Minkälaisen elokuvan tekisitte?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Minkälaisen elokuvan tekisitte?

17.06.16 klo 17:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos teillä olisi välineet, raha, kaikki mahdollistettu että elokuvasi toteutuu.

Mikä olisi elokuvan juoni, ketä näytteliöitä siinä olisi, mikä genre.... and so on.

Olisi kiva kuulla teidän ideoitanne

17.06.16 klo 20:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uskomattoman paljon veristä, realistista väkivaltaa, erittäin synkkä tunnelma ja jos sinne pitää huumoria pusertaa, niin olkoon sitten äärimmäisen mustaa. Päähenkilö on täydellinen "train wreck" eli junaturma, sivuhenkilöt ovat lähinnä nistejä, ja tyyli on täysin yliampumaton ja karu. Kuvauksessa ei käytetä lainkaan nykyajalle tyypillistä ravistelua, joka muka lisää realismia. CGI:tä ei kertakaikkisesti ole lainkaan, vaan kaikki tehosteet on toteutettu vanhanajan malliin. Elokuvassa ei ole yhtäkään räjähdystä, ja päähenkilön nimi ei ole John, Joe tai Jack.

Ei sillä että kaikkien elokuvien pitäisi olla tällaisia, mutta sellaisen haluaisin itse tehdä.

17.06.16 klo 21:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos paljon vastauksestasi, oikein kiva nähdä että meitä verimättö-leffa faneja on edemmänkin

Kieltämättä... elokuvasi kuulostaa hyvin kutkuttavalta. Minä rakastan synkkiä elokuvia. Oletko nähnyt leffan "Harsh Times" (Katsottavissa netflixistä), siin on pääroolissa Christian Bale, se jonkin verran muistuttaa kuvaamaasi ihanuutta. Tässä elokuvassa on sitä realismia parhaimmillaan, sotaveteraani joka on viety pois sotatantereelta... mutta hän kantaa yhä sotaa mukanaan. Bale on yksi suosikki näyttelijöistäni ja hän pystyisi PULL OFF:aamaan juuri tuollaisen leffan (on tainnut jo).

Ilman muuta pistä kommenttia tähän ketjuun, ja muihin minun ketjuihini...

Kuulemisiin

Wayne 64

22.06.16 klo 19:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Wayne 64 kirjoitti:

Perustuu tositapahtumiin.

Alkuteksteissä tosin valehdellaan, että alkuperäisteos on Dostojevskin käsialaa, jotta saadaan isompi katsojakunta.

22.06.16 klo 23:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tästä sama kaava, mutta ihan viimeaikojen geopoliittista tilannetta mukaillen. Suomensyöjä Vladimir Zhirinovski on noussut Venäjän presidentiksi ja määrää armeijan miehittämään Suomen. Joukko nuoria suomalaisia nuoria miehiä ja naisia päättää tarttua aseisiin puolustamaan Suomea puolisotilaallisina joukkoina ja ampuvat imperialistimiehittäjiä kylmäksi omat henkensä uhalla. Jokainen ryssäsotilas on kauhusta kankea, kun urheat miesten aseet laulavat.

Aika provosoiva lähestymistapa, mutta ainakin minä en voisi olla vilkaisematta tätä elokuvaa. Ensi-ilta tietenkin 6.12, tai Talvisodan alun vuosipäivänä.

Noh, rehellisyyden nimissä toki sanon, että pelkkää propandaa tuosta tulis :D

abneri

25.08.16 klo 10:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Semmonen kauhuleffa jossa monsteri näkyy kunnolla!!
Voi sitä riemua kun eka kerran näin Korealaisen(?)The Host:in.
Sen missä se fisuhirviö elokuvan alkumetreillä kirmaa päivänvalossa pitkin
joenpenkkaa ja pistää ranttaliksi. VAU.!!
Sateisena syys-yönä sähkökatkon aikana mustiin pukeutunut
tappaja hiipimässä ympäriinsä ei enää jaksa kiinnostaa,olis kiva nähdäkkin jotakin.
Pettymys oli muuten se uusin Godzilla tämän(kin) suhteen,
Mustat hirviöt taistelee yöllä sateisessa kaupungissa savun ja pölyn keskellä..höh..
(Vai enkö vaan ymmärrä että pimeä = pelottavaa)

05.10.16 klo 13:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minkähänlaisen elokuvan minä tekisin?

