Leffagenre joka ei vaan iske?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Leffagenre joka ei vaan iske?

Jaaha

03.06.10 klo 19:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

On olemassa muutama genre, joita yleensä välttelen ja sellaisia, jotka eivät kiinosta ollenkaan...

Romanttiset komediat

Ei tule mieleen yhtä ainuttakaan oikeasti hauskaa romanttista komediaa. Vitsit ovat usein aika kliseisiä, eivätkä muutenkaan oikein iske. Lisäksi tuntuu, että tämän lajityypin leffoissa on aina aivan uskomattoman ärsyttäviä näyttelijöitä.

Sota elokuvat

Eivät välttämättä ole huonoja, mutta sen huonon sattuessa kohdalle... Tylsää. Muutenkin pistää vihaksi, kun katselee ihmisten historiassa tekemiä typeryyksiä. Saa sisäisen hippini nousemaan esiin.

Kauhu

Eivät nämäkään aina ole täyttä roskaa, mutta suuri osa tuntuu koostuvan ontuvista käsikirjoituksista, surkeista näyttelijöistä ja puhtaasta rahastuksesta. Sitä paitsi, minä herkkänä ihmisenä näen helposti pahoja unia kaiken maailman manaajan demoneista, ja ei kuulkaas ole mukavaa kurkistella jatkuvasti sängyn alle.

harava

03.06.10 klo 21:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Musikaalit ja draamat eivät oikein iske.
Jotenkin vaan ei jaksa kiinnostua päähenkilöiden suhteista ja muista. Kaikki vähänkin syvällisempi väsyttää.
Nykyään katson suurimmaksi osaksi kauhu ja toimintaelokuvia, suurimmaksi syyksi siksi ettei niitä katsellessa tarvitse miettiä mitään.

03.06.10 klo 21:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Musikaalit ja draamat eivät oikein iske.

Miettiminen onkin ihan hirveän raskasta touhuu. Mitä sitä turhaan aivojaan rasittamaan, siinähän voisi jopa oppia ja alkaa tajuamaankin jotain. Huiii!

harava

03.06.10 klo 21:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

X-tyyppi

03.06.10 klo 22:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vitt*iletsä mulle??

Mitä?! Suloko muka joskus v****ilisi muille? Mahdotonta...

03.06.10 klo 22:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiva kun tuollaiset taidepaskojen katselijat tulevat tänne kettuilemaan. :)

Minäkö taidepaskojen katselija? Heh. Tapio, Juize ja muut taidehomostelijat nauraa ääneen, jos homostelultaan ehtivät.

03.06.10 klo 23:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiva kun tuollaiset taidepaskojen katselijat tulevat tänne kettuilemaan. :)

Ei Jeesus. Kyllä taas alkoi tuntua siltä että pitäisi minunkin siirtyä "taidepaskojen" parista ihan reilun viihteen lämpimään syliin. Kun se kerran älykkyysosamäärääkin näkyy nostavan...

hebbu kirjoitti:

taidelokuvat ne vaan on niin tylsiä ja road moviet myöskin sekä romantiset komediat, draamat, kauhuilut ja musikaalit nekin on tylsii

Sulla onkin laaja leffamaku. Pakko nostaa hattua.

angakok

13.06.10 klo 22:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Toimintaelokuvien aivoton mäiskintä ei vain iske. En yksinkertaisesti saa sellaisista elokuvista mitään irti, eikä ne kosketa pätkääkään. Tiedän jo etukäteen, että ei kannata katsoa.
Sotaelokuvissa saattaa löytyä kyllä jotain erittäin katsottavia elokuvia. Mutta noin ylipäätään ei oikein innosta katsella ihmisten tappamista turhan takia edes elokuvamuodossa. Ja yleensä ne ovat aivan ylipitkiä.
Trilleritkään eivät yleensä suuremmin iske, jos niihin ei ole saatu yhtään mitään syvyyttä.
Ja tietenkin kauhuelokuvat ovat aivan liikaa herkille hermoilleni.
Poikkeuksia aina toki on, en heti tuomitse genren perusteella.

junik

17.06.10 klo 11:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikki genret menee jos leffa vain on tehty hyvin ja siitä löytyy juonta muillekin kuin täysin aivottomille.

Mutta:

Tapio kirjoitti:

Tietty määrä väkivaltaa esimerkiksi kauhu- tai toimintaelokuvassa ja huumoripohjainen splatter menee, mutta elokuvat, joiden tarkoitus on vaan näyttää tappoa, verta ja sisäelimiä, koen vastenmielisiksi.

Samaa mieltä.

