Suositeltavia elokuvia

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Suositeltavia elokuvia

Emperor

03.12.08 klo 22:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:

Unelmien Sielunmessua olen vältellyt, vaikka kaikki ovatkin kehuneet. Syynä on se, etten ole alkuunkaan kiinnostunut mistään huumepätkästä, vaikka se olisi kuinka aidontuntuisesti, raa'asti, koskettavasti, mahtavasti kuvattu ja näytelty. Kysynpähän vain, että onko mitään muita seikkoja mitkä tekevät tästä elokuvasta katselukelpoisen, jotta minäkin kiinnostuisin?

Hyvät, Pahat ja Rumiakin olen vältellyt, koska osa on sanonut sen olevan hidastempoinen ja tylsähkö. Tosin, jos meinaan katsoa tämän, pitääkö katsoa trilogian 2 aikaisempaa osaa, vai liittyvätkö ne toisiin? Millainen on dvd version äänenlaatu?

VÄHÄN ASIANVIERESTÄ

Miksi elokuvaa pitäisi vältellä, jos luulee elokuvan olevan huono? Eikö olisi parempi katsoa leffa, ja tutkia kuinka väärässä tai oikeassa tuli oltua? Koska kyse on pelkästä luulosta , ei tämä anna oikein syytä tuomita elokuvaa ennen sen näkemistä, eikä se anna syytä vältelläkkään sitä. Tämä siksi, että tässähän on aivan mahtava tilaisuus havainnoida odotushorisonttiaan ennen elokuvan katsomista, ja verrata sitä siihen, mitä tuli nähtyä.

Jerry C

03.12.08 klo 23:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lassomies kirjoitti:

Rutger Hauerin elokuvia? Nähtynä aina yhtä viihdyttävä Blind Fury, Blade Runner ja Liftari. Jos saisi vielä pientä kuvausta elokuvan sisällöstä, niin pörfekt.
Toisekseen - nyt todella laajasti - mielikuvitus potkii vakavasti tyhjää. Olisiko suosituksia kauhuelokuvista, jotka mieluiten säästävät goressa ja luottavat jännitykseen? Halloween näin esimerkkinä. 1970-80-luvulta peräisin ei haittaisi yhtään.

Paul Verhoevenin "Lihaa + Verta" (Flesh + Blood). Keskiajalle sijoittuva tarina petoksista poikineen ja pääosissa rosvopäällikkönä itse Hauer. Ei oikein kehtaa kertoa muuta kun sen, että tosiaan Verhoevenin eka Hollywood-leffa ja kaikin puolin erittäin kiinnostava pätkä.

Kauhusta esim, Carpenerin "Usva" (The Fog) luottaa just samaan tyyliin kuin myös Halloween. Myös Neil Jordanin "Sudet tulevat" (Company of Wolves) on aikamoista tunnelmalla pelaamista. Ja sokerina pohjalle Herk Harveyn "Helvetilliset" (Carnival of Souls) kannattaa katsastaa myös, tosin mieluiten 10min pidempänä alkuperäisversiona joka julkaistiin vasta 1989.

Kaakeli

03.12.08 klo 23:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voisiko joku suositella jotain hyviä aasialaisia toimintapätkiä? John Woo leffat on katsottu jo joten niitä ei tarvitse mainita. :)

03.12.08 klo 23:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lassomies kirjoitti:

No samapa se on itsekin kysäistä vinkkiä, vaikkei mikään kriisitilanne ja huutava pula innostavista elokuvista vielä olekaan.

Ehdottomasti The Blood of Heroes aka Salute of the Jugger aka Kuolemanottelu (1989).

Se on Mad Max tyylinen ns. urheiluelokuva, jossa joukkueet pelaavat amerikkalaisen jalkapallon tyylistä peliä, jossa "pallona" toimii koiran pääkallo ja pelaajilla on kaikenlaista miekkaa ja keihästä aseenaan.

Kuulostaako hyvältä? Harmi vain että toteutus olisi voinut olla parempikin. Ainakin lähtökohdat todelliseen klassikkoon on koossa ja ihan katsottavahan se on tälläisenäkin, varsinkin Hauerista kiinnostuneille.

Traileri http://www.youtube.com/watch?v=v6qckMHp7wU

03.12.08 klo 23:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaakeli kirjoitti:

Tuolla olisi joitakin Hong Kong räiskintä elokuvia suositeltu.

Kaakeli

04.12.08 klo 00:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaakeli kirjoitti:

Tuolla olisi joitakin Hong Kong räiskintä elokuvia suositeltu.

Kiitän.

banaanipalmu

04.12.08 klo 14:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lassomies kirjoitti:

Mitä nyt pikaisesti pisteytyksiäsi vilkaisin, niin en ollut legendaarista Shiningiä eli Hohtoa siellä näkevinäni, eli lyös se katsomislistalle ykköseksi, kyseessähän nimittäin on luultavasti maailman paras kauhuelokuva ja yksi parhaista ikinä. Nicholson on aivan uskomaton.

Tumppimies

04.12.08 klo 14:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leffoja, joissa miehet ovat miehiä tai ainakin nämä leffat päräyttää ja kunnolla:
Vigilante (1983) [finnish.imdb.com]
Killing Zoe (1994) [finnish.imdb.com]
Fuga dal Bronx (1983) [finnish.imdb.com]

Lassomies

04.12.08 klo 17:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos suosituksista Jerry C:lle, Sulolle ja banaanipalmulle. Otan tietty edelleen vastaan kehotuksia.

banaanipalmu kirjoitti:

No hemmetti. Totta puhuen olen nähnyt Hohdon ehkä parikin kertaa, mutta niin tuoreessa muistissa ei ole, että mitään pisteitä voisi antaa. Ehdottomasti pitäisi palata tuon pariin.