Nostecoff:illa on loistavia ideoita. Haluaisin tehdä elokuvan, jossa on paljon kasvutarinan elementtejä. Tämä kasvutarina näyttäisi päähenkilömme vinoutuneen ja häiriintyneen katkeroitumisen ja vihan kehityspolun, tämän lisäksi hänellä voimistuu melkein kaikki kuoleman synnit äärimmäisyyksiin vietynä ( ylpeys, kateus, viha, ahneus, himo ), eli ylensyöntiä ja laiskuutta ei ole luvassa.

Kaikki tämä pahuus alkaa kerääntyä nuoresta aikuisuudesta. Hänellä kumminkaan ei ole alkoholistisia despootti vanhempia, eikä kurjaa lapsuutta.

Päähenkilömme eksyy Dark Webin synkkään syleilyyn. Hän yrittää päästä pahasta pois, mutta elämän synkällä puolella eläminen alkaa vetää puoleensa. Hän alkaa rikollisyrittäjäksi joka myy palvelujaan palkkatappajana, ja hänellä on äärimmäisen kova huume-ongelma ja kaikkia muitakin päihde ongelmia, että sun muita ongelmia.

Palkkatappajan työtä tehdessä sitä luontaisesti tekee vihollisia itselleen, joten on aika valita puolensa, tai nirri lähtee.

Elokuvassa tulisi olla paljon tunnetta kuvaavaa musiikkia, taustalla saisi olla häiriintynyttä ja kananlihalle vievää tausta ääntä. Elokuvassa olisi paljon kaikkea shokeeraavaa väkivallan kuvausta, jossa suolia/verta/kyyneleitä/sisäelimiä ei säästeltäisi. Kaikki kidutustekniikat käsittäviä ja kaikkia kiduttajan leluja tulisi esittää mahdollisimman häiriintyneissä kidutuskohtauksissa. Dialogi on syvästi häiriintynyttä, ja ruudulla näkyy impulssin vallassa olevia ihmisiä, ruunsaasti kovaa agreessivisuutta, raivoamista.

Päähenkilömme ei tulisi todellakaan olemaan ainoa hullu henkilö elokuvassa, vaan tässä elokuvassa olisi erittäin paljon häiriintyneitä/pelottavia ja moraalisesti korruptoituneita henkilöitä

Elokuvassa ei vietetä yhtään sekunttia aikaa poliisiasemalla, jossa poliisit kertoilevat mustalla huumorilla sävytettyjä tzoukkeja tämänhetkisistä rikoksista. Elokuva ei saa missään nimessä mennä poliisien tutkimus/laboraatorio paskaan. Elokuvassa päähenkilömme ei kertaakaan joudu poliisin kanssa tekemisiin, eikä käy poliisiasemalla. Eikä elokuvassa tulla kertaakaan käymään oikeussalissa.

Peter Gabrielin "Melting Face" (tunnettu myös MELT albumina) albumin biisejä voisi olla tässä kyseisessä leffassa, kun sen verran tripahtanutta ja vinksahtaneen kuuloisia biisejä tässä albumissa esiintyy. Pari "Princen":kin biisiä voisi elokuvassa esiintyä. Klassinen musiikki ei myöskään olisi pahitteeksi.

Elokuvassa ei ole päähenkilön elokuvallista tarinankerronta narraatiota (Kuten Scorsese leffoissa)

Elokuvassa täytyisi olla ehdottomasti nuoria tulevia tähtiä, ja jos tämmöisen jenkeissä tekis, niin ehdottomasti haluaisin Christian Balen tähän elokuvaan mukaan.

Tässä olis mun konsepti. Jos tästä joku on saanut kopin, ja jolla on välineet, näyttelijät, raha, lähteä toteuttamaan kyseistä ideaa. Siitä vaan. Rojaltti vapaa konsepti :-D

16.10.16 klo 19:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sellainen elokuva jossa on esimerkiksi 2-5 eri henkilöä joiden elämä muuttuu yhden vuorokauden aikana merkittävästi. Esimerkiksi sellainen, että henkilö on suorittamassa aseellista ryöstöä, mutta kaikki menee vähän samalla tavalla pieleen kuin reservoir dogs:issa. Elokuva käyttäisi myös epä-kronologista kerrontatapaa. Elokuvan päähenkilöitä voisivat olla ryöstäjä, pari poliisia ja sivullinen joka sattumien kautta joutuu ryöstön keskelle.

16.11.16 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Myös tälläinen elokuva voisi olla: Elokuva sijoittuu kaupunkiin, joka on kuvattu synkäksi ja pimeäksi, vähään samaan tapaan kuin vaikka Blade runner (1983) tai Seven (1995). Elokuvan päähenkilö voisi olla yksityisetsivä, joka on myös entinen poliisi, joka ryhtyy selvittämään vaimonsa 20-30 vuoden takaista murhaa, johon liittyy erinäköisiä käänteitä.

Elokuvan päähenkilö voisi olla kertojaäänenä ja omaisi myös hieman kyynisen asenteen.

Elokuva pitäisi olla kuvattu oikeasti kaupungissa tai miksei myös maaseudulla, mutta lavasteita ei käytettäisi. Elokuva musiikki voisi olla ehkä hiljaista instrumentaalimusiikkia. Erikoisefektejä käytettäisiin vähän tai ei lainkaan ja kohtaukset kuvattaisiin realistisesti.

Elokuvassa pitäisi olla kaupunki, joka on kuvattu synkäksi, sateiseksi tai lumisadekkin kelpaisi, mutta synkkyyttä pitäisi olla. Katujen varsilla olisi likaa, juoppoja ja epämääräisiä ihmisiä.

04.01.17 klo 16:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dekkari kirjoitti:

elokuva

Tähän voisi viellä lisätä sen että jos elokuvassa on väkivaltaa, niin sen on oltava realistista. (esim. henkilöt kuolevat silmät auki, verta olisi myös kunnolla) Elokuvassa sanottaisiin myös kirosanoja kunnolla, ei kuitenkaan niin että se olisi itsetarkoitus. Jos elokuvassa olisi mahdollisesti seksiä, niin alastomuutta voisi olla niissä kunnolla. Joten näin elokuvasta yritettäisiin tehdä mahdollisimman realistinen.

18.08.18 klo 03:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuulostaa varmaan vähän omituiselta minun näppäimistäni, mutta jos olisi oikeasti tarpeeksi rahaa ja osaamista, tekisin ensitöikseni oikeasti repäisevän ja erilaisen supersankari- tai sarjakuvaelokuvan. Hyvää lähdemateriaalia on nykyäänkin vaikka kuinka, mutta Hollywood tuntuu rakastavan niitä muutamia peruskaavoja ja kliseekokoelmia, joita on uskollisesti kierrätetty jo vuosituhannen alusta asti ellei pitempäänkin.

Yksi ehdottomista suosikeista olisi sellainen sarjakuva kuin Dial H [en.wikipedia.org] ja vuoden 2012 versio, jossa ylipainoinen nörtti löytää vanhan lankapuhelimen numeropyörää muistuttavan kapistuksen, jolla pystyy muuttumaan hetkellisesti miksi tahansa sattumanvaraiseksi supersankariksi. Maailmassa luonnollisesti on myös samanlaisia pahis- ja sidekick-vippereitä, mistä hupia seuraa. Hieno ja omaperäinen sarjakuva, josta voisi saada kiinnostavan surrealistisen supersankaridraaman aikaiseksi.

Toinen on sellainen moderni klassikko kuin Sex Criminals [en.wikipedia.org]. Kaksi nuorta huomaa pystyvänsä pysäyttämään ajan saadessaan orgasmin, mitä luonnollisesti hyödynnetään kaikenlaisessa perseilyssä. Sitten paljastuukin, että muillakin on erilaisia orgasmi-supervoimia... Voi vain kuvitella miten epäkorrektin ja hauskan sarjakuvaleffan tästäkin voisi saada tehtyä.

Spidermaneistä voisi filmatisoida sen tarinakokonaisuuden [en.wikipedia.org], jossa Otto Octavius vaihtaa Peter Parkerin kanssa ruumiita ja alkaa itse häärätä kovaotteisempana supersankarina, joka pieksee pahikset henkihieveriin tai yksinkertaisesti tappaa. Sarjakuva oli loistava, miksei elokuvakin.

Jokerina vielä Manhattan Projects [en.wikipedia.org].

