parhaat näyttelijät

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › parhaat näyttelijät

vapatti@seutuposti.fi

8. Daniel O' Neill
10. Rain Bi

ilmastointiteippi

13.05.12 klo 09:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

-Al Pacino (Kummisetä- Trilogoia) (Scarface)
-Anthony Perkins (Psyko)
-Bruce Willis (Die Hard)
-Clint Eastwood(Dollari -Trilogia)
- Charles Chaplin (Kultakuume) (Nykyaika)
-Jack Nicholson (Yksi Lensi Yli Käenpesän)
-Sean Connery (Bond Elokuvat)
-Robert De Niro (Kauriinmetsästäjä)
-Samuel L. Jackson (Pulp Fiction)
-Tom Hanks (Forrest Gump)
-Jodie Foster (Uhrilampaat)
-Courteney Cox (Frendit) (Scream)
-Jennifer Aniston (Frendit)
-Matthew Perry (Frendit)
-Matt LeBlanc (Frendit)
-Lisa Kudrow (Frendit)
-David Schwimmer (Frendit)
-Jamie Lee Curtis (Halloween1&2)

Disney Teppo

26.07.12 klo 20:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielestäni sitä törmää harvoin hyviin näyttelijöihin, mutta olen minäkin silmäni pistänyt pariin tähteen. Ehdottomasti elokuvamailman paras näyttelijä on Meryl Streep! Hän on taitava, luonnollinen, muuntautumiskykyinen ja uskottava näyttelijä. Uskon ettei kenelläkään ole mitään pahaa sanottavaa hänestä! Meryl osaa pitää yksityiselämänsä piilossa, se ei kaikilta onnistu. Minun on vielä mainittava yksi mahtava lahjakkuus, joka on Charlize Theron. Hän osaa hommansa. Melkeimpä häntä voisi kutsua tulevaksi Meryl Streepiksi!

Vasuri

10.11.12 klo 23:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miesten kerho:

James Dean
Kyseisessä näyttelijässä kiehtoo hänen kykynsä eläytyä surullisiin ja riipaiseviin kohtauksiin, jopa niin hyvin että tunnen myötätuntoa miehen roolihenkilöitä kohtaan. Ja oli se James muutenkin ammattimies, kerrassaan vakuuttava kaveri. Parhaimmat muistikuvat liittyvätkin elokuvaan Jättiläinen.

Charlie Chaplin
Yksi parhaista viihdyttäjistä, mitä maan päällä on koskaan elänyt, joka hallitsi myös herkätkin hetket. Hänen Kulkuri-hahmonsa on kaveri, joka ei lähde kulumallakaan mielestäni, koska se on symppis. Chaplin teki Diktaattorissakin hyvää työtä, missä hän hallitsi kaksoisroolin ja osasi eläytyä niihin uskottavasti. Toiset mieluisat muistikuvat liittyvät elokuvaan Modern Times, missä Charlie suorastaan heittäytyy täysillä kohtauksiin.

Clint Eastwood
Nerokas näyttelijä, joka hallitsee viileän rauhalliset ja vähäpuheiset roolihenkilöt. Hyvä esimerkki tästä on Hyvien, pahojen ja rumien Blondi. Ilmiömäinen kyky näytellä salaperäisiä pyssysankareita.

Jack Nicholson
Mies on luonnenäyttelijä vailla vertaa ja hallitsee vihaiset kohtaukset. Hän on jopa niin hyvä, että varastaa koko show'n, jolloin muut näyttelijät jäävät hänen varjoonsa. Lempielokuvani häneltä ovat Chinatown ja Yksi lensi yli käenpesän. Myös The Last Detail on omalla tavallaan mielenkiintoa herättävä ja siinä Jack on hyvin vauhdissa. Vuoden -89 Batman taas on noihin verrattuna pelkkää lasten hiekkalaatikkoleikkiä.

Peter Sellers
Viihdyttämisen taito ei ole aina helppoa, mutta tuntuu siltä kuin Mr. Sellers olisi joka leffassaan hallinnut tämän taidon. Paras näkemäni roolisuoritus häneltä oli elokuvassa Dr. Strangelove. Myös The Pink Pantherissa mies osasi olla viihdyttävän hauska kömpelönä etsivänä, vaikkei pääsekään läheskään samalle tasolla kuin edellisessä.

