Elokuvahahmo, joka haluaisit olla

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Elokuvahahmo, joka haluaisit olla

nettikayttaja

31.10.10 klo 22:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Me elokuviin hurahtaneet tiedämme, että elokuvien vetovoima perustuu niiden antamaan mahdollisuuteen samastua jonkin kertomuksen tapahtumiin ja hahmoihin.

Kuka meistä ei olisi lapsena, nuorena tai jopa nyt aikuisena uudelleenelänyt elokuvia tekeytymällä joksikuksi elokuvan hahmoksi?

Minä olen poistunut monet kerrat elokuvateatterista nähden, kun moni katsoja elää uudelleen elokuvaa elehtien kuin joku elokuvan hahmoista noloine, kömpelöine saksipotkuineen jne.

Kuka tai mikä elokuvien hahmoista S I N Ä haluaisit olla (siis elokuvan sisällä)?

Voin aloittaa omalta kohdalta, että olen moneen otteeseen kokenut olevani joku elokuvan oikeudenmukainen kostohahmo - esim. Eastwoodin elokuvissa.

Jos koet omassa elämässä olevasi joku elokuvien hahmoista, ota viipymättä yhteyttä lääkäriin - oikeasti. Kouluammuskelija Auvinen siteerasi kohtausta elokuvasta Air Force One.

Jamii

31.10.10 klo 22:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse haluaisin olla Spencer Tracy elokuvasta Mies astui junasta. Sinnikkyys ja kekseliäisyys yhdistettynä ehdottomaan oikeudentajuun, rohkeuteen ja empatiaan on sellainen asia, johon meidän kaikkien tulisi pyrkiä.

Toinen tyyppi olisi Randall Clerksistä. Voisin vain hangailla ja pitää hauskaa enkä välitä paskaakaan siitä mitä toiset sanovat. Juttelisin parhaan kaverini kanssa kaikista tärkeistä ja vähemmän tärkeistä asioista, kuten Jedin paluun lopusta. Sellainen olisi juuri sellaista ihanne-elämää, mutta pidemmän päälle aika puuduttavaa ja masentavaa. Kyllä nyt pari koulupäivääni voisin vaihtaa Randallin elämään, mutten varmaan jaksaisi koko elämäni aikana olla hän.

Sgt.Rane

01.11.10 klo 12:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse haluaisin olla Tom Waitsin esittämä Zach elokuvasta Down By Law, hänellä on juuri oikeanlaista renttuasennetta sekä rosoista karismaa. Juuri tällaiset kulkuri/rappiohenkilöt viehättävät itseäni, oman tiensä kulkijat.

Nemo Nobody elokuvasta Mr.Nobody oli mahtava ja kaikesta melankolisuudesta huolimatta tuollainen elämä olisi vähintäänkin mielenkiintoista. Toisaalta elokuvan katsoneet tietävät, että ehkä meissä kaikissa asuu Nemo Nobody, jos elokuvahahmoa ajatellaan olemassaolofilosofian tai solipsismin kautta.

hebbu

23.11.10 klo 17:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

mä haluaisin olla john mcclane, koska hän on cool jätkä.

27.11.10 klo 05:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miespuolisissa hahmoissa riittää mainioita vaihtoehtoja. Toisaalta heiltä vaaditaan paljon sellaista, jota en olisi innostunut tekemään. Esimerkiksi Frank'N'Furterin pitää luopua Rocky Horrorista, bileiden herruudesta ja loistostaan Rocky Horror Picture Show'ssa. Se on traagista.

Ottaisin mieluummin vähän kevyemmän roolin, kuten sellaisen, jossa saisin hienon turkin, ihanan huolehtivaisen jokamiehen rinnalleni ja mahdollisuuden seikkailla tärkeän asian hyväksi. Jep, olisin mielelläni Bianca [www.leffatykki.com]. :D

Daniel Kimble

20.12.10 klo 20:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joe/Monco/Blondie.

T-2000

21.12.10 klo 13:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt kun rupeaan miettimään, niin näitähän on monia... No ainakin ekaks tulee mieleen se äijä Gran torinosta, nimeä en just nyt muista. Ja tietysti ikuisesti karismaattinen Don Corleone Kummisetä ykkösestä. Supersankarit on juttu ihan erikseen, Spiderman mahtavine hyppyineen voisin myös kernaasti olla. Näitä riittää melkein joka leffasta jonka oon nähny... Mutta nää etusijalla.

AAnyway

05.03.11 klo 15:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika vaikea päätös. Mutta olisin varmaan Han Solo tähtien sota trilogiasta. Sololla on sana hallussa ja vaikka hän esittääkin kovanaamaa, hän ajattelee loppujen lopuksi epäitsekkäästi muita ennen itseään. se mieshahmoista.