Tähän täydennän vielä että kaikki leffat joiden tarkoitus tuntuu olevan vain sen yhden asian näyttäminen, ovat tylsiä ja jätän katsomatta tai lopetan kesken. Romantiikka romantiikan vuoksi ei iske, splatter vain veren lennättämisen vuoksi ei siis myöskään.

Valitettavasti siis idea pitää myös olla, silloin liioittelu sallittakoon, ideaan sopivana, genrestä piittaamatta.

HorrorFreak

04.07.10 klo 19:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sotaelokuvat. En tiedä syytä tähän, esimerkiksi hiljattain katsomani Rautaristin pitäisi kaiken järjen mukaan olla aivan loistoleffa... Jostain syystä edes se ei iskenyt minuun. Nämä eivät vain ole minua varten. Sotapeleistäkään en ole erityisemmin ikinä innostunut. Enkä sodasta yleensäkään. Mutta siis ainakin yksi poikkeus löytyy: Kunniattomat paskiaiset oli mielestäni erittäin hyvä elokuva, tosin salaliitot ja juonittelut ovat aina minun makuuni, eikä se oikeastaan varsinainen sotaleffa ollut... Sota-aikaan sijoittuva kuitenkin :D

TheArtemis

06.07.10 klo 11:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se on luultavimmin selvää kuin vesi, mutta romanttiset komediat. En ole törmännyt tähän asti yhteenkään hyvään sellaiseen, roskakoriin koko "genre" joutaisi.

Eikä toimi edes pelkkänä treffi-illan fillerinä, muijakaan ei diggaa tästä sonnasta.

S.A.S

10.07.10 klo 02:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuten monet muutkin, vihaan romanttisia komedioita. En tajua miksi niitä pitää edes kutsua "romattisiksi komedioiksi", sillä niissä on yleensä ehkä yksi huono läppä.

Tertsi

17.07.10 klo 02:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taidanpa liittyä kerhoon. Eli en pidä romanttisista komedioista. Rakkaus/hassutteluelokuvat eivät vaan saa aikaan minussa juuri mitään positiivisia tuntemuksia, lukuunottamatta muutamia, jos sitäkään, nauruja. Jopa toimintaleffoista(joita lähinnä diggailen)löytyy enemmän syvyyttä. Kaikista ärsyttävintä on, kun aiemmin ns. laatuelokuvissa näytellyt tähtönen päättää heittäytyä muka hauskaksi ja suostua tällaisiin hirvityksiin.

Toinen genre mistä en juuri välitä on kauhuelokuvat, koska vihaan säikähtämisestä ja yliluonnolliset asiat saavat aika tehokkaasti herkän mielikuvitukseni liikkeelle. :D Veri ja väkivalta tiettyyn rajaan asti ei vielä tunnu missään, mutta muunlainen järkyttävä kauhukuvasto tuntuu. Jotkut kauhuleffat on kuitenkin pakko katsoa ja niistä ei voi olla tykkäämättä, kuten Hohto. Eli vanhan ajan laatukauhu saattaa vielä mennä.

Voisin lisätä tähän vielä nämä teinimusikaalit (ei varmaan tarvitse perusteluja?) sekä liian arkiset (=realistiset) draamaelokuvat, sillä ikävien tunteiden välittyminen suoraan elokuvasta itseeni ei ole aina kovin mukavaa(typerä pointti, mutta jos elokuvan jälkeen on paha olo niin ei se kivaa ole). Monesti tämä on kuitenkin hyvän elokuvan merkki, sillä eihän huono elokuva huonoilla näyttelijöillä vaikuta samalla tavalla.

Gore-genrekään ei oikein houkuttele. Saweja olen katsellut jo ihan mielenkiinnosta Jigsawin pelejä kohtaan, mutta pakko sanoa ettei sen kidutuksen katseleminen hyvää tee ollenkaan. Esim. Hostelit yms. voisin suosiolla jättää katsomatta.
Sen sijaan splatter tyyliin Peter Jackson voi olla ihan hauskaa.

Tulipahan nirsoiltua taas. Nooh, ei voi mitään. Täytyy nyt kuitenkin muistaa että elokuva voi olla hyvä, oli se sitten vaikka romanttinen goredraama. :D

KKHS

17.07.10 klo 21:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tertsi kirjoitti:

teinimusikaalit (ei varmaan tarvitse perusteluja?)

Perustelemattomuus on asia erikseen (siitä välittökään ja valittokoon vaikka Sulo), mutta oletus ettei jotain tarvitse perustella, vaatii itsessään perusteluita.

Jerrre

25.07.10 klo 21:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Komediat ei vain iske, mutta toki poikkeuksiakin löytyy, mutta hyviä komedioita on todella harvassa. Kaikki nykypäivän Epic Moviet yms. ovat suoraansanottuna täyttä paskaa. Ja pahimpana kaikista romanttiset komediat. Ei näin.

Toinen genre joka ei jaksa kiinnostaa on musiikki/musikaali, mutta kuten komedioistakin, myös tästä löytyy poikkeuksia, esimerkkinä Blues Brothers, joka on hyvä elokuva.

Sota ja anime leffoja en varsinaisesti vihaa, mutta niitä ei tule vaan katsottua.

ji

30.07.10 klo 20:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Splatter. Siinä ei ole mitään järkeä. Ainoa minkä suostun katsomaan on, Braindead, mutta sen elokuvan henki sekä juoni on jotenkin niin koukuttava, että elokuvan muut pienet virheet kuten ylenpalttinen ihmisten teurastus menee ja uppoaa.

Muuten ei kyllä pysty ymmärtämään, miksi tämä elokuvagenre on tuotu markkinoille. Minun mielestäni se kuuluu indie -osastolle.

lakku

06.09.10 klo 09:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Romanttiset lässyn lässyn komediat eivät vain iske. Näytä on nähty aivan liikaa että en edes muista useimpien leffojen nimiä. Jokaisessa leffassa on aina se sama kaava. Intro on tyypillinen, joko sinkku mies tai nainen. Tämä mies/nainen tapaa henkilön joka loppujen lopuksi on sitten hänen tuleva kumppaninsa. Leffan aikana, tulee mukaan myös toinen ihminen tähän väliin. Kolmiodraama alkakoon ja järjettömän monet kerrat pyöritetyt vitsit.

Myös parodia elokuvat isoista tunnetuista leffoista. Niitäkin on vain yksi hyvä omasta mielestäni, ensimmäinen Scary Movie. Muissa ei ole naurattanut kuin kerran tai pari.

Kookosbanaani

24.09.10 klo 22:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole kyseiseen elokuvalajiin tutustunut, mutta gore-kauhuilu ei ole minun kohdallani kaikkein houkuttelevimmasta päästä. Etenkin lajityypin kunkku Cannibal Holocaust - kannibaalien polttouhrit on elokuva, jota en aio missään elämäni vaiheessa katsoa. Monesta lähteestä olen kuullut, että elokuvassa on kriittistä sisältöä, mutta se tolkuton ja graafinen väkivalta ei saa minua katsomaan tätä teosta. Moni ihminen pitää toiminta- ja väkivaltaelokuvien katsomisesta, mutta yksityiskohtainen ja sadistinen raakuus menee jo niin äärirajoille, että katsoja selvästikin järkyttyy näkemästään. En hauku tai kehu elokuvaa, kun en sitä ole edes nähnytkään, mutta ulkokuorensa takia Cannibal Holocaust ei minua houkuttele puoleensa.

Vasuri

25.09.10 klo 18:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Musikaalit ja draamat eivät oikein iske.

Tää olikin paras Sulon komennti pitkään aikaan, jonka olen lukenut. :D

Eniten mua etoo kauhu, hyi saasta niitä äklöjä olentoja ja mielenvikaisia ihmisiä, mitä niissä seikkailee. Mikä sellaisessa oikein kiehtoo, minä vaan kysyn? Draama on vähän sellainen vaikee alue meikäläiselle, ei jaksa oikein iskeä sellaiset itku-parku-nyyhnyyh -leffat, siis yleensä. Ja riippuu se vähän näyttelijästäkin, ihan mikä tahansa actor ei saa olla kyseessä. Mut on niitä hyviäkin draamoja, jonka olen onneksi huomannut. Ei saa tuijottaa liikaa omiin mieltymyksiinsä. Sota-leffatkaan eivät pahemmin kiehdo, mutta siinäkin pätee sama, hyviäkin löytyy.

Paskis

30.09.10 klo 11:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaikea nimetä kokonaista kategoriaa, mikä ei iskisi. Jos voisi nämä surkeat parodialeffat, eli "X Moviet" pistää omaan kategoriaansa, niin siinä olisi voittaja.
Ensimmäisen Scary Movien jälkeen on tullut aina vaan surkeampia tekeleitä. Otetaan yksi isotissinen muija ja muutama puoliamatööri näyttelijöiksi ja parodioidaan muutamaa hittileffaa kikkelivitsien kera. Tämä on jo niin nähty, eikä todellakaan ole hauskaa enää. Parodiointi iskee omaan nilkkaan, ja leffat ovat pelkkää "self ownausta" alusta loppuun. Toki löytyy sitä "niin paska, että naurattaa" -faktoria, mutta hohhoijaa.