Suositeltavia elokuvia

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Suositeltavia elokuvia

Tarantino

05.12.08 klo 23:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ah, joulu on tuloillaan ja niin myös massiiviset hyllyntäydennykset. Pyydänpä teitä nyt suosittelemaan hyviä taikka katsomisen arvoisia AWEn (Another World Entertainment) julkaisemia elokuvia. Hyllystäni löytyy jo seuraavat AWEn julkaisemat lätyt:
-Maniac
-Ichi the Killer
-Zombie Flesh Eaters
-Stage Fright
Hurjasti tykästyin jo ainakin noihin kolmeen ylimpään leffaan.
Olen jo pohjustavasti lueskellut tykin arvosteluja esim. Beyondista, The Living dead girlista jne.... joten linkkejä noihin tykityksiin ei tarvitse esitellä.

06.12.08 klo 13:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Cannibal Holocaustia ei vielä löydy? Itselläni on siitä AWEn versio, suosittelen kyllä ostamaan.

06.12.08 klo 13:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

AWE:n laitosta ei kyllä kannata ostaa, jos englanti vähääkään sujuu. Tekstitykset ovat kauheat, extrat aika pienet jne, joten kannattaa ostaa aivan upea 25th Anniversasy Edition, jossa on tuntitolkulla bonusmateriaalia.

Tarantino

06.12.08 klo 15:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Legendaarinen Cannibal Holocaust todellakin puuttuu kokoelmastani, ja kiitos Rillijullen terävän huomion lisään sen jouluostoksiini. Extroista en paljoa julkaisuissa perusta, mutta kohtuu hyvän kielipääni ansiosta huonot tekstitykset lienee parempi jättää suosiolla elokuvakokemuksesta kokonaan pois.
Vielä eräästä AWEn julkaisemasta pätkästä kysyä haluan, pätkästä nimeltä Murder set pieces. IMDB:ssä varsin ristiriitaiset arvostelut kerännyt (exploitaatio?)pätkä on jo llievästi herättänyt kiinnostukseni, joten jos joku täällä on kyseisen leffan nähnyt niin millainen kokemus on kyseessä?

Storyteller

09.12.08 klo 23:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt täytyy kyllä suositella (etenkin samantyylisiin elokuviin kyllästyneille) sen nimistä elokuvaan kuin, The Signal [www.imdb.com]. Elokuvassa on 3 eri genreä, kaikki toteutettu eri tavalla. Alussa liikutaan draaman kuvioissa, sitten maailmanloppukuvan kauhun merkeissä, jonka jälkeen homma vaihtuu täysin mustaan raakaan huumoriin ja sen jälkeen vielä puhutellaan näiden kaikkien kolmen genren yhteissummalla. Todella outo leffa, itse en ymmärtänyt leffan sanomaa, mutta pidin siitä silti. Taiteellisia kokeiluita löytyy aika lailla. Hyvä, mutta erilainen ja outo mustalla huumorilla höystetty brutaalinen kauhuleffa.

Tosin kannattaa olla välittämättä ensimmäisestä kohtauksesta, ei hajuakaan miten se liittyi itse elokuvaan. Koko kohtaus oli kuin kotona kuvattu taskulampulla yritetty vääntää jonkun tyylistä valaistusta. Onneksi tämän jälkeen ammattilaisen jälki näkyy.

Koittakaa tätä leffaa.

10.12.08 klo 08:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielestäni ne subit ovat ihan kelvolliset. Extroja olisin ehkä hieman kaivannut, mutta eipä tuo ole niin justiinsa, kun se elokuva kuitenkin on tärkein.

10.12.08 klo 15:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

rillijulle kirjoitti:

No joo on se tietysti jos vaan leffan haluaa nähdä, mutta kun itse menin ostamaan sen, vaikka saatavilla olisi myös tuo upea jenkkilaitos, jota nyt en kuitenkaan "voi" hankkia kun minulla on jo suomenkielinen laitos.

kurkkuharja

25.12.08 klo 19:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olisiko jollakulla suositeltavaksi asti Valakian ruhtinas Vlad III Tepesistä kertovaa elokuvaa/dokumenttia? Tuntuu ihmeelliseltä, jollei tuhannesta vampyyri-rainasta huolimatta tästä Draculan esikuvasta sen kummempia filmatisointeja olisi aikaan saatu.

E-Mies

26.12.08 klo 11:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kannattaa tsekata vuoden 1979 Doru Nastasen ohjaama elokuva Vlad Tepes, ellet ole jo aikaisemmin nähnyt.

ToniJJJ

26.12.08 klo 22:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suositelkaas blaxploitation -genrestä innostuneelle hyviä leffoja. Shaftit, Superfly ja Pam Grier -leffat tiedän, mutta onko jotain hieman tuntemattomampia, joista kannattaa jatkaa katselua?

Tino

26.12.08 klo 22:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

ToniJJJ kirjoitti:

Kaupungin kauhut -leffaa kehutaan kovasti, itse en sitä valitettavasti ole nähnyt. Cleopatra Jones - karatekuningatar on kohtalainen, jatko-osa Cleopatra Jones ja kultainen kasino on vielä parempi.

ToniJJJ

27.12.08 klo 00:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tino kirjoitti:
ToniJJJ kirjoitti:

Kiitoksia, täytyy noita ruveta ettimään. Onko heittää vinkkiä, mistä toi Kaupungin kauhut vois löytyä ilman, että pitäisi maksaa luottokortilla?

esimies

27.12.08 klo 16:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kertokaapas hieman noista Dolph Lundgrenin viimeisen kymmenen vuoden aikana suoraan DVD:lle ilmestyneistä halpis-action-pätkistä. Onko kukaan katsellut esimerkiksi sellaisia leffoja kuin Missionary Man, The Mechanik tai Retrograde?

