Koskettavin elokuvatuokiosi

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Koskettavin elokuvatuokiosi

Acedia

24.07.04 klo 16:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

En taaskaan jaksa selailla tätä topicia, joten tämä saattaa olla jo mainittu, mutta sanotaan vielä kertaalleen:

Huuliharppukostajassa se loppukohtaus, jossa Frank tokaisee nuorelle Harmonicalle: "Keep your lovin' brother happy" ja laittaa huuliharpun pojan suuhun. Yksi murskaavimpia kommentteja/tuokioita elokuvissa... :cry:

Kebottaja

24.07.04 klo 21:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juuri katsottu Blow oli mahtava ja koskettava elokuva.

SpaceCadet1

24.07.04 klo 21:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

LOTR : Fellowship Of The Ringin loppu missä Boromir kuolee taitaa olla koskettavin elokuvakokemukseni ikinä. Se pisti sellaiseen hiljaiseen shokkiin pitkäksi aikaa.

Low Rider

10.08.04 klo 16:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koskettavimmat näkemäni elokuvat TOP-10:

01. Umberto D. (1952)
02. Strada, La (1954)
03. Elephant Man, The (1980)
04. Straight Story, The (1999)
05. Godfather, The (1972)
06. Godfather Part II, The (1974)
07. Searchers, The (1956)
08. Enfants du Paradis, Les (1945)
09. Schindler's List (1993)
10. E.T. Extra-Terrestrial, The (1982)

Arsi T. Elokolikko

11.08.04 klo 13:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

E.T.:tä katsoessa taisin tenavana rääkyä oikein kunnolla. Onhan se niin kaaaaaanis lehva. :)

American Beauty on todella puhutteleva, ja Unelmien sielunmessukin pistää hiljaiseksi. Ja tietenkin Adaptation kokonaisuutena, niin kaunis leffa sekin!

Ne ovat kai nuo suosikkielokuvat yleensäkin, jotka saavat tuntemaan jotakin... :roll:

Rakr

11.08.04 klo 13:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Neon Genesis Evangelion: The End of Evangelion. Oli aivan uskomatonta katsoa tämä sarjan jälkeen. Tunteita se herätti, mutta itkuajat ovat kaukana takana. Muita voisin mainita...Leon ja Täydellinen maailma.

Acedia

11.08.04 klo 13:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rakr kirjoitti:

itkuajat ovat kaukana takana.

Se on ikävää, jos noin on käynyt. Kun ihminen ei enää (syystä tai toisesta) pysty vuodattamaan kyyneliä esim. leffan parissa, joka ennen on koskettanut, niin silloin on menettänyt jotain tärkeää sisältään. :cry:

11.08.04 klo 14:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scuzzball

11.08.04 klo 14:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

gggolem kirjoitti:

Viimeinen samurai. Katoin aivan hiljattain ja tuli kyyneleet silmiin siinä lopussa.

Samoin. Yllättävänkin hyvä samuraileffa oltiin pilattu typerällä, sekä ennalta-arvattavalla Hollywood lopulla. Kyllä meinas itketti, tai ainakin meinas.

Asiaan. Kerran oon parit kyyneleet päästäny leffan aikana, ja se tapahtu n. 6-7 vuotiaana Leijonakuninkaan näytöksessä. Kaipa se oli melko koskettava, en muista leffasta mitään. :roll:

Lähimuistista Kummisetä 2 oli aika koskettava. I know it was you fredo. You broke my heart... You broke my heart.

TheShining

12.08.04 klo 12:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

En kyllä itkua ole leffojen parissa ruvennut vääntämään mutta Vihreä maili oli aika koskettava.

gggolem

12.08.04 klo 16:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scuzzball kirjoitti:
gggolem kirjoitti:

Ei se kyllä huono ollu. Eikä sitä tuskin kannata verrata mihinkään aasialais-leffoihin, vaikka kertookin samasta aiheesta...

Jakke 29
1934 viestiä

12.08.04 klo 17:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaksi on ylitse muiden:

1. Shawshank Redemption, the ( Tämä tuntuu siltä että tämä on meikäläisen ikuinen lempielokuva. En näe oikeastaa edes miinkäänlaista mahdollisuutta että joku syrjäyttäisi tämän. Tässä on jotain todella tärkeää. No, ensimmäinen katselukerta en ollut kuullut elokuvasta juuri mitään. En myöskään tiennyt mistä kyse. Katselin ja olin elokuvan jälkeen erittäin hämärässä mielentilassa. Tiesin että nyt olen nähnyt jotain äärimmäisen hienoa....)

2. Täydellinen Maailma (Itkin lopussa aivan hulluna. Tunti elokuvan katsomisen jälkeen pukkasi vielä kyyneliä. Elokuvan tarina on jotenkin niin maanläiheinen ja aito.)

graniitti

12.08.04 klo 18:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Siitähän lähdetään, että tosimies ei itke :D

Lähimpänä ollut shawnshank redemptionissa ja täydellisessä maailmassa.On näitä paljon lisää, mutta tähän hätään ei oikein tule mieleen. Silloin leffa on hyvä kun se herättää tunteita, kunhan ei ole kyseessä viha.

Kapa

12.08.04 klo 19:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jakke 29 kirjoitti:

Jakke vei sanat suustani :) :
Olin yksin kotona ,kesäloman ensimmäinen "virallien" päivä ja kesäyö,ylivoimaisesti paras elokuvatuokio tähän asti.Lähellä oli etten parkunut kuin pikkulapsi
:) .

Myös Kummisedän ensinäkeminen oli koskettava.

Hush-hush

12.08.04 klo 20:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuskin olen koskaan oikeasti itkenyt elokuvia katsoessa, ellen sitten joskus ihan naperona, mutta en kyllä sellaistakaan muista. No okei, kerran kävi niin, eli ihan puoli vuotta sitten Buffy the Vampire Slayerin kolmannen kauden jossain loppupuolen jaksossa laskin, että ainakin kaksi kyyneltä pääsi ja vieläpä oikein siirappisessa kohtauksessa.

Ainakin jossain kohtauksessa koskettaneita ovat kuitenkin esimerkiksi Once upon a time in America, The Elephant Man, Straight Story, The Lion King, To Kill a Mockingbird, Donnie Darko, American History X ja Grave of the Fireflies.

Scuzzball

12.08.04 klo 22:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hush-hush kirjoitti:

Nyt muistuikin mieleen kun mainitsit tuon Grave of the Firefliesin, se on ehdottomasti koskettavin leffa jonka olen nähnyt.

jukkaE

19.08.04 klo 14:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jo edellämainittujen lisäksi:
- Of Mice and Men (1992 versio)
- Le Grand Bleu
Molemmat ovat uskomattoman koskettavia elokuvia. Suosittelen!

Zorge

02.09.04 klo 21:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niitä on siis rutkasti...yleiset schindlerit, gangsterisodat, huuliharppukostajat, kummisedät ja joitain erityisiä on ollut esim. Raging Bullin alkutekstit, kun De Niro lämmittelee hidastetusti ja Mascagni soi taustalla, sama biisi on muuten Kummisetä Kolmosen lopussa. Lisäksi Naisen tuoksun tangokohtaus on jotain, joka on jäänyt mieleen.

03.09.04 klo 14:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

J-P

12.09.04 klo 22:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koskettavin elokuvatuokio oli ehdottomasti Schindlerin Lista, saisi olla lisää yhtä riipaisevia ja ajatuksia nostavia elokuvia enemmänkin.