Sairain leffa

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Sairain leffa

Scuzzball

25.07.04 klo 19:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Faces of Deathit jos lasketaan elokuviksi niin ei oo vaikee valita voittajaa. Yhden tai kaksi oon ihan dvd:nä nähnyt, kieltämättä melko rajua tavaraa. Cannibal Holocaustit sun muut on ihan kesyjä niiden rinnalla.

Ghoulie

29.07.04 klo 17:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muutamia asioita joita huomasin tätä viestiketjua lukiessani. Ensinnäkin Mark of the Devil leffan maine on huomattavasti itse elokuvaa pahempi. Eihän se nyt ihan mikään "sunnuntai-iltapäivän perhe-elokuva" ole, mutta verrattuna noihin uudempiin aasialaisiin pätkiin niin varsin kesyä tavaraa.

Sitten Pasolinin murhasta. 17 vuotias miesprostituoitu pidätettiin Pasolinin murhasta (pasolini oli homoseksuaali). Tosin epäilyjä Mafian suuntaan oli olemassa, koska Pasolini oli alkanut tutkia prostituution ja mafian välisiä kytkentöjä. Ja ruumista ei löydetty kaatopaikalta vaan eräältä rannalta Rooman lähellä. Kirjastosta löytyy Pasolini niminen elämänkertateos joka on varsin mukavaa luettavaa ja suosittelen sitä kaikille herrasta kiinnostuneille.

Itse antaisin pipimmän elokuvan tittelin kuitenkin ehkä ensimmäiselle Guinea Pig elokuvalle. Hyvänä kakkosena ehkä Hong Kongilainen kidutuspätkä Men Behind the sun.

Rakr

29.07.04 klo 20:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ghoulie kirjoitti:

Ja ruumista ei löydetty kaatopaikalta vaan eräältä rannalta Rooman lähellä.

Sanoiko joku että kaatopaikalta? Itse ainakin mainitsin roskakasan mitä ei olla vieläkään tyrmätty. Paikkakunnasta minulla ei ollut varmaa muistikuvaa muuta kuin Italia, kai sitten olen sekoittanut kun kyseisestä muistin vaan vedenläheisen sijainnin.

Ghoulie

30.07.04 klo 22:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sorry, mun moka. Meni kaatopaikat ja roskakasat sekaisin pienessä päässäni. :)

Rocky

20.06.08 klo 18:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sairaimpia mitä tähän mennessä niin Audition ja Ichi the killer.

kurkkuharja

25.06.08 klo 18:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ichi The Killer? Omasta mielestäni leffa oli vain samperin koominen ihmisten kahtia potkimisineen kaikkineen, eikä yhtään niin raaka loppupeleissä kuin mitä kansi mainosti. Raiskauskohdat tosin olivat aika kurjaa katsottavaa.

Tumppimies

25.06.08 klo 18:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Audition on kieltämättä paljon rankempi ja sairaampi kuin Ichi. Mutta ihan yleisesti ottaen Miike tekee aika sarasta tai omituista kamaa.

Allu

26.06.08 klo 20:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

kurkkuharja kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä. Pari erittäin ikävää kohtausta, mutta että maailman kaikkien aikojen sairain leffa... Ei ikinä.

Dekabristi

04.07.08 klo 20:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Saló - Sodoman 120 päivää on itsetarkoituksellisen sairas - jopa siinä suhteessa, että itseltäni tämä "syvästi sivistynyt mestariteos" jäi aikoinaan useaan kertaan kesken viimeistään siinä vaiheessa, kun orgaanisten jätteiden ja ravinnoksi kelpaavan materiaalin suhdetta kyseenalaistettiin (tiedätte, mitä tarkoitan). Markiisi de Sade olisi ollut varmaan ylpeä tästä fasistiseen Italiaan sijoittuvasta spektaakkelista.

Beautiful Girl Hunter taas on länsimaalaiselle elokuvankatsojalle niin ällistyttävä elokuva, että se on nähtävä voidakseen uskoa, mitä elokuvan japanilaiset naisnäyttelijät suostuvat kameran edessä tekemään. Hollywood remakea odotellessa.

