Suositeltavia elokuvia

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Suositeltavia elokuvia

JimTruman

14.03.15 klo 00:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ajattelin tulla tänne hieman mainostamaan blogia, joka on kutakuinkin tarkoitettu elokuvasuosituksia varten. Kyseessä on enimmäkseen filosofista pohdintaa elokuvista, mutta myös toteutuksella on merkitystä. Tsiigatkaa jos kerkiätte. https://tulkintojaturhuudesta.wordpress.com/

Wayne 64

15.03.15 klo 17:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelimies

15.03.15 klo 18:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Wayne 64 kirjoitti:

Mitä hyviä Art House-kauhuelokuvia tiedätte? Esimerkkinä Posession.

Nicolas Roegin Kauhunkierre(Don't look now) on katsomisen arvoinen valtavirrasta poikkeava kauhuleffa. Eli se edustaa Art-House-kauhua.

Keräilijä

16.03.15 klo 12:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyseinen elokuva ei missään nimessä sovi valtavirrassa uiskenteleville heepoille. Erikoisten elokuvien suosioille tämä saattaa olla timantti. Thaimaalainen yllättäjä Beautiful Boxer toimi omalla kohdallani varsin hyvin.

17.06.15 klo 20:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitä 70-luvulla tehtyjä elokuvia suosittelette. Kaikki tyylit käy, kunhan on katsomisen arvoinen.

17.06.15 klo 21:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

K@ltsu kirjoitti:

Tuo lista saattaisi auttaa sinut alkuun. Itse olen top 50:stä nähnyt 32, ja niistä 30 on katsomisen arvoisia, osa vieläpä aivan hillittömiä mästerpiissejä.

Nauti!

17.06.15 klo 21:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosfecoff kirjoitti:

Nauti!

Thänks. Puolet noista olenkin jo nähnyt, mutta toinen puolikas katseluun.

30.06.15 klo 19:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Haussa inspiraation lähteeksi tietynlaisia amerikkalaisia indie-elokuvia ja niiden trailereita.

Tuntomerkkejä:

Alussa vilahtaa tiedotus, että elokuva on osallistunut, joskus jopa voittanut Sundancessa jotain.

Elokuvan musiikki ja värimaailma on osastoa ukulele ja pastelli tai ainakin keltainen, sininen, vihreä, turkoosi. Mitä näitä nyt o?

Trailerissa käytetään tekstitauluja selittämään juonta. Fonttina usein tai siis aina jokin mikä näyttää lapsen tekemältä.

Esimerkkejä haussa olevista elokuvista: Wristcutters: A Love Story, Station agent, Juno, Welcome to the Dollhouse, Napoleon Dynamite, Son of Rambow, Junebug, Little Miss Sushine ja Wes Andersonin koko tuotanto, joka sopii värimaailmaltaan kriteereihin.

Katmand0r

30.06.15 klo 22:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Wayne 64 kirjoitti:

Mitä hyviä Art House-kauhuelokuvia tiedätte? Esimerkkinä Posession.

Berberian Sound Studio. Vaikkakaan ei sinänsä pelottelua sisälläkään, tunnelma on vahva ja päähenkilön luhistuminen visuaalisesti kekseliäs.

02.07.15 klo 08:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sulo,voisin suositella sinulle elokuvaa nimeltä The Way Way Back. Kyseinen elokuva kertoo perheestä jotka lähtevät rantakartanoon kesäksi. Ostin Tampereen rautatieaseman Makuunista,kun löytyi muutamalla eurolla. Mukana Steve Carell ja Toni Collette. Budjetti oli 4 miljoonaa

Manco

03.07.15 klo 17:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei joku sattumoisin osaisi kertoa edes hiukan vähemmän tunnettua kauhuleffaa joka saa raavaankin miehen selkäkarvat tippumaan valkoisuuttaan hohtavina lattialle?
Kysyn siksi koska liian moni pätkä on osoittautunut kuuluvansa siihen samaan pettymysten perheeseen joiden valopäätekijät ovat kuullet jostain ihmisten pelkäävän eniten tuntematonta ja palaverissaan päättäneet jättää sähkölaskun maksamatta jotta kaamea pimeys vallitsisi ja antaa parkinsonintautisen kuvaajan hoitaa työnsä käsivaralla jottei mikään tapahtuma jää liian selväksi ja näin ollen vähennä jännitystä. Niin ja mielikuvituksen puutteessa nykyään jopa hoivaviettiä pitää yrittää käyttää hyväksi ja lajityyppi pursuaa niitä perkeleen nukkeja ja niillä leikkiviä pikkutyttöjä tuutulaulutunnareineen.

Elikkäs näiden häpeällisten tapausten yliannostukseen lääkkeeksi rehelllistä horroria joka ei nojaa pelkästään epätoivoiseen vilunkipeliin perusvaistojeni kanssa??

//EDIT

Yksinkertasemmin siis että pelottavimmat elokuvat teille noin niinkun omasta mielestä??

Ja sitten toisaalta onko kellään neuvoa hyviä Jean Rollinin, Jesus Francon, Mario Bavan tai Joe D'amaton pätkiä? Bavan Bay Of Bloodi on katseltuna ja D'amaton Beyond The Darkness kahden muun leffoja tunnen vain nimeltä.

03.07.15 klo 17:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vielä lisäys tohon mun suositteluun,se on Netflixissä

06.07.15 klo 21:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Parhaita tarkka-ampuja elokuvia?

06.07.15 klo 23:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Parhaita tarkka-ampuja elokuvia?

Enemy at the Gates
American Sniper
Shooter
Sniper (1993) ja pienellä varauksella sen jatko-osat

Sniper - Koulutettu tappamaan (-09) http://www.imdb.com/title...194624/?ref_=ttrel_rel_tt

Plaine6264

10.07.15 klo 16:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kumpi on raaempi scarface vai american gangster?

Wayne 64

11.07.15 klo 10:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Plaine6264 kirjoitti:

Storyteller kumpi on raaempi scarface vai american gangster?

En tiedä mihin tämä liittyy, mutta oman käsitykseni mukaan Storyteller ei ole tällä foorumilla pyörinyt pitkään aikaa.

Plaine6264

11.07.15 klo 13:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

wayne 64 kirjoitti:

en tiedä mihin tämä liittyy, mutta oman käsitykseni mukaan storyteller ei ole tällä foorumilla pyörinyt pitkään aikaa.

mut siis, kumpi on raaempi

11.07.15 klo 21:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Plaine6264 kirjoitti:

mut siis

Rupiturpa on väkivaltaisempi ja verisempi.

31.07.15 klo 19:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikille joilla on Netflix,suosittelisin Jay and Silent Bobin animaatioelokuvaa. Vaikka vanha kunnon Kevin Smith ei ohjanutkaan sitä,hän on käsikirjoittanut sen. Itse lisäämääni nimikkeessä Jay and Silent Bob rupeavat supersankareiksi. Älkää väittäkö Imdb:n keskiarvosanasta,tai no jokainen muodostakoon mielipiteensä...

Manco

01.11.15 klo 18:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suosittelettekos Death Wish kakkosen pitämistä jäähyllä hyllyssä kunnes ykkönen on tapitettu vai mitenkäs?