Lisää kovia nimiä:

Richard Burton (Cleopatra)
Marlon Brando (Kummisetä, Alaston satama)
Tony Curtis (Some Like It Hot)
Russel Crowe (Gladiator)
Harrison Ford (Kadonneen aarteen metsästäjät, Takaa-ajettu)
Tom Hanks (The Green Mile, Cast Away)
Sean Connery (Goldfinger, Thunderball, Viimeinen ristiretki)
John Belushi (The Blues Brothers)
Dan Aykroyd (The Blues Brothers, Trading Places)
Don Johnson (Miami Vice -sarja)
Hugh Jackman (The Fountain, The Prestige)
Philip Glenister (Life on Mars -sarja)
Heath Ledger (The Dark Knight, Ned Kelly)
Gary Oldman (The Dark Knight)
Bruce Willis (Die Hard)
Robert Downey Jr. (Iron Man, The Avengers)
Chris Hemsworth (The Avengers, Thor)
Christopher Lloyd (Back to the Future -trilogia)
Michael J. Fox (Back to the Future -trilogia)
Matthew Perry (Frendit, Studio 60)
Matt LeBlanc (Frendit)

Naisten kerho:

Grace Kelly (Rear Window)
Elizabeth Taylor (Cleopatra)
Kate Winslet (Titanic, Tahraton mieli)
Jane Fonda (Barbarella)
Nicole Kidman
Michelle Pfeiffer (Batman Returns)
Scarlett Johansson (Match Point, The Avengers)
Jennifer Aniston (Frendit)
Gwyneth Paltrow (Iron Man)

WillFilm2001

27.08.13 klo 19:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leffa Timppa

19.04.18 klo 16:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos mietitään parhaat näyttelijät puhtaasta näyttelijänlahjoistaan, omasta mielestäni kärkeen nousee Robert De Niro, Leonardo DiCaprio, Al Pacino, Jack Nicholson, Anthony Hopkins ja Tom Hanks. Heidän jälkeensä on heti Marlon Brando, Dustin Hoffman ja James Stewart. Periaatteessa myös Morgan Freemanin voi laskea tähän kategoriaan ja vaikka hän onkin todella hyvä näyttelijä, en ole itse ainakaan nähnyt häneltä todella monipuolista suoritusta, joka olisi vaikuttanut minuun jollakin erikoisella tavalla. Sitten on vielä Russel Crowe, Brad Pitt ja Daniel Day-Lewis.

Omiin suosikkeihin kuuuu Arnold Schwarzenegger, Heath Ledger, Sylvester Stallone, Johnny Depp, Clint Eastwood ja jo aiemmin mainitut Tom Hanks ja Leonardo DiCaprio. Charlie Chaplinin omaamat taidot olivat omaa luokkaansa, mutta aivan erilaisella tavalla kuin esimerkiksi DiCaprion. Chaplin ansaitsee siis ihan omat ansaitut aplodinsa. Andy Serkis on omassa lajissaan lyömätön ja häneltä lemppari hahmoni on Ceasar.

Andy Kreist

20.04.18 klo 19:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suomalaisista näyttelijöistä olen erityisesti ihaillut Antti Litjan työtä. Tyypin luontevuus rooleissaan on se juttu silloin kun on.

Ja jotenkin kiinnostavana roolisuorituksena on jäänyt mieleen Toivo Mäkelän rooli Matti Kassilan leffassa Elokuu. Hyvä elokuva myös.

Sitten Jouko Turkka. No hänhän on nyt kuollut, mutta mielestäni suomalaiset ohjaajat menettivät hänessä yhden erityisen hyvän näyttelijän, tai siis hänen lahjansa jäivät pitkälti käyttämättä koska harva häntä uskalsi edes pyytää elokuviinsa.
Mielenkiintoista oli nähdä Turkka näytelemässä Jari Halosen Aleksis Kivi -elokuvassa - kaikki ns. turkkalaiset maneerit loistivat poissaolollaan ja tilalla oli varma, rauhallinen ja luonteva roolityö, jota moni ei ehkä osannut häneltä edes odottaa.