Mielenkiintoisimmat elokuvat 2010

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Mielenkiintoisimmat elokuvat 2010

04.12.09 klo 14:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se olisi vuosi vaihtumassa piakkoin ja uusi vuosi on tuomassa jälleen kasan uusia elokuvia, joten pistelläämpä vuoden 2010 mielenkiintoisimpia elokuvatapauksia mukaan peliin. Ainakin Scorsesen Shutter Island, Stallonen The Expendables, Nolanin Inception, The Wolfman ja Iron Man 2 on jo käyty keskusteluja, joten niistä en itse enempää mainitsi muuta kuin, että jokainen on katselu listalla mukana. Ensi-iltojen päivämäärät saattavat muuttua tiuhaan tahtiin. Sitten vain omia odotuksia mukaan kehiin.

Daybreakers8.1
Vuoden aloittaa varsin mielenkiintoinen vampyyrikauhuelokuva, jossa vuonna 2019 vampyyrit ovat hallitsemassa maailmaa, kun joiltain tutkijoilta karkasi käsistä salaperäinen virus, mutta ihmisten veri on loppumassa kesken. Lopulta päätetään luoda uusi vampyyrirotu, mutta sitten asiat menevät pieleen pahasti. Näyttelijäkaartissa häärii Ethan Hawke, Willem Dafoe ja Sam Neill. Visuaalisesti ainakin näyttävän näköistä sci-fi-kauhutykitystä, jota on ennakkoon verrattu hieman Underworldin ja I Am Legendan sekoitukseksi.

Book of Eli15.1
Mainioiden From Hell ja Dead Presidents elokuvien ohjaaja-veljekset Albert ja Allen Hughesilta on tulossa tälläinen tulevaisuuden visio, jossa ydinsota on jälleen käyty ja Denzel Washington näyttelee miestä, joka yrittää suojella heikompia rikollisilta. Kunnes tulee tieto, että yksi kirja saattaa sisältää pelastuksen useille ihmisille, mutta tätä kirjaa tavoittelee myös Gary Oldmanin esittämä pahis. Taustalla häärii myös Ray Stevenson, Michael Gambon ja Malcolm McDowell. Vaikuttaa varsin toimivalta post-apocalyptic tyyliseltä tulevaisuus kuvaukselta.

Legion22.1
Jumalalta loppuu usko ihmiskuntaan ja hän lähettää arkienkeli Gabrielin, jota esittää Kevin Durand saattamaan ihmisten päivät loppuun, mutta pieni ihmisjoukko päättää asettua vastaan eräällä aavikolla apunaan Paul Bettanyn esittämä enkeli Michael. Muissa rooleissa nähdään Dennis Quaid, Lucas Black, Tyrese Gibson, Doug Jones ja Charles s. Dutton. Idea vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta trailerissa oli muutamia hieman kömpelöitä kohtauksia, mutta eiköhän tämäkin tuomionpäivä tule joskus katseltua.

Pimeyden Ytimessä29.1
Mel Gibson palaa kameran eteen pitkästä aikaa Martin Campbellin ohjaamassa toimintatrillerissä, jossa Gibson esittää etsivä Thomas Cravenia, jonka tytär murhataan hänen kotiinsa pian kun he näkivät toisensa pitkästä aikaa. Craven pääseekin pian selville, että hänen tyttärensä oli paljastanut hallituksen sisällä salaliiton, joka oli kaikessa rauhassa suunnitellut tekevänsä jotain suurta. Itse olen pitänyt tälläisistä yhden miehen kostoretkistä ja tällä kertaa Gibson näyttää antavan pahiksille kunnolla kyytiä. Danny Huston häärii pahiksen roolissa ja Ray Winstone jelppaavana etsivänä. Tälle on myös lätkäisty R-rating.

Liisa ihmemaassa12.3
Tim Burtonin näkemys yhdestä hienoimmista saduista on helposti odotetuimpia tapauksia ensi-vuonna, sillä mielenkiinnolla odottelen, että minkälaisen vision Burton tästä lopulta saa aikaan. Johnny Depp ja Helena Bonham Carter ovat toki mukana näyttelijäkaartissa ja Alicea näyttelee nouseva Mia Wasikowska. Teaser ainakin lupailee visuaalisesti tyylikästä fantasiaelokuvaa.

