Mikä on paras leffasivusto (Tykin lisäks)

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Mikä on paras leffasivusto (Tykin lisäks)

William Wernus Film

01.08.16 klo 19:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eli kyselisin mitä mieltä ootte näistä englanninkielisistä/kansainvälisistä leffasivustoista. Kertokaa mielipiteenne ja mikä on paras.
Omasta mielestäni iki-ihana Imdb (Internet Movie Database) on reippaasti paras. Toiseksi paras on Letterboxd, joka on muuten näistä kaikista myös tyylikkäin ulkoasultaan. Metacritic ja Rotten Tomatoes ovat mielestäni aika lailla paskaa. Omat mielipiteeni eivät ole läheskään samalla tasolla.
Onko muita tälläisiä leffasivustoja kuin nämä neljä?

01.08.16 klo 20:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

IMDb on toki jumala, mutta aktiivisempina leffankatseluaikoinani lueskelin usein muitakin, lähinnä vain ulkopuolisia arvosteluja IMDb:n kautta, tosin. Legendakriitikko Roger Ebertin elokuva-arvosteluja olen lukenut satoja, satoja ja vielä muutaman sadan lisää. Läppämielessä on joskus hauska lukea joitain parental guidance -sivustoja, joilla listataan leffoissa esiintyvää lapsille soveltumatonta materiaalia. Suomalaisista sivustoista Elitisti taitaa olla ainoa vähänkään useammin vierailemani.

Yhden linkin kyllä annan. Vaikka en olekaan aseista kiinnostunut (koska fuck guns), niin tämä on huikea sivusto: http://www.imfdb.org/wiki/The_Punisher_(1989)
esimerkkinä The Punisher.

William Wernus Film

01.08.16 klo 20:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosfecoff kirjoitti:

esimerkkinä The Punisher.

Olen itseekin lueskellu noita legendaarisen Roger Ebertin väsäämiä tekstejä ja noi parents guidet on kyllä tosi viihdyttävää lueskeltavaa, vaikkakin spoilaavia (siksi lueskelenkin pääasiassa vain näkemistäni elokuvista). Elitisti on omasta mielestäni ihan jees, muttei ihmeellinen. Tuo imfdb oli kyllä aika hauska.

01.08.16 klo 22:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elitisti ja Laajakuva ainakin omien suosikkien joukossa. Uutuudet tarkistan yleensä comingsoonista, jos trailereita etsin silmäkarkin lisäksi.

02.08.16 klo 00:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kotimaisista sivustoista laadukkaammasta päästä on ainakin Elitistin ja KAVIn sivut, minkä lisäksi Arveluttavien Elokuvien Ystävät on hieno paikka löytää hyvää roskaviihdettä. Sitten on tietysti vanha kunnon Mykkäelokuvasivusto josta löytää kaiken oleellisen vanhoista leffoista.

abneri

23.02.17 klo 16:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tohtiskohan tänne pistää pari suositusta Youtuben puolelta?
-Good Bad Flicks:Lyhyehköjä arvosteluja uutuusleffoista mutta suositumpi osio
on Exploring-sarja,jossa arvostellaan vanhempia,lähinnä 80-90-lukujen leffoja.
Painottuu nimensäkin perusteella B-luokan leffoihin,arvostelut 10-15min.pitkiä ja
taustatyötä tehty huomattavan paljon,kaikenlaista nippelitietoa on kaivettu esille
kiitettävästi.
-Horrible rewiews:Tämän kaverin ehdoton helmi on Disturbing-sarja.
(olikohan viimeisin osa jo 19.)
Näistä olen löytänyt useita mielenkiintoa kutkuttavia leffoja,
useimmat jopa löytyvät samantien Youtubesta joten ei tarvitse kauaa ihmetellä millainen joku leffa mahtais olla.
-Nostalgia Critic taitaa olla jo monelle tuttu.Oma mielipiteeni on että Dougilla on arvostelujen taso laskenut viime vuosien aikana.
Vai olisiko vaan hänen energinen esiintymistapa alkanut kyllästyttämään..?
Arvostelujen pituus (20-30min.)ja "Lisäshow" sen aikana on ainakin itselläni menettänyt viehätyksensä.
Näitä leffakriitikkokanaviahan Tubessa on vaikka kuinka monta mutta suurin osa on ihan normaalia "musta tuntuu ja mun mielestä"-kriitikointia,noista mainitsemistani Good Bad Flics nousee esille taustatyön ja ytimekkyyden ansiosta,Horrible Rewiew niiden leffojen..sisällön puolesta.
Itse en jaksa moneen kertaan kuunnella miksi Suicide squad oli huono,nämä oudompien leffojen arvostelut on paljon mielenkiintoisempia ja niistä löytää itselle uutta katseltavaa mihin ei muuta kautta törmäisi.
Jos joku osaa suositella mielenkiintoista kanavaa niin näppis laulamaan vaan!

abneri

23.02.17 klo 19:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

H U P S !
Näille Youtube-sälälle oli omakin ketju näköjään jo,
Sorry.....