Koskettavin elokuvatuokiosi

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Koskettavin elokuvatuokiosi

smoothly

13.04.11 klo 22:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Blade runner: All those ... moments will be lost in time, like tears...in rain.

2. The deer hunter: One shot, one shot.

3. The Elephant Man: I am not an animal! I am a
human being! I am a man!

rafaovicristiano

21.04.11 klo 22:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Terminator 2: Siinä loppukohtauksessa vaan tahtoo tulla aina tippa linssiin. En mahda sille mitään. Arskan asenne pakolliseen tuhoutumiseensa on vaan niin...

E.T.: Ensimmäinen katsomis kerta vajaa 10-vuotiaana. Otuksen kuolema pelotti niin paljon.

Manaaja: Kun olin ensimmäistä kertaa katsonut 12-vuotiaana, rupesi elokuvan jälkeen itkettämään ihan kunnolla kun oli koko elokuvan ajan pelottanut niin s****nasti. Yksi harvoista elokuvista, joka on näyttänyt minulle henkilökohtaisesti, että ikärajoja kannattaa ainakin jollain tasolla noudattaa.

Stranger

02.05.11 klo 16:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Million Dollar Baby tulee ainakin mieleen. Loppu oli niin surullinen, että tippa tuli linssiin.

puumala

03.05.11 klo 16:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olin joku 10v ja näin Tyttöni mun telkusta. Itkin oikeasti tosi paljon kun se poika kuoli niihin ampiaistenpistoksiin.Jäänyt tosi vahvasti mieleen.

kerpele

03.05.11 klo 19:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

03.05.11 klo 19:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

Spoileri: näytä

Onko tuo nyt niin iso spoilaus. Eihän se muuten kerro paljoa mitään elokuvan tapahtumista. En ole nähnyt tuota Tyttöni On Mun leffaa, mutta en nyt puumalan viestistä osaa paljoa päätellä elokuvasta.

Ville

04.05.11 klo 18:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:
kerpele kirjoitti:

Spoileri: näytä

Kyllä tuosta minun mielestäni on aika hyvin asia pääteltävissä.

04.05.11 klo 19:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllähän se kertoo mitä on tapahtunut, mutta sitä miten se on niin sitä ei lukenut. Tuohan kohtaus on voinut olla myös miten monessa muussakin elokuvassa.

koirafani12

10.01.12 klo 20:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oon samaa mieltä kanssasi ite oon kahtonut kyseisen leffan ja se kohtaus oli todella surullinen kohta että kyllä siinä tulee tippa linssiin;)

Walken

30.12.18 klo 12:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tähän mennessä koskettavin näkemäni elokuva taitaa olla Timo Koivusalon ensimmäinen Täällä Pohjantähden alla. Erityisesti loppupuolella nähtävät punaisten kohtalot ovat varsin vaikeaa katseltavaa.

Eräs toinen syvältä riipaiseva elokuva on Stanley Kubrickin Kunnian polut. Siihen vaikuttavat filmissä nähtävät upseerien äärimmäisen epäoikeudenmukaiset teot ja etenkin lopun laulukohtaus.

30.12.18 klo 15:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin paljon leffoja tullut pelkästään kuluneen vuoden aikana nähtyä että vaikea palauttaa mieleen sitä yhtä. Viimeisen viikon aikana esimerkiksi on tullut katsottua kolme Frank Borzagen romanttista klassikkoa, joista Päivänsäde on ehkä se kaikkein liikuttavin ja kaunein, erityisesti se loppu, jossa

Spoileri: näytä

Toinen uskomattoman kaunis ja koskettava viime aikoina katsottu leffa on Grigori Tsuhrain Vain neljä päivää, jossa rintamalta neljä päivää vapaata saanut sotilas matkaa kotikyläänsä korjaamaan äitinsä vuotavan katon

Sitten on Casablanca.

Puhtaasti ravisuttelevana ja musertavan voimakkaana elämyksenä Arsenal on edelleen aivan omassa luokassaan. Ehkä joku Tule ja katso onnistuu sotaleffoista murskaamaan katsojan samalla tavalla.

30.12.18 klo 15:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leffateatterissa koettuna Kuninkaan Paluun loppu, jossa Frodo lähtee pois Konnun tarjoamasta mahdollisuudestaan. Ehkä muita mitä tulee mieleen, niin Murphyn ampuminen ja tuhoaminen RoboCopissa kaiken aikaa uudelleen. Selviytyminen on robotinkin elämää ja sen Verhoeven tekee selväksi erittäin pätevällä tavalla. Jotenkin White Ribbon kosketti myös, mutta leffa olisi syytä kassastaa uudestaan maailmansotaan liittyen. Ohan näitä vaikka kuinka Klassikoista lähtien, mutta miten koskettavuudessa ollaan onnistuttu ja onko lässyllä päällä katsoessa jne.