Piranha 3D16.4
Itse en ole alkuperäistä versiota nähnyt, mutta Alexandre Aja on yksi nykypäivän parhaimmista kauhuohjaajista, joten pientä mielenkiintoa kyseistä rainaa kohtaan kyllä löytyy. Tarinassa arizonalaisen Victoriajärven lomakylästä alkaa kadota eläimiä ja ihmisiä mystisesti kesäjuhlan aikana ja lopulta koko alue pistetään karanteeniin. Näyttelijäkaartissa häärii mm Eli Roth, Ving Rhames, Elisabeth Shue, Jerry O'Connell ja Richard Dreyfuss. Mielenkiinnolla odottelen miten 3D-tekniikkaa ollaan tässä käytetty ja luultavasti seassa on pieni annos camp-meininkiä mukana.

Wall Street 2: Money Never Sleeps23.4
Oliver Stone, Michael Douglas ja Charlie Sheen paalaavat pörssimaailman kieroiluihin vuoden 1987-Wall Streetin jatko-osassa. Douglasin esittämä Gordon Gekko palaa vanhoihin kuvoihin, mutta huomaa asioiden muuttuneen viime kerrasta. Josh Brolinin esittämä rahastonjohtaja tuntuu pyörittävän koko systeemiä sormillaan ja Shia LaBeoufin esittämä nuori pankiirri Jacob Moore yrittää vasta päästä raha-asoiden makuun. Tulevan vuoden mielenkiintoisin jatko-osa on tässä. Saa nähdä saadaanko tästä yhtä kieroa tunnelman luontia kuin ensimmäisessä osassa. Douglasin, Brolinin, Sheenin ja LaBeoufin ohella tässä nähdään Susan Sarandon ja Frank Langella.

Robin Hood13.5
Ridley Scottin ja Brian Helgelandin versio legendaarisesta Robin Hoodista, jonka nimikko roolissa häärii Scottin luottonäyttelijä Russell Crowe. Toisaalta hieman mietityttää, että mitä uutta tähän tarinaan enään voida saada, kun homma on filmattu useampaankin kertaan aijemmin, mutta Ridley Scottin elokuvien ystävänä pitää tämä käydä katsomassa. Crowen ohella tässä nähdään Cate Blanchett, William Hurt, ja kaksi tämän hetken vakiopahiskasvoa Mark Strong ja Danny Huston.

The A-Team11.6
Legendaarisen 80-luvun tv-sarjan elokuvaversiota saikin odotella melko pitkään, mutta lopulta Joe Carnahan (Narc, Smokin Ace's) astui ohjaajan pallille. Tarina kertoo ryhmästä erikoisjoukkojen sotilaita, jotka suorittavat tehtäviä pitääkseen maansa turvallisena. Asiat mutkistuvat kun jokin lavastaa heidät syyllisiksi suureen rikokseen ja heidän maineensa on näköjään kohdannut lopun. Hannibal Smithin roolissa nähdään Liam Neeson ja muissa rooleissa District 9:stä pinnalle kiilannut Sharlto Copley, Bradley Cooper, Jessica Biel ja Patrick Wilson. Tästä on alustavasti bongattu yhtä tulevan kesän summer sun hiteistä.

Predators16.7
Yksi elokuvahistorian tunnetuimmista hirviöistä pääsee jälleen valkokankaille Robert Rodriguezin käsikirjoittamassa ja tuottamassa ja Nimród Antalin ohjaamassa versiossa, jolla ei näemmä ole mitään yhteistä "hirviön ohella" kahteen ensimmäiseen osaan. Tarinasta ei vielä olla paljon kerrottu, mutta sen verran tiedetään, että Adrien Brodyn esittämä sotilas on kuljettamassa sekalaista sakkia sotilaita ja vankeja jonnekkin ja pikku hiljaa heille selviää, että jokaisella heistä on jokin erityistaito jotain tehtävää varten. Adrien Brodyn valinta päärooliin on ehtinyt jakaa mielipiteet jyrkästi kahtia, mutta itse olen pitänyt Brodya ihan kohtalaisen toimivana näyttelijänä. Muissa rooleissa nähdään Walton Goggins, Danny Trejo, Topher Grace ja Derek Mears. Mielenkiinnolla jään odotteleen, että minkälaisen vision Rodriguez ja Antal ovat Predatorille luoneet.

Centurion27.8
Neil Marshallin ohjaama historiallinen sotaelokuva, jossa roomalaisten yllätyshyökkäyksestä Britannniaan jää vain kourallinen ihmisiä eloon Quintus Diasin ohella, mutta roomalaisten kenraali Virilus suunnittelee jo uutta hyökkäystä, mutta Quintusin pieni joukko päättää taistella vastaan loppuun asti. Neil Marshallin ohjaamat Dog Soldiers, The Descent ja Doomsday ovat olleet varsin toimivia elokuvia, joten kyllä mielenkiinnolla odottelen, että minkälaisen sotakuvauksen mies on saanut aikaan. Quintus Diasin roolissa nähdään Michael Fassbender ja Viriluksena esiintyy Dominic West.

