Kauhugenren parhaimmisto

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Kauhugenren parhaimmisto

31.03.17 klo 19:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kävin itsekin katsomassa IT:in trailerin, ja täytyy sanoa että jäi vähän ristiriitaiset fiilikset. Positiiviset fiilikset tulivat Pennywisesta, joka oli äärimmäisen puistattava ja olemukseltaan selkäpiitä karmiva. Tunsin ihoni menevän kananlihalle. Hahmossa on selvästi uutta energiaa ja selkeää pahaa karmaa.

Negatiiviset fiilikset tulivat pelosta, että tarinankerronnallinen puoli olisi liian samanlainen kuin alkuperäisessä MINI TV-SARJASSA. Varsinkin se kohtaus missä ilmapallo ilmestyy huoneeseen, muistuttaa vanhasta versiosta. Lisäksi vielä tuntui että lapsihahmot olisivat samoja stereotypioita kuin edellisessä ( Mammanpoika, vitsiniekka, läski, ryhmän johtaja... etc). Lapsien näyttelykin vaikutti erittäin puumaiselta. Kaiken lisäksi jäi jotenkin fiilis että leffa olisi jotenkin halvasti tehty.

Menen katsomaan kun ilmestyy teattereihin. Toivon hartaasti etten joudu pettymään elokuvaan, jota olen hartaasti odottanut jo vuosia.

Key

31.03.17 klo 20:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suhtaudun vieläkin tuohon uusintaversioon epäilevästi, mutta ihan mielenkiintoiseltahan tuo silti vaikuttaa. Pennywiseä ei näytetä trailerissa liikaa, mikä on hyvä juttu. Bill Skarsgård Pennywisenä tuskin yltää Tim Curryn tasolle, mutta katsotaan nyt.. Lapsinäyttelijöistä en osaa sanoa vielä oikein mitään. Toivottavasti nyt saataisiin pitkästä aikaa nähdä kunnon remake.

31.03.17 klo 23:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vahvasti epäileväiset fiilikset tuon uuden ITin suhteen. Tuossa trailerissa ei ainakaan omaan makuun ollut mitään laatukauhuun viittaavaa. Etenkin se kohta trailerissa kun George juoksee suoraan päin sitä puomia lähinnä nauratti ja se lopun Pennywisen mesoaminen toi mieleen kaikki kovilla äänillä ja vilkkuvilla valoilla säikyttelevät kököt valtavirtakauhut. Pennywisekin näyttää julkaistujen kuvien ja trailerin perusteella lähinnä pöhköltä. Jos tälle vuodelle jotain hyvää kauhua kannattaa odotella niin sellainen raina kuin The Devil's Candy vaikuttaa aika mielenkiintoiselta tuttavuudelta, sai juuri ensi-illan jenkeissä joten tuskin on vähään aikaan tänne tulossa.

Ei oikeastaan liity aiheeseen, mutta jotenkin tuosta rainan nimestä "IT" tulee aina ensimmäisenä mieleen joku informaatioteknologia ja pirun riivaamat tietokoneet.

01.04.17 klo 00:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se puomia päin juokseminen oli kyllä kunnon slapstickia! Musiikki loppuu ja jättää sijat hyville nauruille. Hiukan mietin kans tota traileria kattoessa, että mitähän helvettiä tässä ny on ajateltu? Melkeen kun se tekis pilkkaa alkuperäisestä. Hauska juttu.

01.04.17 klo 00:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Piti viä toho heittää, ettei Tim Currya oo kovin helppo päihittää Pennywisen roolissa. Suorastaan mahdoton tehtävä, sen verran kovalla karismalla Curry veti ton pellenroolin aikanaan. Siltikään en viitti alkaa haukkumaan tätä uutta yrittäjää. Isot on saappaat, mutta mahdollisuus pitää aina antaa. Jos Skarsgård täyttäää noi buutsit ees osittain, täytyy nostella hattua korkeelle. Alkuperäsen IT:n vioista huolimatta Pennywise on unohtumaton hahmo kauhuelokuvien saralla.

23.04.17 klo 14:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

23.04.17 klo 20:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kokonainen dokumentti b-leffa kuningas Roger Corman:ista. Kerrassaan loistava dokumentti.

Hän on antanut monelle nyt legendoille oleville ohjaajille ja näyttelijöille alun uralleen. Martin Scorsese, James Cameron, Brian De Palma, Jonathan Demme, Ron Howard, Ford Coppola, Monte Hellman, Jack Nicholson, William Shatner, Peter Fonda. He kaikki ovat kiitollisuuden velassa tälle miehelle.

23.04.17 klo 21:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oli pakko laittaa "katso myöhemmin" listaan toi dokkari. Roger Corman on kyllä legendaarinen äijä. Kiitokset vinkistä pirpana!

23.04.17 klo 21:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joku kirjoitti:

No problemo, mate :)

24.04.17 klo 18:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Key

08.08.17 klo 14:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

It -remakesta julkaistiin muutama viikko sitten uusi traileri: https://www.youtube.com/watch?v=xKJmEC5ieOk

Kyllähän tuo vaikuttaa ihan mukiinmenevältä uusinnalta, vaikka Pennywise näyttääkin vähän huonommalta kuin alkuperäisessä. Tämän ja aiemman trailerin perusteella tässä uusinnassa tuskin nähdään alkuperäisen version loppuosaa, jossa lapset siis ovat aikuisia.

