Elokuvan kohtaus, joka on jäänyt mieleent muhimaan koko loppu elämän?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Elokuvan kohtaus, joka on jäänyt mieleent muhimaan koko loppu elämän?

The Fly92

22.07.15 klo 22:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aiheena on siis kertoa joku kohtaus, joka on jääny mieleen koko loppu elämäksi! Ja kertokaa myös miksi se on jäänyt?

Juki

23.07.15 klo 02:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaikea sanoa mikä olisi loppuelämäksi jäänyt mieleen kun en ole vielä kuollut. Mutta tähän astisen elämäni ajan on mielessäni ollut joskus 10-vuotiaana ensimmäisen kerran nähty Terminator 2 ja sen loppupuolen kohtaus, jossa Terminator tekee selvää jälkeä T-1000:sta (kuva --> http://www.gonemovies.com...ctures/Terminator2-73.jpg). Kohtaus jäi mieleen siksi, että se oli aika raju 10-vuotiaan silmille. Ja tuo leffa tuli vähän niinkuin salaa vanhemmilta katsottua, kun elokuvan ikäraja oli 16 ja itse olin vasta 10.

pirpana

04.10.16 klo 13:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voi että näitähän olisi vaikka millä mitalla. Mutta mainitsen yhden, Cruella De Vil on jäänyt sekä alkuperäisestä Disney animaatiosta että live action versiosta ysäriltä. Animaatiossa kyllä Cruellan koko vulgaari olemus on jäänyt mieleeni. Live action versiossa Glen Closen versio Cruellasta. Ai että siinä vasta on pahiksella kananlihalle vievä EVIL LAUGH, sekä myös loppukohtaus, huhhuh!

Mainittakoon vielä vaikka... Päätön Ratsumies (Disneyltä tietenkin) Takaa ajo-kohtaus on kyllä jäänyt mieleeni kun sen 3-4 vuotiaana joskus katoin. Tarinan hyvis on kyl niin julmettoman ruma ja vastenmielisen näköinen että tänäpäivänä oikein toivoisi että Ratsumies olisi saanut herran kiinni.

Voin sanoa että juuri Disneyn elokuvat jotka on skidinä katsonut, ovat jääneet minulle ja MONELLE MONELLE MONELLE muulle pysyvästi mieleen.

afterman

06.12.16 klo 01:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

2001 Maniacs 2005 leffa jäi lopullisesti mieleen koska se on niin sairas.

19.02.17 klo 00:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elokuvassa Kuoleman kentät on kohtaus, jossa

Spoileri: näytä

Tuo näyttelijä, joka siis on itse punakhmerien kansamurhan selviytyjä, kommentoi aikoinaan tuosta elokuvasta ja kohtauksesta, että se on vielä varsin kaunisteltu kuvaus siitä ajasta. Todellinen kansanmurha oli raakuudeltaan sitä kaliiberia, että jos sitä olisi yrittänyt kuvata likimainkaan realistiseti niin harva olisi sitä pystynyt oikeasti katsomaan.

abneri

19.02.17 klo 12:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Bonnie ja Clyde:n loppukohtaus.
Tää leffa on ensimmäisiä tv:stä nauhoitettuja elokuvia mitä muistan,
ja se Warren Beattyn liioiteltu pyöriminen maassa siinä
ampumiskohtauksessa pisti silmään jopa silloin.
Se on asia mikä yhä tulee mieleen ekana kun tästä leffasta puhutaan.
"..Pysähdy jo,ampuminen lakkas vartti sitte.."
(edit:Leffan ensiesitys tv:ssä huhtikuussa -85,eli hyvin on jäänyt mieleen tuolloin 14v. nuijapojalle..)

14.04.18 klo 23:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pitkän aikaa muhinut mielessä tällainen lyhyt ja merkityksetön kohtaus yhdestä espanjankielisestä komediasta, jonka joskus kauan sitten näin. Saattoi olla sellaisesta elokuvasta kuin Here Is the Point.

Menee seuraavasti:

Maankiertäjä ja pummi on murtautunut rikkaan maanomistajan huvilaan ja piiloutunut vaatekomeroon. Vaatekomerossa tämä sama pummi päättää sitten panna tupakaksi. Vaatehuoneen ohi kävelee kaksi palvelijaa, seuraa lyhyt dialogi:

Palvelija 1: Minusta täällä haisee rotta.
Palvelija 2: Minusta täällä haisee tupakka.
Palvelija 1: Mutta mistä tänne on tullut tupakoivia jyrsijöitä!?

Niin tyhmä, mutta niin hauska.