Koskettavin elokuvatuokiosi

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Koskettavin elokuvatuokiosi

01.09.03 klo 22:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elokuva voi olla koskettava monella tapaa, ei tarvitse olla mikään nyyhkysurunyyhky tyyliin Lassie, vaan elokuva voi vaikuttaa elämääsi monella tapaa. Mikä on sinulla vahvin elokuvan katsomiseen liittyvä kokemus???

Tässä omani:

-Kaikkien Kummisetien putkeen katsominen perjantain ja lauantain välisenä yönä äidin kanssa

-Schindlerin lista katsominen, kun olin kotona kuumeessa( kipeänä katson kaikki leffat,joita ei muuten kerkiäisi)

-Elefanttimiehen katsominen 33 asteen helteessä, mutta muistan vieläkin, miten nimikkosankaria kohtaan tuntemani myötätunto sai kylmänväreet kulkemaan... no niin, ryhdistäydytääs!!!

-Raid tv-sarja putkeen kahdessa osassa.

-Kellopeliappelsiinin katsominen 40 asteen kuumeessa, otollinen ajankohta tutustua kyseiseen elokuvaan Juhani!!!!! :D

No niin, olen puhunut. Teidän vuoronne

ji

01.09.03 klo 22:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hmm. No kesälomalla tuli katsottua kaikki elm streetit elikkä 1sestä wes cravenin painajaiseen saakka 1 per päivä. Elikkä ma-su :lol:

Pingutyyppi

01.09.03 klo 23:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hmm. Tunnustan olevani kaiketi kyyninen ihminen, joka ei ole eläissään vielä itkenyt kaunista leffaa. Rajuja sydämestä kurkkuun asti ulottuvia kouristuksia ovat joskus aiheuttaneet kuitenkin sellaiset leffat kuin Kaunis elämä, Saksikäsi-Edward, Straight Story ja Leijonakuningas (Mufasan kuolema -> lapsuuden rankimpia leffamuistoja). Muitakin saattaa olla, mutta eiköhän tossa ole ne tärkeimmät.

Jos puhutaan ikimuistoisista leffaelämyksistä muuten, listalle menevät korkealle kaikki kaveriporukassa pidetyt leffamaratonit. Ai että sitä fiilistä, minkä saa katsoessaan Pölösboksia hyvässä seurassa kesälomayönä :) Myös lapsuudessa nähdyt mahtileffat muistan melko elävästi - miten näin Vertigon yhdeksänvuotiaana, ja siinä oli jotakin käsittämättömän upeaa. 12 apinaa-leffassa Cole muuten tsiigaa nimenomaan Vertigoa, ja pöllii suustani sanat. Ja niinjoo, 12 apinaa oli myös sykähdyttävä leffaelämys 10-vuotiaan silmin... tätä linkittelyä voisi kai jatkaa loputtomiin :D

Cuomi

02.09.03 klo 16:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raumalla ollessani katsoin kummatkin Simpsons kaudet putkeen eli yhteensä 13 tuntia.Oli muuten viihdyttävää!

02.09.03 klo 17:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Perhe on paras tuli katsottua yhtenä päivänä tekemisen puutteessa ja luulin sitä aluksi vain tyhjänpäiväiseksi komediaksi. Se olikin hellyyttävä ja hauska leffa. Liikuttavia hetkiähän siinä on paljon. Sama fiilis tulee aina päälle, kun katson sen uudestaa. Jotkin muutkin leffat ovat tuoneet saman fiiliksen, mutta en rupea niistä enempää saarnaamaan.

Juhani Sementti

02.09.03 klo 17:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luun kurkkuun on tuonut:

Lilja 4-ever lähes tyhjässä elokuvasalissa.(Kukaan ei voi katsoa sitä leffaa tuntematta jotain.)
Leijonakuningas(Musafan kuolema oli 6-vuotiaana suuressa elokuvasalissa raastava kokemus.)
Saksikäsi-edward(Niin kaunista... niisk)

Naurua :lol:

Musta kyy - boxi yhdessä päivässä(12 tuntia parasta brittihuumoria on mahtava kokemus)
Monty Python`s Holy grail ja Life of Brian rippileirin jälkeen.(Minä unelmoin tästä leirillä.)

Paska puntissa:

Tappajahai 6-vuotiaana.(Se oli järkkyä!)
It(Pennywise on vain yksinkertaisesti pelottava)
Hohto pimeänä syysyönä, siis TV-sarja(Suotta haukuttu, mutta ei voita elokuvaa.)

02.09.03 klo 20:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täydellinen Maailma (mä harvoin itken lopussa mutta tässä mä spiidasin kuin vauva...lopussa siis)

Rocky (ekaa kertaa katsoin tietämättä leffasta muuta kuin että se liittyy jotenkin nyrkkeilyyn ja siinä on Stallone, lopun matsi oli niin jännä että.)

Rocky II (heti seuraavana päivänä ykkösen katsomisen jälkeen. Tässä vasta matsi onkin lopussa! Hypin tasajalkaa, karjuin kurkku suorana ja jännitin ihan pirusti.)

Psyko (vanha versio siis, yöllä ÄIDIN kanssa. Leffan nähneet ymmärtävät miksi äiti on suurella kirjoitettu.)

Monty Pythonin Hullu Maailma (Holy Grail) (leffa tuli telkkarista, enkä tiennyt siitä mitään, muttei tullut muutakaan. Kello oli ehkä puol kakstoista kun se alko, ja mä olin ihan sairaan väsynyt. Arvatkaa nauroinko.)