Emperor

04.12.08 klo 22:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Emperor kirjoitti:

VÄHÄN ASIANVIERESTÄ

En nyt jaksaisi väitellä. Voisin periaatteessa kysyä, että oletko nähnyt vaikkapa Uwe Bollin uusinta elokuvaa? Tuskinpa. Tuskin tulet katsomaankaan, koska oletat sen olevan jotain mikä ei sovi makuusi. En missään vaiheessa väittänyt että Hyvät Pahat ja Rumat olisi huono, vaan mainitsin, että en välttämättä ole siitä niin kiinnostunut. En kuitenkaan tiedä mitä on tulossa ja kyllä ajattelin jossain vaiheessa katsastaa, kysäisin vain retorisessa kysymyslauseessani onko asia näin? :)

Ei tässä nyt tarvitse väitellä... Se, että en ole nähnyt Uwe Bollin uusinta, joka oletettavasti on huono, ei tarvitse tarkoittaa sitä, ettei sitä silti kannata katsoa. Näin uskon, sillä onhan elokuva aina kokemus, oli se sitten hyvä tai huono...

05.12.08 klo 14:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

tsuaco kirjoitti:

Suositelkaapas minulle hyviä Sci-Fi -elokuvia tyyliin Avaruusseikkailu 2001. Eli nyt en hae mitään avaruusräiskintää tyyliin Star Wars, vaan ajatuksia herättävää taidetta Sci-Fi -teemalla. Itsellenihän Avaruusseikkailu on ehkä kaikkien aikojen paras elokuva.

Sunshine voisi osittain sopia suositeltavaksi. Tosin siinäkin on sitä kärhämöintiä.

Mikä idea tuossa Sunshinessa oikein on? Sen juoni ainakin on ihan pöhkö, minkä vuoksi se ei muutenkaan vaikuta kovin lupaavalta. Vaikka juonet eivät useinkaan ihan hirveästi kerro elokuvista, niin Sunshinen tapauksessa se tuo mieleen Armageddonin ja Day After Tomorrowin älyttömyydet. Mikä sen juju siis on?

05.12.08 klo 16:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

tsuaco kirjoitti:

Armageddoniin ja Day after Tomorrowiin ei Sunshinea kannata verrata, sen sijaan se on kuin suora kopio Event Horizon - viimeinen horisontti (1997) elokuvasta.

"Mikä sen idea on?" Kysymykseen olen väärä henkilö vastaamaan. Koska se oli allekirjoittaneelle paha pettymys. (Ohjaajana sentään Danny Boyle ja näyttelemässä mm. Michelle Yeoh) Mutta jos noista arvosteluista löytyisi sen "juju" http://www.leffatykki.com/elokuva/sunshine-2007

Susihukka

05.12.08 klo 16:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Omen [www.imdb.com]
Rosemary's Baby [www.imdb.com]
Alien [www.imdb.com]
The Serpent and the Rainbow [www.imdb.com]
The Hitcher [www.imdb.com]

Tuossa Hitcherissä muuten näyttelee Rutger Hauer ja vetääkin hyvän roolin.

Lassomies

05.12.08 klo 17:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Susihukka kirjoitti:
Lassomies kirjoitti:

Tuossa Hitcherissä muuten näyttelee Rutger Hauer ja vetääkin hyvän roolin.

Ahh, mutta olin jo maininnut Liftarin, joka tunnetaan myös nimellä HITCHER. Hyvä leffa ihanassa kasariyksinkertaisuudessaan.
Pari mullekin uutta sait kuitenkin tuotua esille, thänks.

05.12.08 klo 17:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

05.12.08 klo 20:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niinkö huono?

Niin hyvä. Tai ainakin parempi kuin kyseinen kaksikko. Varsinkin Day after Tomorrow on sysipaska.

05.12.08 klo 21:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niinkö huono?

Oikeastaan viittasin Event Horizoniin. Se kun ei paljoa nouse nouden kahden muun yläpuolelle, niin mitä voi odottaa sen kopiosta.

Day After Tomorrow:s kiteytit kyllä aika hyvin yhteen yhdyssanaan

Storyteller

05.12.08 klo 22:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hmm. Itse pidin Sunshinestä. Muistaakseni melko rauhallinen tunnelma, hiljainen avaruus ja loistavat roolityöt olivat elokuvan parasta antia yhdessä tarinan idean kanssa. Visuaalinen puoli on todella komeaa katseltavaa. Kyllä minä tämän nostaisin Day after Tomorrowin ja Armageddonin yläpuolelle, mutta mielestäni näitä elokuvia ei voi edes oikein verrata, koska ovat kuitenkin sen verran erilaisia. Kannattaa katsastaa ainakin tuo Sunshine, et tule ainakaa aikaa hukkaamaan, vaikket nyt mestariteoksena pitäisikään.

05.12.08 klo 23:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:

Paitsi jos on nähnyt Event Horizonin, eikä pitänyt sitä edes katsomisen arvoisena, niin tuskin sitten hieman visuaalisempi kopio samalla idealla varustettuna kiinnosta. Eikä pidä edes Michelle Yeohia ja Danny Boylea riittävänä syynä elokuvan katsomiseen (Minä pidin)