Unstoppable12.11
Denzel Washington ja Tony Scott pysyttelevät raiteilla myös uusimassa elokuvassaan, jossa tavallinen juna lähtee matkalle matkustajien, ja erityisesti kyydissä olevien biologisten aseiden kanssa, jotka riittäisivät tappamaan tuhansia ihmisiä. Tämä puolestaan kiinnostaa myös hieman ikäviä tyyppejä ja sitten mennään kovaa vauhtia kohti lähintä kaupunkia. Alustavien tietojen mukaan Denzel esittää elokuvassa turvamiestä ja Chris Pinelle on langenut elokuvan pahiksen rooli. Oiskohan Tony Scott jo oppinut, että musiikkivideomaisia hidastuksia ei tarvitse käyttää joka toinen minuutti. Muuten Unstoppable vaikuttaa ihan viihdyttävältä Speed meets Kaappaus Raiteilla tyyliseltä trilleriltä.

Black Swanensi-ilta avoin
Darren Aronofsky on yksi tämän hetken kirkaimmista ohjaajista, joka osaa tehdä monipuolisia katsauksia arjen erilaisista ongelmista. Aronofskyn uusin kertoo Natalie Portmanin ja Mila Kunisin esittämistä tanssijoista, jotka päättävät haastaa toisensa oikein kunnolla, mutta hieman ikävillä seurauksilla. Portmanin ja Kunisin ohella tässä nähdään Vincent Cassell, Winona Ryder ja Barbara Hershey. Aluksi tätä pidettiin pelkkänä draamana, mutta nyt on jo alettu huhua jonkilaisesta suspense-trilleristä, joten mielenkiinnolla odottelen mitä Darren tällä kertaa oikein tehtailee.

The Wardensi-ilta avoin
John Carpenter palaa ohjaajan hommiin sitten Ghost of Marsin, tosin ohjasi Carpenter muutaman tv-sarjan jakson tällä välillä. The Ward kertoo Amber Heardin esittämästä Kristenistä, joka joutuu mielisairaalaan syistä joita hän ei itse muista. Kristen huomaa heti, että muut hänen osastonsa potilaat tuntuvat pelkäävän jotain, ja melkein heti sairaalan potilaita alkaa katoilla mystisesti. The Wardin idea ei tässä vaiheessa suuria riemuja synnytä, mutta eiköhän hienona tunnelman luojana tunnettu Carpenter osaa vieläkin tehdä viihdyttävän ja tunnelmallisen kauhuelokuvan. Amber Heardin ohella tässä esiintyy Danielle Panabaker, Mika Boorem ja Jared Harris.

Area 51ensi-ilta avoin
Paranormal Activity kauhuelokuvalla kerta heitolla maineeseen noussut ohjaaja Oren Pelin toinen kokoillan elokuva on myös valedokkari tyylinen sci-fi-kauhuelokuva, joka kertoo kolmesta nuorukaisesta, jotka päättävät lähteä Nevadassa sijaitsevaan legendaariseen Alue 51:seen tutkimaan, että onko siellä mitään ulkopuolista elämää, mutta pian tämän jälkeen heistä ei ole jäljellä kuin videokamera. Näitä videomateriaali löytyy elokuvia on tullut viime aikoina melko liuta, mutta tämä vaikuttaa suhteellisen toimivalta sci-fi-elokuvalta, jollaisia vanha X-Filesin ystävä katselee mielellään.

Myös David Fincherin ohjaama Facebookin perustamisesta kertova The Social Network. Paul Greengrassin sotatrilleri Green Zone. Renny Harlinin sotakuvaus Georgia. Jimmy Haywardin kauhuwestern Jonah Hex. Pierre Morelin toimintatykitys From Paris with Love. Dominic Senan fantasiatrilleri Season of the Witch. Kiinnostaa nähdä jossain vaiheessa.

esimies

04.12.09 klo 17:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Huh huh! Melkein meinasi pää räjähtää, kun luin tuota andyn aloitusviestiä. 2010 vaikuttaa oikein lupaavalta. Uudenkarheasta profiilikuvastani voi ehkä päätellä, että mikä elokuva on itselleni se kaikista odotetuin, mutta muutenkin ensi vuoden tarjonta näyttäisi kivikovalta.

Book of Elin ensi-ilta osuu sopivasti meikäläisen syntymäpäivälle. Washington vs. Oldman! Tämä kaksintaistelu on vielä upeampi kuin Washington vs. Travolta tai Washington vs. Crowe. Mukava nähdä Oldmanin palaavan pahiksen rooliin puhtoisen Jim Gordonin jälkeen. Ja Denzel on tietenkin aina Denzel.

