Kauhugenren parhaimmisto

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Kauhugenren parhaimmisto

27.08.13 klo 23:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yleistä keskustelua kauhuelokuvista, sekä listauksia parhaimmista ja suositeltavista genren edustajista. Mikä genressä kiehtoo? Mitä vaaditaan hyvältä kauhuelokuvalta? Pitääkö kauhuleffan olla pelottava, vai juoneltaan rikas? Onko jotain varjoon jääneitä kauhuleffoja, joita haluat nostaa esille? Yli/ali-arvostettuja pätkiä? Mikä vuosikymmen oli paras kauhugenren saralla?
Mitä vain tulee mieleen. Kunhan jotain keskustelua saisi aikaiseksi..

TOP-5 oman mieltymykseni mukaan:

1. Hohto

Paras koskaan näkemäni kauhuleffa, osittain Jack Nicholsonin ansiosta.

2. Kuudes aisti

Bruce Willisin tähdittämä jännäri-kauhu on juoneltaan ja tunnelmaltaan niin loistava, että se nousee lähes Hohdon kannuksiin kiinni. Helposti toisena listalla.

3. The Blair Witch Project

Tarina, mystisyys, ahdistava tunnelma... Loistava kokonaisuus, vaikka jotain jääkin puuttumaan.

4. The Others

Vanhanajan kummitustarina on juoneltaan rikkaimpia tuotoksia genressään. Rullaa hieman hiljaa, mutta ehdottomasti genren parhaimmistoa. Tämän tyylisiä elokuvia erityisesti diggailen.

PS. Vaikea sanoa kumpi on parempi, Blair Witch vai Others.

5. Session 9

Totaalinen yllättäjä! Mielipiteiden jakaja vailla vertaa. Jättää katsojalle pienen pähkinän, jota on mukava pureskella.

Lisäksi suosittelen katsomaan Sinister -leffan, mikäli et ole vielä nähnyt.

28.08.13 klo 11:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsellä oli pitkänpitkä tauko kauhuelokuvista, mutta nyt oon hurahtanu niihin uudestaan ja pahasti. Viimeaikoina on tullu katottua 70 ja 80-lukulaisia, vähemmän näitä uudempia tuotoksia. Kauhugenreistä en oikein osaa sanoo suosikkia, mutta vähiten kolahtaa ehkä nää "dokumentti" tyyliseks tehdyt elokuvat. Niiden teko on vaan omasta mielestä lähteny aika lujaa näpistä. Blair Witch Project tietysti on kyllä hieno elokuva. Sen jälkeen on vaan tullu niin paljon sitä jäljitteleviä täysin surkeita tekeleitä.

Top-vitosta tähän on vaikee lähtee laittaan mutta mainitsen tähän nyt jotain kuitenkin.

Dario Argenton Suspiria on ehdottomasti numero ykkönen.. Siinä vaan on sitä jotain.

Muita suosikkeja:

Alien & Aliens
Cannibal Holocaust
Stephen Kingin Se

28.08.13 klo 12:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Loistavaa! Sain heti pari leffaa katselulistalle.

Dokumentti-tyylistä sen verran myöskin, etten ole nähnyt muita läheskään niin hyviä, mitä Blair Witch Project. Paranormal Activity onnistuu ensimmäisessä ja kolmannessa osassa ihan jollain tapaa pitämään jännitystä yllä. Loput niistä onkin turhaa roskaa. Espanjalainen Rec toimi jo kohtalaisesti, mutta se hysteerinen huutaminen ja ympäriinsä juokseminen alkoi loppua kohden ärsyttämään. Hyvä piristys kuitenkin ''dokumenttigenreen''. Grave Encounters oli tehdä jo poikkeuksen, mutta sekin luhistuu lopussa typeryydellään.

Itse en pidä juurikaan 80-luvun tuotoksista, vaikka Hohto onkin kyseistä vuosikymmentä. Isossa osassa kasarikauhuja on aivan sairaalloisen huonot musiikit. Siihen ynnättynä huonot näyttelijät ja onnettoman vanhentuneet tehosteet, niin kakku on valmis. Vaikka tunnelman luonti onkin usein parempaa vanhoissa kauhuissa, niin siltikään en osaa ottaa niitä vakavasti. Tähän on toki onneksi poikkeuksia. Sitten taas monet nykypäivän kauhuleffat roiskivat hyvillä tehosteilla ja unohtavat juonen kokonaan, mikä on vielä pahempaa.