Tuota remakea enemmän taidan kuitenkin odottaa kahdeksannetta Saw -elokuvaa: Jigsaw.

27.08.17 klo 15:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

It -remake sen kun lähenee. Ensi-ilta taitaa olla 8.9. Vieläkin oon vähän kahden vaiheilla, meniskö katsomaan leffateatteriin vai kattelisko ton sitten myöhemmin... Saas nähdä. Onko muut menossa katsomaan ja millä odotuksilla?

29.08.17 klo 18:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alotin katseleen V/H/S -trilogiaa tänään. Ensimmäinen osa ei kyllä vakuuttanut mitenkään päin meikäläistä. En pidä muutenkaan found-footage leffoista, ja tämä oli kokoajan käsivaralla kuvattu elokuva, täynnä käsin kuvattuja pätkiä. Ei napannu. Lyhäreissä itsessään tarinat oli tasoa "ihan ok", mutta kuvan jatkuva täriseminen ja heiluminen ympättynä leffan melkein kaksituntiseen kestoon sai meikäläisen vaan voimaan pahoin. Täytyy sanoa, etten odota mitenkään innolla noita kahta seuraavaa osaa.

Antologia-kauhut noin niinkun yleensä on toiminu itelle todella hyvin. Hyvinä esimerkkeinä loistaviin EC-Comicsin sarjakuviin perustuvat Creepshowt, ja saman tekijäporukan Tales From The Darkside.

30.08.17 klo 17:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sainhan katsottua sitten ne kaks muutakin osaa V/H/S - trilogiasta. Täytyy sanoo, ettei ne kyllä juur paremmaks pistäny. Toka osa oli ehkä paras kaikista kolmesta. Pari ihan menettelevää "episodia" oli, kolmannessa ehkä yksi. Tokassa diggasin siitä jossa sille äijälle laitettiin silmä-implantti, jonka jälkeen se alko näkemään kuolleita ihmisiä. Omalla tavallaan ihan nokkela juoni. Kuulostaa typerältä, mutta tavallaan toimi. Osahan näistä episodeista kärsi kyllä tahattomasta komiikasta ja epäuskottavuudesta. Edelleen täytyy vielä nillittää myös tosta kuvauksesta. Ei tollanen kuvaus joka näyttää siltä kun piripäissään pomppivalle simpanssille olis annettu kamera, sovi mulle. Taas tuli töllöö tuijotellessa sellanen olo, että hohhoh kylläpä alkaa pyörryttää. Vähän väärä vaikutus siis leffalla. Toisekseen oon tässä lenssua potiessani kärsiny vähän päänsärystä jne, ettei toi siinäkään mielessä tollanen hektinen vemputus sovi silmille. Mulla tulee muuten peleistäkin joskus vastaavaa, siis "first person" peleistä.

V/H/S:t yksittäisinä pätkinä, niinkuin kokonaisena trilogianakin on varsin tasapaksua kamaa. Harmi kyllä, maailma kaipais nimittäin lisää hyviä antologia-kauhuleffoja. Nää ei valitettavasti tuonu genreen mitään uusia merkkiteoksia.

V/H/S
V/H/S 2
V/H/S: Viral

666QHull%

14.09.17 klo 05:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Orpokotia lukuunottamatta sama lista !!!!

16.01.18 klo 18:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joku kirjoitti:

Menitkö kattoon teatteriin? Oletko nähnyt IT:in? Mitä pidit?

Minä menin, minä näin, minä petyin.

16.01.18 klo 19:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

En menny. Tuli joku aivopieru ja unohtu koko homma. Blu-ray on kuitenkin tulossa tässä kuussa vielä. Odotan mielenkiinnolla. Varmaan tulee jotain tännekin sitten postailtua fiiliksistä.

abneri

16.01.18 klo 20:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse olen tietoisesti vältellyt IT-leffan arvosteluja ja klippipätkiä.

Jahka blu-ray ilmestyy niin ostan sen sekä massutettavaksi jätesäkillisen sipsejä ja toisen mokoman irtokarkkeja.

Sohvalle peittoihin,koiralauma turvaksi ympärille ja leffailta käyntiin.
Vaimo ei suostu katsomaan mitään vähääkään kauhuleffaan viittaavaakaan joten saan yksin pelätä leffan kanssa.

Tuskin maltan odottaa!

16.01.18 klo 21:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mäkin oon sitä yhtä traileria lukuunottamatta yrittäny pitää itteeni pimennossa. En oo mitään arvosteluja katsellu jne. Eipä tosta nyt spoilaantuun sinänsä pääse, kun tarinan tuntee jo etukäteen, mutta kuitenkin tälläseen leffaan uskoisin olevan paras lähtee vähemmällä tietämyksellä. Toi jätesäkillinen sipsejä kyllä kieltämättä kuulostaa hyvältä! Meillä kyllä emäntä onneks kattelee kauhufilmejäkin. Koirakin itseasiassa kattelee välillä töllöö, etenkin jos leffassa on eläimiä :D