Alice in Wonderland vaikuttaa perinteiseltä Burton/Depp-ähkyltä, mutta kovan näyttelijäkaartin vuoksi tämä tulee varmasti tsekattua. Andyn mainitsemien näyttelijöiden lisäksi mukana menossa ovat myös Alan Rickman, Crispin Glover, Christopher Lee ja Michael Sheen(Frost/Nixon). Epäilemättä luvassa on visuaalisesti upea friikkisirkus. Uudella vuosituhannella meikäläisellä on ollut Burtoniin hieman sellainen viharakkaussuhde. Aika näyttää, että kumpaan kategoriaan tämä elokuva lopulta sijoittuu.

Wall Street 2: Money Never Sleeps kuulostaa kieltämättä ihan joltain B-luokan straight-to-DVD halpikselta, mutta kun katsoo tekijätiimiä, niin käy selväksi, että ihan tosissaan tässä ollaan liikenteessä. Ensimmäinen Wall Street on loistava leffa, vaikka en ole koskaan voinut sietää sen paremmin Michael Douglasia kuin Charlie Sheeniakaan. Mutta ehkä tämä kaksikko juuri siitä syystä sopii tällaiseen bisnesmaailman koukeroista kertovaan leffaan, koska kyllähän tällainen kapitalistinen taloussysteemi on myöskin yleensä suht vastenmielistä seurattavaa. Josh Brolinin ja Frank Langellan vuoksi tästä elokuvasta voisi jopa innostua.

Lisäksi ainakin Green Zone, Area 51, Predators ja Robin Hood kiilaavat suoraan katselulistan kärkeen.

Itse voisin lisätä listaan ainakin sellaisia tapauksia kuin Clash of The Titans(26.3.) ja Toy Story 3(18.6.). Titaanien taistelu edustaa itselleni rakasta genreä eli eeppistä SwordAndSandal-meininkiä. Rooleissa nähdään mm. ihana Gemma Arterton sekä aina yhtä vakuuttavat Liam Neeson ja Ralph Fiennes. Ohjaaja Louis Leterrier ei tosin ole vielä saanut aikaiseksi mitään kovin laadukasta ja pääosassa heiluva Sam Worthington ei vakuuttanut allekirjoittanutta viimekesäisessä Terminator-leffassa. Elokuvassa on kuitenkin kaikki ainekset todelliseen jymypaukkuun. Nihkeä ensi-ilta-ajankohta tosin hieman herättää hämmennystä.

Ensi vuosihan on tämän genren ystäville siitäkin syystä mielenkiintoinen, että teattereihin saapuu myös Prince of Persia. Ja tässäkin leffassa naispääosassa Gemma Arterton! Eli hunajaista Gemmaa päästään ensi vuonna kuolaamaan peräti kahdesti paljastaviin lannevaatteisiin verhoutuneena! Lisäksi leffassa ovat mukana mm. Alfred Molina ja Ben Kingsley, mutta heitä tuskin kukaan selväjärkinen haluaa nähdä paljastavissa lannevaatteissa.

Toy Story 3 puolestaan tulee varmasti olemaan kesän kovimpia hittejä Iron Man 2:sen ohella. Onneksi elokuvien välillä on yli kuukausi. Kaksi ensimmäistä Toy Story-leffaa ovat mielestäni parasta Pixaria, joten odotukset ovat korkealla (minun mielestäni)tylsän Ratatouillen ja (minun mielestäni)yliarvostetun Wall-E:n jälkeen.

Juize

04.12.09 klo 18:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hunter S. Thompsonin mahtavasta Rum Diary-kirjasta julkaistaan elokuva. Kyseessä on ehdottomasti vuoden 2010 mielenkiintoisin elokuva, sillä kirja on yksi meikäläisen suosikkeja. Thompsonin kirjaan perustuva elokuva Fear and Loathing in Las Vegas oli huima teos, joten Rum Diarylle on kovat odotukset. Pääosassa Johnny Depp, jonka roolisuoritukset ovat pääasiassa hyviä, joskus jopa erinomaisia. Toivottavasti herra vetää hyvän roolin.

T-800

04.12.09 klo 18:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiinnostavimmat jossakin kummallisessa järjestyksessä:

Predators siksi, että eka osa on mielestäni 80-luvun paras toimintaelokuva ja kun Rodriquez käsikirjoitaa ja tuotaa ja joku ohjaa, niin mikäs siinä. Minulle kelpaa.

Machete taas kokonaan Rodriquezin käsialaa ohjaus mukaan luettuna. Planet Terror oli sellainen pläjäys ankeaan talveen DVD:llä 2007 että pakko siitä oli pitää. Ja ei tämän trailerikaan huono ollut...

Iron Man 2. Asia kyllä jo puittu omassa ketjussa...

The Expendables. Tämäkin puittu omassa ketjussa.

Kick Ass. Joo ja tämä myös.

Book Of Eli. Trailerit antaa käsityksen, että nyt tulee synkkää kamaa ydintuhon(?) jälkeisessä maailmassa. Denzel pääosassa joten mikä voi mennä pieleen? Ja Oldman pahiksena!

Siinä ainakin ne, jotka minua kutkuttaa kaikkein eniten juuri nyt ja tässä.

08.12.09 klo 10:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Clash of the Titans, Rum Diary ja erityisesti Machete liitetty mukaan ensi-vuoden katsomislistalle. Clash of the Titansin traileri ei nyt varsinaisesti säväyttänyt, mutta näyttää suhteellisen viihdyttävältä rymistelyltä, ja kuten Esimies mainitsi niin Schindlerin Listan kaksikko Ralph Fiennes ja Liam Neeson samassa elokuvassa on täyttä rautaa. Sam Worthingtonin ja edellä mainittujen ohella tässä nähdään myös Casino Royalesta tuttu Mads Mikkelsen. Machete piti itsekin mainita aloitusviestissä, mutta unohdin kokonaan. Danny Trejo, Steven Seagal, Robert De Niro ja Don Johnson Robert Rodriguezin ohjauksessa, niin tapaus on helposti ensi-vuoden odotetuimpia toimintatykityksiä. Hunter S. Thompsonin kirjoittama Rum Diary romaani on mainio, joten todella toivon, että elokuva pääsisi lähelle sitä. Johnny Depp saattaa toimia Paul Kempina kohtalaisen toimivasti. Deppin ohella tässä nähdään Aaron Eckhart ja Giovanni Ribbisi.

Salt23.7
Phillip Noysen ohjaama toimintatrilleri, jossa Angelina jolien esittämä agentti Evelyn Salt on varma, että joku aikoo murhata presidentin New Yorkissa ja päälle tehdä jonkilaisen terrori-iskun. Pian todisteet viittaavat siihen, että Salt olisi itse tekemässä kyseisen attentaatin ja hän joutuu pakenemaan omiaan. Muissa rooleissa nähdään Liev Schreiber ja Chiwetel Ejiofor. Alun perin pääroolissa piti esiintyä Tom Cruise, mutta tomppa jättäytyi hommasta pois, niin käsikirjoittajat Kurt Wimmer ja Brian Helgeland joutuivat kirjoittamaan melkein koko kässärin uudestaan naispuoliselle hahmolle. Salt näyttää sellaiselta viileän viihdyttävältä kesä-rymistelyltä.
Traileri [www.youtube.com]

The Tree of Life.ensi-ilta avoin
Terrence Malickin sci-fi-draaman piti saada alun perin ensi-ilta jo tämän vuoden lopulla, mutta se siirtyi ensi-vuodelle. Tarina kertoo kolmesta veljestä 1950-luvulla, joista jokainen kokee elämänsä hieman erilaisella tavalla. Päärooleissa nähdään Brad Pitt ja Sean Penn. Malickin elokuvia odotan aina mielenkiinnolla ja vielä kun mies on tällä kertaa sci-fi-elokuvan kimpussa niin mielenkiinto nousee vain entisestään. Tätä tosin on ennakkoon verrattu hieman Darren Aronofskyn parin vuoden takaiseen The Fountainiin.

08.12.09 klo 14:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

1#Where the Wild Things Are (Hassut hurjat hirviöt) Spike Jonzen ohjaama leffa tulee teattereihin 11 December 2009 briteissä. max on yksinäinen poika, joka käyttää suden asua päästäkseen takaisiin mielikuvitteeliseen maailmaan, joka on kaukana meren takana. Siellä on valtavia hirviöitä, joista on yksi nimeltänsä Carol ja hänellä on hiukan samanlainen tempperamentti kuin Maxilla. Vähän ajan kuluttua max ystävineen alkaa selvittämään taianomaisia pulmia paikanpäällä.

"Carol shows Max his "Kingdom" and shows him his secret hideaway, where has built a miniature of the island. Carol says "There should be a place where only the things you want to happen, happen."

2#Empires of the Deep on Usan ja Kiinalaisten yhteistyö suurella budjetilla (100 milj.$) valmisteilla oleva fantasia, jossa Monica Bellucci esittää merenneito kuningatarta. Yhteenvetona:

"For thousands of years, legends of beautiful mermaids have enchanted people from all over the globe. Their fascinating and mysterious world has always captured the imagination of humans. In film history, there hasn’t been a single movie that has uncovered and explored this mystical world. What secrets lurk beneath the depths? And why do beautiful mermaids seduce human men? Empire of the Deep is the first underwater fantasy film to unveil and answer these questions."

Tämä filmi lupaa annoksen monstereita, velhoja, vedenalaisia valtakuntia ja seksikkäitä merenneitoja tietenkin.

3#The Green Hornet Michel Gondry tuomana tämä toiminta elokuva saa näillänäkymin ensiesiintymisensä niin ikän ensi vuoden puolella loppuvuodesta. Öisin Britt Reidenä tunnettu lehtimies taistelee pimeitä joukkoja vastaan Green Hornettina.

Myös M. Damonin uusi Jason Bourne Projekti, kuten Nolanin 4#Inception niminen Science-Fiction kiinnostaa joskus nähdä ainakin yhden ihmisen mielestä jo mainittunakin täällä. Myös Wolfman voi yllättää helmikuun puolella.
5#Jonah Hex on Jimmy Haywardin luoma kauhu/toiminta seikkailu, jossa palkkionmetsästäjä Hex (Brolin) löytää tiensä voodoon harjoittajan jäljille, joka vapauttaa etelän liittoutumalle epäkuolleiden armeijan.

Jugger

10.12.09 klo 18:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Smokin' Aces 2: Assassins' Ball

Huomasin että tuollaistakin herkkua olisi luvassa tosin Joe Carnahan on siirtynyt sivuun ja ohjaajana pyörii P.J. Pesce jonka aiemmat leffat ei kovin lupaavilta vaikuta. Mutta näyttelijöissä sentään on Vinnie Jones joka sopii varmasti kieron palkkamurhaajan rooliin todella hyvin. Trailerin perusteella vaikutti ihan mukavalta toiminnalta ja juonessa on varmasti mukana twistejä ensimmäisen osan tapaan. /me likes
Edit: Unohdin mainita että tämä tulee suoraan dvd:lle tammikuussa.
Traileri: http://www.youtube.com/watch?v=BM2izFr6jlY

09.01.10 klo 09:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulevalle The A-Team elokuvalle on julkaistu Traileri [www.youtube.com], ja meininki näyttää yllättävänkin lupaavalta, vaikka aluksi pistin hieman varovasti odotuksia tälle elokuvalle, sillä pidän kovasti tuosta sarjasta, mutta trailerissa oli muutamia toimiviakin viittauksia itse sarjaan. Erityisesti kohtaus, jossa tuo ryhmä kohtaa ensimmäisen kerran näytti mainiolta, mutta lopun lentokonekohtaus oli vedetty jo hieman överiksi. Tehtävät näyttivät olevan mukavan haastavia ja huumoriakin näytti olevan pelissä juuri sopiva annos. Liam Neeson näytti sopivan Hannibal Smithin rooliin oikein mainiosti, samoin Bradley Cooper näytti olevan hyvin menossa mukana. Saa nyt nähdä mitä Joe Carnahan tästä lopulta saa aikaiseksi, mutta ainakin ensimmäisen trailerin perusteella luvassa on kohtalaisen viihdyttävä toimintaseikkailu A-Teamin kanssa Kesäkuun 11.päivä.

Edit: Myös Alexandre Ajan Piranha 3D:stä on tullut Traileri [www.youtube.com], tosin teatterissa kuvattu, joten kuva ei ole mikään paras mahdollinen, mutta kyllä tuosta nyt selvän saa. Saa nyt nähdä minkälainen versio Piranhasta tulee kolmiulotteisena.

kerpele

20.01.10 klo 06:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

MacGruber-traileri [www.comingsoon.net]
Ihan hauskalta näyttää ja kuulostaa, Will Forte on varsin osaava koomikko ja Val Kilmeria on hauska nähdä tollasessa vähän erilaisessa roolissa vaihteeksi. Leffa julkaistaan keväällä USA:ssa, Suomeen pätkää tuskin saadaan teatterikierrokselle. DVD:ltä sitten.

26.01.10 klo 18:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Karate Kid

En tiedä pitäisikö tästä olla innoissaan, mutta nähtävästi tänä vuonna saamme todistaa menevää kasariviihdettä edustavan Karate Kidin uuden päivityksen. Jackie Chanin ja Will Smithin poikana tunnetun Jaden Smithin tähdittämä elokuva kertoo selvästi samantapaisen tarinan, kuin alkuperäinenkin elokuva. Kiusattu poika saa opetusta taistelulajeihin vanhalta mestarilta ja pyrkii voittamaan kilpailuja. Pätkästä on julkaistu traileri [www.youtube.com], joka ei aiheuttanut iloista fiilistä. Vanha Karate Kid-leffa oli lapsena ainakin antoisaa katseltavaa ja ehkä vielä edelleenkin, mutta tämä uusi versio ei vaikuta kovin lupaavalta. Jenkkilän ensi-ilta on IMDb:n mukaan kesäkuun 11. päivä ja Suomeen se rantautuu elokuun 13. päivä.

WreckMe666

26.01.10 klo 19:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Innolla odotan Brooklyn's Finestia ja The Expendablesia...

Jaaha

29.01.10 klo 21:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä kiinnostaa ainakin tuo Burtonin Liisa Ihmemaassa. Deppin rooliasu herättää jo mielenkiinnon, ja juonikin on lupaava.
Burtonin elokuvat ovat usein olleet erittäin viihdyttäviä, joten odotukset tätä elokuvaa kohtaan ovat aika korkeat.

30.01.10 klo 09:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oliver Stonen Wall Street 2:sesta on julkaistu Traileri [www.youtube.com] ja lyhyestä kestostaan huolimatta Gordon Geggon uudet kieroilut Manhattanilla nousi samantien yhdeksi kevään odotetuimmaksi elokuvaksi. Oliver Stone näyttää jatkavan hyvin 23-vuotta vanhan Wall Streetin ideoilla, tosin nykypäivään sijoitettuna. Geggon vankilasta vapautuminen näytti huvittavalta kun kännykkäkin oli jotain 80-luvun lopun merkkiä ja kyytiä ei saapunut heti ajoissa paikalle. Michael Douglas näytti olevan jälleen mainiossa vedossa Geggon roolissa, mutta myös Josh Brolin kierona pankin johtajana virnuili oikein mainiosti roolissaan ja päälle vielä Frank Langella, Shia LaBeouf ja Susan Sarandon niin ei Wall Streetin jatko-osa täysin huti voi olla. Saa nyt nähdä mitä Oliver Stone saa Wall Streetin kieroiluista tällä kertaa aikaan ja missä vaiheessa Charlie Sheen käy heittämässä pienen roolinsa, mutta se selviää 23.4.

Juize

31.01.10 klo 20:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jackass 3-D [www.imdb.com]

Hienompaa 3D-elokuvaa ei tulla todennäköisesti koskaan tekemään.

AP

01.02.10 klo 01:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

3D -elokuvista puheen ollen:

"Caligula-ohjaaja Tinto Brass suunnittelee maailman ensimmäistä eroottista 3D-elokuvaa. Jos Brassin suunnitelma toteutuu, elokuva olisi samalla Italian ensimmäinen 3D-tekniikalla tehty elokuva.

76-vuotiaan italialaisohjaajan suunnitelmat ovat jo pitkällä. Hän olisi valmis aloittamaan kuvaukset jo kesän kynnyksellä.

Brassin ohjaama Caligula (1979) sisälsi rohkeita pornografisia kohtauksia."

Mielenkiintoista olisi tosiaan nähdä, millä tavalla 3D:tä tässä tapauksessa käytännössä hyödynnettäisiin.

06.02.10 klo 11:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

The A-Team ja The Expendables saavat hyvän haastajan Andy Digglen sarjakuvaan pohjautuvasta toimintaseikkailusta The Losers [www.imdb.com], josta kässärin kirjoittaa Peter Berg ja James Vanderbilt. Tarina kertoo "Luusereiksi" nimetystä ryhmästä, jotka taistelevat rikollisuutta vastaan, mutta sitten jokin pettää heidät. Jeffrey Dean Morganin johtamassa poppoossa nähdään mm Chris Evans, Idris Elba, kovassa nousussa oleva Zoe Saldana ja pahiksen roolissa hääräilee Jason Patrick. Traileri [www.youtube.com] kertoo hyvin, että vauhtia on luvassa maalla, merellä ja ilmassa. Myös Jeffrey Dean Morganin ja Idris Elban keskustelut olivat huvittavia. En ole ennen kuullutkaan kyseisestä sarjakuvasta, mutta muuten The Losers näyttää ihan viihdyttävältä rymistelyltä.

