Raain elokuva?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Raain elokuva?

18.04.09 klo 14:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nutz kirjoitti:
sulo kirjoitti:
-mirco- kirjoitti:

Jos raakuutta mitataan veren määrällä, niin Kill Bill: Vol. 1 on aika kova sana.

Raakuutta ei mitata verellä. Jos mitattaisiin niin Braindead olisi vahva ehdokas ykköseksi.

no kerroppas sitten että millä mitatataan raakutta? jos elokuva on raaka, niin kylläkai sitä verta lentää.

Liika veren lennätys on yleensä vain huvittavaa. Pari kertaa tässä ketjussa mainitut Kill Bilit eivät sinällään tarjoa mitään uutta kähinä kohtauksillaan, mitä ei samurai elokuvissa from Aasia olisi jo kauan aikaa sitten nähty. Joillekin tämä saattaa tulla yllätyksenä, mutta Tarantino ei ole itse keksinyt miekalla kurkun auki viiltämistä ja ison veri suihkun ilmoille heittämistä. ;)

Ataru tuossa jo hyvin kirjoitti että "Raakana pidetään fyysisesti epämiellyttäviä tapahtumia" Paremmin en itse pysty "raakuutta" määrittelemään.

Vaikea tehtävä on tähän mitään todella raakaa elokuvaa heittää. En ole vielä sellaista elokuvaa nähnyt, jota voisin raakana pitää. Luultavasti niitä "raakoja elokuvia" löytyisi tuolta kauhuelokuvien joukosta, mutta itseltäni sellaiset ovat (vielä) jääneet katsomatta. Se taas johtuu siitä että en erityisemmin pidä ns. kusisukassa olotilasta.

Solid

18.04.09 klo 16:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja kuten sanottua, se "raakuus" on ihmiselle niin henkilökohtainen asia. Toiset saattaa ahdistua kuollakseen verestä, jotkut lähinnä nauraa sille ja niin edelleen. "Raakaa" on todella vaikea määritellä, tässä ketjussa on lähinnä listattu elokuvia jotka ovat ulkoisilta tekijöiltään raakoja.

18.04.09 klo 17:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselleni Funny Games ainaskin on äärimmäisen raaka katseluelämys. Graaffista raakuutta ei niinkään ole, mutta meininki muuten on raakaa ja armotonta.

Tappo

18.04.09 klo 19:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Last house on the left ja I spit on your grave kuuluvat ehdottomasti mukaan, eivät sisällä paljoa verta, mutta tunnelma on molemmissa äärimmäisen ahdistava ja raaka.

El Wray

18.04.09 klo 20:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

rillijulle kirjoitti:

Sama. Nuorempana jäi kesken, vanhempana en ole vielä alkanut katsomaan uudestaan. Pitää joskus hankkia katsottavaksi.

Leader Blue Dragon

15.06.10 klo 16:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raa`in elokuva? no niitähän on monia...
niitähän tulee katsottua päivittäin verta, suolenpätkiä ja tappamista :)
mutta kauhein on ehdottomasti ja ylivoimaisesti elokuva Slither

Demonic

16.06.10 klo 01:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pitäähän tähän ketjuun vielä lisätä Begotten.
On muuten äärimmäisen häiritsevä katselukokemus.

killstar

19.07.10 klo 16:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

ei nyt ylitsepääsemättömän raakoja mutta ihan kohtalaisia makupaloja on myös:

-Grotesque

-All night long 2:Atrocity

-Philosophy of a Knife

-Eat the Schoolgirl

-Poughkeepsie Tapes (ei kovin graafinen,mutta kohtalaisen häiriintynyt tunnelma)

-Art of the Devil

Latex91

19.07.10 klo 18:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole mikään raakojen elokuvien ystävä, koska olen laatannut muutaman kerran katsellessani splatter-elokuvia, mutta mainitaan nyt Carpenterin The Thing.

19.07.10 klo 18:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kun ottaa huomioon moninaiset raakuuden erikoismääritykset taitaa Battle Royale olla voittaja. Lähtökohta on rankka, mutta uskottava ja veri pärskyy.

Jerrre

24.07.10 klo 19:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse en ole mikään veristen ja raakojen leffojen suurkuluttaja, mutta Reservoir Dogs on jäänyt mieleen raakuudestaan, vaikka kyseessähän ei nyt mitenkään erikoisen raaka leffa ole.

