Suositeltavia elokuvia

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Suositeltavia elokuvia

01.11.15 klo 18:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suosittelen koko kakkososan loikkaamista yli suoraan kolmanteen. Väkivallan vihollinen on oikeasti hyvä elokuva, mutta sen suora seuraaja toistaa juonen, mutta tympeämmin ja ilman oivalluksia. Kolmas osa on sentään rehellisen aivotonta mättöä ja repii nauruja.

JohnRambo

01.11.15 klo 22:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikki Death Wishit ovat huippuleffoja... Kannattaa kuitenkin järjestyksessä katsoa.

Dickey

01.11.15 klo 22:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Death Wish sarjasta olen katsonut vain toisen viidennen ja kolmannen osan. Viimeinen oli hyvä, kolmas muistaakseni umpisurkea (monta vuotta jo katsomisesta) ja kakkonen menettelee. Kannattaakohan sitä aloitusta enää edes katsoakaan

02.11.15 klo 18:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minä katsoin kakkosen ensimmäisenä. Kuten Jurpo sanoi, jatko-osan tarina on suora kopio, joten omalla järjestyksellä ei ole väliä. Sarja ei ole mikään tarinankerronnan suuri voitto, mutta kuuluu muilta osin meikäläisen suuriin suosikkeihin.

korttiskoss

05.02.16 klo 21:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hei, mitä hyviä aivot narikkaan action leffoja tiedätte, missä sotilaat taistelee monstereita/yliluonnollisia örkkejä vastaan. Nyt on tullut katsottua:

Devils tomb

Paholaisen pesä
R-Point

T-2000

15.03.16 klo 18:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pyytäisin suosituksia elokuvista jotka muistuttavat tyyliltään mm. elokuvia Suljettu saari, The Prestige, ja Memento. Näillä elokuvilla ei välttämättä ole pintapuolisesti paljon yhteistä, mutta haen juuri sellaista epävarmuuden ja ikään kuin huijatuksi tulemisen tunnelmaa sekä näille elokuville (ja Christopher Nolanille) tyypillisiä yllättäviä juonenkäänteitä jotka vetävät maton täysin katsojan jalkojen alta.

15.03.16 klo 21:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Äkkiseltään samankaltasia leffoja tuli ainakin mieleen Christian Balen tähdittämä The Machinist. Muita tsekkaamisen arvosia ainakin The Jacket - Sidottu ja Jacob's Ladder - Jaakobin painajainen. Toivottavasti nää olis ees vähän sinnesuuntaan mitä haet.

Hirhohito

01.07.16 klo 11:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muutamia vuosia sitten tuli jostain syystä katsottua aika paljon ranskalaisia leffoja. Vuosien 2000-2012 välillä valmistuneita ranskalaisleffoja tuli käytyä läpi aika tarkasti. Pariin vuoteen ei ole tullut katsottua ehkä yhtään patonkien tekemää elokuvaa. Ehkä pitäisi taas selailla läpi viime vuosien César-palkintoehdokkaita.

28.08.16 klo 07:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus sitä yllättyy leffasta niin positiivisesti että jää hyvä mieli loppupäiväksi.
Redfordin All is lost teki minuun vaikutuksen.
Tämä leffa olisi ollut niiin helppo pilata "ylitekemisellä",onneksi nyt luotettiin
katsojien eläytymiskykyyn eikä epäonnea ja tilanteita tungettu liikaa joka kohtaukseen.
Lopetuskin oli sopiva,selittelemätön.
Hieno leffa,suosittelen!

13.08.17 klo 20:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen sellaisten "vähän omituisten" elokuvien ystävä.

Youtubessa Horrible Reviews:in arvosteluista siitä "Most disturbing"-sarjasta on tullut katsottua lähes kaikki esitellyt leffat,se kertonee paljon..( Liikaakin?)

Nyt tuli C-Moren puolella törmättyä sellaiseen leffaan että katsomisen jälkeen oli
pöllähtäneen epäuskoinen olo,ja sillälailla hyvällä tavalla!

Kyseessä on Swiss Army Man.

Ei tuosta voi kyllä mitään sanoa spoilaamatta leffaa,täytyy vaan sanoa että
jos tunnet ettei se perus-mainstream iske justiinsa nyt leffanälkääsi,kokeile Swiss Army Man:ia.