Viimeisin elokuva, jonka olen Dolpalta nähnyt, on valehtelematta varmaan joku Universal Soldier. Nyt tajusin, että mieshän on kaikessa hiljaisuudessa luonut itsestään melkoisen B-luokan toimintapätkien ikonin. Jannu ohjailee ja käsikirjoittelee kaiken maailman action-roskaa ja jollain pervolla tavalla olisin ainakin puolittain kiinnostunut katselemaan näitä Dolpan tuotoksia.

Kun mieheltä tässä taannoin kysyttiin, että miltä tuntuu olla tämmöinen straight-to-DVD B-stara, niin jätkä vastasi pokkana, että kyllähän se työn teon aina voittaa! Hieno mies!

Jos Dolph olisi 10-15 vuotta nuorempi, niin hän olisi jäätävä valinta Thorin rooliin!

NitroPupu

27.12.08 klo 18:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on kyllä pakko kysyä niiltä, jotka ovat Yes Man- elokuvan nähneet, että onko se oikeasti niin hyvä kun sitä on täällä hehkutettu??? Täydet ja melkeinen täydet pisteet saanut raina hittasi hesarin leffa-arvosteluissa yhden tähden. Storytellerin leffamaku on myös ollut hieman arveluttava, varsinkin kun mies haukkui kummisedät pystyyn ja ylisti Karibian piraatteja. Haluasin siis vielä vähän joltain tietoa, että onko Jim Carreyn uusin elokuva todella 10e arvoinen?

Ja sitten vielä, voiko joku suositella minulle vankila-aiheisia hyviä elokuvia. Vihreän Mailin ja Shawshank Redemptionin nähneenä haluan nähdä lisää vankilaleffoja, joidel laadun pitäisi olla korkealla. Prison Breakin 1. tuottis on myös jotain niin mahtavaa, että vankilaelokuvien metsästys on alkanut! huom. American History X olen nähnyt...

Ville

27.12.08 klo 18:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

NitroPupu kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti tsekata Papillon. Myös Pako Alcatrazista on tsekkaamisen arvoinen. Ja vanhemmista vankileirirainoista suosittelen Billy Wilderin Stalag 17:sta.

Storyteller

27.12.08 klo 19:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

NitroPupu kirjoitti:

Annoin sille noin hyvä tähdet, koska:

a) Tuon tyylinen komiikka sopii hyvin mulle (ei ole pieruhuumoria), eikä trailerin perusteella kannata myöskään paljoa johtopäätöksiä tehdä, koska se on näin elokuvan nähneenä mielestäni tehty huonoin leikkauksin ja muutenkin siitä puuttuu elokuvan tunnelma ja antaa täten hieman väärentävän kuvan.

b) Vaikkei komiikka iskisikään joka poikaan, niin sanoma sopii todella hyvin harvinaisen moneen henkilöön nykypäivänä. Itsenikin löysin osittain tuosta ja täytyy sanoa, että elokuva jopa auttoi meikäläistä jossain määrin. Kaikki tämä loistavan sanoman ansiosta, jota ei kuitenkaan kannata ihan niin lineaarisesti seurata.

c) Jim Carrey on loistava näyttelijä ja muutkin toimivat mukavina lisinä, eikä yksikään oikeastaan ärsytä. Täytyy muistaa, että komediaelokuvassa näyttelijät eivät välttämättä ole tärkein asia.

d) Kokonaisuus toimii.

Voi olla, että objektiivisesti arvosteltuna olisin antanut elokuvalle 3,5 - 4 tähteä, mutta jokatapauksessa se on loistava komediaelokuva. Tuota yhtä tähtöstä minkä lehdessä näit ei kannata pahemmin uskoa. Sanomalehtien arvostelijat ovat useimmiten melko huonoja, esimerkkinä ilta-lehden dark knight arvostelu: "Jokeri putoaa myrkky soopaan, minkä jälkeen hänelle tulee valkoinen naama ja hänestä tulee ilkeä." Tuo tapahtui Burtonin Batmanissä, ei Dark Knightissä.

Tässä IMDB pisteytykset, jos se auttaa yhtään asiaa (keskiarvo 7.3): http://www.imdb.com/title/tt1068680/

Tässä sitten rottentomatoes arvosteluita (Fresh 47, Rotten: 62): http://www.rottentomatoes.com/m/yes_man/

Niin ja jos se auttaa asiaa, niin kyllä teatterissakin moni nauroi ääneen moneen otteeseen. Ikäluokka vaihteli sanoisinkin 13-45 vuotiaaseen.

27.12.08 klo 19:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Felon

Animal factory

Das Experiment

Bound by honor

27.12.08 klo 21:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ellen nyt aivan väärässä ole, niin Midnight Express on vankilaleffa.

NitroPupu

27.12.08 klo 21:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller, sait minut vakuutettua. Menen katsomaan Yes Manin ensi viikolla, toivottavasti on hyvä elokuva. Siinä olet oikeassa, että suurin osa lehtien arvosteluista on anaalista, mutta repesin oikeasti tuolle iltalehden virheelle.

Kiitos kaikille, siinähän tuli oikein mukava lista vankilaelokuvia. Yritän mahd. monen noista loman aikana vuokrata/ostaa. Kiitos vielä kerran kaikille.

kurkkuharja

28.12.08 klo 00:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

E-Mies kirjoitti:

Juu, kiitos. You Tubesta näyttää leffa löytyvän, pitääpä tarkistaa tässä lähipäivinä..