The Last House on the Left on kahteen edellä mainittuun verrattuna mielestäni kesympi tapaus, mutta silti harvinaisen kieroitunut elokuva. Emotionaalisen voiman lisäksi elokuvan ehdoton ansio on sen häiriintyneisyyttä erinomaisesti tehostavat henkilöhahmot ja näitä osuvasti naamoittavat näyttelijät.

Idiootit kuuluu Lars von Trierin oudoimpiin leffoihin, ja on mielestäni myös yksi sairaimmista koskaan näkemistäni elokuvista. Kehitysvammaisiksi tekeytyvistä miehistä kertova "komedia" järkytti aikoinaan kovasti.

Ja lopuksi vielä pikku Bonus:

Kaksipäisen kotkan varjossa. Ehdottomasti sairain näkemäni elokuva ikinä.

AP

05.07.08 klo 00:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sano mitä sanot kirjoitti:

Saló - Sodoman 120 päivää on itsetarkoituksellisen sairas

Olet väärässä. Kaikella siinä on tarkoitus eikä elokuvaa muutenkaan voi arvostella, jos ei ole nähnyt sitä kokonaan.

Kivilärvi

05.07.08 klo 02:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sairain näkemistäni on varmaankin August Underground Mordum. Häiriintynyt undergroundpläjäys, jota snuffelokuvana mainostetaan. Kyseessä ei tietenkään ole aito snuffelokuva, mutta melko vakuuttava yritys silti.

Kuuluisemmista leffoista voisin sanoa yleisesti kannibaalielokuvat sairaimmiksi. Cannibal Holocaust, Cannibal Ferox jne. Huh, sairasta touhua. Ei nappaa.

cuckaracha

07.07.08 klo 12:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

ji kirjoitti:

Joo en ole nähnyt noita, mutta Cradle of Fear on myös ihan kiva, varsinkin sen jalan leikkaus -kohtaus. Kaikki näytetään ja kaikki kestetään.

Cradle of Fear kusee nilkoilleen viimeistään Dani Filthin ensiesiintymisen iskiessä ruutuun. Näyttelijäntyö hirveää ja gorekohtaukset mielikuvituksetonta huttua.

Emperor

08.07.08 klo 13:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hmm.. Last house on the leftissä on yksi jos toinenkin "sairas" kohtaus.

09.07.08 klo 13:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nuija ja tosinuija on kyllä aika sairas leffa ja samaten myös Sekaisin Marista. Myös useat Splatterit esimerkiksi nuo Jacksonin varhaisimmat tuotokset.

DVD_DUDE

09.07.08 klo 13:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

oskari kirjoitti:

Kuinka nuija ja tosinuija, sekä sekaisin Marista voivat olla sairaita?

10.07.08 klo 09:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niiden huumori on sellaista alapääpainotteista, että näytetään sukuelimiä ja muutenkin on aläpääpainotteista. Sellaisesta tulee ainakin alllekirjoittaneelle huono olo.

mbay

10.07.08 klo 11:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

No nuo yllämainitut ovat lähinnä "harmittomia" pierukomedioita. Varsinkin Nuija ja Tosinuija oli ala-asteella katsottuna yksi parhaista leffoista silloin.

Omasta mielestäni, ei sairain, vaan sairas leffa on Sympathy For Mr Vengeance. Sisältää pari oikeasti kuvottavaa väkivaltakohtausta.

10.07.08 klo 13:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

En sanonutkaan, että ne ovat huonoja tarkoitin vain, että niiden tyylisuuntaus on sellaista vähän arveluttavaa. Mutta Nuija ja Toisinuija on kyllä tosi hyvä.

Tumppimies

11.07.08 klo 21:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nekromantik (1987) [finnish.imdb.com] on kuulemani mukaan aika sairas tekele.

Leivo

12.07.08 klo 20:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yksi sairaimmista näkemistäni leffoista on ainakin japanilainen Visitor Q. Meno meni jo niin yli, että ei tiennyt itkeäkö vai nauraa. Mielenkiintoinen katselukokemus, mutta en välittäisi katsoa uudestaan.