18.08.18 klo 11:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

No nämä kuulostaa jo sellasilta sankarileffoilta joita jaksais itekkin raahautua katsomaan!

18.08.18 klo 11:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Barbaari elokuvan.

19.08.18 klo 20:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pornoelokuvan. Minä joko pääosissa tai ohjaajana. Olisin mestari molemmissa.

20.08.18 klo 10:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Pornoelokuvan. Minä joko pääosissa tai ohjaajana. Olisin mestari molemmissa.

Eräänlainen supersankarielokuva siis sekin.

Ludil

20.08.18 klo 12:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos tekisin elokuvan, se olisi kaheli mutta tummanpuhuva mysteeri(melo)draamapastissi, jossa on lisäksi runsaasti mustaa, itseironista ja kuivaa huumoria. Se muistuttaisi elokuvana luultavasti lähimmin Jonathan Lynnin vuoden 1985 ”Cluedoa”. Leffani kokonaisuus antaisi tarkoituksella sellaisen vaikutelman, ettei kukaan leffan tekijöistä ole ollut sen kanssa tosissaan, vaikka todellisuudessa perfektionistisen ohjaukseni huomassa jokainen on työstänyt elokuvaa riittävän tosissaan (mitä nyt vähän kieli poskessa suurimman osan ajasta). Elokuva kertoisi mysteeristä, jota ratkotaan pala palalta. Jokainen sen hahmo hääräilisi omiaan, mutta jokaisella on intressejä olla askeleen tai parin verran muita edellä – tavoitteet saavutetaan vakoilemalla toisia hahmoja, koska kukaan ei tohdi keskusteltaessa paljastaa, että kaikki teeskentelevät hyvänpäiväntuttavallisia idiootteja, jotka eivät koskaan kysyttäessä tiedä tuon taivaallisesta. Päähenkilöllä voisi olla kolme persoonallisuutta, joista jokainen pelaa jonkun eri tyypin kanssa. Muut hahmot olisivat joko karikatyyrejä tai satiirisia ilmentymiä nykyajan ihmisistä, joille joku ryppyotsaisempi katsoja voisi kurtistaa otsaansa. Tai sitten he voisivat vaihtoehtoisesti olla myöskin dissosiatiivisesta identiteettihäiriöstä kärsiviä ja samalla tavalla pelaavia kuin päähenkilö. Ideana elokuvassa olisi lopulta kuitenkin se, ettei se kerro mistään ( - vai kertooko?). Sen sielu olisi irvikissamainen, mutta ulkokuori meuhkaavan ja sydäntä pakahduttavan synkeä – mukamas.

Ja koska kyseessä on oma elokuvani, lisäisin siihen kaikkien aikojen parhaimman lopetuksen. Kun leffan tarina päättyy, kamera siirtyy dramaattisesta viimeisestä kohtauksesta yllättävään ja täysin erilliseen skeneen, jossa nähdään sohvalla löhöävä, täysin randomi kaljamahainen henkilö, joka töllöttää samaa leffaa telkkaristaan. Sohvaperuna tarttuu kaukosäätimeen, vaihtaa kanavaa ja röyhtäisee:
”Kyl oli surkee leffa!”

Leffa Timppa

12.01.19 klo 19:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei ole vieläkään tehty elämänkertaelokuvaa Baden-Powellista. Potentiaalia olisi ja tällä hetkellä esim. Gary Oldman voisi sopia rooliin. Pitäisi pureutua BP:n kirjoittamiin kirjoihin ja oppaisiin, että saisi vielä paremman kuvan tästä hienosta miehestä, mutta leffan juoni kertoisi juuri hänen elämänkerran nuoruudesta sotilasuraan ja partioliikkeen perustajaksi.

13.01.19 klo 03:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihan puhtaan realismin rajoissa muutaman minuutin pituiset abstraktit ja kokeelliset animaatiolyhärit jonkun Norman McLarenin hengessä voisi olla mahdollisuus. Välineet ja ohjelmistot on nykyään kaikkien saatavilla ihan kohtuulliseen hintaankin.

Vaihtoehtoisesti jotain nollabudjetin pseudodokumentaarisia leffoja kunnon dogma- ja cinema verite -tyyliin. Tällaisilla moni nimekäämpikin tekijä on nuorempana uransa aloittanutkin.