Omia suosikkeja 70-80 -luvuilta on:

The Omen (1976)
Alien (1979)
The Shining (1980)
An American Werewolf in London (1981)
Aliens (1986)
The Fly (1986)
The Stepfather (1987)

28.08.13 klo 15:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo, toi on kyllä totta että nykypäivänä elokuva voi olla tehosteiden puolesta törkeen hieno, mutta sitten juoni on joko helvetin typerä tai se puuttuu lähes kokonaan. Paranormal Activity -sarjasta ensimmäinen osa oli ihan ok, loput omasta mielestä melko surkeita. Toi Grave Encounters täytyis varmaan itekkin katsoa, sitten tua hyllyssä lojuu sellanen uudempi tekele kun "Reeker". Tiedä sitten onko mistään kotosin mutta tarkotus ois kattoo.

Ps: Ton Flyn unohdin muuten mainita omista suosikeista, Cronenbergiltä löytyy muutenkin aika hyviä leffoja!

28.08.13 klo 17:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täytyypä lisätä Cronenbergin pätkiä listoille. En ole nähnyt varmaan kuin Kärpäset ja Videodromen. Näyttää olevan aika arvostettujakin filmejä.

No nyt on taas työn alla montakin elokuvaa; pitää tänään vielä tuo Dog Soldiers katsastaa. Viimeksi katsomien Elm Street 2-7 leffojen jälkeen suunta on ainoastaan ylöspäin...

28.08.13 klo 18:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sen verran voin sanoo tosta Dog Soldiersista että lukeutuu kyllä ainakin omasta mielestä 2000-luvun parhaimpiin kauhuelokuviin. Plussaa sekin ettei leffassa oo käytetty tietokonetehosteita, eli ei mitään cgi-shittiä. Toinen hyvä kauhufilmi 2000-luvulta mikä kantsii kattoo on The Descent.

Mr. Pink

28.08.13 klo 19:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ah, vihdoinkin jotain tämäntyylistä keskustelua. Ei ole vähään aikaan näkynyt. Lapsena varsinkin olin kauhuelokuvien suurkuluttaja ja viiime aikoina tuo into on alkanut heräilemään. Harmi vaan, että järkevää katsottavaa on suhteellisen vaikeaa löytää.

Suosikkeja on nyt melko vaikea ruveta keksimään, mutta viime vuosien mieleenpainuvimpia ovat olleet Paranormal Activityt, Sinister, Rec ja Evil Deadin uusintaversio. Paranormal Activityt eivät nyt mitään kummoisempia loppupeleissä ole, mutta kyllähän noilla tehokkaasti saa märät housuun.

Muunmuassa Dog Soldiers ja Grave Encounters ovat vielä katsomatta, joten suosittelijoille kiitokset. Pitääpä lisätä katselulistaan.

28.08.13 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos suosittelusta, tuli katsottua Dog Soldiers, aika rautainen pätkä. Maskeeraajille isot pisteet, sillä olivat onnistuneet saamaan käsittämättömän hyvän näköisiä susiolentoja! Voin suositella itsekin kaikille kauhudiggareille. Muita varteenotettavia ihmissusipätkiä 2000-luvulta on ainakin Giner Snaps 1&2. Kolmas osakin menee, ellei parempaa katsottavaa ole.

The Descentit on tullut katsottua ja varsinkin ensimmäinen osa on vakuuttava klaustrofobinen kauhuleffa. Part 2 on ykkösen toistoa, eikä sytytä ollenkaan.

Itsellä tämä kauhudiggaus on alkanut vasta parin vuoden sisällä. Nykyään ahmin mahdollisimman paljon kauhua. Yritän löytää jotain The Othersin kaltaisia kummitustarinoita, mutta eipä ole tullut vielä vastaan.

28.08.13 klo 21:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos kummitustarinat ilmeisesti kolahtaa niin katsoppa ihmeessä sellaset pätkät kuin The Devil's Backbone sekä Orpokoti. Aivan loistavia espanjankielisiä kauhuleffoja.. Aiheesta kukkaruukkuun, ite tsiikasin äsken pitkästä aikaa Creepshown. Se on siis 82 vuonna valmistunut elokuva jossa on 5 Stephen Kingin kirjoittamaa lyhyttä kauhutarinaa.

28.08.13 klo 22:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katselulistalle menee! Itse tuli katseltua vähän aikaa sitten The Skeleton Key, joka yllätti kyllä parhaalla mahdollisella tavalla. Muistan, kun sitä mainostettiin ja olin silloin jo kurkkua myöden täynnä Kauna-roskaa, jota tuotettiin paljon ja kehuttiin pelottavaksi yms. Ajattelin, että Skeleton Key olisi samanlaista paskaa, mutta siinä oli oikeasti juoni! Siinä rakennettiin tarinaa pikkuhiljaa ja vasta ihan lopussa fiilis haihtui pieneksi hetkeksi. Loppuratkaisu olikin sitten todella vakuuttava. Siinä siis todella suositeltava leffa, mikäli kauhutarinoista pitää.

Creepshow on jäänyt katsomatta, joten en yhtään tiedä minkälainen teos on kyseessä. Stephen King on oma henkilökohtainen suosikki kirjailija ollut aina, mutta jostain syystä ''Kauhukuninkaan'' kauhuelokuvat ei iske yhtään. Esimerkiksi Desperation on huonoin elokuva, mitä olen koskaan nähnyt mistään genrestä.

28.08.13 klo 22:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse en ole mikään varsinainen kauhuelokuvien fäni. Korealainen R-Point (2004) pääsi kuitenkin jokunen vuosi sitten yllättämään positiivisesti. Varmasti kauhun suurkuluttajat pitävät sitä kliseisenä paskana, mutta itse pidin sen tavasta yhdistää "sotaelokuva", tai ainakin Vietnamin viidakkoinen miljöö kauhuelementteihin. Esim. The Bunker (2001) ja Outpost (2007) teki saman (kauhun ja sotamiljöön yhdistämisen) paljon huonommin, tai ainakin halvemman näköisesti. Toki budjetit oli varmaan eri kokoiset.

29.08.13 klo 00:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Allright, täytyy tuokin yrittää katsoa jossakin välissä. Muistaakseni en ole nähnytkään vielä yhtään sotakauhua. Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta.

Ennen minulla oli kauhea kammo katsoa vieraskielisiä elokuvia. Vieläkin joissain tapauksissa ärsyttää kuunnella esim. espanjaa, mutta ei se enää elokuvan katseluun vaikuta. Nykyään lähden katsomaan elokuvaa täysin avoimin mielin. Joissain tapauksissa pahat ennakkoluulot ovat pilanneet koko filmin.

Jampe_69

29.08.13 klo 11:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Omalla kohdallani The Cabin in the Woods lukeutuu viime vuosien parhaimpiin kauhuelokuviin, vaikka kaikki eivät ole tästä pitäneetkään. Leffa hyödyntää kauhuelokuvan kliseet hyökkäämään kliseitä vastaan sen verran railakkaalla tavalla, että tästä ei voinut olla pitämättä. Viimeiset 30-minuuttia mennään melkoista kauhurallia.

28 Päivää/Viikkoa myöhemmin ovat myös erittäin toimivat pandemia-maailmanlopun paniikki elokuvia, ensimmäisen aavemaisen hiljaiset kuvat ja jälkimäisen kaoottisuus ovat hienosti tehtyjä.

The Mist oli myös erinomainen kuvaus ihmisistä kaupassa oudon sumun keskellä. Leffa kuvaa hyvin ihmsimieltä erikoisten tapahtumien keskellä ja lopetus on yksi muistettavimmista koskaan.

Sinister ja Citadel ovat myös maninnnan arvoisia kauhuelokuvia.

Maximus

29.08.13 klo 13:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ensinäkin haluaisin toivottaa tervetulleeksi foorumille ja kiittää hyvästä topikista. Tuo kansikuvakin on oikein oiva valinta tämäntyyppiselle topikille, saa samantien tunnelman kohdilleen.

Kauhuelokuvat ovat aina kuuluneet sydämeeni. Olen katsellut niitä suu auki, silmät pyöreenä jo pienenä poikana. Muistelisin, etteivät vanhemmat pahemmin tykänneet kun silloin aikoinaan penskana kauhuelokuvia niin kovaa fanitin. Jossain vaiheessahan tuo villitys vähän lopahti, kun tuntui, että kaikki on jo nähty. Viimevuosina olen kuitenkin hurahtanut asteen lähemmäksi tuota genreä, joka aikoinaan herätti minussa kiinnostuksen elokuvia kohtaan. Tästä voidaan kiittää uusia toimivia kauhuelokuvia (monia tässäkin topikissa mainittuja) ja eritoten ohjaaja James Wania.