Ja mitä naisiin tulee varmaan Jessica Bielin esittämä henkilö elokuvasta Easy-Virtue. Elegantti ja erilainen hurmaava naishenkilö. Sellainen kai jokainen meistä haluaisi olla :D

poximus

06.03.11 klo 22:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Varmaankin Jackie Chanin Legend of Drunken Master leffasta Wong Fei-Hong. Kyllä ihan mielettömän hyvin taitaa taistelulajit. Ja muutenkin muinais kiina on mielenkiintoinen...

Naispääosista varmaankin, Bridget Jones. Olisi hauska nähdä ja kokea miten hän taas mokailee.

Dekabristi

07.03.11 klo 03:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Helppo. Sherlock Holmes tietysti. Tältä mestarietsivältä löytyy paitsi maailmankuulut stilettiaivot, myös sopivassa suhteessa yläluokkaista arvokkuutta, kapinallista boheemiutta ja omapäistä elämännautiskelijaa - ja juuri nämä tekevät hänestä niin pirun kiinnostavan! Ei turhaan ole maailman kuuluisin alallaan edelleen toimiva salapoliisihahmo.

Leppäkerttu

28.04.11 klo 08:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

TIETENKIN lähes kaikissa Charlie Chaplinin elokuvissa mukana oleva Kulkuri. Ei pyrikkään tekemään vain yhtä asiaa vaan kokeilee kaikkea. Käyttäytyy niin kuin itse haluaa eikä välitä siitä että pidetäänkö sitä ihan fiksuna. Onhan niitä muitakin syitä mutta tossa oli tärkeimmät.

WillFilm2001

Pahis: Benjamin Barker/Sweeney Todd
Supersankari: Bruce Wayne/Batman
Komediahahmo: Chaplinin kulkuri
Etsivä: Sherlock Holmes
Seikkailija: Indiana Jones, Jack Sparrow
Sattumasankari: Forrest Gump

Forrest Gump: Vammanen
Indiana Jones: Oudon kiintynyt ruoskimiseen

Nutipää pohjolasta

13.10.13 klo 15:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Godzilla tietysti! Mikä voisi olla siistimpää, kuin talloa ja tuhota kaikki alleen.

11.06.14 klo 00:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Gordon Gekko tottakai.

Rohkea, häikäilemätön, karismaattinen. Rahamiehiä, joka ymmärtää valuutan ja menestyksen tärkeyden. Gordon Gekko päihittää yhdellä olemuksellaan kaikki muut pahikset, aseenaan pelkkä äly ja määrätietoisuus.

Grinch

27.07.14 klo 05:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

No Salama tietenkin. Vaikka hienoja supersankareita onkin pilvin pimein, niin tämä se juoksee sen verran nopeasti, että tulee matkustamisesta todella halpaa.

Keräilijä

30.07.14 klo 13:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen aina ihallut tätä kaiffaria. Samaistun häneen kuin nakki sämpylään. Meissä on vieläpä samaa näköä paitsi olen hieman karvaisempi.

Haisuli

Ludil

10.08.14 klo 21:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minä puolestani haluaisin olla Komisario Palmu. Fanitan Palmun mahtavan tylyä, koomisen äreää, ukkomaista ja pamppumaista asennetta. Lisäksi sutjakas sanailu ja mielettömät kulmakarvat (pidän myöskin viiksistä) ovat ehdottomasti kateutta herättävää plussaa. Palmuna saisin komennella apureitani ja toimia muutenkin järeän omalupaisesti; karkaisin keskellä päivää saunomaan ja tissuttelemaan, apurithan ne ikävät duunit hoitaa, jeah. Ja jos joku mussuttaa jotenkin vastaan niin voisin epäuskoisesti kulmiani kohotellen puhaltaa tyypin päälle röökinsauhut ja nauraa räkäisesti päälle.

Kakkosvaihtoehtoina tulisivat Iron Man ja Burtonin Batmanin Jokeri. Iron Manin letkeä, porskuttelevan röyhkeä ja megalomaaninen meininki iskee. Tyypillä on myös ihan mukavasti kahisevaa...

Jokeri puolestaan on kova ja huvittava. Tyyppihän on siis muuten aivan kauhea mutta jostain syystä leffamaailmassa vetoaa meikäläiseen. Kyllä maailmaan täytyy enemmän naurua saada! Huumorinkukat puhkeamaan ja älyvapaata fiilistelyä lisää! Batmanin kaltaiset tosikot ruotuun ja bileet pystyyn! Unohtamatta...kaunista hymyä.

Naishahmoista haluaisin olla Tuulen laakson Nausicaän prinsessa Kushana-etuliitteestä "prinsessa" huolimatta Kushana ei ole mikään lässy itkupilli vaan melko karukin ja asennetta täynnä oleva komentajasoturi. Plussaa kyborgimaisesta olemuksesta.

Dekkari

29.04.15 klo 19:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Haluaisin olla konstaapeli Matero pohjanmaa elokuvasta. Jotenkin Matero on vaan tosi hyvä hahmo. Siinä kaverissa on tyyliä poliisiuniformussa.