------

Kevin Smithin uusimmasta toimintakomediasta Cop Out [www.imdb.com] on myös julkaistu uusi red band Traileri [www.youtube.com]. Tarina kertoo Bruce Willisin ja Tracy Morganin esittämistä poliiseista, jotka yrittävät selvittää paikallisen baseball joukkueeseen liittyviä uhkailuja ja ottavat Sean William Scottin todistajaksi. Kevin Smithiltä on tullut hyviä komedioita, tosin tällä kertaa Smith ei ole mukana käsikirjoitus porukassa. Ensi-ilta on "alustavasti" 5.3.

kerpele

06.02.10 klo 11:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

andy kirjoitti:

Tarinahan kertoo itse asiassa mm. varastetusta baseball-kortista jota tiimi Willis & Morgan etsivät.

IMDb kirjoitti:

A comedy about two cops whose adventures include locating a stolen baseball card, rescuing a woman, and dealing with gangsters and their laundered money.

MaxS

10.02.10 klo 09:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

En hirveästi yleensä hypeile etukäteen enkä muutenkaan aina jaksa ennakkonäytökseen/ensi-iltaan suoraan rynnätä mutta mitä nyt tässä helmi-maaliskuun sisällä eniten kiinnostaa:

- 5.3 Saara Cantellin ulkomailla mainetta niittänyt Kohtaamisia (http://www.imdb.com/title/tt1428457/)
- 19.3 Ranskan Oscar-ehdokas Un Prophèten Suomen ensi-ilta (varmaan Profeetta sitten suomeks, en oo vielä katellut finnkinon ohjelmistoa) (http://www.imdb.com/title/tt1235166/)
- 26.3 Lasse Hallströmin Hachikoa on kehuttu joten sitäkin odotan vaikkei kuulu suosikkiohjaajiin sinänsä (http://www.imdb.com/title/tt1028532/)

Lisäks suosittelen 5.3 Precious ja 12.3 Valkoinen nauha jotka olen ite jo nähnyt mutta ne tulee vasta nyt Suomen teatterilevitykseen. Niin ja 26.2 tulee Prinsessa Mononoke ekaa kertaa isolle kankaalle Suomeen mutta sen nyt varmaan on kaikki nähnyt jo dvd:ltä eikä itteä ainakaan niin erityisesti toi anime kiinnosta että lähtisin uusiks kattomaan.

Varovaisesti kiinnostaa/tulee kuitenkin katsottua vaikka oliskin paskaa: Burtonin Liisa Ihmemaassa 12.3 ja Jacksonin Lovely Bones 5.3. Lehmuskallion Sukunsa viimeinen 26.2 kiinnostaa jonkun verran mutta välillä pitää säästääkin että odottelen varmaan sen tulemista Yle Teemalle tjsp. Nine kiinnosti jossain vaiheessa ihan masokistisista syistä mutta satuin viime viikolla Tennispalatsissa näkemään sen trailerin ja se aiheutti jo sellasen vitutuksen etten lähe Fellinin-raiskausta kyllä todistamaan vaan tyydyn haukkumaan sitä elokuvaa näkemättä täällä netissä 8½-posteriin kääriytyneenä.

Siinä nää omat mielenkiinnon kohteet olikin huhtikuun alkuun asti..

Tapio

05.03.10 klo 22:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kovin epämielenkiintoiselta ja yllätyksettömältä leffavuodelta tämä 2010 vaikuttaisi, ne tyypilliset supersankarifilmatisoinnit ja toimintapätkät näyttäisi hallitsevan pakkaa. Toivottavasti kyse on vaan siitä, etten ole tarpeeksi tonkinut tietoa tulevista filmeistä, sillä muuten vuoden teatterikokemukset tulisi olemaan aika ankeita. Kymmenen kiinnostavinta sain vaivalla kasaan, tosin näistäkin vain muutama kiehtoo aidosti:

127 Hours (Danny Boyle)
Black Swan (Darren Aronofsky)
Bulletface (Albert Pyun)
Hereafter (Clint Eastwood)
Inception (Christopher Nolan)
Liisa ihmemaassa (Tim Burton)
Somewhere (Sofia Coppola)
The Ghost Writer (Roman Polanski)
The Social Network (David Fincher)
The Tree of Life (Terrence Malick)

MaxS

06.03.10 klo 10:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tapio kirjoitti:

Kyllähän niitä alkaa tulemaan kunhan festarit alkaa julkistamaan ohjelmia. Kyllä Cannesista ja Berlinaresta ainakin löytyy aina pari mielenkiintosta leffaa jotka toivottavasti löytää tiensä Rakkautta&Anarkiaan tai DVD:lle.

Sundancessakin oli tänä vuonna aika vahvoja leffoja (mm. happythankyoumoreplease, Jack Goes Boating, Winter's Bone) mutta niistähän nyt ei ikinä tiedä millon ne muualle saapuu.