Wanin tapa luoda järkyttävän pelottavaa, selkäpiitä karmivaa tunnelmaa on jotenkin mysteerisen todellista ja aitoa. Miehen elokuvat ovat harkittuja tekeleitä, ääniefektit erittäin toimivia, kuvaus erittäin tyylikästä, näyttelijät elokuvalle omistautuneita ja kokonaisuudessaan elokuvat yksinkertaisesti toimivat. En tiedä miten Wan näkee nämä visionsa päässä ja miten ihmeessä hän onnistuu elokuva toisensa perään kuvaamaan ne aidosti pelottavina, mutta ehkä vastaus piileekin ohjaajan vankassa ammattitaidossa. Näin Insidiouksen puolitoista vuotta sitten ja se räjäytti tajuntani. Tosin katsoin elokuvan yksin pimeässä keskellä yötä, elikä paras mahdollinen tapa katsoa kauhuelokuvaa. Insidious tuli ja osoitti kertaheitolla, että vielä tänäkin päivänä onnistunutta kauhuelokuvaa osataan tehdä, jos niitä tosissaan tehdään sydämestä, eikä dollarin kuvat silmissä.

Nyt käytiin sitten katsastamassa tuo miehen uutukainen, The Conjuring. Tositapahtumiin perustuva leffa, ilmeisesti melko tarkkakin (näin sanoo paikalla ollut ja cameon elokuvassakin tekevä selvännäkijä). Pakko myöntää, että IMDB:n korkea arvosana osuu tällä kertaa kohdalle. Omasta mielestäni lukeutuu historian parhaimpien kauhuelokuvien joukkoon nimenomaan erinomaisen tunnelmansa ansiosta, pitäisi kuitenkin osata katsoa ko. leffa ilman minkäänlaisia ennakko-odotuksia ja häiriköitä.

Itse koen hieman hankaluuksia listojen väsäämisessä, mutta yritän nyt väsätä jonkun sortin listaa sekoittaen niin vanhoja kauhuklassikoita, kuin uusia mestariteoksia. Nämä eivät siis ole missään järjestyksessä, koska käytännössä koen kauhuelokuvien ja elokuvien järjestelyn ylipäätään itselleni lähes mahdottomaksi nykyään.

Hohto

Tämä nyt on jostain syystä itselleni aina ollut se kauhuelokuvien merkkipaalu. Ei niinkään pelottava, mutta niin pirun hyvin kuvattu ja toteutettu unohtamatta Nicholsonin hienoa roolisuoritusta, että väistämättäkin tämän katsominen viihdyttää aina. Hieno psykologinen kauhuelokuva.

Insidious

Kerrassaan pelottavimpia kauhuelokuvia mitä olen koskaan nähnyt. Hyvin muistiinpainuvia kohtauksia, erinomaisia efektejä ja äänitehosteilla leikkimisen taidonnäyte.

The Conjuring

Helvetin karmiva elokuva. Tunnelma on saatu jo niin korkealle tasolle, että tätä on vaikea mennä ylittämään. Elokuva on roolisuorituksiaan myöten täysinäinen mestariteos kauhugenressä. Wan se sitten osaa ohjata kauhua.

The Innkeepers

Nerokas haamukauhuilu. Yksi asia, mikä painoi tämän mieleeni on kohtaus, jossa haamun voi nähdä vain kelaamalla itse elokuvaa niin hitaasti, että kuva lähes pysähtyy. Eikä kyseessä ole mikään vahinko tai harhanäky, vaan tarkoituksellinen, josta ohjaajakin käsittääkseni hieman selittää jossain haastattelussa. Elokuva on muutenkin tunnelmaltaan erinomainen ja jännittävä, palasetkin loksahtelevat mukavasti paikoilleen, mutta tuo kohtaus on sen verran nerokas, että isot propsit siitä.