666QHull%

Forrest

14.09.17 klo 14:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

666QHull% kirjoitti:

Football Factory

Tää oli kyllä ihan piristävän erilainen pätkä. Futishuliganismia ja känniörvellystä rahan edestä

27.09.17 klo 15:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suositellaanpas vähän lyhytelokuvaa animaation muodossa. Kattelin tossa jokunen päivä sitten tälläsen elokuvan, ja tykkäsin. Yhdistelee näppärästi eräänlaista draamaa, synkkää huumoria ja bodyhorror-elementtejä. Ääninäyttelijät vetää hyvin, piirrosjälki on rujon kaunista ja leffa on kotimainen!

Lin! The Forest of Hatred

Tsekatkaa ihmeessä!

20.11.17 klo 12:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Heitetääns vähän suositusta. Katselin eilen pitkästä aikaa elokuvan Smoke. Oliskohan viime katselukerrasta jo 3 vuotta. Leffa kertoo pienestä tupakkakaupasta, ja etenkin sen ympärillä pyörivien ihmisten elämästä. Näin tän filmin ensimmäistä kertaa jo nauhoitetulta vhs-kasetilta joskus aikoinaan. Ekalla kerralla Smoke ei niinkään pärähtänyt, olisinko ollu liian nuori tajuamaan mistä tässä leffassa on kyse. Smokessa usean ihmisen tarina kietoutuu yhteen, ja elokuvassa käsitelläänkin kaikenlaisten ihmeiden sijaan ihan tavallista elämää. Se on tän leffan suola. Arkisia ja vähemmän arkisia asioita, kaikki kuitenkin sellasta mitä elämä voi eteen tuoda. Kaikki hahmot on erittäin mielenkiintoisia ja heitä esittävät näyttelijät kuten Harvey Keitel, William Hurt ja Forest Whitaker ovat loistavia rooleissaan. Siis alleviivaan sanaa loistavia. Näin hyviä roolisuorituksia harvoin näkee. Ylipäätään tuntuu, että tässä elokuvassa kaikki loksahtaa kohdalleen just eikä melkein. En muista koska viimeks olis tullu jonkun elokuvan takia niin lämmin ja hyvä fiilis, kuin Smoken lopussa olevan Auggien joulutarinan jälkeen. Smoke on taatusti yks parhaista näkemistäni draamaelokuvista koskaan, helvetti, se saattaa olla jopa paras. Täydellinen elokuva mulle!

mäskipää

18.12.17 klo 10:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viime aikoina on tullut katseltua muutamia vanhempia, jo lapsuudesta tuttuja animaatiolyhäreitä, joiden kautta animaation historia rupesi taas uudelleen kiinnostamaan. Muutama Tex Averyn ja Chuck Jonesin lyhäri olisi mahdollisella katselulistalla, mutta näiden sijaan kyselisin suosituksia abstrakteista tai ei-tarinallisista animaatioista (tässä kaksi esimerkkejä, jotka ovat kolahtaneet: https://www.youtube.com/watch?v=ftEci6AMUKg, https://www.youtube.com/watch?v=they7m6YePo)

Toki noiden videoiden kauttakin näkyy löytyvän suosituksia, mutta olisiko kellään heittää jotain muuta vinkkiä, mihin kannattaa tutustua?

EDIT:
Koska monipuolista ja syvällistä keskustelua esiintyy tällä sivustolla nykyään melko vähäisesti, vastasin itse itselleni oheisen soittolistan laatimalla. Jos joku muukin tuntee mielenkiintoa kokeilevia animaatioita kohtaan, lista on vapaasti katsottavissa alhaalta löytyvän linkin kautta.

Osa videoista sisältää välkkyvää kuvaa, joten jos olet niille yliherkkä, katso omalla vastuulla Kokeellisia animaatioita Osa videoista sisältää välkkyvää kuvaa, joten jos olet niille yliherkkä, katso omalla vastuulla

31.01.18 klo 13:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Puolipessimistinen asenne varsinkin kauhuleffoja kohtaan on ikävä kyllä yleensä se ihan oikea asenne leffankatseluun.

