasta on kaikista vähiten ja se on vielä surkea versio niin ei voi muuta kuin kirota.

Toisaalta Supermanin filmiversio on hyvä juuri sen takia koska se ottaa aiheensa vakavasti. Komiikka pidetään minimissä ja sävyssä uskalletaan kehittää kertomusta eteenpäin ja koska hahmo ei ole ihmistä lähellä niin se sopii.

Blade-leffoihin pätee vain yksi sana ja se on painokelvoton. Se sana siis.

T-800

09.02.09 klo 17:07 - linkitä tähän kommenttiin: #