Manaaja

Pienenä poikana tätä vanhemmat kehuivat minulle pelottavimmaksi elokuvaksi maan päällä ja luinkin monesti legendoja liittyen ko. leffaan. Kun sen loppujen lopuksi näin, ei se ehkä ihan vastannut odotuksia, mutta uskoisin sen johtuvan siitä, että odotukseni nostettiin lähes naurettaviin mittakaavoihin. Kuitenkin helvetin toimiva manausleffa, jota ei moni nykypäivänkään kauhuleffa pääse lähellekkään. Friedkin luo sellaisen tunnelman, että yhä tänäpäivänäkin leffa toimii.

Kärpänen

Tästä ei oikeasti ole kunnollista muistikuvaa, joten on ehkä väärin listata tämä tänne, mutta jätti tämä pienempänä sellaiset traumat, että listataan kumminkin. Yököttävimpiä elokuvia mitä olen koskaan nähnyt. Sellainen muistikuva tästä on ja blu-rayna odottelee uusintakatselua hyllyssä.

Psyko

Hieman pilasin ehkä oman kokemukseni Psykon kanssa, kun olin pikku poikana nähnyt jo kaikki jatko-osat, yms. kun vasta nyt aikuisemmalla iällä tarkastin tämän legendaarisen Hitchcockin version, joka siitä huolimatta toimii ja nousi omissa kirjoissanikin mestariteokseksi. Voin vain kuvitella kuinka tämä on säväyttänyt pahaa aavistamatonta yleisöä 60-luvulla.

The Others

Hieno kartanoon sijoittuva kauhuilu. Tunnelma on alusta asti mukaansatempaava. Juonikin on varsin mielenkiintoinen ja ratkaisut loistavia.

Muita viimeaikoina ilmestyneitä erinomaisia kauhuelokuvia mielestäni ovat mm. Dark Skies, Sinister ja Mama. Mikään näistä kolmesta ei ole mestariteos, mutta varsin toimivia kauhuiluita kaikki, joissa tunnelma nousee kattoon ja viihtyvyys on taattu. Laadukkaita kauhupätkiä siis. Kauhukomedioistakin löytyy katsomisen arvoisia pätkiä. Muunmuassa Chucky nuken seikkailuita kannattaa tarkastella Child's Play elokuvissa, uudemmista pätkistä Cabin in the Woods on katsomisen arvoinen.

Toki näitä kauhuelokuvia, joista itsekin pidän on runsaasti tämänkin listan ulkopuolella, mutta niiden listaamiseen menisi sen verran aikaa, että jätän nyt väliin.

29.08.13 klo 14:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tossa kun kysyit yli/aliarvostetuista elokuvista, niin täytynee mainita Halloween 3. Siinä on aliarvostettu elokuva, todennäkösesti elokuva on tuomittu susipaskaks tasan sen takia ettei siinä ole Michael Myers heilumassa. Kyseisessä leffassa on kuitenkin ihan kelpo juonikin, sen ei vaan pitäis kantaa nimeä Halloween.

29.08.13 klo 14:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Cabin In The Woodsille en lämmennyt kyllä alkuunkaan, paitsi ihan lopussa oli hienoja kohtauksia. Kunnianhimoinen tuotos tosin ja sitä täytyy arvostaa. Itse pidän enemmänkin piinaavista kummitustarinoista. The Mist oli mielestäni varsin onnistunut tuotos. Etenkin usvan lohduttomuus sai pieniä väristyksiä pintaan. Ehdottomasti katselun arvoinen, mikäli pieni scifistely uppoaa.

Sinister on kyllä kieltämättä yksi 2010-luvun parhaimpia kauhuleffoja! Juonellisesti nerokas ja huikea tunnelman luonti. Lukeutuu myös isoimpiin yllättäjiin, sillä itselläni ei ollut minkäänlaisia odotuksia elokuvaa kohtaan.

Kiitos Maximukselle tyhjentävästä vastauksesta! Insidious unohtuikin itseltäni mainita. Kerrassaan mieletön pätkä ja myös Sinisterin ohella 2010-luvun parhaita kauhuja. Insidious taitaa olla omasta mielestäni maailman pelottavin elokuva. Ainakin hyvin lähellä, ellei sitten ole... Harvoin mikään elokuva onnistuu saamaan kohtauksesta niin pelottavaa, joka kuvataan keskellä päivää.

The Innkeepers menee katselulistalle.