Harmittavan usein se tarina koostuu pelkistä jumpscareista,kliseisistä henkilöhahmoista ja typerästä kohtauksesta toiseen siirtymisestä.(Found Footagea vielä..)

Siksipä ne hyvät ja erilaiset leffat nousevatkin niin kirkkaasti ja mieltäylentävästi esille.

Itselle kävi näin katsoessani The autopsy of Jane Doe-leffan.

Olihan siinäkin "pakollisia" jumpscareja mutta silti,tässä oli idea ja toteutus saatu pysymään nipussa yllättävänkin hyvin.

Meille kauhuleffafaneille harvemmin sattuu näitä kohdalle.

Sitten toinen,vielä ehkä suurempi positiivinen yllätys.

Kong-Skull Island.

Edellinen King Kong-leffa taitaa kummitella vielä Jack Blackeineen senverran taustalla ettei odotukset tästä leffasta olleet ihan hirveän korkealla.

Mutta mitä vielä,kerrassaan viihdyttävä ja mielenkiintoinen leffahan tämä uutukainen nyt olikin!

Visuaalisesti erittäin näyttävä leffa.Erikoistehosteet todella,todella hyvät.

Näyttelijäsuoritukset tasaisen laadukaita,edes Sam.L.Jacksonin rooli (Sam L.Jacksonina) ei ampunut niin pahasti ylitse kuin pelkäsin.
(No,se alun Helikoptereilla myrskyyn-puhe oli typerä ja täysin päälleliimattu..)

John C.Reilly sopi osaansa loistavasti,Ja tämä tulee mieheltä joka ei ole ikinä pitänyt kyseisen näyttelijän suorituksista!

Tom Huddlestone teki myös takuuvarman roolin.

Suosittelen Kongia lämpimästi Tykkiläisille rennon leffaillan ohjelmistoon.

Autopsy of..lienee parhaimmillaan kuten sen itse katsoin,puolenyön kieppeillä yksin sohvalla.. :)

06.02.18 klo 10:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eilen oli Youtubeen tullut leffa-arvostelu Cloverfield Paradox:ista.

Wat?

Miten ihmeessä en ole tullut kuulleeksi koko leffasta??
En ole nähnyt trailereita,ennakkomainoksia,näyttelijähaastatteluja..?

Ja näköjään ilmestynyt samana päivänä Jenkkilän Netflixiin,koskahan se tulee näkymään Suomessa?

Pikainen vilkaisu flixiin..ja siellähän se on katsottavissa! Vau!

Ok,Spoilerivapaa pika-pika-arvostelu:
Antaa taustaa kahdelle ensimmäiselle leffalle,kelvolliset näyttelijäsuoritukset,hyvät erikoistehosteet,avaa ihan valtavat mahdollisuudet pitkälle ja monipuoliselle leffasarjalle.

Tästä on leffantekijöiden ja kirjoittajien hyvä jatkaa moneen suuntaan.

Saa nähdä mihin päin tarinaa tulevaisuudessa viedään.

JustinHenryFan

06.02.18 klo 13:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:

Eilen oli Youtubeen tullut leffa-arvostelu Cloverfield Paradox:ista.

Wat?

Miten ihmeessä en ole tullut kuulleeksi koko leffasta??
En ole nähnyt trailereita,ennakkomainoksia,näyttelijähaastatteluja..?

Pikainen vilkaisu flixiin..ja siellähän se on katsottavissa! Vau!

Käsittääkseni tässä oli koko jutun ydin nimenomaan. Vähän sama kuin Beyonce on julkaissut albumeita ilman mitään ennakkovaroitusta. Netflixillä on samalla lailla varaa tehdä näin. Sinänsä jo itsessään suhteellisen toimiva markkinointikeino. Ainakin saa ilmaista juttutilaa ja huomiota erilaisissa julkaisuissa jo pelkästään tämän tempun takia. Vrt. jos elokuvaa markkinoitaisiin isolla rahalla perinteisesti. Kyllä siinä joku itu on.

"Netflix released the first trailer for The Cloverfield Paradox during the Super Bowl, and the trailer came with a surprise: The movie itself would be available to stream in its entirety that night. That strategy was about sending a message to Hollywood and fans about how the movie business is changing, as much as it was about making money."
- Lähde: The Cloverfield Paradox is a stunt release tied to a mediocre movie: