Leffagenre joka ei vaan iske?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Leffagenre joka ei vaan iske?

Living dead

14.02.12 klo 12:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikä minuun iskee kaikista vähiten, niin romanttiset komediat (tai ylipäätään mikään romanttinen) :D Yksi poikkeus kyllä löytyy: Shaun of the Dead. Sekin on kyllä enemmän komediaa, kauhua ja draamaa. Myöskään puhdas toiminta ja sotaelokuvat eivät iske.

bondey

21.02.12 klo 22:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tiedä miksi, mutta scifiä olen aina vältellyt.

BJ

21.02.12 klo 23:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaa-a.. Ko-me-di-a.. Sitä vihaan, tarkennettuna 2000-luvun jenkkikuraa, kuten : Vain seksiä,Ystävien kesken,Kauhea kankkunen.. Voi hyvä luoja sen paskan määrää.

Vasuri

24.02.12 klo 12:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

BJ kirjoitti:

Yleensä pidän komediasta, mutta kieltämättä tuon tyyliset komediat ovat huonoja, tai lähinnä ärsyttäviä. Ei ole mukavaa katseltavaa, kun joku juo päänsä täyteen ja örveltää. On niitä fiksumpiakin komediarainoja.

ShadowDragon

15.05.12 klo 17:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselläni genret, jotka eivät millä tavalla tunnu iskevän ovat aina olleet musikaalit ja Sci-fi elokuvat, muutamia poikkeuksia tuolta Sci-fi puolelta löytyy, kuten Alien-elokuvat. Mikään musikaalielokuva ei ole koskaan oikeastaan iskenyt minuun.

stranger in this town

18.05.12 klo 12:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sama juttu, scifi on aina ollut mulle sellainen genre joka ei millään tahdo iskeä. Vanhat star warsit on oikeastaan ainoat ja 80-luvun calagtica olleet ainoat ja niin tietysti IRON SKY! Muuten genren elokuvat on suurimmaksi osaksi tehoste suttua vailla järjeä ja kun tykkään realistisista leffoista niin tossa genressä harvoin on edes realismin rippeitä jäljellä.

Kauhu-genre etoo myös useimmiten. Päämäärätöntä ihmisten säikyttelyä ja tappamista vieläpä usein hyvin surkeasti näyteltynä. Harva kauhuelokuva on hyvä!

Musikaalit myös tökkii. Ainoa hyvä musikaali mielestäni on Moulin Rouge ja sitten muistan lapsuudestani yhden hyvän todella vanhan Hollywood-tuotoksen, josta muuta en muista mutta siinä taisi olla joko Fred Astaire tai Frank Sinatra tai molemmat.

Kaikki muut genret toimivat minun kohdalla. Toimintaelokuvista ne lapsellisimmat ja halviten tehdyt jätän suosiolla katsomatta, mutta useimmat kuitenkin katson.

stranger in this town

18.05.12 klo 12:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

HorrorFreak kirjoitti:

Sotaelokuvat. En tiedä syytä tähän, esimerkiksi hiljattain katsomani Rautaristin pitäisi kaiken järjen mukaan olla aivan loistoleffa... Jostain syystä edes se ei iskenyt minuun. Nämä eivät vain ole minua varten. Sotapeleistäkään en ole erityisemmin ikinä innostunut. Enkä sodasta yleensäkään. Mutta siis ainakin yksi poikkeus löytyy: Kunniattomat paskiaiset oli mielestäni erittäin hyvä elokuva, tosin salaliitot ja juonittelut ovat aina minun makuuni, eikä se oikeastaan varsinainen sotaleffa ollut... Sota-aikaan sijoittuva kuitenkin :D

Sotaelokuvat ovat just parhaita. Sopivalla tavalla yhdistettynä toimintaa, draamaa, jännitystä ja realismia koska useimmat alan elokuvat jossain määrin tositapahtumiin pohjautuvia. Useimmiten vielä näyttäviä ja hyvin tehtyjä. Esim. Thin red line, Vihollinen porteilla, U-96 jne.

Freddy

14.11.12 klo 23:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leffagenre joka ei iske minuun on romanttiset komediat. Ne ovat sellaista puuduttavaa siirappimössöä, jossa julia roberts sitä ja hugh grant tätä... Komedia onkin jo sitten asia erikseen.

Lindaah

18.11.12 klo 00:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scifi jutut ei oo koskaan oikee iskeny xD.. välil ku kattoo nii ihan jännältä näyttää mut sit ku ne alkaa puhuu jotain avaruuskieltä ja sellasii pitkii matematiikkasii sanastoja niiden ufo koneista niin putoon kärryiltä enkä jatka kattomista :)

M16

12.12.12 klo 13:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taitaa nuo tuollaiset romanttiset hömppäkomediat iskeä vähiten. Kyllä sellaisia voi joskus todella harvoin katsoa, mutta pidemmän päälle sellaiset vain kyllästyttäisivät. Eivätkä muuten paljon nauratakkaan.

Vasuri

13.12.12 klo 05:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Freddy kirjoitti:

On niitä romanntisia komedioita muillakin. :) Esimerkiksi Jack Nicholson ja Diane Keaton näyttelevät elokuvassa Jotain annettavaa, joka ihme kyllä on aika siedettävä ja ennen kaikkea aikuismainen. Jotain teineille suunnattua romanttista komediaa en sulattaisikaan. Yksi romanttinen komedia, mistä myös tykkään yllättävän paljon on Bridget Jones - elämäni sinkkuna, joka on mielestäni hauska ja viihdyttävä. Hugh Grant tuossakin on, mutta en anna sen pilata katselukokemusta. Ymmärrän toki, että jokaisella on oma makunsa, mutta ajattelin silti kertoa mitä päässäni pyörii.