Nyt, kun on saatu hyvä suosittelurumba rullaamaan, niin täytyy vielä hehkuttaa 1408 leffaa, sillä se kolahti minulle aikoinaan todella hyvin. Lukuisien uusintakatselujen jälkeen se on vähän hiipunut, mutta ehdottomasti katselun arvoinen. 1408 pohjautuu Stephen Kingin kirjoittamaan novelliin, joka kannattaa myös lukea, mikäli elokuva miellyttää. Novelli löytyy ainakin Maantievirus matkalla pohjoiseen -novellikokoelmasta.

29.08.13 klo 15:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Toi on kyllä toi 1408 juuri sitä King-filmatisointien parhainta päätä. Niihin on meinaa vuosien varrella mahtunut sekä timanttia että täyttä torttua.

Omat King-suosikit (seassa myös ei-kauhuelokuvia) on:

Pet Sematary
It
Shawshank redemption
1408

Etenkin IT oli kersana erittäin pelottava, Tim Curry Pennywise-klovnina vaan on pikkupenskalle vähän liikaa. :D

29.08.13 klo 15:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximukselle propsit tekstistä. Ja asiaan, kun Scream aikanaan ilmestyi ysärin puolessa välissä, niin harvemmin välitin mistään muista, kun erittäin paljon mainostilaa telkkarista tai päivän lehdestä luettuna - mielenkiintoisesta maistiaisista natiaisena. Ensimmäinen osa muistikuvieni mukaan osoittaitui myöhemmin juurikin näytöksen tv:stä saaneena osuvan ajan hermoon ja tyylikkääksi teiniparodia kohellukseksi, johon jotain juonta väsäämällä saatiin pientä säikyttelyä aikaiseksi.

Oikeista elokuvista ehkä Rosemary's baby ja Alien ovat edustaneet tyyliuskollisesti omaa suuntaustansa genren parhaimmistossa. Kyseenalaisia valintoja jälkimmäisen ollessa enemmän sci-fi, kun edellisen osalta draama ja trilleri osastoa kestoltaan. Pet Sematary ja muut "mustsee" kasarikauhut tulisi joskus listata projektiksi sitä mukaa, kun mielenkiintoisia ehdokkaita rynnii kaiken aikaa vastaan laajasta tarjonnasta poiketen.

29.08.13 klo 17:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stephen Kingin kirjallisuuteen perustuvia elokuvia on sitten aina yhdestä komeetasta viiteen. Itseasiassa Desperationille annoin puoli tähteä, sillä se on vain niin älyttömän huono! Jokainen sekunti tuntui tunnilta katsoessani sitä, ja voi helkkari sitä myötähäpeää loppukohtauksessa! Olisi suorastaan loukkaus ulostetta kohtaan sanoa sitä paskaksi. Sitten taas oma henkilökohtainen ''lohi voileipäkakussa'' on The Shawshank Redemption. Sille en löydä edes ansaitsemiaan ylistyssanoja. Riitänee, että sanoo sitä maailman parhaaksi elokuvaksi. En viitsi enempää sitä kehua, sillä menee ohi keskustelun aiheen. Mutta muistaako kukaan, mikä oli se Kingin itse ohjaama elokuva?

Screamia pelkäsin junnuna niin paljon, että jäi mieleen se maski. Muuta en siitä muistakkaan. Täytyy katsoa joskus uudelleen, kunhan ehtii. Tullut niin paljon tungosta katselulistalle, että menee hetki katsoa kaikki, mutta se on ainoastaan helvetin positiivinen asia.

Rosemary's baby täytyy kyllä katsastaa...

29.08.13 klo 23:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistaakseni King on itse ohjannut elokuvan Maximum Overdrive, kyseinen raina itseltä kuitenkin ainakin toistaiseksi näkemättä. Toi Rosemary's Baby kannattaa kyllä ehdottomasti katsoa. Siinä on aivan mahtava tunnelma. Screameista en itse oo nähny kun ensimmäisen osan, joka on kyllä melkosen hyvä pätkä. Tarkoitus olis nekin hyllyyn kerätä. Tällä hetkellä kun siä lojuu vaan sarjan kolmas osa.. Wes Cravenin alkupään elokuvat The Last House On The Left ja The Hills Have Eyes kannattaa myös tsekata, lukeutuu ainakin kyseiset filmit omiin kauhu-suosikkeihin.

PS. Näkypä tulevan Shawshank Redemption juuri telkkaristakin.