Tertsi

24.07.10 klo 21:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

No, eihän se pelkkä veren määrä sitä raakuutta vielä tee. Esim. onhan Braindead erittäin verinen ja suolenpätkiä täynnä, mutta sen komediallisuus ja kieli poskessa -asenne kyllä vähentää "raakuutta" tuntuvasti. Mutta Cannibal Holocaust ja Sawit (III-VI) ovat oikeasti raakoja, sillä sen kaiken tuskan pystyy hyvin aistimaan kotisohvalle asti. Niitä raaempia leffoja en ole nähnyt, enkä haluakaan nähdä. Siitä huolimatta jokin minussa saa katsomaan tämän tyyppisiä elokuvia.

killstar

12.09.10 klo 18:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

niin eikä pidä unohtaa näitä mainioita fake snuff leffoja kuten:

-Niku Daruma (Tumbling doll of flesh)
-Girl hell (Injure rape murder film)
-Muzan E
-Maskhead
-La petite mort
-Snuff 102
-Womens flesh (my red guts)
-Tortura
-Murder collection vol 1
-Boy meets girl

Tuossahan noita hyviä makupaloja "torture porn" ystäville,vois jossain vaiheessa kirjottaa noista tuon tyylisistä leffoista myös jonkin näköistä arvostelua kun jaksaa.

LikeWise

12.09.10 klo 18:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselläni kärkipäähän nousee ehdottomasti Martyrs.
Elokuva on oikeasti ahdistava, ja leffassa useamp raa´aksi laskettava kohtaus (ainakin omasta mielestäni).
Suosittelen katsastamaan leffan yksin yöllä/ pimeässä, toimii kuin häkä (...jos on herkkäkaveri, suosittelen välttämään.)!

lovehorror

24.12.10 klo 16:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

kyllä useat kauhu-komediat ovat yllättävän väkivaltaisia. mm. dead alive (braindead), re-animator, evil dead ja muut.
Sitten jotkut slasherelokuvat on myös aika väkivaltaisia ja verisiä. Hyviä esimerkkejä ovat texasin moottorisahamurhat ja hellraiser.
Sairaita ja järkyttäviä elokuvia ovat inside (ei kaikista ehkä niin järkyttävä, mutta minusta on), frontieré(s) (meniköhän ihan oikein nyt toi nimi :D), men behind the sun, saló, grotesque ja cannibal holocaust.
Sitten ainakin semmoisia aika väkivaltaisia ovat myös mm. audition ja 30 päivää kaamosta. the descent on myös aika verinen.
kaikkia mainitsemiani elokuvia ei voi suositella ihan kaikille, koska useat saattavat olla erittäin järkyttäviä ja kamalia.

Petsku131

25.12.10 klo 22:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikki sawit. Katsokaa..

Dekabristi

28.12.10 klo 02:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos Guinea pig -sarja oli vähän aikaa sitten kovaa kamaa, niin eipä ole enää. Uusi sairaiden elokuvien kuningas on syntynyt ja nimensä mukaisesti se on kotoisin Serbiasta. Srpski film (2010) on ainoa elokuva, joka on aiheuttanut minussa tunteen, että sen katsominen on rikos.

Siinä missä Guinea pig on kaikessa wannabe snuffailuissaan selvästi pelkkää "harmitonta" fiktiivistä väkivaltaa, on Srpski film aito agressiivinen hyökkäys katsojaa kohtaan. Sen teho ei (valitettavasti) ole pelkästään siinä, mitä siinä näytetään, vaan pelkässä <i>ajatuksessa</i> siitä, mitä siinä näytetään. Se jos mikä on raakaa ja todellista väkivaltaa silmille ja aivoille - siinä mittaluokassa, että sitä on hankala suositella kenellekään.

Ja siksi te varmaan haluattekin nähdä sen.

HorrorFreak

28.12.10 klo 13:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ranskalainen kauhuleffa, À l'intérieur eli Inside teki vaikutuksen väkivaltaisuudellaan, sekä graafisella että henkiselläkin. Tunnelma on koko ajan ahdistava äärimmäisen kylmäverisen ja pelottavan murhaajan hiiviskellessä talossa ja sen ympäristössä. Verta ei elokuvassa myöskään säästellä, esimerkkinä nyt mainittakoon loppukohtaus, joka on eräs sairaimmista näkemistäni:

Spoileri: näytä

OZMOxD

30.12.10 klo 13:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Descent - Loukussa on kyllä yksi verisimmistä leffoista mitä olen nähnyt ja samalla pelottavimmista. Ikävästi tuo verelllä mässäily hiukan pilasi leffaa mielestäni.

Elokuvan alku ja keskivaihe olivat onnistuneesti hyytäviä ja suhtkoht verettömiä, mutta sitten lopussa vastaan tuli veriset juhlat ja tunnelma latistui.

Spoileri: näytä

On se kuitenkin hyvä elokuva kaikesta huolimatta ja todellakin verinen.