Lindaah kirjoitti:

Itse taas tykkään scifeistä, kolmesta alkuperäisestä Star Warsista etupäässä. Ne ovat upeita omine maailmoineen ja "kummallisuuksineen" (vitsi vitsi). Tietysti asiaan vaikuttaa itseään miellyttävä juoni ja muut mukavat ja mielenkiintoiset seikat. Itselläni on muutama Scifi-leffa Tähtien sotien lisäksi omana enkä kyllästy niihin millään. Jos noista nyt pitäisi pari maistiaista sanoa, niin Brazil - tämän hetken tuolla puolen, Apinoiden planeetta ja Barbarella ovat niistä merkittävimmät ja aivan omaa luokkaansa.

25.01.13 klo 21:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maailmassa on neljä genreä, jotka haluan pois tästä maailmasta.
Teinikauhu.
Teinikomedia.
Massakomedia.
Käsittämättömän suurella budjetilla luotu massatoiminta. Sellainen, joka on häpeäksi sanalle "toiminta".

Selixi

26.01.13 klo 11:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sotaleffat ei iske ei sitten millään. Eikä kyllä pelitkään. Syytä en osaa sanoa. Ehkä ne tuntuvat hieman sisällöttömiltä ja samanlaisilta kaikki, tosin tähän varmasti vaikuttavat omat ennakkoluuloni ja se etten ole montaa sotaleffaa jaksanut kokonaan katsoa. Ehkä ainoa varsinainen sotaleffa josta pidän on Pelastakaa sotamies Ryan.

rise_above_hate

26.01.13 klo 13:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen aika pitkälti kaikkiruokainen elokuvien suhteen, mutta yksi genre on olemassa jota en siedä: Musikaalit. Rillutellaan muutama laulu, ollaan taas hetken vakavia ja taas se sama rallattelu alkaa. Olen samaa mieltä myös Nostecoffin kanssa, että kliseiset teinikauhu elokuvat voisi poistaa maailmasta. Aina sama kliseinen asetelma: Kiljutaan, rakastellaan ja juostaan pakoon. Sitten vielä se näyttelijöiden kömpelyys, kaadutaan miten sattuu että tappaja saa kiinni ja kiljutaan pää punaisena. -.-

Nutipää pohjolasta

26.01.13 klo 20:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitäh!? Teinikauhuhan on mitä parasta aivovammaviihdettä silloin, kuin tekee mieli katsoa jotain elokuvaa, mutta ei halua nättinokkaisena toljottaa rillit huurussa mitään poliittisesti korrektia ja älykästä taidepläjäystä!

JohnieH

01.02.13 klo 04:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse en ainakaan pidä yhtään goresta, enkä muistakaan samantyylisistä elokuvista. Ne ei vaan innosta millään lailla. Ihmisten silpominen, veren lentäminen ja muutenkin tuommoinen raakuus ei herätä mitää kauhua, intoa, iloa, surua, ahdistusta, eikä mitään muutakaan, vaan enemmänkin vain vitutusta ja ärsyyntymistä. No ehkä ahdistusta joskus mutta se ei siis ole mitenkään mukavaa ahdistusta, tai siis en nauti ahdistumisesta, tai jotain.. Eli liian raa'at elokuvat ja verellä ja suolilla pelleily aiheuttaa erittäin epämukavan inhon ja vittuuntumisen tunteen minussa. Oikeastaan muita genrejä ei oikeastaan ole mitkä mitenkään epämukavia tuntemuksia aiheuttaisi. Kaikki muu siis maistuu oikein hyvin.

Makke_95_

01.02.13 klo 15:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nutipää pohjolasta kirjoitti:

Aivovamman siitä todellakin saa eikä sitä viihteeksi voi kutsua. Hyi.

wednesday

01.02.13 klo 19:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yksi "genre" jota en voi ymmärtää on "suuriin tragedioihin perustuvat elokuvat." En sano etteikö tämän tyypin edustajistosta olisi noussut joitain elokuvallisesti hienoja pätkiä, mutta kuitenkin: Mitä järkeä? Esimerkiksi vaikka tämä tapaninpäivän tsunamista kertova The Impossible. Kyse on tragediasta jossa kuoli satojatuhansia ihmisiä. Kaikki tuntevat tarinan. Mitä hyvää voi seurata haavojen repimisestä auki?

Eri asia ovat tietenkin enemmän dokumenttipohjaiset elokuvat joissa kovia kokeneet ihmiset pääsevät esittämään asioista oman puolensa ja kertomaan tarinansa. Mutta mikään dollareita jalompi motiivi tuskin on Hollykylän huttukoneistolla mielessään. "Tässä on nyt koskettava aihe joka varmasti kiinnostaa suurta yleisöä! Lisätään mukaan pari tunnettua nimeä ja pääsylippumiljardit ovat taattu."

01.02.13 klo 23:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nutipää pohjolasta kirjoitti:

Kuvailemassasi mielentilassa itselleni maistuu parhaiten tiukka, juoneton toiminta tai raakalaismainen verenvuodatus. Teinikauhu ei ole sellaista.