Tommosia... on niitä varmasti enemmänkin, mutta noi tuli mieleen.

Juhani Sementti

02.09.03 klo 21:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Todellakin. Lisään paskat punttiin osastoon Psychon. Mä katson sen mun isoäidin kanssa. Se on aika cool ihminen. Ymmärtää leffojen päälle enemmän kuin mun isä ja äiti yhteensä.

03.09.03 klo 09:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Määkin katon isoäidin kanssa rainoja, esimekiksi molemmat on armottomia Kummisetä-faneja.

Filmer

04.09.03 klo 21:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

tuli mieleen koskettavin elokuvakokemus. olin varmaan kahdentoista paikkeella kun ensimmäisen kerran katsoin tuulen viemää. se oli siinä määrin koskettavin että pidin sitä ällistyttävän tylsänä, jossa olin ties missä mielentilassa. nyt parhaillaan katson tuulen viemää uudestaan ja on uudet tunteet kehissä. pidän tästä. eli koskettavaa siinä on se että mieleni on muuttunut todella paljon joten siinä koskettavin leffakokemus

Zombie_

05.09.03 klo 15:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kummisetä 2 kun Michael jää lopussa ihan yksin(tietysti omaa typeryyttään) meinas tulla parku itellä, ja titanic loppu (se musiikki on niin...)

Viljami

05.09.03 klo 15:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yltiöpatrioottina Tuntematon Sotilas on jäänyt mieleen kun nappula sitä mustavalkolaatikosta pällisteltiin.
Myöhemmin suurta tyydytystä ovat tuottaneet Likainen Harry kun se linkuttava paskianen saa ansionsa mukaan. Sama pätee Piina-leffan akkaa kohtaan.

Faith

16.09.03 klo 21:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ittelläni:

Darth Vaderin kuolema-Jedin Paluu (joskus 8 vuotiaana)

T2 Loppukohtaus

Leijonakuningas -Muistelisin et oisin joskus lapsuudessani itkeny yhes kohtaa.

Kummisetä3 loppukohtaus jossa se tytär ammutaan.

Kaiser

16.09.03 klo 23:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lilja 4-ever. Katsoin sen pari viikkoa sitten perjantaina yöllä, pimeässä huoneessa. Niitä ainoita leffoja, joiden jälkeen ei saanut heti unta. Ei itkettänyt, mutta ei hymyilyttänytkään. Olo oli vaan oudon tyhjä.

Grr

18.09.03 klo 15:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Top Gun, ensimmäinen "aikuisten" elokuva leffateatterissa, hyrrr...

Jäi limut juomatta ja popcornit syömättä sekä muutenkin heikko olo oli Willem Dafoen keskitysleiri leffan Tahdon Voitto (Triumph of the Spirit) jälkeen. Leffan jälkeen pyöräilessä kohti kotia junan ääni sai niskavillat pystyyn ja värinöitä selkärankaan.

Kaunis mieli, herätti kans ajatuksia muinaisista hoitomuodoista.

Dana Sculder

31.10.03 klo 23:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei juuri nyt tule mieleen muuta kun äsken olin Sibbeä kattomassa.
Ei mikään huippu leffa mutta tuo yksi kohtaus.

-Kun ne soittavat Finlandiaa. Ja tulee se mieskuoro. Mä en edes ole erityisen isänmaallinen mutta siinä kohtaa heräs mussakin se pieni kiihkosuomalainen.

-Toinen mikä saa aina itkemään on Iron Giantin kohta kun jätti lentää taivaalla ja sanoo "Super man" ja sitten se räjähtää.

Mietiskelen tässä lisää...Koska niitä varmasti on..

lintu^

14.11.03 klo 18:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

karhu niminen leffa. pienenä tuli siinäkin tippa silmään q emokarhu kuoli
toinen on bambi leffa. oli se kamala paikka q se bambin äiti kuoli. :cry:
(ammuttiin)

eli tommosia muistoja :wink:

14.11.03 klo 21:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä tuo Tule ja katso- filmin valkovenäläiskylän poltto on harvinaisen karua katsottavaa. Sodassa on pelkästään häviäjiä.

Kalamiehen Toveri

15.11.03 klo 17:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Shawshank Redemption toi suuria tunteita pintaan, Family Man -leffa jonka olen katsonut viidesti ja vielä monasti tulen katsomaan, T2 -loppukohtaus on liikuttava, Täydellinen Maailma -elokuvan loppu ja pikku haamupojan itku Aaaarg (kova pala), Titanic (nyt hävettää) Jackin hukkuminen, Leijonakuningas (Mufasan kuolema).

Onhan noita paljon muitakin, ei vaan juuri nyt tule mieleen. Pitää miettiä ja lisäillä, jos muita juolahtaa vielä mieleen. :roll:

gggolem

24.07.04 klo 16:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Schindlerin lista, kaikkien muiden syödessä jotain jeesuksen karkkia ja itte olin aivan liikuttunu.
Leijonakuningas. Ei pelkästään Mufasan kuolema vaan se koko elokuva, musiikki, se tunnelma mikä siinä elokuvassa on. Paras "uusista" Disney-elokuvista.
Viimeinen samurai. Katoin aivan hiljattain ja tuli kyyneleet silmiin siinä lopussa.
Titanic. Elokuvissa oli ihana olla kattomassa kun äänet ja musiikin kuuli tietysti kivalla volyymillä. Loppu on niiiin surullinen.

Nää tuli nyt mieleen.