Paras elokuvamaa

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Paras elokuvamaa

Wayne 64

02.01.15 klo 10:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eli mikä on mielestänne paras elokuvamaa?
Poistakaa tämä ketju, jos tällainen jo on.

02.01.15 klo 14:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suomi, koska täällä on Reini, Veijonen, Eedelmanni sekä Kaurismäet. On siellä ameriikassakin muutama kelpo filmi tehty, kai.

TOP 10 - katsomieni elokuvien määrä - Ote Leffatykki -tilastoistani:

Hongkong 29
Australia 16

TatiTeThird

02.01.15 klo 15:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tanska on aika kova. Maa on täynnä niin laadukkaita ohjaajia kuin näyttelijöitäkin. Ohjaajista mainittakoon muutama esimerkki: Lars von Trier, Thomas Vinterberg, Nicolas Winding Refn ja Susanne Bier. Näistä kaksi ensimmäiseksi mainittua olivat perustamassa Dogma 95:sta [fi.wikipedia.org].

Von Trieriltä olen nähnyt Melancholian ja Dogvillen, joista etenkin jälkimmäinen jäi kummittelemaan mieleen pitkäksi aikaa katsomisen jälkeenkin. Loistavia leffoja molemmat.
Vinterbergiltä olen nähnyt vain rajun Submarinon, mutta varmaan parhaiten hänet tunnetaan elokuvasta Jahti
Winding Refniltä olen katsastanut miehen debyytin Pusher, joka oli kyllä laatukamaa. Drive lienee äijän tunnetuin.
Bieriltä en ole nähnyt mitään, mutta ainakin Kosto olisi tarkoitus katsastaa joskus.

Näyttelijöitä on esim. huikea Mads Mikkelsen ja Game of Thrones-sarjassa näyttelevä Nicolaj Coster-Waldau.

Grinch

02.01.15 klo 20:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

USA on aika monesti ykkönen, kun tulee seurattua eniten, mutta liputan ehdottomasti Hongkongia, sieltä sitä parasta toimintaa tulee ja vaihtelevilla aiheilla. Italia oli muinoin 60-luvulla lähinnä western genrensä myötä. Nykyisin ei ole oikein iskenyt samalla tapaa mitään ihmeitä silmiin.

Katmand0r

03.01.15 klo 00:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ranskalainen elokuva ja vielä mielellään mustavalkoisena... Siinä on yhdistelmä minun makuuni. En osaa edes sanoa miksi, jotain erityistä magiaa siinä vain on. Hongkong tulee perässä toisena, etenkin toiminta sekä käsikirjoitukset ovat siellä maailman kärkeä.

JohnRambo

03.01.15 klo 18:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mun mielestä paras on tietysti AMERIKKA ELI USA!

vallu_87

03.01.15 klo 19:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Usasta tulee yleisesti ottaen viihdyttävintä Äijätoimintaa. Jenkkilän ja Honkkarileffojen risteytykset tuovat laadukasta kamppailulaji-painotteisempaa viihdykettä. Britannialainen huumori on suurimmalta osin elokuvissa Jenkkiläismeininkiä kekseliäämpää. Pornografian saralla omaksi suosikikseni on muotoutunut Italialainen tavara. Ranska taitaa olla kiiriä kärkeen kauhuleffojen osalta.

Beer Master

03.01.15 klo 20:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pakko vastata että Uusi-Seelanti, koska Peter Jackson on kuvannut siellä niin monta elokuvaa joille olen antanut viisi tähteä. Lisäksi sieltä on kotoisin mm. Zoë Bell, Manu Bennett, Russell Crowe, Marton Csokas, Lucy Lawless, Sam Neill, Anna Paquin, Karl Urban sekä ohjaaja Martin Campbell. Ei hassummin pieneltä saarivaltiolta.

Nutipää pohjolasta

05.01.15 klo 10:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

vallu_87 kirjoitti:

Pornografian saralla omaksi suosikikseni on muotoutunut Italialainen tavara.

Jahas! Sitä mitä ilmeisimmin ollaan shemale tavaran tapittajia!?

vallu_87

05.01.15 klo 10:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei nyt sentään 😀 nunna,-kääpiö,- ja puukkosahapornoa pääasiassa.

Nutipää pohjolasta

05.01.15 klo 10:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Keep calm and live like a windrammer as you fuck.

Notsip

01.05.15 klo 00:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Väkimäärään nähden Ruotsi ja Tanska ovat ylitse muiden, samoin Hong Kong on tuottanut suhteellisen vaatimattomaan massaan nähden laajasti laadukasta elokuvaa.
Absoluuttisesti eniten hyviä teoksia Yhdysvalloista, Ranskasta, Saksasta ja Japanista. Ranskasta koko homma alkoi, ja siellä elokuvataide koki uudestisyntymän 50-luvulla. Huippuelokuvia tulee edelleen vuosittain, joten jos vain yhden saa valita, niin Ranska.

afterman

15.11.15 klo 17:07 - linkitä tähän kommenttiin: #